کد خبر: ۱۹۱۱۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

فرمانده نیروی قدس: در انتخابات نباید اشتباه کنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مقام معظم رهبری بر حضور مردم در انتخابات بسیار تأکید دارند و این از عوامل قدرت جمهوری اسلامی است و این امر بیش از مانور نظامی تأثیر دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، سردار حاج‌قاسم سلیمانی در نشست با جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که امروز با آن مواجه هستیم، ایجاد حساسیت نسبت به شیعیان است و باید نسبت به این موضوع توجه عمومی به‌وجود آید که در عراق، پاکستان، سوریه و ... دلیلی این شیعه‌کشی‌ها چیست و علما در مورد این موضوع نگران هستند. وی ادامه داد: وضع فعلی کشور با گذشته تاریخ ایران و شیعه فرق جدی و اساسی دارد و اگر به آن توجه نشود و احساس مسئولیت نسبت به آن نشود، مشکلاتی ایجاد می‌شود. فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیوستگی بین شیعیان صورت گرفته است، تصریح کرد: این برکه‌ها و دریاچه‌های گسسته به هم پیوند خوردند و شیعه و تشیع در جهان موضوعیت پیدا کرده است.

وی با اشاره به مشکلات و درگیری‌ها در کشورهای منطقه گفت: در موضوعات مهم از جمله سوریه حساسیت مردم کوچه و بازار با حساسیت مسئولان برابر است و مردم نگران هستند و این وضعیت در بین تمام مسلمانان جهان وجود دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: اکنون شیعه تبدیل به یک پادگان واحد شده و رهبری واحدی پیدا کرده است و شاید مشکلاتی باشد اما این موضوع عمومیت ندارد و شیعیان ایران را ام‌القرا می‌دانند. فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شرایط موجود در عراق خاطرنشان کرد: در صورت ثبات ، عراق تأثیرگذاری مطلوبی بر جهان عرب دارد و صدور انقلاب گاهی کار فرهنگی نیاز دارد و گاهی ایجاد ساختار بسیار مؤثر است.

سلیمانی با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی تلاش دارند که وضعیت عراق را به گذشته باز گردانند، افزود: وضعیت کنونی عراق ادامه دارد و برگشت این روند غیرممکن است و آمریکا و برخی کشورهای منطقه ۹۰ درصد راه را رفتند که مسیر را از راه قانونی و انتخابات برگردانند که موفق نشدند.

وی با بیان اینکه در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران مدافع منافع اهل سنت نبوده است، گفت: هیچ کشور عربی جرأت نکرده یک فشنگ به فلسطینی‌ها بدهد اما مقام معظم رهبری اعلام کردند از فلسطین حمایت می‌کنیم. فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: آمریکا در افغانستان شکست کامل خورده و ماندگار نیست، البته پایگاه‌های خود را نگه می‌دارند، اما وارد صحنه جنگ نمی‌شوند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال فرار از افغانستان هستند.

وی عنوان کرد: در سوریه میلیاردها دلار برخی کشورهای عرب هزینه می‌کنند تا اوضاع را متشنج کنند، اما ملت و دولت سوریه ایستادگی می‌کنند. این یادگار دفاع مقدس با اشاره به بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در انتخابات پیشین لبنان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کردند تا حزب‌الله پیروز نشود، اما موفق نشدند.

سلیمانی گفت: در داخل کشور باید توجه به مدیریت و حمایت از مرکزیت نظام اسلامی باشد چراکه قدرت ایران بر بیرون بسیار اثر دارد و موفقیت‌های صنعتی و تکنولوژی ایران موجب سرافرازی جهان اسلام است و مسلمانان احساس قدرت و قوت می‌کنند و این روند تداوم دارد. وی با اشاره به اینکه قدرت و توان ایران در داخل برای جهان اسلام بسیار تأثیر دارد، افزود: مقام معظم رهبری بر حضور مردم در انتخابات بسیار تأکید دارند و این از عوامل قدرت جمهوری اسلامی است و این امر بیش از مانور نظامی تأثیر دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مردم زیاد توجه‌ای به جریانات سیاسی ندارند و در خدمت و گوش به فرمان ولایت و رهبری هستند و برای مردم ثابت شده که در نظام جمهوری اسلامی اساس ولایت و رهبری است و ما به عنوان پیشکسوتان جنگ با اعتماد کامل تحت ولایت و اطاعت رهبری هستیم و بر این اساس قدرت ایران غیرقابل شکست است.

سلیمانی ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو نباید اشتباه کنیم و باید در پیشگاه خداوند به نقش و وظیفه خود عمل کنیم. همچنین حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به ایمان، اخلاص و رشادت رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در دفاع از کیان جمهوری اسلامی و تبعیت از ولی‌امر مسلمانان به پیشکسوتان دفاع مقدس توصیه کرد نسبت به برافراشتن پرچم شهدا در جامعه و توسعه و گسترش فرهنگ شهید و شهادت در ایران اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. در این نشست سردار حسین محمودی و زادخوش از پیشکسوتان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند.

در ادامه این نشست معنوی، پدر شهید والامقام ادیب که نزدیک به دو دهه به عنوان شهید مفقودالاثر تلقی می‌شد و در ایام فاطمیه سال گذشته به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خاک سپرده شده بود در رابطه با نحوه شناسایی فرزندش مطالبی را بیان کردند. همچنین مداح اهل بیت (ع) حاج مهدی صدفی با ذکر مصائب خاندان پیامبر اسلام (ص) به‌ویژه حضرت زهرا (س) بر بار این نشست معنوی افزود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
1
26
دلت خوشه!! سيري چند بابا
سیاوش
|
Singapore
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
6
ما برای انتخابات سوریه چقدر هزینه کردیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
6
جناب فرمانده محترم ،زمستان ميگذرد روسياهى ميماند براى روسياهان.بجاى اينكه بگوييد در انتخابات نبايد اشتباه كنيم.بهتر بود ميفرموديد در انتخابات نبايد دخالت كنيم و حمايت كنيم سالم و ارام انشالله برگذار شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین