کد خبر: ۱۹۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۲

44 درصد کودکان در اینترنت ،تحقیر جنسی می شوند

آفتاب‌‌نیوز :  شرکت آنتی ویروس پاندا نیز که در زمینه امنیت اینترنت فعالیت می کند، در گزارشی با استناد به نتایج برخی تحقیقات آورده خاطر نشان کرده بیشتر جرایمی که در آن کودکان قربانی هستند در رده جنایات جنسی قرار می گیرد و باعث زیان های جسمی و روحی شدید می شود.

  نتایج تحقیقاتی که توسط برخی سازمان های غیر دولتی صورت گرفته  نیز نشان می دهد بیش از نیمی از کاربران کودک اینترنت تقریبا هیچ اطلاعی از چگونگی استفاده ایمن از آن ندارند.
 
بسیاری از نوجوانان نیز آموزشی درباره قواعد استفاده مناسب از اینترنت ندیده اند و عادت های این کاربران کم تجربه بالقوه می تواند بسیار خطرناک باشد. 

لوئیس کورونس، مدیر آزمایشگاههای نرم افزار امنیتی پاندا ،معتقد است ؛هرچند هیچ کس منکر مزایای استفاده از اینترنت و لزوم گسترش این پدیده نیست. اما هم اکنون  بسیاری از مجرمان و بزه کاران برای فعالیت های غیر قانونی خود به این امکان روی آورده اند و کودکان بهترین اهداف آنها هستند.

  این تهدیدها نه فقط از طریق ای میل یا مراکز چت صورت می گیرد، بلکه کدهای مخرب مانند تروجان ها وکرم های اینترنتی ( که عموما با عنوان ویروس از آنها یاد می کنیم ) می توانند به راحتی پای شبکه های سوء استفاده جنسی از کودکان را به کامپیوترها باز کنند.

 والدین و مربیان باید توجه کنند که  پیشگیری از دسترسی کودکان به سایت های نامناسب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید کامپپوترهای مورد استفاده آنها را به راه حل های امنیتی کارآمد و به روز مجهز کرد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین