کد خبر: ۱۹۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

کشف گونه عجیب شاپرک های روسیه

کارشناسان حیات وحش از شناسایی دو گونه جدید و کمیاب حشره شاپرک در خاور دور و روسیه و منطقه شمال شرقی مغولستان خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این حشره در هنگام استراحت رفتار عجیبی از خود بروز می‌دهد بدین ترتیب که پاهای خود را رو به آسمان قرار می‌دهد و شاخکهای خود را به زمین یا سطح برگ ها می‌چسباند. شکل لارو این حشرات نیز بسیار عجیب است و پیله‌های آنها تا قبل از تولد دوباره، مانند گهواره از برگ ها آویزان است.

بنابر نتایج این مطالعه که اخیرا در نشریه zookeys منتشر شده است، دلیل ناشناخته ماندن این گونه حشره برای مدت طولانی، دشواری در جمع آوری و گردآوری انواع آن عنوان شده است.

استفاده از منبع نور، متداول ترین شیوه برای جذب و شکار حشرات محسوب می‌شود. اما این حشرات بر خلاف سایر حشراتی که به سمت منبع نور پرواز می‌کنند، تمایلی به این کار ندارند.

moth.jpg

به گزارش ایسنا به نقل از اوور ایمیزینگ پلانت، در این مطالعه دانشمندان مشخصات بدنی و دستگاه تولید مثل این دو گونه شاپرک را به طور کامل تشریح کرده‌اند و این مشخصات برای قرار دادن این حشرات در یک گونه جدید کفایت می‌کند.

همچنین دانشمندان اغلب جهت طبقه بندی و تفکیک گونه‌های مختلف حشرات و شاپرک ها، دستگاه تولید مثل آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

هر دو گونه جدید متعلق به طبقه Ypsolophid ها هستند که با شناسایی آنها، تعداد گونه‌های شناخته شده در این طبقه به 30 گونه متفاوت در روسیه می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین