کد خبر: ۱۹۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
آغاز ثبت‌نام متقاضیان انتقالی از یکشنبه

جزییات نحوه انتقالی و مهمانی دانشجویان

ثبت‌نام متقاضیان مهمانی و نقل و انتقال دانشجویی از روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و دانشجویان متقاضی باید با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی سازمان دانشجویان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سامانه ثبت درخواست متقاضیان انتقالی تا روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه فعال خواهد بود، بنابراین دانشجویان برای ارسال درخواست خود تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند.

دانشجویانی که متقاضی مهمانی و یا انتقال در سال تحصیلی آینده هستند، باید در مدت اعلام شده نسبت به ثبت درخواست خود، تنها در سامانه خدمات آموزشی اقدام کنند،چرا که این فرصت تنها یک بار در سال است.

همچنین پس از ثبت درخواست دانشجویان، دانشگاه مبدا تا 15 تیرماه فرصت بررسی اطلاعات دانشجو و اعلام رای خود دارد که در نهایت دانشگاه مقصد نیز پس از آن تا پایان مرداد ماه فرصت بررسی خواهند داشت که در صورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌های مبداء و یا مقصد، هر کدام از دانشگاه‌ها باید دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو را اعلام کند.

اعلام شرایط مهمانی دانشجو
بر اساس این گزارش دانشجویانی که قصد مهمانی مبنا را دارند در صورتی که سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به دانشگاه مقصد باشد، می‌توانند پس از اعلام قبولی از سوی سازمان سنجش و یا در حین تحصیل در دانشگاه مبدأ با کسب حداقل 85 درصد نمره آخرین فرد قبول در همان رشته در دانشگاه مقصد برای دانشگاه‌های گروه دو تا شش، کسب حداقل 90 درصد برای دانشگاه‌های گروه هفت و کسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد برای دانشگاه‌های گروه هشت مهمان مبنا شوند.

همچنین در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه یا موسسه مبدأ با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد، می‌تواند تقاضای مهمان شدن کند که مدت مهمانی می‌تواند تا چهار نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید یا به دانشگاه مبدأ بازگردد و یا با احراز شرایط مندرج در این آیین‌نامه تبدیل به میهمان دائم شده و یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه پیام‌نور برای مهمان شدن در مراکز و واحدهای آن دانشگاه، نیاز به کسب حداقل میانگین را ندارند.

در همین راستا در صورتی که سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه‌ها باید درصورت احراز یکی از شرایط ازدواج دانشجوی دختر (در زمان دانشجویی) در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجویی به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود، بیماری خاص دانشجو به تایید مراجع ذیصلاح و معلولیت موثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد، با مهمانی دانشجو موافقت کند.

همچنین دانشجوی مهمان در صورت کسب معدل میانگین بالاتر از 13 در دو نیمسال متوالی در دانشگاه مقصد، می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد و یا رای کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص مهمان دائم شود.

نحوه پرداخت شهریه برای متقاضیان مهمانی
بر اساس آیین‌نامه نقل و انتقالات، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران مهمانی، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم و دانشجویان موسسات و دانشجویان نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره مهمانی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت به موسسه یا دانشگاه مبدأ و کل شهریه ثابت و متغیر به موسسه یا دانشگاه مقصد هستند و مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی مهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صادر می‌شود.

شرایط نقل و انتقال دانشجو
انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی‌های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نیمسال متوالی مهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی پنج‌گانه و انتقال از ناحیه بالاتر به ناحیه هم تراز و پایین تر بلامانع است.

به گزارش ایسنا، در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو در دانشگاه مبدأ که نمرات آن‌ها 12 و یا بالاتر است، پذیرفته می‌شود و پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد خواهد بود.

مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌شود و انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل، در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین