کد خبر: ۱۹۱۵۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

گزیده اخبار انتخاباتی 31 فروردین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار انتخاباتی:

· انتقادهاي صريح هاشمي ادامه دارد

آيت الله هاشمی رفسنجاني با انتقاد از وضعيت فعلي كشور گفت: علی‌رغم حساسیت بخش عمران و امور زیربنایی برای توسعه کشور، اما متأسفانه هر زمان که دچار مضیقه مالی و اعتباری می‌شویم، عمران کشور بیش از سایر بخش‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد. او تغییر ساختار دستگاه‌های اجرایی و انحلال سازمان‌ها، شوراهای راهبردی و ادغام‌های غیرکارشناسی و غیرمنطقی وزارتخانه‌ها را در کنار انزوا و خانه‌نشین کردن سرمایه‌های انسانی و مدیران باسابقه کشور، بلای اقتصادی و تولید در کشور خواند و تصریح کرد: کنار گذاشتن برنامه‌های مصوب بلندمدت، بودجه سالیانه، در کنار بی‌قانونی و خودمحوری باعث شده توسعه زیربناها و به خصوص حمل و نقل و ترابری که لازمه تولید و کارآفرینی است تا حد زیادی متوقف گردد.

· رييس جمهور، رييس هيات مديره نيست

یحیی آل اسحاق، کاندیدای احتمالی ائتلاف اکثریت اصولگرایان: رییس جمهور باید بداند که یک حدود مشخصی دارد و نباید از آن عدول کند. رییس جمهور آینده باید بداند که مدیرعامل است و نه رییس هیأت مدیره و رییس هیأت مدیره را انقلاب و قانون اساسی مشخص کرده است.

· اتم ميشكافيم اما....

محسن رضايي دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: امروز ما اتم را می شکافیم اما در تامین گوشت و مرغ مردم مشکل داریم باید به این امور جهت ، هدف و سامان بدهیم .

· آیت الله کعبی:اصطلاح حبس خانگی برای موسوی و کروبی صحیح نیست

عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات 88 و حذف میرحسین موسوی و کروبی، گفت: عده ای از من می پرسند آیا حبس خانگی این دو طبق قانون است که من پاسخ می دهم واژه حبس، اصطلاح حقوقی و قانونی نیست و اصطلاح خودساخته رسانه های غربی و بیگانگان است، این آقایان به خاطر ظلمی که به ملت و نظام کرده اند محدودیت هایی در چارچوب قانون برایشان اعمال شده است، تخلفات مسلم قانونی آنها قطعا مجازات سختی در پی خواهد داشت.

· نباید مردم را با صدقه دادن و کمیته امدادی اداره کرد

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با شهردار تهران تأکید کرد که نباید مردم را با صدقه دادن و کمیته امدادی اداره کرد. آیت الله جوادی آملی در اين ديدار با اشاره به کلام حضرت امیر در نهج البلاغه، مردم را ستون سیاست و مملکت دانستند و فرمودند:همانطور که شریعت اسلامی ستونی دارد که «الصلاة عمود الدین»، همانطور سیاست اسلامی ستونی دارد؛ مردم, ستون سیاست‌اند، مردم, ستون مملکت‌اند، امام علی علیه السلام فرمود ستون دین و سیاست دین، مردم‌اند.

· جزئیات دیدار نمایندگان مجلس هشتم با رفسنجانی

داریوش قنبری نماینده مجلس هشتم در مورد دیدار چندی از نمایندگان مجلس هشتم با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: نمایندگان مجلس هشتم از هاشمی رفسنجانی خواستند که یا خودشان کاندیدا شود یا از آقای خاتمی بخواهند نامزد شود که آقای هاشمی گفت بهتر است با خود آقای خاتمی در این‌باره صحبت کنید.

· این که در این شرایط اقتصادی به مردم نان و آب می‌رسد، از زحمات دولت است

غلامعلي حداد عادل با اشاره به شرايط اقتصادي كشور و همچنين یادآوری اینکه آشکارا در دو مقطع مجلس هفتم و ریاست جمهوری دهم از احمدی‌نژاد حمایت کرده است،‌گفت: باید به خاطر داشته باشیم که این دولت زیر فشار اقتصادی است، که چرخ کشور را می‌چرخاند. دولت نمی‌تواند همه مشکلات خود را برای عموم مردم توضیح دهد با این وجود در این شرایط نان و آب مردم می‌رسد و این از زحمات دولت است.

· ممانعت قاليباف از رسانه ای شدن

قالیباف در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویی اجازه نداد خبرنگاران سخنانش را پوشش خبری دهند و حتی از ایستادن خبرنگاران در پشت درهای بسته سالنی که وی در حال حاضر در آن مشغول سخنرانی است هم جلوگیری شد.

· لنكراني قطعي شد

نشست مسئولان استانی جبهه پایداری با حضور اعضای شورای مرکزی این جبهه صبح روز جمعه در تهران برگزار شد که در این نشست کامران باقری لنکرانی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری به اعضای استانی این جبهه معرفی شد.

· انتخابات آزاد در كلام لاريجاني

علی لاریجانی، رئیس مجلس: انتخابات آزاد به معنای این است که انتخابات در فضای آرام انجام گیرد بی‌قانونی در انتخابات مساله‌ای است که دشمنان همواره به دنبال آن هستند.

· شگرد خاتمي تخريب بود

مصطفی پورمحمدی، رئیس کل سازمان بازرسی: سال 76 خاتمی با شگرد تخریب رای اورد.

محمد رضا باهنر:سرنوشت احمدی نژاد در دست خودش است

با هنر درباره آینده سیاسی احمدی نژاد اظهار کرد: آینده وی به دست خود اوست. این وضعیت خوبی نیست که در نظام جمهوری اسلامی اکثر رئیس دولت‌ها از جایگاه خوبی برخوردار نیستند و امیدوارم که احمدی نژاد به این سرنوشت دچار نشود.

محمد رضا عارف: عذرخواهي از دانشجويان

عارف:‌ در شرایطی صحبت می‌کنیم که نسبت به جایگاه دانشجو در کشور، احساس خطر می‌شود و جایگاهی که دانشجو باید داشته باشد اکنون عملا در وضعیت بلاتکلیفی و بی‌انگیزگی به سر می‌برد. دانشجویان به واسطه حضور در انتخابات سال 88 هزینه‌هایی را متحمل شده اند و آنها را ستاره دار کردند در حالی که هم باید بخاطر احساس وظیفه ای که دانشجویان برای حضور در صحنه انتخابات داشته اند مورد تشویق قرار بگیرند و هم بخاطر ستاره دار کردن از آن ها عذرحواهی کرد.

· علی اکبر ولایتی: دولت بعدی خودسر نیست

· مصطفی کواکبیان:با اجازه رهبری طی 6 ماه با آمریکا مذاکره می کنم

كواكبيان گفت: در صورتی که مقام معظم رهبری اجازه دهند و کارهای کارشناسی لازم صورت گیرد، می‌توانیم ظرف شش ماه در حالت برد برد با آمریکا مذاکره کنیم.

· 45 هزار تومان دادند؛ 75 هزار تومان گرانی آوردند

یحیی آل اسحاق، کاندیدای احتمالی ائتلاف اکثریت اصولگرایان با انتقاد از نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: 45هزار تومان داده اند اما 70 هزار تومان گرانی ایجاد کرده اند وی افزود: اگر درست وضعیت کشور را ارزیابی نکرده و رئیس جمهوری خوب و کارآمد انتخاب نکنیم بدهکار تاریخ خواهیم بود. اگر کسی اطلاعات کافی ندارد آن را تکمیل کند زیرا اگر کوتاهی کنید و حادثه ای پیش آید معلوم نیست چه می شود.

آخرین موضع گیری کاندیداهای احتمالی

· غلامعلی حداد عادل: هر کاندیدایی که رای داشته باشد، می‌تواند به ائتلاف بپوندد

· حسن روحانی: امیدوارم عقل بر شعار پیروز شود

· علیرضا زاکانی: با کسانی در مقام ائتلاف بر می‌آیم که از مشترکات گفتمانی برخوردار باشند

· علی لاریجانی: محدودیتی برای حضور سلایق مختلف در انتخابات وجود ندارد

· حسن سبحانی: تعصب حزبی ندارم

· صادق واعظ‌زاده: دانشجویان باید از فشار شهریه و مقررات خشک آزاد شوند

· کامران باقری لنکرانی: ادعای همه در بهتر کردن کشور است

· علی‌اکبر ولایتی: در حال مشورت با کاندیدا‌های اصولگرای دیگر هستیم

· محمدرضا باهنر: برگزاری هر تجمعی اگر به نفع جریان و یا شخص خاصی باشد تخلف انتخاباتی است

· مصطفی کواکبیان: تنها با پذیرش تز وحدت ملی هاشمی می‌آید/اصلاح‌طلبان ازکاندیدای احزاب دیگرحمایت نمی‌کنند

· هاشمی رفسنجانی: تلاش برای سامان معیشت مردم، خواست عمومی و ملی شده است

· منوچهر متکی: ممکن است ائتلاف‌های سه‌گانه و پنج‌گانه به هم بپیوندند

· یحیی آل‌اسحاق: دولت آینده باید نسخه عملی برای حل مشکلات اقتصاد داشته باشد

· مصطفی پورمحمدی: با شعار «دولت، قانون، تولید و اشتغال» برنامه‌هایم منتشر شد

· محمد سعیدی‌کیا: ائتلاف‌های انجام شده زودرس بوده است

· محسن رضایی: چرا کشور چین تحریم نمی‌شود؟

· محمد شریعتمداری: کارت من برای کناره‌گیری روی میز است

اخبار مربوط به دکتر روحانی

· حسن روحانی:امیدوارم عقل بر شعار پیروز شود

· حسن روحاني: وقت آن رسیده که در انتخاب مدیران به قبیله گرایی و جناح بازی پایان داد

· حسن روحاني: كشور نياز به رييس جمهور مشورت پذير دارد

· گزارش کامل و جامعی از سفر، در روزنامه عصر اقتصاد به چاپ رسیده است.

گرچه خبر دکتر روحانی به استان چهارمحال و بختیاری تقریبا در همه سایت های خبری معتبر و خبرگزاری ها پوشش داده شد، اما این اخبار در حد اخبار سایر کاندیداها بود و بازتاب برجسته تری نداشت.

اخبار داخلي :

· حجت الاسلام سید احمد خاتمی: کشتار مردم بیگناه را در آمریکا، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و هر کجای دیگری محکوم می‌کنیم.

· کاهش 38 درصدی فروش خودرو در کشور

· یک نماینده مجلس: گوشت مرغی که باید دور ریخته شود، سوسیس و کالباس می شود.

· سعدی افشار، هنرمند سیاه بازی، درگذشت

سیاست خارجی و امور بین الملل

· ابزار تاسف وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از تحرک های اخیر

طی هفته های اخیر، انجام برخی تحرکات و برگزاری نشست های تجزیه طلبانه و ضدایرانی در قلمرو دولت باکو، موجبات اعتراض شدید ایران را فراهم کرد و حتی موضوع بازبینی قرارداد ترکمنچای در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.اما به گزارش «تابناک»، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای در روز پنجشنبه نسبت به برخی مطالب اخیر رسانه ها علیه ایران ابراز تأسف کرده و با غیرقابل قبول دانستن این گونه مطالب، تأکید کرده این مطالب بازتاب دهنده موضع رسمی این دولت نیست.

· ما روي اين حرفها حساب نمي كنيم

امیر سرلشکر عطا ء الله صالحی فرمانده کل ارتش: غربی ها اعلام می کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است ما روی حرف هایی که گفته می شود حساب نمی کنیم و فکر می کنیم آنها به شکل کلیشه ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

· محمود و اسفنديار در راه آمريكاي لاتين

دفتر ریاست جمهوری: محمود احمدی نژاد همراه با اسفندیار رحیم مشایی به منظور شرکت در آیین تحلیف نیکولاس مادورو - رییس‌جمهور جدید ونزوئلا - عازم این کشور آمریکای لاتین شده است.

· تاسف ايران براي انفجار كارخانه كودسازي آمريكا

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه: ایران مراتب تاسف و تاثر شدید از وقوع انفجار در کارخانه کودسازی واکو ایالت تگزاس آمریکا که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم شد را اعلام می کند.

· قطع ارتباط با ايران اشتباه است

آخرین سفیر کانادا در ایران: کانادا نباید ارتباط دیپلماتیکش را با ایران قطع می‌کرد زیرا چنین کاری پیام اشتباهی برای جامعه بین‌المللی می‌فرستد.

· توافق در آخر ارديبهشت

دو دیپلمات غربی: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای برگزاری مذاکراتی در تاریخ 25 اردیبهشت توافق کرده اند.

· خبري از كميته حقيقت ياب نيست

محمد‌صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: هنوز وزارت خارجه برای تعیین اعضای کمیته حقیقت یاب به منظور اعزام به عربستان برای پیگیری کشته شدن دو زایر ایرانی در این کشور، اقدامی انجام نداده است.

· مشرف، حصر خانگی شد

· از دو برادر مظنون بمب گذاری در بوستون، یکی کشته و دیگری متواری شد / این افراد، اهل چچن و مقیم امریکا هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
فریاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
2
21
"باید به خاطر داشته باشیم که این دولت زیر فشار اقتصادی است، که چرخ کشور را می‌چرخاند. دولت نمی‌تواند همه مشکلات خود را برای عموم مردم توضیح دهد با این وجود در این شرایط نان و آب مردم می‌رسد و این از زحمات دولت است" غلامعلی جان شما را چه به سیاست!! زیر فشار اقتصادی هستیم با نفت 100 دلاری درآمد حاصل از نفت کجا می رود؟؟تحریمها که کاغذپاره بود
چقدر تناقض گویی و تناقض گویی؟؟
در این شرایط نان و آب مردم می رسد؟؟ اعوذ بالله ..........
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
15
این کاندیداهای احتمالی الان حرف دل مارا میگویند اما فردای انتخابات میگویند:من گفتم؟!‏ کی؟ کجا؟ بد برداشت کردید!‏ تحریف کردید!‏
pedarm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
3
جانا سخن از دل ما می گویید اما به کذب و ریا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین