کد خبر: ۱۹۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

دستگیری سرکرده هکرهای حمله‌کننده به سیا

پليس استراليا اعلام کرد فردي که خود را رهبر يک گروه هکر با نام لولزسک معرفي کرده و مسئول از کار انداختن چند سايت دولتي و سايت هاي سوني و سيا بوده را دستگير کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش بي‌بي‌سي بنا به گفته مقامات پليس اين فرد 24 ساله که اهل نيوساوت ولز مي‌باشد متهم است که اوايل اين ماه به سايت‌هاي دولتي حمله کرده و آنها را از کار انداخته است.گروه هکر لولزسک مسئوليت چندين حمله به سايت‌هايي مانند سوني و سيا را بر عهده گرفته است.
 
پليس استراليا در بيانيه‌اي اعلام کرد که فرد دستگير شده يک کارشناس فن‌آوري اطلاعات است که براي دسترسي به اطلاعات حساس مشتريان از جمله سازمان‌هاي دولتي وارد يک شرکت فن‌آوري اطلاعات شده بود.
 
اتهام وارده به وي دستکاري اطلاعات و دسترسي به اطلاعات محرمانه بوده است. در صورت اثبات اتهامات وارده ممکن است حداکثر 12 سال زندان نيز در انتظار وي باشد.مدير جرايم سايبري استراليا پس از دستگيري اين فرد گفت: بايد به افرادي که دست به اقدامات خرابکارانه در فضاي اينترنت مي‌زنند هشدار داد که اين اقدام آنها جنبه تفريح نداشته و مي‌تواند به برخي سازمان‌ها آسيب وارد کند.
 
گروه هکر لولزسک پس از حمله به سايت شرکت سوني در سال 2011 شهرت بين‌المللي يافت. اين گروه با به دست گرفتن شبکه پلي‌استيشن اين شرکت براي چندين هفته به اطلاعات ميليون‌ها کاربر اين شرکت دسترسي داشت.
 
به گزارش تسنیم،حمله اين گروه حدود 100 ميليون دلار براي شرکت سوني هزينه داشت و نهادهايي مانند پليس فدرال و اداره رسيدگي به جرايم سازمان يافته انگليس را نيز درگير اين پرونده کرد. اعضاي اين گروه با حمله به سايت‌هايي که از ترافيک کاربر بالايي برخوردار هستند عملا اين سايت‌ها را غير قابل استفاده مي‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین