کد خبر: ۱۹۲۳۱۵
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

حقایق شگفت‌انگیز درباره کلاغ

ظاهر ترسناک کلاغ‌ها همیشه سرآغاز شکل‌گیری افسانه‌های زیادی بوده است. بسیاری از مردم کلاغ‌ها را شوم و سمبل مرگ می‌دانند. شاید حتی شنیدن صدای آنها نیز تاثیر مطلوبی بر شنونده باقی نگذارد، اما ناگفته‌های زیادی درباره آنها وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جام جم آنلاین در ادامه گزارش خود درباره «زندگی کلاغ‎ها» می‎نویسد: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های کلاغ‌ها این است که در هر زیستگاهی از مناطق سرد و یخ‌زده گرفته تا کوهستان‌ها، دشت‌ها، مزارع، علفزارها و حتی شهرها می‌توانند زندگی کنند.

کلاغ‌ها انواع گوناگونی دارند: زاغ درختی، زاغ کوهی، زاغ خاوری، زاغ فندق شکن، جیجاق زمینی، زاغ حبشی، زاغ شمالی و ده نوع دیگر نشان‌دهنده بزرگی این گونه است.

قدمت حضور کلاغ‌ها روی کره زمین به دوره سوم زمین شناسی یعنی حدودا 17 میلیون سال قبل برمی گردد. کلاغ‌ها از خانواده Corvidae یا کلاغ سانان هستند. این خانواده بیشتر از 120 گونه دارد که در سراسر جهان به استثنای قطب جنوب پراکنده شده‌اند. با وجود این که ممکن است به نظر خیلی عجیب و غیرمنطقی بیاید، اما باید بدانید ​ مرغ‌های بهشتی یکی از نزدیک‌ترین خویشاوندان کلاغ‌ها هستند.

کلاغ‌ها همه چیزخوار هستند، پیدا کردن غذا شاید یکی از کمترین دغدغه‌های آنها تلقی می‌شود. کلاغ‌ها از خوردن حیوانات مرده و زباله نیز ابایی ندارند. آنها این توانایی را دارند که برای پیدا کردن غذا از ابزارهای به خصوصی استفاده کنند.

به عنوان مثال تحقیقات نشان داده که کلاغ‌ها برای خوردن میوه‌هایی نظیر فندق یا گردو که هیچ نوع منفذی برای شکستن ندارند،​ در وسط خیابان قرار می‌دهند تا ماشین از روی آنها عبور کند و سپس برای خوردن محتویات داخل هسته‌ها مجدد بازمی‌گردند.

این حیوانات آنقدر باهوش هستند که براساس تجربه می‌دانند ماشین‌های سنگین دانه‌ها را له می‌کنند و به همین دلیل ماشین‌های سبک‌تر را انتخاب می‌کنند و دانه‌ها را به زیر چرخ‌های آنها هل می‌دهند حتی آنها اغلب این کار را زمانی انجام می‌دهند که چراغ راهنمایی سبزرنگ است!

باهوش‌تر از شامپانزه

بدون تردید کلاغ‌ها یکی از باهوش‌ترین موجودات روی زمین هستند. واقعیت این است که آنها حتی از طوطی‌ها، جغدها و دیگر پرندگان شکاری هم باهوش‌تر هستند. دانشمندان پس از انجام آزمون‌های مختلف هوش روی سگ‌ها، گربه‌ها، خوک‌ها و کلاغ‌ها متوجه شدند​ کلاغ‌ها نسبت به سایرین موفق‌تر عمل می‌کنند. در سال 2004 تحقیقات نشان داد که کلاغ‌ها حتی از شامپانزه‌ها نیز باهوش‌تر هستند. مغز کلاغ‌ها نسبت به دیگرگونه‌های پرندگان نسبتا بزرگ‌تر و تکامل یافته‌تر است.

جالب است​ بدانید آناتومی مغز کلاغ تا حدودی شبیه مغز انسان‌هاست. زبان کلاغ یک زبان واقعا پیچیده است و هر صدای قار قار معنی متفاوتی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد​ برخی از اصوات آنها هشداردهنده ، برخی تقلید صدا از سایر جانداران و برخی هم در ارتباط با وقوع یک اتفاق خاص است.

کلاغ‌های خطرناک

مردارخواری آنها باعث می‌شود آنها ناقل بیماری هم باشند. به عنوان مثال کلاغ‌ها یکی از عوامل انتشار ویروس نیل غربی به آمریکا در سال 1999 میلادی هستند.

این ویروس که پس از دو تا 15 روز علائم اولیه‌اش بروز می‌کند، تقریبا در 80 درصد مواقع عوارض بالینی قابل تشخیصی ندارد، اما می‌تواند باعث بروز یک بیماری کشنده عصبی در انسان‌ها شود. سال 2005 تحقیقاتی توسط دانشمندان آلمانی انجام شد که نشان داد با وجود همه این موارد میزان مواد سمی موجود در گوشت کلاغ باز هم نسبت به گوشت خوک کمتر است.

کلاغ‌ها خیلی اجتماعی هستند. در اسکاتلند یک کلونی از جمعیت کلاغ‌ها به ثبت رسیده که در آن بالغ بر 65 هزار کلاغ حضور داشته‌اند.

کوچک‌ترین کلاغی که در دنیا وجود دارد، زاغ کبود کوتوله مکزیکی است.

نام علمی این پرنده (Aphelocoma nana) است و تنها 40 گرم وزن و 21.5 سانتی‌متر طول دارد.

بزرگ‌ترین کلاغ‌ها در دنیا نیز غراب یا کلاغ سیاه معمولی (Corvuscorax) و کلاغ نوک‌ کلفت (Crvuscrassirostris) هستند که هر دو حدود 1500 گرم وزن و 65 سانتی متر طول دارند.

با وجود این که اغلب انسان‌ها از کلاغ‌ها خوششان نمی‌آید، اما واقعیت این است که حضور آنها باعث حذف بسیاری از مواد مضر از چرخه حیات می‌شود.

اصطلاحی است که می‌گوید اگر کلاغ‌ها محیطی را ترک کنند، آن محل دیگر جای زندگی نیست.

خصوصیات شاخص

قابلیت به خاطر سپردن چهره انسان‌ها: بار دیگر که از کنار کلاغ‌ها رد شدید، سعی کنید صورت ظاهری آنها را به خاطر بسپارید. آیا واقعا می‌توانید چند دقیقه بعد یک کلاغ را از میان چند کلاغ دیگر تشخیص دهید؟ اما به خاطر داشته باشید که عکس این مورد صادق است. هر یک از کلاغ‌هایی که شما از کنار آنها رد شده اید، بی‌تردید چهره شما را به یاد دارد.

محققان دانشگاه سیاتل در یک تحقیق هفت کلاغ را گرفته و آنها را علامت گذاری کردند. آنها در حین علامت گذاری روی صورت خودشان ماسک‌های ترسناک و عجیب گذاشتند. کلاغ‌ها آزاد شدند، اما بعد از آن هر بار که یکی از اعضای گروه با یکی از ماسک‌های مربوط در صحن دانشگاه ظاهر می‌شد، نه‌تنها کلاغ‌های علامتگذاری شده بلکه سایر کلاغ‌ها با حرکات شیرجه مانند به طرف وی هجوم می‌آوردند. این آزمایش نه تنها نشان داد کلاغ‌ها صورت‌های مختلف را به خاطر می‌سپارند بلکه در عین حال نشان داد که آنها کینه‌ای نیز هستند.

قابلیت توطئه‌چینی: آزمایش فوق در عین حال نکته دیگری را هم نشان داد و آن ارتباطات ناشناخته‌ای است که در میان کلاغ‌ها وجود دارد. پرسش اینجاست که سایر کلاغ‌ها که علامت گذاری نشده‌اند، چگونه در حین مشاهده ماسک‌های مربوط از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند؟ بدیهی است که سیستم‌های ارتباطی ناشناخته‌ای در میان کلاغ‌ها وجود دارد. یکی از روش‌های برقراری ارتباط، زبان پیچیده میان کلاغ‌هاست.

تشریح دقیق وضع ظاهری ماسک‌ها برای کلاغ‌های دیگر شاید تا اندازه‌ای هم ترسناک باشد، پس بهتر است که بار دیگر که از کنار یک کلاغ رد می‌شوید اندکی بیشتر در مورد نحوه برخوردتان فکر کنید.

حافظه قوی: در منطقه چاتام اونتاریو وقوع حادثه‌ای باعث شد که حافظه قوی کلاغ‌ها به اثبات برسد. این منطقه مسیر عبور هزاران پرنده مهاجر و کلاغ است. ساکنان این منطقه که از حضور کلاغ‌ها عاجز شده بودند، بر آن شدند تا از طریق تیراندازی کلاغ‌ها را از محل زندگی خود دور کنند. نتیجه این بود که از سال بعد کلاغ‌ها نه‌تنها به این منطقه نیامدند بلکه حتی در زمان پرواز بر فراز این شهر اوج می‌گرفتند و تلاش می‌کردند تا حد امکان خودشان را از دسترس دور نگه دارند.

توانایی حل مشکلات: در یک تحقیق پژوهشگران یک تکه گوشت را کاملا طناب‌پیچ کردند و به سر یک ریسمان بستند. سپس ریسمان را از یک میله چوبی آویزان کردند. مشاهدات نشان داد کلاغ‌ها در وهله اول روی آن چوب نشستند و ریسمان را خراشیدند سپس آن‌قدر تکه‌های طناب را با پا و نوک‌هایشان کشیدند تا این که کاملا از دور گوشت برداشته شد.

در یک آزمایش دیگر محققان غذا را داخل یک لوله گذاشتند و تنها یک سیم مفتولی را به شکل قلاب در کنار دو کلاغ قرار دادند. کلاغ‌ها پس از مدتی با استفاده از مفتول غذا را از داخل لوله بیرون کشیدند و خوردند.

برنامه‌ریزی: کلاغ‌ها مازاد غذای خود را انبار می‌کنند. بسیار دیده شده که سایر کلاغ‌ها با تعقیب یک کلاغ دیگر ذخیره غذایی او را پیدا کرده‌اند. با توجه به این که کلاغ حیوان محتاطی است و در مخفی‌کاری استاد است لذا محققان باور دارند که کلاغ‌ها بدون برنامه‌ریزی نمی‌توانند به منبع غذایی یک کلاغ دیگر دستبرد بزنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
12
59
آیا کسی اطلاع دارد که چرا کلاغ ها عاشق بریدن سر و کشتن بچه گربه ها هستند؟
پاسخ ها
محمد جوا د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
لطفا خودتان جوابش را بدهید اگر میدانید؟
کارمند پلکان معکوس دولت احمدي نژاد
|
Netherlands
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
10
94
کلاغ در خونه ما هر روز قارقار ميکرد ما نميفهميديم چي شده بعد از اينکه همه چيز گرون شد فهميديم داشت هشدار ميداد ما دقت نميکرديم مخصوصا دم عيدي ديگه قار قارش اينقدر زياد شده بود که صداش داشت ميگرفت منم اعصابم خراب شده بود زدمش ديگه روي درخت خونمون ننشيند ولي باز ميا و قارقار ميکنه نگو داشت ميگفت برو گوشت و روغن بخر باز من نميفهميدم
پاسخ ها
با حال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
کارمند جون خیلی باحال بود سر صبحیه کلی خندیدیم دمت گرم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
17
44
اگر از اقتصاد هم سر رشته داشت می تونست به مدارج بالاتر هم برسه ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
9
57
با این همه هوش ودرایت .فکر میکنم کاندیدا بشه رای میاره!
پاسخ ها
اذهان عمومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
شاید!
شایدم اختلاس گر خوبی بشه !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
14
65
میدونستین کلاغ با شرم و حیاترین موجود روی زمینه؟ و تا حالا کسی جفت گیری کلاغ رو ندیده
داريوش
|
Kuwait
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
14
93
يك داستان واقعي كه خودم شاهد بودم: در حدود ٢٥ سال پيش من و پسر عمه ام راهي صحرا شديم تا گوسفندان را كنار باغي بچرانيم در حاشيه اين باغ درختان بيد بلندي بود كه يك لانه كلاغ بالاي درخت بيد جاي داشت پسر عمه من از روايات مردم كه ميگفتن كلاغ اشياء قيمتي مثل زيورالات و طلاجات را در لانه خود نگه ميدارد تصميم گرفت به بالاي درخت رفته و خود را به لانه كلاغ برساند من هم از پايين با تيركمان مواظب باشم مبادا كلاغ حمله كند همين كه پسر عمه ام به نزديكي لانه رسيد كلاغ چند قار قاري كرد و از قضا چشمتان روز بد نبيند كه تا اون لحظه چنين رويدادي را بعمرم نديده بودم به چشم ديدم كه از مشرق از مغرب از شمال از جنوب از همه طرف كلاغ جمع شد آسمان از كلاغ سياه شد وهمينطور دورتادور درخت بيد و لانه كلاغ دور ميزدند وجالب اينجاست كه يكي يكي به طرف پسر عمه من شيرجه ميزدند پسر عمه هم از ترس شاخه هاي درخت را گرفته بود و اون بالا هر كلاغي كه نزديك ميشد ميزد من هم از پايين با تير كمان هي سنگ ميزدم خدايي اصلا" در يك لحظه هزاران كلاغ پيدا شد كه اصلا" باور نكردني بود وقتي پسر عمه ام تصميم گرفت به پايين بيايد اوضاع كم كم آرام شد و يكي يكي كم شدند ، واقعا" اين خاطره را هـيچ وقت فراموش نميكنم كه كلاغها به شور وحال به هم كمك ميكنند ، كاش ما انسانها هم مثل كلاغ ها به همديگر كمك ميكرديم.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
گل گفتی... صد رحمت به کلاغ... جوانمردی کلاغ از انسان های امروزی بیشتر است... تصور کنم تا چند وقت دیگر رسانه ها کاری کنند که هیچ کس هرگز به هیچ انسان نیازمندی در خیابان کمک نکند!!! نکند سر کاری باشد... نکند کلاهبردار باشد... نکند بخواهد مرا بکشد... و هزاران نکندی که تریبونهای شیطان یعنی همان رسانه ها سازندهء آنند! فکر کنم چند وقتی دیگر هرکه هر گدایی در خیابان ببیند به پلیس زنگ بزند!!! آخه مرد حسابی او فقط یک درخواست از تو کرد!!! گلوی تو را که نگرفته است!!! رد شو برو...
نهال
|
Canada
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
16
من واقعا عاشق كلاغ هام ، فكر ميكنم بهترين پرنده اند ، متاسفانه از خيلى وقت پيش توى گوش ما خوندن كه كلاغ شوم هست ولى كلاغ از نظر من بهترين و همه چى تموم ترين پرندس ، و حتى ميتونم بگم خوشگلترين :) بيشتر در مورد كلاغ ها و نوع شخصيتشون مطالعه كنيد مطمىنم كه نظرتون عوض ميشه و حس بهترى نسبت به كلاغ ها پيدا ميكنيد .
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
من بهترین و احساسی ترین روزهای عمرم رو با کلاغها گذراندم
پرنده ای باهوش ، زیبا ، مهربان ، حق شناس
استاد پرواز ، خانواده دوست ، متعهد به زوج خود (تا آخر عمر) ، با محبت ، حسود !
من دو کلاغ نوک قرمز داشتم
از وقتی جوجه بودن و نجاتشون دادم ، داشتمشون
پرواز رو که مسلط شدن از پیشم رفتن...موقع رفتن یک صدایی مثل گریه داشتن

فیلمهای زیادی ازشون دارم
اگر خواستی بهت میدم
خوشحالم که در اینجا چنتا کلاغ دوست دیدم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
3
13
من کلاغارو خیلی دوست دارم، زمانی که قار قار کلاغی رو بشنوم خبر خوبی بهم میرسه
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
منم عاشق صداشون هستم
و اکثر صداهاشون رو میشناسم

صدای نیمه شبش برای من خیلی عالی بوده
و
دیدن صبحش
مهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
2
3
من هم خاطره جالبی که از کلاغ دارم مربوط به روزیه که رفته بودیم پارک . یک اقا کلاغی رو که روی سطل اشغال نشسته بود گرفته بود .اقا کلاغهای دیگر دور تا دور روی درختها چنان صدا میدادند که بیا و ببین. پیش خودم گفتم کاش مردم هم اینقدر هوای همو داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
5
4
لعنت بر هر چی کلاغه چون امروز بلدر چینم رو برد و الآن خیلی ناراحت ام خدا کنه اینقدر به پای کلاغ نوک زده باشه تا اون هم ولش کرده باشه و اون فرار کرده باشه فقط خدا کنه ایطور بوده باشه
دین محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
6
1
آیا کسی میداند چرا کلاغها سحرگاهان حتی قبل از طلوع فجر پرواز را شروع میکنند و بکجا میروند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
کلاغ ها سحر خیزن،میرن سر کار فک کنم
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
گشتی در منطقه ای که از آن خودشون هست میزنند
جهت تثبیت و قدرت نمایی روبروی گروه های کلاغ دیگه

منطقه ای دیگه رو برای یافتن غذا شناسایی میکنن
بعضی وقتا هم احتمال خطری در جایی که هستن وجود داره و کوچ اجباری میکنن

به جوجه های تازه پرواز یادگرفته خود ، پرواز گروهی یاد میدن
...
حمید
|
United States of America
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
2
2
سلام من حمید هستم خاطره ای که میخام واستون بگم مربوط به دوره دبستان من میشه یادمه امتحان های اخر سال بود من هم امتحان دینی داشتم .باداییم رفتیم گنجشک بگیریم که نان خسیده تو یه یک دکه میریختیم و بعد دکه پر از گنجشک میشد وما میگرفتیم و دوباره ازادشون میکردیم چن بار این کار را کردیم و یخ دفه دیدیم یه کلاغ تو مغازه گیر کرده با هزار زحمت گرفتیمش و با هاش بازی کردیم این قدر بد جنس بود وقتی دست جلوی نوکش میگرفتیم دست را میخاست از جا بکنه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
1
2
خیلی خوب بود
sadra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
2
2
من عاشق کلاغم
سیاهیه خالصش، به ادم یکرنگی رو یاد میده
صدای قارقارش مخصوصا لای شاخ و برگ های خزون زده، صدای شور زندگیه
حجب و حیاش هم به ادمِ پرمدعا تلنگر میزنه
کاشکی منم ی چی بودیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
2
1
چه جالب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
2
1
کلاغهای خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
0
من فوبیای کلاغ دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
3
1
من چند روز پیش تو پل طبیعت بودم تهران . و کلا عاشق حیوانات هستم و هیچ مشکلی با کلاغ ندارم موقع برگشت تو راه فود کورت چوبی یه کلاغ از پشت به شا نه من نزدیک شد انگار بخواد بشینه رو شونم و منو هل داد جلو یعنی من اولش فکر کردم یه توپی چیزی به شانه ام خورد خیلی سنگین بود .بعد رفت اونطرف نشست رو چمن ها و به نظرتون چرا این کار و کرد ؟ مادرم اینا که پشت سرم با فاصله میومدن هم ترسیده بودن چون قشنگ دیده بودن صحنه رو
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
2
2
سلام، من یک کلاغ پیدا کردم آوردم خونه میترسم انقدر که گفتند شومه، چکارش کنم گناه داره زخمیه.
صبا
|
Germany
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
2
3
کلاغ ها روخیلی دوست دارم
نگين
|
Germany
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
2
1
اقا من داشتم از كلاس زبان ميومدم ي كلاغ ي دفعه قار قار كنان از روي درخت حمله كرد به من اونم دو بار تا خونه داشتم ميدوييدم به نظرتون علتش چي بوده چون من حتي كاريم باهاشون نداشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
برای من هم دو بار پیش اومد . وقتی که کلاغ بالای سرتونه از محل دور بشین. اگر قار قار کرد که اصلا نزدیک اونجا نشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
0
من واسه اولین بار که خیلی خوندن اونم چند تایی چند تا خبر بد پیش اومد و اتفاقات بد البته هیچ یک خدارو شکر سرانجام بد نداشتند اما ایقد که اون زمان غصه خوردم تو عمرم نخورده بودم قبلا شکست هایی داشتم اما به این وضع و پشت سر هم نبودن و ضمنآ تونسته بودم هضمشون کنم اما ایندفعه شکست عاطفی و خطر شکست مالی تمام بنیاد زندگیمو لرزوند خیلی عذاب کشیدم خیلی اذیت شدم شوکهای عصبی و استرس و اضطرابهای پشت هم یک سال پر از تنش برام ساخت اما به لطف خدا ضرر مالی بعد از اون همه احتمالات و اخطارها شامل ما نشد و مسآله که از پس این همه اتفاقات موند اعصاب خراب منه که اونم توکل به خدا و پناه به خدا انشاالله درست بشه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
3
2
من واسه اولین بار که خیلی خوندن اونم چند تایی چند تا خبر بد پیش اومد و اتفاقات بد البته هیچ یک خدارو شکر سرانجام بد نداشتند اما ایقد که اون زمان غصه خوردم تو عمرم نخورده بودم قبلا شکست هایی داشتم اما به این وضع و پشت سر هم نبودن و ضمنآ تونسته بودم هضمشون کنم اما ایندفعه شکست عاطفی و خطر شکست مالی تمام بنیاد زندگیمو لرزوند خیلی عذاب کشیدم خیلی اذیت شدم شوکهای عصبی و استرس و اضطرابهای پشت هم یک سال پر از تنش برام ساخت اما به لطف خدا ضرر مالی بعد از اون همه احتمالات و اخطارها شامل ما نشد و مسآله که از پس این همه اتفاقات موند اعصاب خراب منه که اونم توکل به خدا و پناه به خدا انشاالله درست بشه..
sina
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
2
من اولین پنرنده ای که داشتم کلاغ بود واقعا دوستش داشتم .از کوچیکی داشتمش بدبخت نمیتونست پرواز کنه و اینکه واقعا پرندهی بی نظیری بود ولی به خاطر همین پرواز نکردنش سمور خوردش اخه ما جایی زندگی میکنیم که سمور هست خیلیم زیاد .من یادم میاد فقط موقعی که کوچیک بود من بش غذا میدادم اما بعدش خودش غذا میخورد خیلی شیطون بود من هنوزم دنبال کلاغ میگردم ولی کسی برای خرید نداره ...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
7
6
من از کلاغ ها متنفرم بدم میاد چون من یه باغ پسته دارم ک قبل از به ثمر رسیدن درست قبل از برداشت خسارت زیاد و جبران ناپذیری به باغ میزنند درست مثل ادما میوه هارو میکنند پوست میکنند ومیخورند هر روشی هم ک فک کنید به کار بردم فایده ای نداره ارزومه یه روز نسلشونو منقرض کنم
شهاب لاهوتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
4
7
کلاغ ها جزء باهوش ترین حیوانات هستند ( مسائلی طرح شده که انسان نتوانسته ولی کلاغ توانسته آنها رو حل کنه)
اگر با نگاه با محبت به آنها نگاه کنید ، مهربانی شما رو درک میکنند و کاری با شما ندارند
اگر به جایی میروید و میبینید به شما بی دلیل حمله میکنند بدانید که از لانه ای جوجه ای به زمین افتاده
من دو کلاغ داشتم ( نوک قرمز) که وقتی جوجه بودن نجاتشون دادم
بزرگشون کردم
همیشه یه جوجه یک هفته زودتر از دیگری از تخم بیرون میاد
والدین به او درس میدن
او به جوجه بعدی
در ساعات خاصی غذا میخوردن 5 ، 8.30 ، 11 ، 14 ، 18 ، اون هم در حد چند نوک غذا. دمدمای غروب هر طور شده خودشون رو به من میرسوندن که روی شانه من بخوابن....تا طلوع خورشید
موقع خواب آرایش میکردن...جالبه که با نوک خودشون موهای منم شونه میکردن و به ته ریشم گیر میدادن میخواستن کاملاً صورتم رو تمیز کنن
استاد پرواز هست این پرنده ( سرخپوستان میگویند : کلاغ پرواز را به عقاب آموخت.)
کلاغها دادگاه دارند: بر علیه کلاغهای جوجه دزد ، اشغالگر لانه ، از زیر کار در رو !
حکم این دادگاه: مرگ کلاغ خاطی یا فراری دادن آن به همراه کتک کاری به جایی دیگر...دور از گروه
هیچوقت محبت شما ، ظلم شما ، چهره شما رو فراموش نمیکنن
همه چیز رو فدای آزادی خودشون میکنن
وقتی فرزندشون گم میشه تا دو سال دنبالش میگردن

غیر از انسان ، تنها حیوانیه که تونست در لحظه نخست آینه رو تشخیص بده
و خیلی موارد جالب دیگه
نگار
|
France
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
5
جالبه بدونید وقتی یه کلاغ میمیره کلاغای دیگه دور تا دورش جمع میشن و واسش مراسم ترحیم میگیرن و مدام قار قار میکنن. من این صحنه رو با چشمای خودم توی یک باغ دیدم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
1
1
ببخشید من ی کلاغ دارم غذا چی بش بدم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
1
من از صدای کلاغ خوشم میاد , راستش انگار یه غمی تو اون قار قار کردنه , قارقارش منو یاد روزهای غم انگیز سرد پاییز میندازه , یا تو قبرستون ها صداشون که میاد آدم دلش بیشتر میگیره
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
من هم کلاغهارو دوست دارم ،دیروز رفته بودم پرنده فروشیهای اصفهان دیدم دوتا کلاغ تو قفس هستند ویکیشون ازاده وروی قفس نشسته،دستم را اوردم نزدیک وگذاشت که نازش کنم هرچه بیشترنازش میکردم بیشتر کیف میکرد .خلاصه نیم ساعتی باهاش بازی کردم مغازه دار میگفت که این کلاغ میره رو درختها و دوباره بر میگرده همینجا خلاصه من عاشقش شدم پرسیدم چند گفت300هزار تومان.حالا تو فکرم که یکیشونوداشته باشم.
خدایا هر چه انسان حیوان دوس وجود داره خدا حفظشون کنه
حیوانها بی ازارندحیوانها پاکن باهاشون خوبی کنیم
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
1
6
یک ماهی هست که یک کلاغ در بالکن خانه ی ما یک نایلون از گردو و پول می آورد شاید ده بار این موضوع تکرار شده و خیلی برای ما جالب است که اینها رو از کجا میاورد. به خاطر همین دارم در سایت‌هایی مختلف راجع به کلاغ تحقیق میکنم واقعا حیوان عجیب و باهوشی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
2
1
من از کلاغ میترسم
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
2
واقعااین مطالب برام عجیب بود.من کلاغ رودوست داشتم وحالاباخوندن این مطالب علاقه مندترشدم..ممنوووووووووون.به جمع کردن طرفداران کلاغ ادامه بدین!
Sina 68
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
1
5
امروز سر قرار بودم. کلاغ رید روی شونه سمت راستم
زیدم گفت نشونه خوشبختیه کلاغ برینه روت
ایا همچین چیزی هست؟؟؟؟
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
درود بر همگي
از صبح بيش از صد ها كلاغ بر روي درخت روبروي پنجره در حال سر و صدا هستند
همه يه جا تجمع كردن
خواهشا اگه ميدونيد دليلشو بفرماييد
المیرا
|
Saudi Arabia
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
2
به نظر من هم صداهای انها خیلی زیباست
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
1
جالب بود
آناهیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
2
3
وقتی ساعت 5 صبح باشه بیاد بشینه روی نرده ی بالکنت مثل خر قار قار کنه ساکتم نشه خیلی بده خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
7
5
سلام اگه نسل کلاغو زاغ زیاد بشه نسل سایر پرندها کم میشه
چون کلاغا غارتگرن و ویران گر ونسبت به پرندهای دیگر ظالم ترن
من به شخصه دیدم مرده همدیگرو رو هم میخورن
این حیوان به حیوان اومهای ادم خوار معروفن
علاقه خواستی به صابون گلنار دارن چون هیچ وقت تموم نمیشه خخ
زیاد طرفداری نکنید اینا آفتن با طول عمر بالا
مهرایین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
1
8
درودبرشما
از کلاغ در ایین مهر که ایین بغانی خوانده میشود ودر هندی به ان ایین میترائیسم میگویند کلاغ مظهر ونشانه راستی است واز امدن شب یلدا یا شب چله خبرمیدهد که متاسفانه ما ایرانی ها کلاغ را بجای اینکه پیام اور بدانیم ان را خبرچین می نامیم. ایین مهر از قدیمی ترین ایین های جهان هست که تمامی ادیان سامی که دارای پیامبرهستند از ان گرفته شده است .بیگانگان ودشمنان این مرز وبوم داستان هایی ساخته اند که -یک کلاغ وچهل کلاغ- یعنی دروغگویی که باین کار میخواهند این گامه یا مرحله نخست ایین مهر وایین ایران باستان را به نابودی بکشانند.گوشت کلاغ رادراسلام حرام دانسته اند اما از لحاظ علمی گوشت ان دارای باکتری هاییست که اگر در دمای 100درجه بجوشد از بین نمیرود وباید دمایی برابربا180درجه باشد تایان باکتری را در گوشت کلاغ از بین ببرد.ایرانی ها در ایین زرتشت که برگرفته از ایین مهر هست خوردن گوشت را خوب نمیدانند ودرایین مهر بیشتر مردم سبزی خوار بوده اند تا گوشت خوار.
جعفر
|
United States of America
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
3
من در شهر ستانمون یه روز از کار برمیگشتم خونه دیدم یه کلاغ جلوم افتاده .یه نامرد پلیدی با تفنگ بادی از تو ماشینش رون رو از روی یه درخت زده بود .و گارشو گرفت و رفت.به خونه اوردمش از تو ی یو تیوب آموزش بستن بالشو پیدا کردم.چون کتش در رفته بود.سه بار با باداژ و کش که از داروخونه گرفتم بالش رو بستم.متاسفانه چون نوک بلندی داره هر بار بازشون کرد.دامپزشکی های شهر هم زنگ زدم کسی کمکی نکرد.چکار میتونم بکنم.؟
جاوید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
5
بخوریم به سلامتی کلاغ که رفت تهران نگفت برف برف
گفت قار قار
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
14
2
من هم درطول بهار وتابستان زممانی که کلاغ ها جوجه هایشان را بزرگ میکردند با تیروکمان ویاببارفتن بالای درخت جوجه کلاغها را میگرفتیم هربار ده یا بیست از انها را اب پز ووییا کباب میکردیم می خوردیم خدائی گوشت جوجه کلاغ های سیاه خوشمزه تر از مرغ هائی کدربازار میفروشند میباشد شنیدم که می گوین حرام هست اما الان هم اگر پییدا کنم کبابش می کنم ومیخوورم چند نوع کلاغ که درمنطقه ما پیدا میشوند خورده ام همه انها خوشمزه هستند جوجه ککلاغ یا زاغ وزاغچه وغراب را باید پوستش را به خوبی دربیاورید ودل وروده اش را بیرون بریزید ودر قابلمه ااب پز کنید وییا داخل ابجوش گذاشته بعدا برشته کنیدد لامصب چنان خوشمزه میشود که ادمی سیر نمیشود گوشت کلاغ میگویند سم زیادی دارد ویا مردار خوار است باید بگویم که همه پرندگان درشرایطی هم مردارخوار وهم همه چیز خوارند اینها حرفهای مفت وبی پایه هستندد ککه بعضی تلاوت می کنند تا میتوانیدد از گوشت همه پرندگان تناول کنید
شیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
5
1
ما هم از دیرباز اعتقاد داریم که اگه زاغ روی پشت بام بشینه و آواز سر بده مهمون میاد. تاحالا که رد خور نداشته
رحیم بیگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
3
روستای ما دیگه شده مث پاناما هر حیوان جنایتکاری پناهنده میشه یکیشم همین کلاغ. 2.3هزارتایی هستن دم عیدی بیشترم شدن فک کنم فهمیدن سهام عدالت قراره بدن، شایدم یکیشون تو شورای روستایی کاندید شده اومدن رای بدن .
معین خواننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
1
1
مضخرف بود اههه خودت باهاش حال کن نویسنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
یه ضرب المثل درباره کلاغ ها هست نمی دونم شنیدین یا نه ولی من براتون میگم کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ راست میگم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
3
3
من فعلا دشمنم ی کلاعه ۶ تا کبوتر ۷ تا جوجه مرغ و تو س روز ازبین برده با بقیشون مشکل ندارم ولی این و باید کشت خونمون و شکرد کرده
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
8
2
من از کلاغ و گربه متنفرم و خیلی هم ازشون میترسم.. ب امید روزی ک هیچکدومشون نباشن
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
1
4
منم عاشق کلاغهام باهوش و زیرک و باشرم
نوشیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
3
من هم در باره کلاغ ها نظر مثبت دارم و اگر ایرادی است که مربوط به ما انسان ها که از خود خیلی رازی و اشرف مخلوقات میدانیم خیش را اما از درک این جانداران اطرافومون عجزیم!!!
روزی و لحظاتی قبل از زلزله رودبار من در تهران مشغول تماشای بازی فوتبال برزیل و فرانسه بودم و بعلت خستگی و خواب آلودگی چشام بسته شده بود که ناگهان با صدای تعداد پرشمار کلاغ و بعد هم سگ از خواب بیدار شدم و حدود 30 ثانیه بعد زلزله اتفاق افتاد!
من مرتب باقی مانده مرغ و گوشت و غذا را در دسترس آنها قرار میدهم و از این کارم لذت میبرم! تقریبأ همه این چیزها را میریزند سطل زباله، کمی زحمت دارد ولی جای دور نمیرود!
گاهی مانده گوشت و استخوان مرغ را داخل کاغذ قرار داده و از پنجره به داخل محوطه پرتاب میکنم و مشاهده رفتار و احتیاط و تدبیر کلاغ ها لذت میبرم! بلافاصله پس از فرود آمدن بسته کلاغی انگار منتظر آن باشه دور و اطراف آن روی درخت موضع میگیرد و حدود 30 ثانیه اطراف را
زیر نظر داشته و پس از اطنینان از عدم وجود خطر کنار بسته فرود و باز هم با حوصله مشغول
پاییدن اطراف میشود(باز هم حدود 30 ثانیه) سپس باز هم با احتیاط چند تا نک میزند تا قافلگیر
نشود. گاهی این عملیات توسط چند کلاغ تیمی انجام میشود!
یک یار من شاهد جانبداری چند کلاغ در نزاع بین دو گربه بودم که رقیب را حلقه زده و به نوبت به
او حمله و نک میزدند!
مورد بعدی دو روز پیش سر کوچه مقابل محل کار اتفاق افتاد و کلاغی از بالا سرم به من حمله
کرد و به دیگرانی را هم که به از آن محل رد میشدند حمله میکردند که یک جفت بودند و بعدأ
کاشف بعمل آمد که بچه کلاغ ها مفقود شده بود که از چشم انسان هایی که در آن محل ظاهر
میشدند میدیدند!
کلاغ ها نظافت چی محیط اطراف ما هستند و ما باید قدردان آنها باشیم و البته گاهی خطاهای آنها را ببخشیم1
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
3
2
سلام بچه ها کسی از رابطه بین کلاغ و گربه چیزی میدونه؟من خودم با چشمام دیدم.هنوزم باورم نمیشه.کلاغ اینقدر کثیف باشه.
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
2
1
حیوان درون من کلاغ است
عبدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
تو حیرتم.... راز مهاجرت دسته جمعی کلاغها همراه با قارقار فراوان دقیقاً هنگامه طلوع و غروب خورشید طوریکه آسمان سیاه میشود چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
1
0
من ی کلاغ پیدا کردم نمیپره چیکارش کنم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
ببخشيد يه عكسي هست پنج كلاغ هستن ك رو سيم برق روي سيم اولي سه تا نشسته ووروي دومين سيم دو تا نشسته ك يكيشون رنگش سفيده و كوره و روي سيم سوم هم يكي نشته
تفسير اين تصوير كلاغا چيه
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
سلام ،خواهش میکنم جواب بدید چون چند روزه زندگی ندارم،کوچه ما پشتش یه باغه هرروز صبح کلاغی که روی درخت روبرومون میشینه میاد بالکن من و خودشو به شیشه میزنه یا نوک میزنه،میترسم شیشه رو هم بشکنه،خودم به نظرم باید شیشه ریز با چسپ پچسبونم روی لبه پنجره های تا نیاد ولی شما راه دیگه ای بلدید بگید.
...
|
Canada
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
1
سلام من یه کبوتر مریضی داشتم یهو دیدم از پشت بوم سرش و کَندن و همه جا پَرهای کنده شده کبوترم بود. کله ش نبود اصلا .اما گردنش کامل رو بدنش بود .سینه و محتویات داخل قفسه سینه هم کاملا برده بودن و روی زمین رد خون بود انگار که موقعی که سرشو می کنده خیلی تقلا کرده حیون بیچاره. خیلی صحنه وحشتناکی بود وخیلی ناراحتم .خواهش می کنم اگه کسی میدونه لطفا بگید که کار کلاغه یا شاهین یا چی؟
goli
|
United States of America
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
0
کلاغ ها واقعا خیلی باحاله بیشتر چیزا رو تو وجودش داره
حس خوبی دارم دربارش
کمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
یک روز صبح که از کار برمی گشتم یک کلاغ به من حمله کرد و ضربه سختی به سرم وارد کرد . علت این حمله چه بوده ؟ آیا کلاغ ها هم هار می شوند ؟ یا این یک رفتار طبیعی بوده است ؟ ممنون می شوم اگر کسی بنده را راهنمایی نماید.
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
خیلی لذت بردم هم از مطلب هم کامنتها.الانم چند روزه یه جوجه کلاغ بی پناه اوردیم خونه.حسابی رشد کرده قوی شده.خیلی باهوشه و داریم بهش وابسته میشیم.اونم همینطور دوست دارم زودتر پرواز یاد بگیره که اهلی شدن یاد نگیره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین