کد خبر: ۱۹۲۳۲۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
دیدار دکتر حسن روحانی با علما و مراجع قم؛

با افزایش قدرت ملی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

دکتر حسن روحانی در ادامه دیدارهایش با علما و مراجع، با آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله نوری همدانی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با آیت الله جوادی آملی در سخنانی اظهار داشت: امروز کشور، انقلاب و نظام در شرایط بسیار حساس و ویژه‌ای قرار گرفته که در سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش آفتاب، حسن روحانی افزود: ما  امروز در کشور مسائل مختلفی همچون افزایش و شکاف بین گروه‌ها و جناح‌ها به بهانه‌های مختلف و مشکلات شدید اقتصادی را مشاهده می‌کنیم. متاسفانه ظرف چند ماه، دارایی و ثروت مردم به نصف تقلیل یافته و از همه مهمتر بی‌ثباتی در بازار ضربات سنگینی را به فعالان بخش اقتصادی وارد آورده است. 

عضو خبرگان رهبری در ادامه گفت: در روابط خارجی کشور، طی این چند سال به گونه‌ای عمل شده که دشمنان ما فرصت‌های بیشتری برای توطئه علیه نظام و مردم یافته‌اند و فشار بی‌سابقه‌ای به کشور وارد کرده‌اند. 

روحانی تاکید کرد: اگر بخواهیم مسائل و مشکلاتی که در کشور ایجاد شده را حل کنیم باید مردم یک بار دیگر با شور و احساس مسئولیت وارد صحنه شوند و مدیریت کارآمدی در کشور را سرکار بیاوریم.

 وی با تاکید بر اینکه در برابر دشمن خارجی باید قدرت ملی را افزایش دهیم گفت: با این قدرت می‌توانیم مخالفین را با قدرت و چانه‌زنی بیشتر پای میز مذاکره نشانده و مشکلات را حل کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اولین بار در طول حیات انقلاب، شورای امنیت سازمان ملل توانسته با بهانه‌‌های واهی تحریم‌های شدیدی را علیه ما وضع کند.

رئیس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با حمایت و حضور مراجع بزرگ عظام و با شور و نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات، کشور از این وضعیت نابسامان خارج شود.

همچنین حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار اظهار نمود که مطالب و تحلیل شما را به عنوان بیانات جامع قبول دارم و در ادامه با بیان اینکه دین اسلام دین سیاسی است که برای همه زوایای زندگی بشر برنامه دارد به خطر جدایی دین از صحنه سیاسی و اجتماعی در کشورهای غربی و تبعات منفی آن اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه امروز می‌بینیم اروپاییان آرام هستند به دلیل این است که از جنگ و کشتار خسته شده‌اند.

 وی ادامه داد: فاصله جنگ جهانی اول و دوم زیاد نبود و غربی‌ها به واسطه کشتار عظیمی که در این جنگ‌ها به وقوع پیوست به ظاهر آرام شده و به صادر کردن دموکراسی پرداختند و نتیجه دمکراسی صادر شده توسط آنها را می‌توان در کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان و میانمار مشاهده کرد. وضعیت موجود جهان به واسطه فاصله از دین است.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مردم ستون نظام هستند بیان داشت: کارگزاران حکومتی باید بدانند اگر مردم حرف آنها را گوش می دهند به واسطه دینی‌بودنشان می‌باشد و جدایی مسئولین از دین باعث گذر مردم از آنها شده و دیگر ندای آنها را لبیک نخواهند گفت.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران امروز بیش از 70 میلیون جمعیت دارد که یک صدم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد ولی دارای 10 درصد منابع جهان است و این منابع در عدم تامین نیاز مردم نشان از مدیریت ضعیف در امور اجرایی کشور دارد، گفت: این در حالی است که در کشور مدیران خلاق و مدبر کم نداریم.

وی در اهمیت انتخابات پیش روی بیان داشت: وظیفه ما حضور حداکثری در انتخابات است و وظیفه نامزدها هم این است که اگر فردی را تواناتر و اصلح‌تر از خود دیدند میدان را به او واگذار نمایند.

آیت الله جوادی آملی در خاتمه اظهار نمود: امروز دنیا بر روی انرژی هسته‌ای ما حساس شده است و باید در قبال آن تدبیری صحیح اندیشیده شود.

وی گفت: چند سال پیش در کشور جشن خودکفایی گندم برگزار نمودند ولی امروز  می بینیم دولت اقدام به واردات گندم می کند مسئولان باید مسئولیت کارها و تصمیماتی که می‌گیرند را برعهده گرفته و اشتباهات خود را جبران نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با آیت الله نوری همدانی نیز در سخنانی اظهار داشت: شرایط انتخابات این دوره ریاست جمهوری با دوره‌های پیشین کاملاً متفاوت است شرایط بین المللی، اوضاع منطقه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شرایط ویژه و سختی را پیش روی ما قرار داده و راه‌حل آن انتخابات رقابتی، پرشور، حداکثری و انتخاب فردی است که از رجل مذهبی و سیاسی و دارای سابقه قوی در مدیریت باشد و نقش مراجع در تبیین این مسیر نقشی بسیار حساس و تاریخی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز با اشاره به سوابق انقلابی و مدیریتی دکتر روحانی اعلام کرد: شما را به عنوان کسی که دارای سوابق مدیریت و در پست‌های حساس موفق بودید قبول دارم و با شما سابقه رفاقتی طولانی دارم،

وی وضع اقتصادی کشور را غیر قابل تحمل دانسته و افزود: مردم فشار زیادی را تحمل می کنند که بسیار از آنها مربوط به تحریم نیست بلکه مربوط به ضعف مدیریت در کشور است. 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامگذاری سال 92 با عنوان «حماسه سیاسی و اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: وظیفه ما در ایجاد این حماسه زمینه‌سازی و تبلیغ برای حضور گسترده مردم در انتخابات است.

وي با انتقاد از کثرت نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: ما وظیفه داریم مردم را برای خلق حماسه بزرگ آماده کنیم و با کاهش کاندیداها و تمرکز آراء، انتخاباتی محکم داشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه یکی از امتیازات این نظام مسئله ولایت است و مردم برای حفظ اسلام و ولایت جان دادند و خون خود را نثار کردند بیان داشت: رئیس جمهور باید ولایت‌مدار بوده و امتحان خود را در مدیریت پست‌های مختلف پس داده باشد. ما نیاز به سیاستمداری داریم که قوی باشد و باید تمام نظرات جمع شود تا فرد اصلح انتخاب شود.

شایان ذکر است که دکتر روحانی، چندی قبل نیز با چند تن از مراجع و علمای قم، از جمله آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله صافی و همچنین بیت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار و گفت‌و گو کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
20
22
سالی که خوب است از بهارش

پیداست بنده به عنوان یک حامی از اولیت دیدار با مراجع وحسن تدبیر ایشان تشکر می کنم بیانات جامع وکامل بود مردم نیز با امید فراوان در
پرتو شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حماسه تاریخ ساز را با انتخاب بجا دکتر روحانی رهبری ومردم را خوشحال و دشمنان راناراحت کنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
9
54
البته اگر آقایان علما و شخص آقای روحانی توجه کنند کسی که در این کشور بیشترین رأی و مقبولیت مردمی را دارد آقای خاتمی است که مقبولیت جهانی خوبی هم دارد خواهشن برای نجات کشور از این موقعیت بیشتر تلاش کنید اوضاعبرای آمدن خاتمی آماده شود . آقای خاتمی .
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
42
13
نظر مثبت مراجع نسبت ایشون گواه بر این هست که ایشان اصلح واقعی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
9
37
حضرت آیت الله العظمی صانعی (دامه برکاته) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
40
6
درودبراحمدی نژاد ودولت پاکش بادکه هرنوکرآقازاده ای که کاندیداشده،شعارش علیه احمدی نژاداست.
مگه این اشرافیت چقدرهزینه کرده اندکه رییس جمهوری روی کاربیاورندکه درخدمت آنان وزراندوزان باشد...!؟
بنازم به قدرت ومردانگی وصداقتت احمدی نژادکه سرمایه اندوزان کمریسته اندکه یه اینکه راه عدالت خواهی توومردم رابه هرقیمتی شده است ببندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
آخه ما انقدر تو این 8 سال عدالت دیدیم از این آقا که دیگه کهیر زدیم بذارید این سرمای اندوزان بیان لااقل مملکت و سرمایه هاش و نجات بدن بابا...چقدر اخه عدالت بسه، برو یه سری به مردم بزن ببین که حاضرن همه چیز به همون 8 سال قبل برگرده و قیمت ها انقد نجومی بالا نره...ناشناسسس آشنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
3
9
در متن بالا این دو نشانه ی چیست؟
آقای جوادی:
وظیفه نامزدها هم این است که اگر فردی را تواناتر و اصلح‌تر از خود دیدند میدان را به او واگذار نمایند.
آقای همدانی:
وي با انتقاد از کثرت نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: ما وظیفه داریم مردم را برای خلق حماسه بزرگ آماده کنیم و با کاهش کاندیداها و تمرکز آراء، انتخاباتی محکم داشته باشیم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
7
3
آقایان اصلاح طلب خوب به این قسمت سخنان دقت کنید: حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار اظهار نمود که مطالب و تحلیل شما را به عنوان بیانات جامع قبول دارم و در ادامه با بیان اینکه دین اسلام دین سیاسی است که برای همه زوایای زندگی بشر برنامه دارد به خطر جدایی دین از صحنه سیاسی و اجتماعی در کشورهای غربی و تبعات منفی آن اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه امروز می‌بینیم اروپاییان آرام هستند به دلیل این است که از جنگ و کشتار خسته شده‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
2
7
دوستان تخریبچی پایداری لطفا به این قسمت حرف آیت الله نوری همدانی توجه کنید

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز با اشاره به سوابق انقلابی و مدیریتی دکتر روحانی اعلام کرد: شما را به عنوان کسی که دارای سوابق مدیریت و در پست‌های حساس موفق بودید قبول دارم و با شما سابقه رفاقتی طولانی دارم،

وی وضع اقتصادی کشور را غیر قابل تحمل دانسته و افزود: مردم فشار زیادی را تحمل می کنند که بسیار از آنها مربوط به تحریم نیست بلکه مربوط به ضعف مدیریت در کشور است.
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
16
4
زنده باد بهار
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
5
12
بین نامزدهای فعلی اقای روحانی مناسبترین میباشد هم دارای سبک و برنامه مناسب و صاحب سوابق و وجاهت بین المللی خوبی است.
brock
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
0
ازنظر من آقای روحانی بهترین گزینه برای ریاست جمهوریست
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
ديدار با مراجع چطور شائبه سفر تبليغاتي ندارد فقط مرغ همسايه غازه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
0
ایشان نظر مثبت همه اقشار و گروه ها را با خود دارند ، که نشان از مدبر بودن و عقلانیت ایشان است و به امید پیروزی ایشان در انتخابات و بهتر شدن اوضاع ایران .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین