کد خبر: ۱۹۲۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

اظهارات جنجالی اميرجعفری در برنامه‌هفت

نظرسنجي برنامه به طرح اين سئوال اختصاص داشت که به نظر شما از ميان فيلم‌هاي "تيرباران" ، " زير نور ماه"، "طلا و مس"، "کيميا و خاک" و "رسوايي" کداميک تصوير باورپذيري از روحاني ارائه داده‌اند که در پايان فيلم سينمايي "طلا و مس" بيشترين راي را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امير جعفري بازيگر فيلم "قاعده تصادف" در برنامه "هفت" تاکيد کرد که مساله تعيين سقف دستمزد براي بازيگران کار درستي نيست و مگر بازيگر کار خدماتي مي‌کند و يا بازنشستگي دارد که برايش سقف دستمزد تعيين مي‌کنند.

برنامه سينمايي هفت شب گذشته 7 ارديبهشت ماه به نقد و بررسي فيلم سينمايي "تهران 1500" با حضور بهرام عظيمي کارگردان فيلم و نيما حسني‌نسب به عنوان منتقد مهمان و همچنين به بررسي جايگاه روحانيت در سينما با حضور حجت‌الاسلام سرلک و علي شاه‌حاتمي اختصاص داشت. امير جعفري نيز به عنوان مهمان ويژه در برنامه حضور پيدا کرد.
 
در ابتداي برنامه محمود گبرلو سردبير و مجري برنامه با اشاره به تغيير مديريت‌هاي سينمايي در دو ماه آينده عنوان کرد: سينماي ايران هشت سال است که دو مدير سينمايي به خود ديده و اوج و فرودهايي را پشت سر گذاشته است. الان فرصت مناسبي است که در محيطي آرام عملکرد چهارساله شمقدري مورد بررسي قرار گيرد. افکار عمومي نيز انتظار دارند که يک مدير سينمايي بخش‌هايي از مشکلات اساسي سينما را در دوران مديريتش برطرف کند.
 
وي ادامه داد: نمي‌توان گفت هيچ کاري انجام نشده اما کارهاي انجام شده شفاف نيست و مردم علاقه مند به شفاف‌سازي عملکرد معاون امور سينمايي در اين چهار سال هستند. اميدوارم بستري براي بيان مسائل مختلف چه در برنامه هفت و يا در محافل عمومي به وجود بيايد.
 
نظرسنجي برنامه به طرح اين سئوال اختصاص داشت که به نظر شما از ميان فيلم‌هاي "تيرباران" ، " زير نور ماه"، "طلا و مس"، "کيميا و خاک" و "رسوايي" کداميک تصوير باورپذيري از روحاني ارائه داده‌اند که در پايان فيلم سينمايي "طلا و مس" بيشترين راي را از آن خود کرد.
 
آمار فروش فيلم‌ها و رويدادهاي هفته بخش‌هاي بعدي برنامه ديشب بود. در ادامه امير جعفري بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون مهمان برنامه شد. وي در ابتدا درباره اين سئوال که آيا به اين دليل که پولي در تئاتر نيست به سينما و تلويزيون گرايش پيدا کرده است، گفت: اين جمله غلطي است که مي‌گويند اگر در تئاتر پول خوبي وجود داشت ما به سينما و تلويزيون نمي‌آمديم. ذات بازيگري يعني ديده شدن و مهم نيست که در چه مديومي فعاليت کند البته ممکن است برخي کارها را من به خاطر پول کرده باشم و شهامتش را هم دارم که همه جا آن را اعلام کنم.
 
وي ادامه داد: بايد ديد چرا بازيگران ما حاضر به خودفروشي مي شوند. من سال گذشته تنها يک ميليون و 700 هزار تومان براي بازي در نمايش "ترن" دستمزد گرفتم. دو فيلم سينمايي"سيزده" و "قاعده تصادف" را هم کار کردم که هيچ پولي برايم در پي نداشت. بقيه فيلم‌ها هم در حدي نبودند که بازي در آنها را قبول کنم. بالاخره يک بازيگر بايد به هر نحوي هم که شده فعاليت کند. معتقدم اگر برنامه‌ريزي و مديريت‌ها درست باشد و کار به دست‌ کاردان سپرده شود مشکل سينماي ايران برطرف خواهد شد.
 
جعفري: سيستم ايمني سينماي ايران ضعيف شده است
 
جعفري در ادامه درباره تعيين سقف دستمزد براي بازيگران سينما عنوان کرد: بايد ديد اگر سقف تعيين شود مشکل سينماي ما حل خواهد شد؟مگر ما کار خدماتي مي کنيم که برايمان سقف دستمزد تعيين شود؟ من نيامده ام بازيگر شوم تا پول دربياورم آمده ام به هدفي که دوست داشتم برسم و در کنارش هم کسب درآمد کنم.
 
وي ادامه داد: فکر مي کنيد من چرا بازي در فيلم "قاعده تصادف" را قبول کردم. البته با قرارداد سفيد امضا. چون مگر چند بار مي‌توان کارها را رد کرد. بنابراين يک نفر مثل من با قرارداد سفيد سر فيلمبرداري مي رود و برخي ديگر در دستمزدشان تخفيف مي دهند چون بالاخره يک فيلمنامه خوب نصيبشان شده و مي توانند ديده شوند. اگر فيلمنامه خوب را به دست يک گروه خوب بدهند مشکل حل خواهد شد.
 
بازيگر "نفوذي" اظهار کرد: مگر مي شود براي هنر سقف تعيين کرد. اگر مي خواهند بخشنامه براي دستمزد ما تعيين کنند پس بايد مسئله بيمه بيکاري بازيگران هم حل شود و بازيگري به عنوان يک شغل در جامعه ما شناخته شود.
 
جعفري در ادامه توضيح داد: هر اتفاقي مي افتد فقط بازيگران را مي بينند چون ما در ديد هستيم. تعارف که نداريم سينماي ما مرده است و معضل سينماي ما بايد ريشه اي تر حل شود. اگر نيروي متخصص و کارشناس را وارد سينما کنيم معضلات برطرف خواهد شد. سيستم ايمني سينماي ما ضعيف شده است و مشکل هم دستمزد بازيگران نيست. اگر رقابت سالمي در سينما وجود داشته باشد ديگر اين مشکلات هم حل خواهد شد اما الان چون هيچ فيلم خوبي ساخته نمي شود يک بازيگر مي خواهد دستمزد يک سالش را از يک فيلم به دست بياورد.
 
نقشم را در "قاعده تصادف" از دست بهزادي قاپيدم
 
در بخش ديگري از اين گفتگو جعفري درباره حضورش در فيلم "قاعده تصادف" توضيح داد: معتقدم بازيگر بايد ريسک‌پذير باشد و علاقه‌مند بودم نقش متفاوتي را برعهده بگيرم که خوشبختانه اين اتفاق افتاد. اما اي کاش فيلم در يک سيستم برابر و متعادل نسبت به بقيه فيلم‌ها اکران مي‌شد چون اين فيلم تنها 9 سينما در اختيار داشت و من به عنوان بازيگر فيلم حتي نفهميدم کي اين کار اکران شد.
 
به گزارش مهر،وي افزود: من عطش کار خوب دارم و هيچ ابايي هم ندارم از اينکه اگر نقشي خوب باشد خودم پيشنهاد بدهم که در آن نقش بازي کنم. نقش پدر در اين فيلم نيز از همين دست بود. در واقع من اين نقش را از بهنام بهزادي قاپيدم و توانستم آن را بازي کنم.
 
آيتم صنوف سينمايي که به معرفي فعاليت هاي دستياران کارگردان مي‌پرداخت و همچنين بخش چهره‌ها که به فعاليت‌هاي هنرمنداني چون فرزاد موتمن، محمد پاک‌سيما، پروانه معصومي، مجيد برزگر، پيمان معادي، سام قريبيان و محمدرضا سکوت اشاره داشت از بخش‌هاي بعدي برنامه شب گذشته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
2
51
وقتی رسوایی 30 سینما در اختیار داشته باشد و تیزر و تبلیغ گسترده، برای فیلمی مثل قاعده تصادف با 9 سالن و بدون تبلیغ مناسب نباید هم انتظار فروش بالا داشت
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
2
45
به نظر من اگه فیلم مارمولک جزء گزینه ها بود بیشترین رای رو میاورد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین