کد خبر: ۱۹۲۴۷۴
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸

اردوغان: نوشیدنی ترک ها دوغ است نه الکل!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهر: نخست وزیر ترکیه از افزایش مصرف الکل در کشورش انتقاد کرد.
 
به گزارش" تودی زمان" ، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه از افزایش مصرف الکل در ترکیه در سال های گذشته انتقاد کرد.
 
وی که در کنفرانس بین المللی سیاست های جهانی الکل در استانبول سخنرانی می کرد گفت: نوشیدنی ملی ترک ها آیران (دوغ) است نه الکل.
 
اردوغان یکی از دلایل گسترش مصرف الکل در ترکیه را سیاست دولت های لائیک این کشور در سال های گذشته به ویژه بین سال های 1923 تا 1950 خواند دورانی که حتی نام و تبلیغ مصرف مشروبات الکلی به عنوان نوشیدنی های سالم در کتاب های درسی دانش آموزان وارد شد.
 
وی همچنین گفت در دوره های قبلی طوری تبلیغ می شد که گویی الکل بخشی از جهان مدرن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
8
29
وقتی اکثریت مردم ترکیه به دولت اسلامگرای اردوغان رای می دن شعور و درک بالا دارن و انتخاب شون قابل احترامه ولی وقتی همون آدمها الکل مصرف می کنن مشکل دار میشن و بلد نیستن انتخاب کنن؟یه شباهتهایی آدم بعضی وقتها توی آدمهایی می بینه که ظاهرشون زمین تا آسمون با هم فرق داره ولی ته تهشون یکیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
اگه مردم رای دادن بلد بودن وضع ما این نبود
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
4
42
خبر ناقص ترجمه شده. من مخالف استفاده از الکل هستم . اما اردوغان نگفت که استفاده از مشروبات الکلی جرمه. فقط گفت که ما با کسانی که مشروب می نوشند کاری نداریم. اما نوشیدنی اجدادی ما ترکها آیران "دوغ" می باشد.
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
28
10
چرت پرت گفته اصل دوغ ایرانی هست و ربطی به ترکیه نداره.دوغ نوشیدنی ایل های ترک قشقایی و دیگر ایل های ترک ایرانی هست نه ترکیه.
اردوغان هم در دوره ی حکومتش ثابت کرده اصلا مسلمان نیست.
پاسخ ها
یه گیلک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
دیگه شورش رو دراوردین شماها. آدم هم اینقدر تنگ نظر؟ هر کی هر چی میگه یه عده میریزن شروع میکنن به منم منم کردن و تخریب هر کسی غیر از خودشون.نمیشه دوغ هم نوشیدنی ترکهای اینور باشه هم اونور؟ هر کی ندونه خیال میکنه ایشون تخصص انسان شناسی و اقلیم شناسی و غذاهای منطقه ای رو یه جا تموم کرده! طرف نگفته فقط ما میدونیم دوغ چیه ولاغیر که پریدی وسط جو میدی!
فعلاً هم که همین اردوغان بهتر از هر مسلمونی داره به دنیا نشون میده که اسلام و دموکراسی با هم سازگارن. خوبه تو چشم غرب ِ اسلام هراس اون نماینده ی مسلمونها باشه یا طالبان؟
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
جناب جو گير گيرم اصل دوغ ايراني باشه كه چي!!! - اي كاش اصل چيزي كه باهاش رفتن كره مريخ ايراني ميبود . اگه ميشد ميدوني چي ميشد ؟؟؟. مش رجب نگفته كه دوغ اختراع تركهاست منظورش اين بوده كه دوغ از الكل بهتره و اجدادشون بسلامتي هم دوغ مينوشيدن .
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
خانم یا آقای گیلک به اصلاح طرفدار دموکراسی.دموکراسی این نیست که هر روز با یکی بپری و این نیست که در کشت و کشتار مردم سوریه سهیم باشی.دموکراسی یعنی اینکه کمک کنی سوریه بدون کشت و کشتار به دموکراسی برسه وگر نه ایشون با اسد چه فرقی می کنن؟؟؟
از نظر من که طالبان ،اسد ،اردوغان و شاه عربستان و ... اینا هیچکدوم با هم فرقی نمیکنن چون همشون دستشون به خون انسانها آلودست.کم و زیادش هم فرقی نمیکنه.
از نظر بعضیا هم که فقط کشوری یه کشور خوب و پیشرفته هست که فقط تونسته به کره ی مریخ بره.پس طبق نظر این افراد فقط یه کشور یعنی آمریکا فقط تو دنیا هست که باید مردمش ازشون راضی باشن .
ضمنا حرف من چیز دیگری بود .من از اخلاق ایشون زورم گرفته و اینکه هر چی پیشینه ی ایران هست رو دارن به نام خودشون ثبت می کنن .از دانشمندان و شعرا (مثل مولانا) گرفته تا همین دوغ پیش و پا افتاده و ما هم نشستیم و میگیم اینا که ارزشی نداره باید رو به جلو فکر کنیم (در صورتی که با بی توجهی به پیشینه نمی توان پیشرفتی کرد).خوب اگر اینا ارزشی نداره پس چرا اردوغان دموکرات شما که آدم گلیه همشو داره به نام کشورش ثبت میکنه؟؟؟؟؟
یه گیلک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
خیلی جالبه که وقتی حرف از مولانا میشه میگیم ایرانیه چون به زبان فارسی نوشته و فراموش میکنیم که فارسی زبان شعر و ادب و فرهنگ آن عصر بوده و محل تولد و مرگ مولانا را فراموش می کنیم ولی وقتی حرف از ابن سینا و رازی و سایر دانشمندانی میشه که به زبان عربی می نوشتند چون عربی زبان علم و دین آن عصر بوده تاکیدمان را بر محل تولد این بزرگان می گذاریم و می گوییم ایرانی بوده اند! یعنی برای توجیه یک موضوع واحد از دو منطق مختلف بهره می بریم!
در ضمن مولانا را ما دو دستی به ترکیه تقدیم کردیم وقتی کوچکترین حرکتی در جهت بزرگداشت این شاعر بزرگ انجام ندادیم. مشکل ما دولتمردانی هستند که انتخابشان می کنیم و شرافت و عزت و ناممان را زیر سؤال می برند. اردوغان وظیفه ی خود را که پیشرفت و قدرتمندی و عزت ترکیه است به خوبی انجام میدهد. او مسئول مردم خودش است، مردمی که به او رای داده اند و منافع آنها را دنبال می کند نه منافع من و شما و سوری ها را! مشکل اینجاست که کسی نیست منافع ایران و ایرانی را دنبال کند! پس بی جهت به دنبال اشکال کار در خارج از مرزها نگردید
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
من و شما و یا یک ترکیه ای مشخص نمیکنه مولاتا و ابن سینا و ... ایرانی هستند یا نه بلکه تاریخ مشخص میکنه .در تاریخ ثبت شده که ایرانی بودن و در زمان مولانا قسمت هایی که الان جز ترکیه شده جز ایران بوده و مولانا و شمس تبریزی هر دو ایرانی بوده اند.مولانا هم تحت تاثیر بزرگی مثل شمس تبریزی که از اسمشونم معلومه اهل تبریز یعنی دیار بزرگان و غیورانی مثل ستارخان و باقرخان و شهریار بوده اند و مشخصا زبان نیست که بگه کی کجایی هست یا نیست.از نظر من زبان ایرانی ها فقط فارسی نیست و فقط زبان رسمی ایران فارسی هست.بعد الان مثلا همه ی دانشمند های ایرانی تمام مقالاتشون رو به انگلیسی نوشتن پس میشه گفت اینا انگلیسی هستن؟؟؟
پس ادبیات و شعر رو هم لطفا با دانش قاطی نکنید چون زمان ابن سینا زبان علم عربی بوده و در دانشگاه ها رایج بوده .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
30
6
گیلک جان :

فعلاً که اردوغان چشم وچراغ رژیم صهیونیستی

واربابش آمریکاست .

کافی است سوریه را حمایت کند آن وقت معلوم می شود با همه سازگار است!!

هر کشوری با رژیم صهیونیستی وعربده

کشی های آمریکا کاری نداشته باشد به راحتی می تواند بادنیا ارتباط برقرار کند .
نمی گیری مجید جان دلبندم .!!
اوشکول خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
2
12
علی آقای عزیز خوب خوبه و بد بد.نمی شه گفت چون اردوغان چشم وچراغ رژیم صهیونیستیه پس همه کاراش هم بده یا برعکس.هر چیزی سر جای خودش.حالا بنظر شما عملکرد اردوغان برای دفاع از اسلام در جهان وبرای خدمت به مردم ترکیه بهتر بوده یا عملکرد مسئولین ما در این دو حوزه.اگه بگی مسئولین ما مطمئنم یامنصف نیستی یا مطلع.اگه مسئولین ما خودشونو مسئول دین و دنیای مردم میدونن باید بدونن با این روشها هم دین و هم دنیای مردم شدیدا آسیب دیده برعکس اردوغان هر روز به دین و دنیای ترکها رونق داده.بنظر شما موج اسلام خواهی در ترکیه را ما راه انداختیم یا اردوغان؟
پاسخ ها
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ببینم وقتی همین اردوغان به اسرایل اجازه داد برای جاسوسی از ایران و برای حمله به ایران از زمینش استفاده کنند و زدند مادر و خواهرتو کشتند و بی ناموس کردند ( مثل مردم سوریه ) اونوقت اینقدر سنگ اردوغان و به سینه می زنی یا نه؟
moj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
1
10
منافع ملی ومنطقه ای ترکیه باعث این رفتار ترکها شده و همینطور ایران ولی باید قبول کرد دموکراسی اسلامی در ترکیه کاملتر از جاهای دیگه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
5
1
پس بیخود نیست توی اون راکی زهر ماری آب میریزن که رنگش شیری میشود، میخواهند شبیه دوغ شود.
هموطنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
4
والله اولین بارنیست در ترجمه وانتقال خبر به ملت مظلوم!ایران تحریف و دخل وتصرف میشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
1
0
جناب شراز اگرچه نده ترک نیستم تاب خواهم از اون مخاب با نا (مردم)دفاع کنم ول خیلی قشنگ گفت که داری ه اصالت دوغ ایرانیت افتخار م کن .ا ماش انقدر خود باوربهوده در خون من وتو اریا نبود. اری ا کاش نور. راستس شنده بدم که مردمان تان مردمانی بی تعصب اند تو چرا شیرازی؟
پاسخ ها
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
من تعصبی نیستم ولی از آدم دو رو دو رنگ بدم میاد و عصبانیم میکنه.ایشون از یه طرف شراب سفید می خوره از یه طرف میگه شراب بده و دوغ بخورید.
از یه طرف به اسراییل فحش میده از یه طرف حمایتش میکنه.از یه طرف پول بیزبونی که حق مردم ایران هست رو گرفت و یه دو روزی از ایران حمایت کرد از طرف دیگه الان حساب ایرانیا تو ترکیه رو دستور داد تا ببندن و ایران رو تحریم کرد.البته تقصیر سیاستمداران ایران هست که به همچین کشورهایی رو میدن ولی حاضر نیستن با اربابان این کشور ها یکم مذاکره کنن .
از نظر من ایشون نه با اسد فرق میکنه و نه با طالبان و نه با شاه عربستان و قطر چون همه ی این ها یجوری دستشون به خون انسانها آلودست حالا کم و زیادش هم فرقی نمیکنه.
ایشون مثل جاسوس دو جانبست و جاسوس دو جانبه ها معمولا آدم های شریفی نیستن.
اون رییس جمهور ایران شریفه که 8 سال تونست با همه ی جهان بدون هیچ کلک و دروغی ارتباط داشته باشه و هنوز هم مردم ازش یاد میکنن.
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
ضمنا جناب ناشناس من که به ترک ها هیچ بی احترامی نکردم.من گفتم که دوق اتفاقا مال ترک های این طرف هست که بعدا به ترکیه هم رفته.خوب که اسم از ایل و عشایر ترک ایران آووردم و گفتم که دوغ نوشیدنی مخصوص عشایر ترک ایران هست وگر نه همه بنده رو به نژاد پرستی و اینکه فقط نژاد پارس رو قبول دارم متهمم می کردن.
ضمنا گرچه من در این پستم در مورد آریایی بودن چیزی نگفتم ولی افتخار به نژادی که طرفدار صلح هست اصلا نژاد پرستی محسوب نمیشه و مثل اینه که شما افتخار کنی که به یکی کمک کردی .شما اگر افتخار کنی که مثلا به یکی کمک کردی و با یکی صلح کردی اونوقت به خودت میگی نژاد پرست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
3
1
یاشاسین تورگ ملتین بیرجه باشکاچی و غیرتی کیشیسی رجب طیب اردوغان یاشا یاشا یاشا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
2
شیرازی جان :

بابعضی از فرمایشات جناب عالی موافقم .

ولی خدایی تا بحال حافظ اسد وبشار اسد

به رژیم صهیونیستی حالی دادند ؟

ولی اردوغان گاهی به نعل می زند وگاهی به میخ .!!

اردوغان با شعار اسلام گرایی و آزادی حجاب اسلامی و مبارزه با رژیم صهیونیستی آمد .

الآن چقدر در این کار موفق شد؟
پاسخ ها
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
درسته .منم در اونجا منظورم فقط کشتار بوده که همه جورش بده.من خودم از اول دیدگاه خوبی نسبت به جناب اردوغان نداشت چون نمیشه هم مسلمون بود و هم کارهایی کرد که اصلا با اسلام منافات داره.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
3
0
آقای ... گرامی :

منطقی برایم استدلال کن ،
من نمی گویم واصراری هم ندارم که همه کارهای اردوغان غلط است .

شما واقعاً فکر می کنید اردوغان هم دین وهم دنیای مردم ترکیه را رونق داده است؟

قبل از ایشان لائیک ها حکومت را در دست داشتند خیال همه جمع بود که با رژیم اشغال گر قدس رابطه حسنه ای دارد ولی

مردمش را در گیر باسوریه نکرد واین همه
با حمایت از تروریست های خارجی در منطقه آشوب بپا نکرد.ومسلمانان را به جان هم نینداخت .

ولی اکنون چی شد ؟ملتش را درگیر باسوریه کرد .منطقه را ناامن کرد .نارضایتی داخلی دارد فراگیر می شود.بودجه راصرف حمایت از مخالفین سوریه کرد .

هنوز رسماً ازادی حجاب اسلامی در ترکیه وادارات اجرا نگردید.
مواضع سیاسی اش نسبت به شعارهای دوران انتخابات تغییر کرد .
ولی مسوولین ما در روابط خارجی در مقابل رژیم صهیونیستی وزیاده خواهی های آمریکا

34سال مقاومت می کنند .روی شعارها ی انقلابی خود ایستاد وبهایش را می پردازد.

درست است که ملت متحمل سختی ها شده است ولی به دیگران فهماندیم این ملت زیر بار خفّت نمی رود .

راستی در افغانستان و پاکستان که رابطه خوبی با آمریکا دارند مملکت شان گل وبلبل است؟
امام حسین (ع) می توانست فقط بگوید با یزید بیعت می کنم وبعداً زیر قولش بزند.

ولی آیا این کاررا کرد ؟ همه چیزرا فدا کرد حتی طفل 6ماهه اش را.

در دنیا باید قهرمانانی باشند تا گردن غاصبان ،زورگویان وعربده کشان را خرد کنند.
نَصرُ مِنَ الله وفَتحٌ قریب .پایدار باشید هم وطن .
مملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
تا حالا چیزی به اسم شراب دوغ به گوشش خورده؟ میدونید باکتریای الکل باعث گازدار شدن دوغ میشن ؟ یه بی سواد یه چیزی میگه چند نفرم مث خودش طرفداریش میکنن در ضمن دوغ با غ هست نه ق جناب ناشناس
امیر
|
Pakistan
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
علم پزشکی ثابت کرده مصرف در حد متعارف برای سلامتی مفید است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین