کد خبر: ۱۹۲۶۹۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

گفتگوی در گوشی صالحی و مصلحی/ شایعه حضور نصرالله در تهران

ششمین اجلاس بیداری اسلامی با عنوان "علما و بیداری اسلامی" با حضور اعضای مجلس خبرگان، برخی از وزرا، نمایندگان و مقامات کشورمان و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار شد که این مراسم حاشیه هایی داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر ، ششمین اجلاس بیداری اسلامی با عنوان علما و بیداری اسلامی و شعار همه با هم به سوی تمدن اسلامی، صبح امروز در محل سالن اجلاس سران آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این اجلاس دو روزه همراه با حاشیه هایی بود:

* از حدود یک ساعت پیش از آغاز مراسم علما و روحانیون اسلامی و برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد سالن شدند.

* ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، حسینی وزیر ارشاد، رئیسی معاون اول قوه قضائیه، مصلحی وزیر اطلاعات، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور، آیت الله تسخیری مدیرکل مجمع تقریب مذاهب و عده ای از نمایندگان مجلس برخی از مقاماتی بودند که به تدریج وارد سالن شدند.

* علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پس از سلام و احوالپرسی با برخی از علمای اسلامی و همچنین مقامات در کنار وزیر اطلاعات نشست که البته مدتی مشغول گفتگو با هم بودند که گاهی اوقات نیز مصلحی با گرفتن دست خود بر روی دهانش کنار گوش صالحی چیزهایی عنوان می کرد که بعضی از این مطالب باعث خنده هر دو می شد.

* از حاشیه های دیگر ورود میرتاج الدینی بودکه با وجود آنکه رئیسی، ابوترابی، حسینی، مصلحی و صالحی به ترتیب کنار یکدیگر نشسته بودند میرتاج الدینی در بدو ورود با رئیسی سلام و احوالپرسی کرد و بدون صحبت با ابوترابی فرد به سمت صالحی و مصلحی برای احوالپرسی رفت. میرتاج الدینی پس از نشستن بر صندلی خود به صورت نیم خیز به ابوترابی فرد سلام و علیک کردند البته پس از سخنرانی مقام معظم رهبری و هنگام خروج آنها دقایقی با هم گفتگو می کردند.

* آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان آخرین نفراتی بودند که دقایقی بعد از علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی  و پیش از ورود مقام معظم رهبری وارد سالن اجلاس شدند.

* ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق، نمایندگان جنبش فتح و حماس در ایران و دیگر اعضای هیات رئیسه مجمع بیداری اسلامی کسانی بودند که در ردیف جلو و در کنار آیت الله مهدوی کنی، آیت الله گلپایگانی و ... نشستند.

* رهبر معظم انقلاب با همراهی آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی وارد سالن شدند و ورود ایشان همراه با صلوات حضار و همچنین پخش سرود جمهوری اسلامی ایران بود. پس از جلوس رهبری آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد.

* مقام معظم رهبری در سخنرانی خود درباره بیداری اسلامی و اینکه بیداری اسلامی حقیقتی است  که اکنون در سراسر دنیای اسلام می توان نشانه های آن را دید صحبت کردند. ایشان در سخنان شان به مساله فلسطین، بحرین، سوریه، دخالت غرب و تقلید کشورهای اسلامی از غرب اشاره فرمودند.

* پس از پایان سخنان مقام معظم رهبری ایشان از محل جایگاه به سمت سالن حرکت کردند تا با علمای اسلامی سلام و احوالپرسی کنند.

* علمای اسلامی شرکت کننده در اجلاس به محض ورود رهبری به داخل سالن برای بوسیدن و نزدیک شدن به رهبر معظم انقلاب هجوم آوردند و چفیه رهبری به یادگار گرفته شد.

* رهبر معظم انقلاب با وجود ازدحام زیاد با روی خوش با حضار احوالپرسی کردند و از درب دیگر سالن محل اجلاس را ترک کردند.

* بعد از پایان سخنرانی مقام معظم رهبری مقامات کشورها نیز سالن را ترک کردند و تنها وزیر امور خارجه در سالن باقی ماند که تا دقایقی همچنان با میهمانان اجلاس مشغول گفتگو بود.

*  در ادامه مراسم افتتاحیه اجلاس علما و بیداری اسلامی هیات رئیسه مجمع جهانی بیداری اسلامی آیت الله تسخیری، مولانا سمیع الحق، آصف محسنی، راویل عین الدین، محمد عثمان صالح، علی اکبر ولایتی، ابراهیم جعفری، شیخ احمد الزین، مولوی اسحاق مدنی در جایگاه استقرار هیات رئیسه حضور پیدا کردند و علی اکبر ولایتی به عنوان دبیر کل مجمع بیداری اسلامی سخنرانی کرد.

* از صبح امروز یکی از اخباری که درباره این اجلاس منتشر شده و سایت مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز آن را منتشر کرده است حضور سید حسن نصرالله در مراسم است که البته تا کنون یعنی تا حدود ظهر هنوز سید حسن نصرالله حضور پیدا نکرده اما برخی از مسئولان اجلاس می گویند که این خبر به آنها نیز رسیده است و نمی توانند این خبر را تکذیب و یا تایید کنند.

* اجلاس علما و بیداری اسلامی تا فردا ادامه خواهد داشت و بعدازظهر امروز نشست های کمیته های شش گانه برگزار خواهد شد.

* ابوترابی فرد، علی اکبر ولایتی در این مراسم دو کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بودند که تا وقت خروج ابوترابی فرد بینشان گفتگویی در نگرفت.

* ابوترابی فرد تا پیش از سخنرانی رهبری مشغول نوشتن متنی بر روی کاغذ بود که بیشتر به نظر می رسید مشغول آماده کردن من سخنرانی انتخاباتی خود برای بعد از این مراسم است.

* مجید انصاری فعال اصلاح طلب نیز در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی بیداری اسلامی حضور داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
10
47
الان تو مملکت همه چیز گل و بلبله فقط حضور این آقا برامون مهمه دیگه نه!!!
آفتاب جان قبلنا بهتر بودیا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
9
57
700نفر از علمای جهان اسلام
700 بلیط رفت وبرگشت با هواپیما
700 اتاق درجه یک در هتل
700 صبحانه نهار شام ضربدر هفت روز
700 وسیله نقلیه
700 تور ایرانگردی
ومیلیاردها تومان ومیلیونها دلار اهدایی
بیچاره مردم که پول یک کیلو گوشت را ندارند
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
36
11
من نمیگم شیکم و نیاز مردم مهم نیست اما نمیشه چون مشکل اقتصادی داریم هر کاری که صورت میگیره زیر سوال ببریم
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
5
18
یه جند تا وام مسکن و خوردرو به معلمان می دادین خیلی بهتر بود از این هزینه کرد های بیهوده
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
3
11
بدبختي اينجاست وقتي به كشورشون برميگردن كلي عليه ما مصاحبه مي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
1
با اين وضعي كه داريم ديگه نيازي به دشمن نداريم خودمون خودمون را فقير و بدبخت مي كنيم
ميلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
0
1
اگر اينطور هيچكس هيچ كاري نكنه كه پول خرج ميشه . با كفش هم راه نروريد كه بناست كهنه بشه . ي كم درك هم لازمه . همه چيز شكم نيست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین