کد خبر: ۱۹۲۷۰۸
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰

مطهری: منتقدان نظام نباید رد صلاحیت شوند

نماینده مردم تهران گفت: این دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ کم تجربه‌ها نیست؛ بلکه افراد استخوان‌دار باید وارد عرصه شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری در دانشکده علوم حدیث دانشگاه قرآن و حدیث گفت: معتقد به تز شهید مطهری هستم که ایشان معتقد بودند استقلال روحانیون با پست‌های اجرایی دولتی خدشه‌دار می‌شود، ولی در عین حال بر این باور بودند که اشکالی ندارد روحانیون در شرایط اضطرار در این پست قرار بگیرند. اکنون نیز شرایط کشور، شرایط اضطرار و بحران است؛ بنابراین معتقدم در چنین شرایطی تنها کسی می‌تواند به وضع موجود سر و سامان دهد آقای هاشمی است.

وی افزود: البته ایشان خوب است که بیایند و چهار سالی به اوضاع کشور سر و سامان دهند و وقتی شرایط عادی شد، بروند.

مطهری تاکید کرد: این دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ کم تجربه‌ها نیست؛ بلکه افراد استخوان‌دار باید وارد عرصه شوند و‌ آقای هاشمی توان گردآوری گروه‌های سیاسی مختلف را دارد. هم چنین ایشان توان برقرار اعتدال را نیز داراست؛ نفوذ ایشان در برخی کشورهای عربی موجب بهبود وضع ایران در جهان عرب می‌شود؛ علاوه بر آن شناخت دنیا از ایشان قطعا روی روابط ایران و جهان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی با اشاره به دیدارش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: به ایشان پیشنهاد دادم که فقط برای یک دوره چهارساله بیایند و بعد از سروسامان دادن به امور کشور بروند، اما اگر عده‌ای تصور می‌کنند که ایشان قدرت‌طلب‌ است، اشتباه می‌کنند. کسی که دو بار رییس جمهور کشور بوده بعید است قدرت طلب باشد.

مطهری گفت: بسیاری از تخریب‌ها علیه ایشان غلط است و نظرسنجی‌ها حکایت از پایگاه اجتماعی قوی ایشان دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره هزینه احتمال رد صلاحیت خاتمی برای نظام گفت: رد صلاحیت آقای خاتمی برای نظام قدری هزینه خواهد داشت چرا که ایشان چهره داخلی و بین‌المللی شناخته شده‌ای دارد و اساسا این کار مناسب نظام نیست.

نماینده مردم تهران در عین حال در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر هزینه تایید صلاحیت خاتمی برای شورای نگهبان گفت: گاهی فردی به صرف منتقد بودن رد صلاحیت می‌شود ولی یک وقت به دلیل افکار غیر اسلامی رد صلاحیت می‌شود و رد صلاحیت آقای خاتمی رد صلاحیت یک منتقد به نظام است و اکثریت مردم ایشان را فتنه‌گر و برانداز نمی‌دانند؛ ایشان به مسائل اتفاق افتاده پس از انتخابات سال 88 اعتراض کردند؛ بنابراین منتقد نظام هستند ولی افرادی هستند که گروه‌شان افکار غیراسلامی را ترویج می‌دهد بنابراین در صورت تایید صلاحیت چنین افرادی شورای نگهبان زیر سوال می‌رود.

وی در واکنش به این پرسش که رد صلاحیت احتمالی مشایی چه واکنش‌های احتمالی از سوی احمدی‌نژاد در پی خواهد داشت گفت: پاسخ این پرسش را از خود ایشان باید پرسید، اما علامت‌ها و نشانه‌ها حکایت از آن دارد که ایشان ساکت نمی‌ماند. آقای احمدی‌نژاد به مشایی اعتقاد دارد و شاید از ایشان کراماتی دیده است که این طور از ایشان دفاع می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود خاتمی به انتخابات برای شما نفعی دارد که درخواست حضور ایشان را دارید؟ گفت: معتقدم تحقق حماسه سیاسی با حضور اصلاح‌طلبان رقم خواهد خورد و کاندیدای حداکثری این جریان آقای خاتمی است؛ به همین دلیل گفته‌ام که ایشان بهتر است به برخی مسائل توجه نکنند و با شرکت در انتخابات سعه‌صدر نظام را محک بزنند.

مطهری هرگونه اظهار نظر خاتمی درباره بروز تقلب در انتخابات 88 را رد کرد.

وی هم‌چنین افزود: اصولگرایان زمانی با هم ائتلاف خواهند کرد که آقای خاتمی کاندید شود؛ در غیر این صورت بعید است که حول یک نفر به اجماع برسند.

مطهری در واکنش به پرسش یکی از دانشجویان که از وی پرسید آیا گسترش بی‌حجابی ریشه در دوره خاتمی ندارد؟ آن‌چه «اوج بدحجابی و بی‌حجابی» خواند را مربوط به دوران فعلی دانست و مدعی شد: وضعیت فعلی اصلا قابل قیاس با دوران خاتمی نیست. شما به خیابان‌ها بروید و علامت و چراغ‌سبزها به افراد فرصت‌طلب را ببینید و آن‌گاه با دوران آقای خاتمی مقایسه کنید.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در این نشست با بیان این‌که نباید تنها برخی روزنامه ها و سایت ها را بخوانند تاکید کرد: قدری فکر خود را باز کنید.

مطهری در پاسخ به این پرسش که هاشمی چطور می‌تواند کشور را در این شرایط اداره کند؟ گفت: آقای هاشمی در دوران پس از جنگ که خزانه کشور خالی بود و بدهی خارجی ایران 5 میلیارد دلار بود،‌ آمد و کارهای زیربنایی و بنیادین زیادی انجام داد و حتی تولید کشور را به حرکت درآورد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از کسانی که مقابل رهبری ایستادند دفاع می‌کنید؟ گفت: رهبری در خطبه‌های نماز جمعه خردادماه گفتند اردوکشی انتخابات برگزار نشود؛ اصلاح‌طلبان نیز تلاش کردند 30 خرداد راهپیمایی برگزار نشود، ولی شور و هیجان انتخابات اوضاع را از کنترل آنان خارج کرد؛ پس نمی‌توان گفت اصلاح‌طلبان مقابل رهبری ایستادند.

وی در پاسخ به پرسشی که در آن ادعا شد دولت از امکاناتش برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند، این اقدام را در صورت انجام آن تخلف دانست و مدعی شد: برنامه استادیوم آزادی که موجب خراب شدن چمن این استادیوم بود نیز تخلف بود؛ بر اساس تحقیقاتم مشخص شد هزینه برگزاری برنامه استادیوم آزادی 50 میلیارد تومان بود. سفرهای استانی نیز مشخص است که با هدف تبلیغات انتخاباتی انجام می‌شود. این‌که او پرچم ایران را پس از سخنرانی‌اش به دست مشایی می‌دهد به معنای این است که پس از خودش مشایی کشور را باید اداره کند. سفرهای پی در پی این روزهای ورزا به استان‌های مختلف نیز تخلف است و مجلس باید وارد شود.

مطهری در پاسخ به این پرسش که شما اصلاح‌طلبید یا اصول‌گرا گفت: به معنای اصطلاحی نه اصلاح‌طلبم نه اصول‌گرا نمی‌دانم چی هستم لااقل شما بگویید. در مواضع فرهنگی اصول‌گرا و در مسائل آزادی و دموکراسی اصلاح‌طلب هستم.

مطهری در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری که از وی درباره دفاع از نوری‌زاده پرسیده بود، پاسخ داد: در موضع برخورد پلیس فتا با وبلاگ‌نویسان اساسا معتقد به برخوردهای خشن نیستم و این نیرو نباید با ستار بهشتی به آن نحو برخورد می‌کرد؛ حرفم این بود نباید از بیان سخنان مخالفان ترسید. بنده نوری‌زاده را به عنوان مثال بیان کردم که یک نویسنده وبلاگ نویس است و به راحتی می‌تواند نظراتش را بیان کند و کسی هم با او کاری ندارد بنابراین از وی دفاع نکردم.

مطهری در پاسخ به این پرسش که چرا کروبی و موسوی را پاک می‌دانید؟ گفت: نگفتم که موسوی و کروبی پاکند؛ آنان نباید مردم را به خیابان‌های می‌کشانند؛ این آقایان از این جهت خطا کارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در دانشکده علوم و حدیث گفت: شهید مطهری در کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران درباره آزادی تفکر و عقیده و تفاوت این دو به تفصیل سخن گفتند. در کتاب عشق انسان به انسان موضوع غیر اختیاری است و نمی‌توان کسی را مجبور به دوست داشتن یا نداشتن دیگری کرد در حوزه دین و ایمان نیز به چنین موضوعی اعتقاد دارند؛ پذیرش اصول دین در اسلام تقلیدی نیست بلکه با عقل و قلب باید پذیرفته شود. امور اجباربردار نظیر راستگویی و امانت‌داری به دلیل اجبار به کمال مطلوب نمی‌رسند، اسلام می‌خواهد ما راستگو باشیم نه این‌که راست بگویم. از منظر اخلاق نباید صرفا راست بگویم بلکه صداقت باید ملکه وجودمان شده باشد تا آثار روحی و روانی در ما هویدا شود. رشد فکری نیز اجباربردار نیست.

وی افزود: تفکر درباره ماوراء طبیعه موجب تولید افکاری در انسان می‌شود و مسائلی چون انکار خدا و رسول به اذهان متبادر می‌شود، آیا این وسوسه و شک امر مقدسی است؟ از نظر اسلام این شک اگر منجر به یقین شود امر مقدسی است و اصلا از منظر اسلام وسوسه‌ای که در اثر تفکر درباره خلقت در انسان به وجود می‌آید نکوهش نمی‌شود، شک معبر خوبی است اما به عنوان مقصد و هدف، امر نکوهش شده‌ای است.

پسر شهید مطهری با بیان این‌که «شهید مطهری در سال 1348 درباره انتخابات مثال جالبی زد» گفت: ایشان معتقد است دوره انتخابات برای افراد جامعه زمینه رشد را به وجود می‌آورد البته نوع نگاه به انتخابات بسیار مهم است تعبیر تهدید انتخابات را نمی‌پسندم بلکه معتقدم برگزاری هر انتخابات آسیب‌هایی در پی دارد. این آسیب‌ها منشاء مشکلات برای کشور شده است، یکی از آسیب‌های انتخابات ریاست جمهوری وارد کردن ولایت فقیه به انتخابات است. برخی که به ولایت فقیه التزام هم دارند، تلاش می‌کنند بیش از حد انتظار ایشان را در انتخاب مردم دخیل کنند. رهبری صراحتا می‌گویند نظری درباره فردی ندارد ولی این افراد اصرار می‌کنند که نظرشان روی فلان فرد است به همین دلیل این مساله منشا مشکل می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنند نباید سراغ فردی دیگر رفت و مردم متدین نیز فکر می‌کنند باید به همین شخص رای دهند.

وی افزود: از سوی دیگر افراد معاند نیز برای تنزل جایگاه ولایت فقیه تلاش می‌کنند فرد منتسب به رهبری رای نیاورد تا جایگاه ولایت فقیه خدشه‌دار شود. سال 88 به این جمع‌بندی رسیدم که ادامه فعالیت احمدی‌نژاد به صلاح نیست به همین دلیل راه افتادم و با همه اصول‌گرایان صحبت کردم و همه آن‌ها با بنده همراهی کردند ولی می‌گفتند میل رهبری به احمدی‌نژاد است. حتی با اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی صحبت کردم و ایشان گفتند که اگر ا صول‌گرایان روی ولایتی به تفاهم برسند بنده و آقای موسوی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم اما عده‌ای رهبری را بهانه و نظر خود را بر همه تحمیل کردند.

وی تاکید کرد: نقش رهبری قانونا و شرعا توسط شورای نگهبان اعمال می‌شود رد یا تایید صلاحیت کاندیداها از طریق این شوراها انجام می‌گیرد وظیفه ولایت فقیه برای رهبری حق ایجاد می‌کند که جلوی تایید صلاحیت فلان آقا را که نظر غیراسلامی دارد رد صلاحیت شود.

نماینده مردم تهران بر دخالت نکردن نهادهای حکومتی در انتخابات هم تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیدها افزود: باید در بررسی صلاحیت‌ها هم سهل‌گیری و هم سخت‌گیری شود نسبت به منتقدان نظام سهل‌گیری شود اشکالی ندارد که منتقدان نظراتی غیر از نظرات ولایت فقیه داشته باشند ایشان فرمودند (رهبری) مرز التزام به ولایت فقیه، احکام حکومتی است.

وی با اشاره به استیضاح وزیر کار گفت: ایشان پس از جلسه استیضاح وزیر کار گفتند کار غلطی بود ولی بنده معتقد بودم که این کار درست است با این وجود اگر رهبری قبل از استیضاح دستور می‌دادند جلسه استیضاح برگزار نمی‌شد.

وی تاکید کرد: منتقدان نظام نباید رد صلاحیت شوند.

مطهری در عین حال تاکید کرد: در بحث بررسی صلاحیت کاندیداها گرایش‌های غیراسلامی محل سختگیری است و نباید اجازه داد افرادی که برداشت دیگری از اسلام مطرح می‌کنند تایید صلاحیت شوند چنین تفکری موجب شیوع تفرقه در جهان اسلام می‌شود.

وی با نکوهش اجرا نشدن قانون عفاف و حجاب گفت: آقایان معتقدند اجرای این قانون به دولت مربوط نیست و حوزه‌های علمیه،‌صدا و سیما و سازمان تبلیغات باید آن را اجرا کند. در دیدگاه آقایان ، اسلام یعنی عشق به همه انسان‌ها. آقایان بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی کردند.

وی افزود: عشق و محبت به انسان‌ها در اسلام،‌ همه‌گیر نیست احکام اسلام برای رابطه مسلمان با مسلمان و مسلمان با کافر مرزبندی دارد.

وی با انتقاد از تفکر اسلام منهای روحانیت گفت: اسلام منهای روحانیت مثل مملکت بدون طبیب است این موضوع جز اصلی‌ترین موضوعات تفکر اسلامی است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را موجب تعدیل رفتارها خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اگر در انتخابات خردادماه مشارکت افراد بالا باشد قطعا در رفتار غربی‌ها،‌تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی تاثیر خواهد گذاشت. غرب همواره در پی ایجاد آشفتگی‌های داخلی و بعد اشغال کشورهاست به طور مثال در اثر تحریم‌ها عراق را تضعیف کردند و همزمان برخی مقامات این کشور را خریدند نتیجه آن شد، وقتی نیروهای آمریکایی به عراق وارد شدند کسی را برای مقاومت ندیدند. آنان برای ایران نیز چنین الگوی را دنبال می‌کنند ولی کارشان آسان نیست. اگر 70 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند پیام روشنی به غرب داده می‌شود و قطعا بر وضع اقتصادی کشور نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا،وی در پایان هیجان و شور انتخاباتی را در شرایط فعلی ضروری دانست و افزود: هیجان و شور انتخاباتی لازم است و اگر افرادی با این ویژگی وارد شوند و با نقد اصلاح وضع موجود پا به عرصه انتخابات گذارند هیجان و شور انتخاباتی به و جود می‌آید.

وی تاکید کرد: باید کاری کرد که انتخابات خردادماه پر از هیجان و شور انتخاباتی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
13
199
زنده باشی مرد
lost
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
11
173
درود بر انسان معتدل و میانه رو. حرفشون حقه و جواب نداره.منطق و اعتدال عقل رو میشه در این سخنان دید.هرچند شاید خودم با برخی عقاید ایشون زیاد موافق نباشم ولی از حق نباید گذشت. با دیدن اینگونه افراد متین و با منطق به آینده امیدوار میشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
10
157
الحق و انصاف فرزند خلف استاد مطهری هستی ، مثل ایشان با تقوا و حقگو حتی به ضررش باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
12
139
درود برفرزند متفکربزرگ انقلاب که هم چون بابای شهیدش ژرف اندیش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
بابا دمت گرم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
11
137
درود خدا بر شهید مطهری و فرزند خلفش. این بزرگوار را با شریعتمداری مقایسه کنید تا تاثیر تفکر و تعقل را بر کردار و گفتار یک شخص درک کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
اشتباهی منفی زدم
چرامقایسه؟
اصلا نباید مقایسه کرد
چون فکربافکر مقایسه میشه نه با خزعبلات ح.ش
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
10
108
آقای مطهری انسان بزرگواری است و واقعا ادامه دهنده راه پدرش. اما نقدی که به ایشان وارد است اینست که وی آقای خاتمی را منتقد نظام معرفی میکند درصورتی که در بیانات آقای خاتمی این مورد وجود ندارد و صرفا منتقد وضعیت موجود می باشند.آقای خاتمی بارها به پایبندی خود به اصول قانون اساسی و ... تاکید داشته اند و این موضوع نشان دهنده نقد آقای خاتمی به دولت است نه اصل نظام.
پاسخ ها
aaa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
به نظر من عده ای که احتمالا" از سرویس های جاسوسی دشمنان خط میگیرند با برنامه مسیری را ایجاد کردند که کسانی مثل خاتمی و هاشمی را با هوچی گری و .... روبروی نظام نشان داده و از این طریق بدنه نظام را ضعیف ... نمایند (و یا خودشان به قدرت برسند)
سعید ubuntu
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
87
18
ضمن حمایت از سخنان دکتر مطهری ، من نیز معتقدم همه اصلاح طلبان را نباید به یک چشم دید.
اما موضوع دیگری ذهنم را می آزارد و آن اینکه این آدم های دورویی که الان در کامنت هایشان برای سخنان دکتر مطهری کف می زنند ، اگر ایشان سخنی در دفاع از اصلاح طلبان نمی گفتند و فقط از عملکرد فرهنگی احمدی نژاد و رواج بی حجابی و باستانگرایی توسط وی انتقاد می کردند همین ها شروع می کردند به گفتن اینکه "خود شما اصولگراها از احمدی نژاد حمایت کردید" ، "شما ها در کارهای احمدی نژاد شریک هستید" ... و خزعبلاتی از این دست.
به هر حال جریان و حزبی که سر دسته اش مجلس ششمی ها باشد معلوم است پیروانش چه خواهد بود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
مجلس ششم پر افتخار ترین دوران مجلس است.
تنها زمانی که مجلس به طور کامل به وظایفش که در قانون اساسی آمده کامل عمل کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
مجلس ششم نقطه ضعفش این بود که بله قربان گو نبود
پای حق مردم وجامعه ایستادند والبته نقطه ضعف مالی هم نداشتند
اگرجزاین بود ومنفعت طلب بودند قدرت تشخیص داشتند که به کدوم طرف غش کنند

حتما هم بهترین مجلس 7و8و9است که جرات بررسی پرونده یه بخشدار را نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آقاسعید هیچ انسان وهیچ جریان بشری رانباید سیاه یاسفید دید
عیب مااینه که یه نفررافرشته ویه نفررا دیو می بینیم
بله آقای مطهری درمواضع مثبتش باید تقدیربشه ودر مواضعی هم که به اونقد هست باید نقدبشه
درهرحال نیازی هم نیست که شما کسی رایک چشم ببینی یادوچشم چون این کار را نمی توانید بکنید. لطفاانصاف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
سعید ubuntu: مطالبت رو به دقّت میخونم. دوست دارم باهات آشنا بشم و رو در رو صحبت کنم و سئوالاتی کنم . کمی هم در مورد ubuntu و آینده آن گپ بزنیم. ولی دوست عزیز از منفی گرفتن در اینجا خسته نشدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
8
72
درود بر مطهری مرد بزرگ
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
7
49
به عنوان یک شهروندی که از دور چهارم مجلس شورای اسلامی فعالیت ستادی داشته بدون هیچ چشمداشتی و فقط بخاطر اعتلا و سربلندی کشور پا در این راه نهاده از رهبری عزیز درخواست دارم زمینه مشارکت حداکثری مردم عزیزمان را فراهم نمایند چرا که فقط در صحنه بودن احاد ملت تضمین کننده صلابت و اقتدار نظام خواهد بود . از اقای مطهری هم تشکر میکنم که فارغ از جناح بندیهای سیاسی و در راستای اقتدار نظام در میدان حضور ثمربخش دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
8
63
درود خدا بر شهید مطهری و فرزند متفكرش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
51
18
ایشان را نیاید بعنوان فرزند شهید مطهری صدا کرد ایشان علی مطهری هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
اگه منظورت اینه که ایشون بارانت پدرنیست که حق گویی می کنه و برخی می خواهند ایشون را بلااثر کنند باهات موافقم
عارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
9
64
دورد بر علی مطهری مرد شجاع و آزاده مجلس ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
7
62
جامعه به افراد معتدلی همچون شما احتیاج دارد
hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
11
20
جناب اقای مطهری همیشه قبل از انتخابات می فرمائید باحضور گسترده مردم در انتخابات غرب رفتار خود رانسبت به کشور ماتعدیل خواهد کرد.مگه درانتخابات قبلی حضور مردم گسترده نبود؟پس تعدیل رفتار غرب چی شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
3
27
اقاى مطهرى اين حرفها بين تصميم گيرها براى سرنوشت مردم تاثيرى ندارد،خود شما هم ميدانيد داستان چيست.يك مورد ذكر كنيد خواست خواست مردم بوده و اجرا شده.
دلسوخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
8
34
مرحبا البته از فرزند شهيد مطهري كه امام راحل او را پاره تن اسلام معرفي كردند همين توقع مي رود .
بسیجی سابق
|
United States of America
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
4
37
خدا پدر بزرگوازت زا بیامرزد .گاهی فکر میکنم خدا خیلی شهید مطهری را دوست داشته که قبل از وارد شدن به خط باری وسیاسی کاری های امروزی او را پاداش شهادت در راهش بخشید ولی وقتی موضع گیریهای شما را میبینم باور میکنم اگر بود هم ذره ای قدرت و مقام در او اثر نمی گذاشت و از راه حق خارج نمی ساخت درود بر شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
6
37
الحق نشان از پدر شهیدش دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
37
12
با منتشرنکردن کامنتهای انتقادی فقط خودتان را گول میزنید چون اینجوری نه تنها نمیتونید دیگران راجذب کنید بلکه جذب شده ها راهم از دست میدهید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
برگرد ببین
فکر کنم کمی بصیرت کار دستتون داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
49
8
ایهاالناس!خداقل دو برابر این کامنتها ضد مطهری است ولی سانسور شده ومنتشر نمیشه!سایت آفتاب بااین کارش داره بهش نون قرض میده برا روز مبادا!!میخواستم اینو بگم تا فکرنکنید همش تعریف وبه به وچه چه است!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
وده ها برابر این کامنتها به طرفداری از مطهری است وبرعلیه... که قابل انتشار نیست و حتی درلیست غیرقابل انتشارها هم نیومده
وانگهی تو چه کاره ای که چون ...بانگ برداشتی که ایهاالناس؟
ایهاالناس خودتی
اگه سوزشت زیاده برو فالس رابخون وکمترچندتاچندتا پشت سرهم این نظررابنویس
ما که هالو نیستیم که متوجه نشیم
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
68
8
پسر نوح با بدان بنشست....خاندان نبوتش گم کرد!!!
متاسفم برای فرزند شهید مطهری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
برای خودت متاسف باش که حتی سخن سعدی را بلد نیستی درست بنویسی
برای خودت متاسف باش که به نظرت همه اشتباه می کنن غیراز اونهایی که با ساندیس شکم تورا پرکردند وعقلت رادزدیدند
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
احتمالا علت ت



شاید علت تاسف داشتن شما در عدم مطالعه آثار استاد مرحوم شهید مطهری باشد باید بفرمایی الحق که فرزند آن شهید هستی.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
پسر نوح با بدان بنشست....خاندان نبوتش گم شد!!! رفت سانديس خور شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
نظر دوستمون خیلی زیبا بود وبیایید این را تکثیر وتکرار کنیم
پسر نوح با بدان بنشست....خاندان نبوتش گم شد!!! رفت سانديس خور شد
آفرین دقیق وبجا
یاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
آقا طاها یه سری به خودت بزن ببین چی هستی وکی هستی که برای فرزند شهید متاسفی برای خودت متاسف باش شب اول قبر چی ازت می پرسند ونمی تونی جواب بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
خاندان نبوت در فرمایش !! شما یعنی بصیرت 4 سال پیش؟!
اگر کسی از روی عدل و انصاف حرف بزنه، و مغز ش ساندیسی فکر نکنه، خاندان نبوتش گم شده؟
در ضمن یادت باشه، فرزند شهید مطهری اندیشه اش به پدرش نزدیکتر از توئه که فقط نام او را شنیده ای.
اهل البیت اعلم بما فی البیت
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
28
6
سه نفردرمجلس بدردمردم میخورند:
1-آقای مطهری
2-آقای توکلی
3-آقای کاتوزیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
فقط مطهری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
توکلی حتی دور دوم هم به احمدی نژاد رای داد . مردیم از بصیرت .
ایراندخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
آقای مطهری هم به احمدی نژاد رای داده چون به زعم ایشون موسوی دنباله رو افکار شریعتی و دکتر پیمان است. و نظرش به جامعه روحانیت مثبت نیست. (جل الخالق ما تا حالا فکر می کردیم باید به کسی رای بدهیم که دنبال رفاه مردم و پیشرفت ایران باشد) خدا ببخشه ما رو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
14
خوب اینو که همه میدونن حرفِ حق تلخه ! اگه منطقی به صحبتای ایشون نگاه کنیم حرفاشون همش حقه و این میون اگه کسی ناراحت میشه مشخصه که از چه قشری از جامعه ست ! هممون داریم تو این مملکت زندگی میکنیم و کمابیش در جریان اتفاقات و مشکلات موجود هستیم پس باید از کسی حمایت کنیم که بتونه مارو از زیر بار این وضعیت اسفبار کنونی بیرون بکشه و مطمئنا" این کار از عهدۀ ی آدم استخوان خورد کرده و باتجربه برمیاد.کسی که با مشکلات موجود جامعه آشناست و طریقۀ مقابله با این وضعیت رو میشناسه.کسی که "مـــــــردُم" قبولش دارن و بهش معتقدن.غیر این باشه یعنی خودمون از وضعیت موجود راضی هستیم !!! مردم مگه غیر از ارزونی و رفاه و کمی آزادی اجتماعی چی میخوان !!!!!!؟ این وضعیت اگه پیش بره بزودی بهمون یارانه تنفس و راه رفتن تو کوچه و خیابونای این مملکت هم تعلق میگیره !!!!!!!!!!!!
moj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
3
26
این شمایید که از را ه امام و انقلاب منحرف شده اید نه علی مطهری.
اوشکول خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
16
من با بسیاری از فرمایشات آقای مطهری موافقم ولی با بعضی از آنها هم مخالفم و اتفاقا معتقدم بخش بزرگی از مشکلات امروز ما از این محل اختلافهاست.لذا معتقدم فضا باید باز شود تا این اختلاف نظرها توسط کارشناسان مربوط مطرح و بررسی شود تا به نتیجه معقول و خداپسندانه برسیم از جمله آن موارد این جمله است:"اسلام منهای روحانیت مثل مملکت بدون طبیب است"1-آقای مطهری این جمله را از کجا آورده اید؟من در چهار منبع اصلی احکام اسلامی چنین مطلبی ندیده ام. 2-مملکت بدون طبیب که سهل است بدون سوپور هم به مشکل برمی خورد (سوء تفاهم نشود منظورم پایین آوردن شان این قشر عزیز نیست) اما این یعنی مقدرات ملت و مملکت را به دست این قشر بسپاریم؟من در مورد جمله شما با کلی تخفیف می توانم بگویم "کلمه حق یراد بها الباطل"3-طبیب تعریف مشخصی دارد و همچنین خیلی قشرهای دیگر.آیا کلمه روحانیت هم تعریف مشخصی دارد؟آیا مردم عادی که ملبس به این لباس نیستند نمی توانند روحانی فرض شوند؟اگر می توانند (که می بینیم می توانند) چرا آقای مشایی و امثال ایشان یکی از آنها نباشد؟مگر نواب خاص حضرت و بسیاری دیگر (قدیمی و جدید) در حوزه قم و نجف و مانند آنها تحصیل کرده و ملبس شده بودند؟اگر نمی توانند پس در خیلی جاهای کشورمان یا دنیا که به این قشر مورد نظر شما دسترسی ندارند پس اسلام ندارند و مسلمانی اشان محل اشکال است؟4-....5-....
آقای مطهری در این وانفسا حرفهای شما لنگه کفشی است در بیابان ولی اگر اهل علم اجازه داشته باشند به صحبتهای شما پاسخ بدهند خواهید دید که بسیاری از نظراتتان را باید اصلاح کنید و بهبود دهید.مثال کوچک آن مناظره مکتوبتان با سید در بند ما سید مصطفی تاجزاده بود. شهید بزرگوار مرحوم پدرتان می فرمود اسلام همواره بیشترین رشد را در محیطهایی داشته که از نظر فرهنگی و علمی باز بوده و امکان نقد و تضارب اندیشه وجود داشته است (نقل به مضمون).عزت زیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
37
4
جان من بگید کجا نظر سنجی کردین دیدین جناب هاشمی اقبال عمومی داره؟؟؟لابد سایت آفتاب!!!
اینجا که تکلیفش معلومه عزیز...
در ضمن حق با جناب مطهری است. عقد اخوتی که هاشمی با عربها داره قطعا شرایطو بهتر میکنه اما نه برای ما برای کشورهای سلطه طلب. یعنی باز باید بشینیم و ببینیم که حیثیتمون میره و این انرژی هسته ای که براش همه چیزمونو دادیم باز تعلیق میشه و...
خدا نکنه هاشمی و امثال اون بیان.
البته واسه مردمی که فقط چشمشون به آش و لواشه آرزویی واهی است...
میدونم انتشار نمیدی آفتاب جون...اما خودت بخون حالشو ببر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
واقعل متاسفم برای برخی که حتی حاضرنیستن فکرکنند وفقط جویده هی دیگران را نشخوار می کنند
مگه حیثیتی مونده که بره یانره؟
مگه این انرژی هسته ای که رنجش رادیگران بردند وشماها پزش را می دید بدون هیچ نتیجه ای، چه گلی سرمردم زده؟
سعید ubuntu
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
سلام
منم از این موضوع نگرانم که دولت آینده بخواهد برای رفع تحریم ها ، فعالیت های هسته ای را تعلیق کند ولی در مجموع از مواضع و روحیاتی که از آقایان هاشمی و روحانی سراغ دارم تقریبا مطمئنم در دولت آن ها چنین اتفاقی نمی افتد.
خود آقای روحانی بارها گفته ما آن تعلیق را پذیرفتیم تا بتوانیم فعالیت هایمان را ادامه دهیم و به سطح کنونی برسانیم یعنی یک تعلیق صوری.

اما در مورد مردممان کمی بی انصافی می کنید ، مردم در اوج تحریم ها در 22 بهمن آن راهپیمایی با شکوه را به نمایش گذاشتند و مردم موضع خودشان را در قبال فعالیت های هسته ای و تحریم کنندگان اعلام کردند و اگر مسئولی بخواهد تعلیق را بپذیرد و به مردم خیانت کند توسط مردم ساقط می شود.

در ضمن با این تیکه هم که به آفتاب گفتید خودت بخون حالشو ببر حال کردم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
"""ما در مورد مردممان کمی بی انصافی می کنید ، مردم در اوج تحریم ها در 22 بهمن آن راهپیمایی با شکوه را به نمایش گذاشتند و مردم موضع خودشان را در قبال فعالیت های هسته ای و تحریم کنندگان اعلام کردند و ...."""

دوست گرامی
این استدلال شما که میزان شرکت مردم نشان دهنده خواست مردم در رابطه برنامه هسته است بسیار سطحی است
جمعیتی که هر سال در راهپیمایی شرکت می کنند جمعیتی کوچکی از مردم ایران هستند به راحتی از طریق گوگل ارٍث می توان از طریق طول خیابان و عرض آن میزان مردمی که هر سال در راهیپیمایی شرکت می کنند را تخمین زد ور با یک حساب ساده می شود فهمید (با در نظر گرفتن شهرهای پر جمعیت و مثلا حساب کردن طول خیایانهای تهران و شهری مثل اصفهان و ... و عرض خیابان و قرار گیری یک نفر در هر مترمربع) که از جمعیت 75 میلیونی کشور در بهترین حالت چیزی حدود 5 میلیون نفر در راهپیمایی ها حضور دارند با استدلال شما بقیه مردم که شرکت نمی کنند طبعا مخالف برنامه هسته ای هستند؟!

واقعیت این است بسیاری از کسانی که موافق برنامه هستند هم مانند کسانی که مخالف هستند به دلیل مختلف در 22 بهمن حضور ندارند، به علت عواملی مانند کهولت سن، بیماری، مشغله کاری، دور بودن از محل راهپیمای، استراحت عدم تمایل و ده ها دلیل دیگر در راهپیمایی حضور پیدا نمی کنند و نظرشان در مورد برنامه هسته مشخص نیست.

مانند من و خانواده ام که موافق برنامه هسته ای هستیم ولی در چند سال گذشته برای مقدور نبوده در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنم.

اگر شرایط یک نظر سنجی علمی و بی طرفانه ایجاد شود به راحتی مشخص می شود که چه میزان از ملت موافق روند پیگیری برنامه هسته ای به این شکل هستند و یا نیستند.
امیرمسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
3
16
آقای هاشمی این نونی که 20 سال پیش از این شما تو سفره این ملت گذاشتین پس قبل از این که دیر شود خودتون هم درستش کنین.
لطفا حتما.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
18
6
عجب انسا ن آزاده ای معیروابسته ای(!) است این علی مطهری...!دقت بفرمایید:
علی خان مطهری:مشایی نبایدتاییدصلاحیت شود.
علی خان مطهری: منتقدان نظام نباید رد صلاحیت شوند .
کسی نیست ازایشون بپرسداینهمه انصاف وایمان راازکجا آورده ای!؟
آگاهی
|
Netherlands
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
4
16
جناب دکتر علی مطهری از معدود شخصیتهای سیاسی و فرهنگی فرهیخته و صاحب رأیی هستند که باید قدر و منزلتشان را شناخت و به آن ارج نهاد. ایشان عملا نشان داده اند که به لحاظ فکری و مدنی و واقعگرایی و عقلانیت فرزند خلف استاد شهید مرتضی مطهری ظاهر شده اند. تردید نکنیم که شاخص شأن و جایگاه هر کشوری تا حد زیادی با سرمایه های انسانی آن کشور سنجیده و مورد قضاوت قرار می گیرد. شخصیتهای محترمی مانند دکتر مطهری در زمره مهمترین پادزهر های افراد و جریانهای افراطی، تنگ نظر، کوته فکر و جاهل کمابیش فعال و احیانا تاثیر گذار در حیات جامعه ایرانی محسوب می شوند. قدرشان را بدانیم و منزلتشان را پاس بداریم.
مرتضی از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
3
15
پسر کو ندارد نشان از پدر توبیگانه خوانش نخوانش پسر .
وجود اشخاص متفکر و مستقلی مانند آقای مطهری مایه مباهات است و از ابراز عقیده های منطقی و غیرجانبدارانه شان بسیار مسرور و متشکرم.
یک کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
5
20
سران اصلاحات مخلص فی الارض هستند.
پاسخ ها
سعید ubuntu
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
بستگی داره منظورتون از سران کی باشه
درباره خاتمی نظری ندارم ولی سران اصلاحات در مجلس ششم که الان به انگلیس و آمریکا پناهنده شده اند خبیث و مفسد فی الارض هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
سعید اطلاعات سیاسیتو زیاد کن. اینو گفتم چون احساس می کنم نشانه هایی از انصاف در تو هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
11
من ناشناس در پاسخ به ناشناس دیگر اگر کامنتهای مثبت بیشتر از کامنتهای منفیه پس دیشب تا حالاچرا از 5تا کامنت منفی من علیه مطهری میترسند ومنشر نمیکنند؟! از اینهمه به قول خودت کامنت مثبت!!! 5تا کامنت منفی که ترس نداره بگذارنذ تامردم داوری کنند!!
شمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
2
6
متشکرم
نيما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
1
6
اگه افرادي مثل شريعتمداري بزارن صدات به جايي برسه.فعلا كه همه ملت و حكومت شده حسين آقا كه هم از طرف ملت تصميم مي گيره هم از طرف دولت.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
4
6
خدا را شکر میکنیم که در بین " راه یافتگان " به خانه ملت کسی هم " حق گو " در خانه ملت مانند مطهری پیدا میشود .
سید
|
Germany
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
3
4
من به آقای مطهری پیشنهاد می کنم کاندیدای ریاست جمهوری شوند. کشور به فرد منصف و خوش فکری چون ایشان نیاز دارد و مطمئنا رای بالایی می آورد.
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
2
3
با سلام به همگی دوسنتان اولا از سایت افتاب گلهمندم که نظرات اینجانب را منتقل نمیکنند چون من همیشه در چهار چوب نظر داده و با ادبیات بجا نظر دادهام بدور از بی ادبی و....که شما تعیین کننده ی ان بودید نمیدانم چه ایرادی داشته ؟......بعد از این بگذریم فرمایشات اقای مطهری کاملا بجا بوده همانطور که برای یک فیلم منتقدانی نظر میدهند برای یک سیستم اجرایی یک مملکت نباید منتقدی وجود داشته باشد که حرف و خواسته های مردم را به گوش مسئولان برسانند؟همه جای دنیا همین سیستم پیاده میشود اگر اینچنین نباشد و خودمحوری و یکه تازی در بین باشد که سنگ روی سنگ بند نمیشود اینگونه نبوده وضع مملکت اینجوری شده وای به زمانی که..........حرف اقای مطهری را باید با طلا نوشت مانند پدرشان با اصالت و سنجیده صحبت میکنند ایشان و عده ی کمی در مجلس (اقلیت)دارند تمام تلاششان را برای بهتر شدن وضع موجود انجام میدهند خدا قوت و موفق باشید انشاالله
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
5
1
ای آفتابی ! گیرم که بااین سایت برخلاف واقع ،نامردمی ها رامردمی ونامردیها رامردی نشان دهی(دست کاری درنظرات وکامنتهای مثبت گذاشتن برای افرادموردنظرخودو... وسانسور)
اما بااین بچه بازی ها راه بجایی نخواهی برد.مردم درانتخابات به شما واقعیت رانشان خواهنددادکه بااین کاری که میکنیددرواقع داریدخودراضایع وذلیل می سازید.
شائشیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
3
7
صداقت وصراحت کلامش به جان می نشیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
3
6
عل مطهری انسان با انصاف و با وجدانی است درود بر او
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
2
3
كمي باانصاف جواب بديد كساني كه الان به دامن دشمنان ايران پناه بردند و هرروز براي ايران نقشه ميكشند و كوچكترين عكس العملي در باره تحريم هاي غرب عليه ايران نشان ندادند و حتي باعث و تشويق كننده غرب براي تحريم ها عليه ايران هستند چ جايگاهي دارند . آيا از اينها تعريف و تمجيد مي كنيد؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
4
1
منتقدان آري ولي نه دوستان دشمنان اين ملت و كساني كه فتنه ايجاد كردند و باعث خوشحالي دل دشمنان اين نظام شدند
majidamiri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
0
3
اينا همونايي ان كه باعث گروني شدن اين سال آخر دولت تابگن اصلاح طلبا مي تونن قند وشكرو روغن وارزون كنن عوضش باج بدن آخه گوجه فرنگي چه ربطي داشت به تحريم كه گرون شد پس ريشش داخله وبد خواهان دولت وپسته كه آقاي پسته رو همه مي شناسيم تاياد مردم باشه برا انتخابات ذهنيت مردم نسبت به دولت خراب شه
ندارد ملک ناکام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
0
3
آقا برادر : آمار طلاق - خودکشی - فرار دختران وپسران از خانه وکاشانه خودشان -آمار اعتیاد - وسایر آمارهای داده شده وداده نشده موئید این است که برادر عزیزم -چرا مملکت در شرایط بحرانی قرار دهیم که بعد بفکر اسطوره بگردیم تازه این مملکت از اول انقلاب چه بحرانهایی را گذرانده ( یادمان باشد که میفرماید من برگزیده شدم برای تکامل اخلاق) وقتی اجازه دادشد با آبروی شخصیت های نظام این گونه بازی شود پس فکر آینده نظام اسلامی را باید بکنم - ختم کلام جمعش کنم که بدتر نشود ظاهرا" آدمهای عاقل را تایید صلاحیت بدهیم که دیگر بگم بگم توش نباشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
14
2
اگر منتقدان نظام ردصلاحیت نشوند پس کی ردصلاحیت شود؟ موافقان؟ درکشوارهای غربی هم مخالفان را ردصلاحیت می کنند.
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
4
3
ایول علی جون. ان شا الله دوره بعد خودت ریس جمهور شی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
9
3
هاشمي پاينده باد
خامنه اي زنده باد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
درود خداوند بر فرزند خلف شهید مطهری ( ره ) که مصداق بارز عدالت و انصاف هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین