کد خبر: ۱۹۳۰۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

مرگ 294 مادر باردار در کشور طی سال گذشته

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به مرگ 294 مادر باردار در سال گذشته، گفت: 75 درصد این مادران در بیمارستان فوت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر فاطمه رخشانی در مراسم روز جهانی ماما با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کنترل مرگ مادران باردار در کشور گفت: به طور متوسط سالانه یک میلیون و 300 هزار زایمان در کشور انجام می شود، تعداد مرگ مادران در سال گذشته 294 مورد بود که البته 75 درصد این مادران در بیمارستان فوت می‌کنند. این موضوع به مفهوم آن است که خدمات اولیه در نظام PHC به نحو مطلوبی ارائه می‌شود.

وی افزود:‌ کاهش مرگ مادران در کشوری با چنین وسعت جغرافیایی زحمت زیادی دارد. اینکه توانستیم میزان ایمنی زایمان‌های مادران را توسط ماماهای دوره دیده افزایش دهیم کار آسانی نبود که البته نگهداشت این میزان ایمنی نیز بسیار سخت است.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر مادران باردار در فروردین ماه امسال، گفت: امسال 20 مرگ مادر در کشور گزارش شد که شش مورد آن به دلیل حادثه بود و مابقی به دلیل بارداری.

به گفته رخشانی، از میان 20 مورد مرگ مادران، تنها یک نفر 41 سال داشت و بقیه حدود 30 سال بودند.

رخشانی با تاکید بر اینکه در صورت لزوم شخصا مرگ هر مادر را پیگیری خواهم کرد، همچنین ادامه داد: می‌توان بررسی کرد که در بیمارستان‌های ما مراقبت‌های خوبی از مادران صورت می‌گیرد یا خیر؟

وی افزود: هر مادری که فوت می‌کند باید بررسی شود که نظام مراقبت ما چه در سطح مراقبت‌های اولیه و چه در سطوح دوم و سوم چطور بوده است؟

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت در ادامه به سیاست‌های جمعیتی و نقش ماماها در این زمینه اشاره کرد و گفت: سلامت مادران برای ما اهمیت زیادی دارد، در تمام برنامه‌هایی که دنبال خواهیم کرد، سلامت مادری را فراموش نخواهیم کرد. با سیاست‌های جدید جمعیتی توقعمان آن است که مادران تعداد فرزند بیشتری بیاورند و این موضوع کار من و شما ماماها را سخت تر می‌کند. براین اساس نظام مراقبت‌های بهداشتی باید بسیار جدی تر عمل کند. همه باید به گوش باشیم و در مقابل این جریان همت بزرگی نشان دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
محسن
|
Switzerland
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
13
مادر اسطوره بی بدیل گذشت و ایثار است. روح همه این مادران شاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
0
1
آنهایکه دم از رشد جمعیت میزنند ، به وضعیت مادران حامله و محروم که وقتی آمار قریب سیصد نفر مرگ مادران ، در کنارش کیفیت سلامت نوزادان جدید قابل تخمین است ، {در صورتیکه از هرصد مادر بیمار یک نفر جان بدر نبرد ممکن است حدس ....هزار درست باشد }

کیفیت جمیت به نفع سیاست ، اقتصاد، مذهب، فرهنگ و موفقیت های عزت آور است ، مشارکت هم اندیشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
0
1
امیدوارم این آمار مثل آمار بیکاری ، مبتلایان به ایدز ، خودکشی ، اعتیاد به مواد مخدر ، رشد اقتصادی ، میزان تورم و ... دروغ نباشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین