کد خبر: ۱۹۳۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹

گزیده اخبار انتخاباتی 12 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار مربوط به دكتر روحاني

برق همایش ستاد روحانی قطع شد/ حسن روحانی: قطع برق همایش انتخاباتی کودکانه است

مهر : مراسم گرامیداشت روز زن که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از سوی ستاد مردمی حسن روحانی برنامه ریزی شده بود و در سالن اجتماعات رایزن برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود که از جمله آن قطع برق این مراسم بود.در این مراسم که با حضور حسن روحانی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی وی، حجت الاسلام علی یونسی وزیر سابق اطلاعات و از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی، فاطمه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از اعضای حزب اعتدال و توسعه و ستاد مردمی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.اجرای این برنامه برعهده الهه رضایی از مجریان کودک سابق صدا و سیما و از کاندیداهای احتمالی شورای شهر تهران بود.در این مراسم 127 نفر از زنان و دخترانی که حضور داشتند اسمشان فاطمه یا زهرا بود که به برخی از آنها به قید قرعه هدایایی اهدا شد.در ادامه این همایش برق سالن برگزاری و برق اضطراری قطع شد که یکی از اعضای ستاد حسن روحانی با آمدن روی سن مدعی شد که جلوی این مراسم را با قطع برق گرفته اند.به گفته این عضو ستاد روحانی ، رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پابرجا برای انتخابات ایستاده اند و با این گونه حرکات مطلقا پا پس نخواهد کشید. او همچنین این حرکت را حرکتی ناشیانه دانست و فریاد "یا زهرا" و "درود بر خاتمی سلام بر روحانی" سر داد که با همراهی حاضران مواجه شد.روحانی گفت: این طور که به من خبر داده اند این قطع برق عمدی است که امیدوارم این گونه نباشد اگر این چنین است این موضوع یک اقدام کودکانه محسوب می وشد.

روحانی: احتمال حمله نظامی به ایران در حال حاضر بالا نیست اما نباید آن را منتفی دانست/ ایران قرار نیست تا روز قیامت با آمریکا قهر باشد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نظام می گوید ما باید این تخاصم را به تدریج مهار کنیم و آن را به رابطه تنش آمیز کاهش دهیم.

حسن روحانی در پاسخ به این سوال که چه چیز باعث شده تا برای اولین بار در تاریخ انقلاب، مقام معظم رهبری عدم مخالفت خود را با مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام کنند؟، گفت: ایران قرار نیست تا روز قیامت با آمریکا قهر باشد و رابطه قطع بماند. بلکه در شرایط مناسبی و با حفظ منافع ملی این نوع رابطه باید تغییر کند. در حال حاضر، رابطه ایران و آمریکا خصمانه است. آمریکا به هر بهانه‌ای به ایران فشار می‌آورد و در این رابطه کشورهای دیگر را هم تشویق می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ادامه این روند برای ایران، آمریکا و منطقه مسیر درستی نیست. ما باید این تخاصم را به تدریج مهار کنیم و آن را به رابطه تنش آمیز کاهش دهیم و بعد به سوی کاهش تنش حرکت کنیم. مقام معظم رهبری در این شرایط حساس علیرغم اعلام عدم امیدواری، این راه را باز کردند تا تبلیغات دشمن درباره مخالفت ایران با مذاکره خنثی شود. در واقع این حرکت باعث شد تا بهانه از دست آمریکا گرفته شود و به افکار عمومی دنیا اعلام شود راه برای مذاکره با رعایت خطوط قرمز باز است.

روحانی: دولت آینده، دولت فرصت برابر برای مردان و زنان خواهد بود

به نفع کسی کنار نمی‌روم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعلام آمادگی خود برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد: به نفع کسی کنار نمی‌روم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع خبرنگاران، همچنین با اشاره به شنیده‌ها درباره احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات اظهار کرد: هاشمی وارد رقابت‌های انتخاباتی نمی‌شود. روحانی در پاسخ به این سوال که آیا تابع اجماع اصلاح‌طلبان هستید یا نه، گفت: من مستقل آمده‌ام و مستقل می‌مانم اما هر جناحی که از من حمایت کند، از او تشکر می‌کنم.این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین افزود: من روزانه با افرادی از طیف اصلاح‌طلب دیدار دارم.وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر این‌که که در دولت شما چند وزیر زن وجود خواهد داشت، گفت: اصل برای من زن و مرد نیست، اصل برای ما شایسته‌سالاری است و هرکسی که توانمندی داشته باشد، از او استفاده می‌کنم.

اخبار انتخابات

کدخدایی: فهرست معتمدان مورد تأیید شورای نگهبان به وزارت کشور ارائه شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری فهرست معتمدان مورد نظر برای هیئت مرکزی اجرایی انتخابات یازدهم را تأیید کرد.عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، شب گذشته فهرست معتمدان موردنظر برای تشکیل هیئت مرکزی اجرایی انتخابات را تأیید کرد.وی افزود: این فهرست پس از چند بار رفت و برگشت تأیید و برای وزارت کشور ارسال شد.سخنگوی شورای نگهبان گفت که معتمدان برای هیئت مرکزی اجرایی بر اساس تبصره 2 ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری با تأیید هیئت مرکزی نظارت، انتخاب می‌شوند.

محصولی: دهها میلیارد تومان هزینه های تبلیغات از کجا آمده؟

صادق محصولی از اعضای جبهه پایداری خطاب به منتقدان دولت گفت : فقط درتهران در انتخابات مجلس ده ها میلیارد تومان برای تبلیغات خرج کردند. سوال ما این است که تنها جواب بدهید این مبالغ از کجا هزینه شده است؟ بجای جواب شروع می کنند به فحاشی در امپراطوری رسانه‌ای و سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای. عده ای مجری قوی بودن را در رانت خواری فروش غیر قانونی تراکم میدانند و هزینه کردن آنها در موارد غیر قانونی!

خاتمی نمی آید

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات، راه برون رفت از مشکلات امروز کشور را «گذشت» دانست. حجت‌الاسلام محمود دعایی اظهار کرد: امروز کشور به وحدت نیاز دارد، قلب‌ها باید به یکدیگر نزدیک و کدورت‌ها برطرف شود.دعایی درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار عقیده کرد: آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود و آقای هاشمی را هم بعید می‌دانم.

- علی یونسی: اصلاح‌طلبانی که خودسرانه به میدان آمدند از سوی هاشمی و خاتمی حمایت نمی‌شوند

-عارف: چرا خاتمی باید ردصلاحیت شود؟/ اگر عقلانیت بر همه امور حاکم بود کمتر مشکل داشتیم

-احمدی نژاد در جمع رای اولی های گیلان:حماسه یعنی عبور از گردنه و رسیدن به دشت‌های پهناور

-محسن رفیقدوست: اصولگرایان به اجماع خواهند رسید/نامزد ریاست جمهوری دولت اقبالی در انتخابات ندارد

-خاتمی: اگر شرط حضور من دست برداشتن از جمهوریت باشد عطایش را به لقایش می‌بخشم

-سعیدی‌کیا: حجابی که با زور به وجود آید به همراه خود عفاف ندارد

-پایگاه اطلاع رسانی بسیج ازحملات شدید سایبری به وب سایت‌های بسیج در آستانه انتخابات خبر داد

- متکی: مدل خروجی ائتلاف پنجگانه در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد/ باهنر: برخی ‌اعضای ائتلاف می‌خواهند نتیجه نظرسنجی دیرتر اعلام شود

-آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: باید کسانی را در انتخابات کاندیدا کرد که مردم بپسندند

-باهنر: در بدنه دولت باید از ژنرال‌ها استفاده کرد نه سربازان بله قربان‌گو/متاسفانه مملکت به یک کمیته امداد بزرگ تبدیل شده است/ تعیین رئیس ستاد انتخابات ابوترابی‌فرد

-خرسند: برخی بدشان نمی‌آید در برگزاری انتخابات اخلال ایجاد کنند/نباید از سفرهای استانی جهت تبلیغ یک فرد خاص استفاده شود

-نجفی: فکر می‌کنم تصمیم هاشمی عدم حضور در انتخابات است/ از نامزدی در انتخابات منصرف شدم

-آیت‌الله دستغیب: اصولگرایان تنها با یک نفر باید در انتخابات حضور پیدا کنند و بقیه با آن یک نفر کار کنند

اخبار داخلی

حضرت آیت الله خامنه ای:

ایجاد فضای امید لازمه حماسه آفرینی است

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مداحان اهل بیت با ایشان تاکید کردند : حماسه آفرینی این است كه فضای بدبینی و سوءظن بوجود نیاید و فضای امید ایجاد شود. حضرت آیت الله خامنه ای ، در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره)، فضای حسینیه امام خمینی (ره) مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت این روز با تولد امام خمینی(ره)، مدیحه سرایی را شیوه ای هنرمندانه برای معرفت افزایی، امید آفرینی و جوشاندن عواطف در دلهای مردم دانستند و با انتقاد از نگاه غرب به مسأله ی زن تأکید کردند: نگاه اسلام و قرآن به حقوق اجتماعی و فردی زن و مرد، منطقی ترین، متین ترین و عملی ترین نگاه است.حضرت آیت الله خامنه ای وجود استعدادهای درخشان و دلهای مشتاق در میان مداحان جوان و همچنین پیشکسوت در جهت گسترش توسل و اظهار ارادت به خاندان عصمت و طهارت را یک فرصت ارزشمند و نعمت بزرگ و برکت عام برای کشور دانستند و افزودند: شأن مداح و ستایشگر اهل بیت علیهم السلام، برانگیختن عواطف و سپس هدایت کردن این عواطف به سمت خرد و اندیشه است و در طول تاریخ نیز همین قرار گرفتن عواطف در کنار عقل و خرد و استدلال، مایه ی حفظِ معنویت، دین و اخلاق بوده است.رهبر انقلاب در ادامه با تبیین نگاه قرآنی و توجه ویژه اسلام به جایگاه زن، این نگاه را منطقی ترین، متین ترین و عملی ترین نگاه دانستند و خاطرنشان کردند: نزد خدای متعال میان زن و مرد در طی مراحل معنوی و برخورداری از حقوق اجتماعی و فردی هیچ تفاوتی نیست، البته براساس طبیعت انسانی از امتیازات متفاوتی برخوردارند.ایشان با برشمردن برخی امتیازات انحصاری زنان از جمله خانه داری، فرزند آوری، اهتمام به حفظ محیط خانواده، انس خانوادگی و پرورش و تربیت فرزندان تأکید کردند: خانه داری و فرزند آوری مجاهدتی بزرگ و هنر زنانه است که توأم با صبر، عاطفه و احساسات می باشد و اگر توجه لازم به آن صورت پذیرد، پیشرفت یک جامعه تضمین خواهد شد.

روایت پایگاه اطلاع رسانی دولت از استقبال باشکوه از احمدی نژاد

پس از آنکه رسانه ها نوشتند دولت با ارسال پیامک از مردم گیلان در خواست کرده تا به استقبالش بیایند پایگاه اینترنتی رسمی ریاست جمهوری در بیان آنچه "يکي از باشکوه‌ترين و تأمل‌برانگيزترين نکات مراسم استقبال" مردم گیلان از احمدی نژاد خوانده آورده است : مادری که فرزند خود را در آغوش داشت، رييس‌جمهور را خطاب داد و گفت" آقاي دکتر مردم بي‌شماري که به استقبال آمده‌اند تازه از آمدن شما آگاه شدند و بدانيد اگر از قبل اعلام شده بود، حتي يک نفر هم در خانه نمي‌ماند".

مشایی: دیگر طرح کلیتی به نام اسلام جواب نمی‌دهد/ باید اسلام مبتنی بر مکتب ایرانی را به جهان معرفی کنیم

اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد گفت: دوره جدیدی از اسلام‌گرایی آغاز شده که باید نام آن را دوره مهدویت گذاشت، دیگر طرح کلیتی به نام اسلام جواب نمی‌دهد و شناخت عمومی مردم دنیا از اسلام، به عنوان یک مفهوم کلی بخصوص با توجه به قرائت‌هایی که در برخی کشورها ارائه شده است، منفی می‌باشد، لذا باید اسلام خودمان را که برآمده از مکتب ایران و متکی به اصل اسلام است، به جهان معرفی کنیم و این به معنای این نیست که اسلام را کنار بگذاریم.

-نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ادعای مقامات کانادا مبنی بر ارتباط مظنونین بمب‌گذاری راه‌آهن این کشور با القاعده ایران، گفت: از دست‌اندرکاران این کشور می‌خواهیم که فرصتی برای مطالعه و تحقیق اختصاص دهند و حرفی نزنند که از بنیان غلط است.

-رییس شورای عالی استان‌ها درباره کاندیداتوری احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا پیش از آغاز ثبت نام اعلام عمومی نمی کنم و سفرهایم تبلیغاتی نیست.

-چند نفر از کارگران ساختمانی و کارگران کارخانجات با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت دستمزد خود و همچنین گرانی و تورم موجود اعتراض کردند.

-وکیل مدافع خانواده جوادی‌فر گفت: احتمالا یکشنبه 15 اردیبهشت آخرین جلسه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک باشد.

-سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و متهم ردیف اول پرونده کهریزک از رییس شعبه رسیدگی‌کننده به این پرونده درخواست کرد که ادامه جلسات رسیدگی به این پرونده به طورعلنی برگزار شود.

اخبار خارجی

- مهمان‌پرست:با 1+5 با قدرت بیشتری مذاکره می‌کنیم/کاندیداها بر سیاست خارجی تسلط داشته باشند

- معاون رییس‌جمهوری مصر در امور روابط خارجه و همکاری‌های بین‌المللی گفت که رایزنی‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه ایران، مصر، ریاض و استانبول درخصوص حل بحران سوریه ادامه دارد.

-سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام کور تروریستی در میدان مرجه دمشق را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم بی گناه سوریه شد را به شدت محکوم کرد.

-یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی را تایید کرد.

-رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، دقیقا نمی‌داند تسلیحات شیمیایی چطور و توسط چه کسانی در سوریه استفاده شده است و قصد ندارد که تصمیم عجولانه‌ای در این خصوص اتخاذ کند.

-سفیر دائم سوریه در سازمان ملل با رد اتهامات اخیر درباره استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی، اعلام کرد که کشورش اسنادی در اختیار دارد که نشان دهنده استفاده از این نوع سلاح‌ها توسط مخالفان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Germany
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
22
تایید صلاحیت نماینده در ایران بعهده روزنامه کیهان ورسالت و جوان است
جدی میگم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین