کد خبر: ۱۹۳۱۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
برخلاف اعلام قبلی

خبری از کاهش قیمت روغن نباتی نیست

در پی اعلام تولیدکنندگان روغن نباتی مبنی بر کاهش 10درصدی قیمت‌ها رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت" قرار بود با بازگشت ارز مرجع قیمت کالاهای اساسی کاهش یابد ولی رسما چیزی اعلام نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یدالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های دولت برای کاهش قیمت روغن در بازار اظهار کرد: قرار بود قیمت روغن در سطح بازار کاهش یابد ولی در حال حاضر رسما چیزی به ما اعلام نشده است.

وی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت این کالا در بازار در حدود 10 درصد کاهش یافته ولی این موضوع به طور رسمی ابلاغ نشده است.

صادقی با بیان این‌که اگر برنامه براساس بازگشت ارز مرجع باشد باید قیمت کالاها کاهش یابد، خاطرنشان کرد: زمانی که حذف ارز مرجع مطرح شد قیمت کالاهایی نظیر روغن 30 تا 35 درصد افزایش یافت و براساس همین افزایش قیمت، توزیع این کالا در بازار به روال عادی آن بازگشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر نیز در بازار توزیع روغن به طور طبیعی انجام می‌شود اظهار کرد: برنامه توزیع روغن در بازار با روال عادی طی می‌شود ولی همچنان برنامه رسمی برای کاهش مجدد قیمت آن اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، بعد از افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت انواع روغن نباتی در اول اردیبهشت ماه سال جاری تولیدکنندگان این محصول پرمصرف غذایی در تازه‌ترین تصمیم خود اعلام کردند که قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند.

بر این اساس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی اعلام کرد که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی انجمن روغن نباتی و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است قیمت روغن نباتی 10 درصد کاهش یابد.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی در این باره کاهش قیمت روغن را به دلیل تخصیص روغن‌های خام از شرکت بازرگانی دولتی به صورت تلفیقی ذکر کرد.

وی افزود: قرار است عمده محصولات شرکت‌های روغن نباتی از پنجشنبه دوازهم اردیبهشت ماه با 10 کاهش درصدی نسبت به نرخ های اعلامی قبلی مورخ اول اردیبهشت ماه تولید و روانه بازار شود.

اما در حالی خبر کاهش 10 درصدی قیمت روغن نباتی از سوی انجمن تولیدکنندگان این محصول اعلام شده که ابتدای ماه جاری قیمت انواع روغن نباتی با افزایش 30 تا 35 درصدی مواجه شد. افزایش قیمت روغن نباتی بلافاصله پس از اعلام خبر حذف ارز مرجع واردات روغن خام صورت گرفت.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت روغن فله در بازار به 4500 تومان و قیمت روغن حلب 16 کیلویی به 100 هزار تومان رسیده است. دو نوع روغنی که مصرف زیادی در صنف و صنعت دارند.

پیشتر گزارش‌هایی نیز مربوط به گران‌فروشی برخی برندهای روغن نباتی منتشر شده بود که براساس این گزارش ها کارخانه‌ها قیمتی بیش از قیمت مصوب سازمان حمایت را روی محصولات خود درج می‌کنند.

چند روز پیش معاون اول رییس‌جمهوری از مطرح شدن خبر حذف ارز مرجع واردات برخی اقلام اساسی انتقاد کرد. در پی این اظهارات زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی شنیده شد. اگرچه تاکنون خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

آخرین قیمت‌های مصوب انواع روغن نباتی که در اوایل اردیبشهت اعلام شدند به شرح زیرند:

بطری 675 گرمی سویا 2730 تومان، بطری 810 گرمی سویا 3510 تومان، حلب 4 کیلوگرمی نیمه جامد 19600 تومان، حلب 4.5 کیلوگرمی نیمه جامد 21200 تومان، حلب 5 کیلوگرمی نیمه جامد 23970 تومان، حلب 16 کیلوگرمی نیمه جامد 64800 تومان و روغن فله 3575 تومان.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
5
و نخواهد بود
خیلی خوش خیالید
سال سال تولید کنندگان محترم داخلیه
اونا هنرشون نقره داغ کردن مصرف کنندگان عزیزه
تولید کنندگان روغن از برادران تولید کننده خودرو سرمشق میگیرن و دیگران از این دو با هم
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
5
نه دیگه چیزی که بالا رفت دیگه پایین نمیاد ابداً
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
2
معلومه که از کاهش خبری نمیشه ، مگه تو ایران تا به حال چیزی کاهش پیدا کرده که این دومیش باشه
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
3
تا حالا شده قیمت کالایی پس از افزایش ،کاهش پیدا کنه که این دومیش باشه؟
بی بی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
1
"قرار بود قیمت روغن در سطح بازار کاهش یابد ولی در حال حاضر رسما چیزی به ما اعلام نشده است"
تفسیر خبر: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین