کد خبر: ۱۹۳۲۶۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
روحانی در مسجد خاتم‌الانبیاء ملارد:

باید امید را بسازیم نه آنکه فقط آرزو کنیم

دکتر حسن روحانی در جمع هزاران نفر از مردم ملارد گفت: رفتن زیر چتر وحدت و استفاده از همه کارشناسان باید اولویت کشور برای برون رفت از شرایط کنونی باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک که در مسجد جامع خاتم‌الانبیاء ملارد سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه انتخاب رئیس‌جمهور برای کشور سرنوشت‌ساز است، گفت: تصمیمات رئیس دستگاه اجرایی کشور می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی آن تا سال‌ها، همراه مردم باشد. اگر خدای ناکرده خشت اول کج نهاده شود تا ثریا دیوار کج می‌رود. کسی که رئیس‌جمهور این کشوری می‌شود، می‌تواند عظمت کشور بزرگ ما را به قله برساند ولی اگر مسیر، نادرست طی شود، خدای نکرده شاهد روزی خواهیم بود که حتی افسوس کشورهای همسایه را بخوریم. بدانیم آثار تصمیمات چهار ساله گاهی تا ٤٠ و حتی ٤٠٠ سال ممکن است باقی بماند؛ پس ٢٤ خرداد روز سرنوشت ملت ماست.

به گزارش آفتاب، وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، که باید به سابقه افراد توجه کنیم؛ به تحصیلات، برنامه و یاران کاندیداها دقت کنیم گفت، با دقت ویژگی‌های کاندیداها را مورد بررسی قرار دهید و اصلح را برگزینید. وی اضافه کرد: من پیش از اذان مغرب با سه خانواده شهید دیدار و گفتگو کردم. از گفتگو با سه خانواده شهدا، قلبم آتش گرفت. من هشت سالِ دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب بودم و روزهای شیرین و تلخ جنگ را با تمام وجود لمس کردم؛ از اینکه یارانِ شهید، از ما سبقت گرفته و به عرش رسیدند و امثال من ماندیم احساس شرمندگی می‌کنم. تأثر من مربوط به این است که از خانواده شهدا ‌شنیدم که فرزندانشان شغلی ندارند و نمی‌توانند خانواده خود را اداره کنند. من نمی‌گویم شغل مناسب و آبرومند فقط باید برای خانواده شهدا باشد، باید همه جوانان ایرانی از چنین شرایطی برخوردار شوند.

روحانی با بیان اینکه بیکاری تنها به معنای شکم گرسنه خوابیدن نیست، بلکه به معنای نگرانی و درد و رنج همه اعضاء خانواده و جامعه است، ادامه داد : در کنار بیکاری، دین و اخلاق هم از دست می‌رود. قرار بود در کشور، سالی ٦٠٠ هزار شغل جدید ایجاد شود که متأسفانه نشد گرچه هرکس که در هفته یک ساعت کار می‌کند را شاغل می‌گویند. الان متأسفانه حدود 5/3 میلیون بیکار به صورت انباشته وجود دارد. تنها راه برای مهار بیکاری، رشدِ تولید است.

رئیس کمیسیون سیاسی- اجتماعی مجلس خبرگان، با اشاره به ٣٣ میلیون توریست در سال گذشته برای کشور ترکیه، گفت: علیرغم این همه جاذبه توریستی، ضعف مدیریت باعث شده است که زمینه برای جذب توریست نباشد. صنعت توریسم می‌تواند همه بیکاران کشور را مشغول به‌کار کند. تنها بحث گردشگری نیست، کشور ما استعدادهای فراوانی دارد، از کشاورزی و صنعت گرفته تا بخش خدمات. ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران است با ٤٠٠ هزار جمعیت، حتی یک بیمارستان ندارد؛ در حالی که تصور می‌شود استان تهران غرق در نعمت است.

وی افزود: اگر یک نفر حتی بزرگترین دانشمند باشد و به اندازه عمر نوح تجربه داشته باشد و متخصص ده‌ها رشته باشد، اگر بخواهد به تنهایی و با فکر خودش کشور را اداره کند، وضع از این بدتر می‌شود. باید از همه کارشناسان دلسوز استفاده شود. ما باید متحد شویم و دست همه مدیران لایق کشور را ببوسیم و کار کشور را به آنها بسپاریم. آلان زمان اختلاف نیست. دشمن همه جا در پی ایجاد شکاف و اختلاف است. دیدید در سوریه دشمن با نبش قبر حجر‌ بن‌‌ عُدی، صحابه پیغمبر، دل مسلمانان را به درد آورد. حتی مقبره جعفر بن ابیطالب را هم افراطیون در اردن آتش زدند. جنگ شیعه و سنی را دشمنان اسلام به‌وجود می‌آورند. آمریکا برای نفوذ در منطقه باید وحدت جامعه مسلمانان را از بین ببرد. باید کاری کند که ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه، دشمن همدیگر باشند تا او به منافع و اهداف خود برسد.

دکتر روحانی با زنده کردن یاد شهید بهشتی، از دو اقدام مهم به عنوان اولویت کشور نام برد و افزود: رفتن زیر چتر وحدت و استفاده از همه کارشناسان، راهکار برون رفت از شرایط کنونی کشور است. به‌قول شهید بهشتی، ما یک وقت بیشتر نداریم یا آن را باید صرف مردم کنیم یا باید در برابر تهمت‌های گروه مقابل از خود دفاع کنیم. بدانید می‌توانیم دشمن را در توطئه‌های خود ناموفق سازیم و حداقل از موفقیتش بکاهیم. این کار با تدبیر شدنی است نه با شعار و فریاد. از من می‌پرسند که برای حل مشکلات کشور امیدوارم؟ که در جواب باید بگویم ما باید امید را بسازیم نه اینکه تنها آرزو کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، اولین اقدام دولت بعدی را ثبات اقتصادی و آرامش مردم دانست و گفت: افزایش ٢٥ درصدی حقوق کارگر و کارمند و گرانی ٤٠ درصدی همخوانی ندارد. مردم نباید برای گذران زندگی مجبور به انتخاب شغل دوم و سوم باشند. دولت نه کشاورز خوبی است و نه صنعتگر خوبی. کار باید به مردم سپرده شود و دولت باید زمینه را فراهم کند و هدایت و حمایت کند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: انتخاب فرد اصلح در انتخابات ٢٤ خرداد، سرنوشت کشور را رقم می‌زند و باعث عزت این ملت و رفاه و بهبود زندگی مردم خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
6
هر كي مياد از ما معلماي بدبخت مايه ميزاره ، وقتي پيروز ميشه يادش ميره و يه جوري رفتار ميكنه كه يعني معلم مثقالي چند صفا رو عشقه !!!!! خداييش من كه نميگذرم ازشون . صادقترين و پاكترين و مظلومترين و قانعترين قشرن اما از لحاظ مالي در بدترين شرايط . آقا ! شما هم بيا ببينيم چه ميخي به اين ستون ميكوبي ! بهترين روزگار ما زمان هاشمي بود و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
عزیز گله ات بجا
شیوع اپیدمی بدبینی مربوط به احمدی نژاد است ربطی به یاران و دلسوزان انقلاب و امام ندارد آنها خود از این اوضاع نگرانند.
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
2
14
سخنان جناب دکتر روحانی طعم و بوی تازه ای دارد که تا بحال از هیج کدام از کاندیداها نشنیده ام.در ضمن سخنان صریح و وطن دوستانه ی ایشان در باره ی خوزستان را همیشه به ذهنم می سپارم و به هر ایرانی خواهم گفت.
به امید رسیدن ایران به ساحل امید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
9
یک رئیس جمهور باید همزمان در 3 سطح بنیادین ، راهبردی و عملیاتی بیندیشد و ناظر هر سه سطح باشد ، نمی شود رئیس جمهور از درد و رنج مردم بی اطلاع باشد بعد برود در سطح بنیادین و راهبردی دکترین و استراتژی تعیین کند ، و بلعکس رئیس جمهور سطحی نمی تواند دکترین و راهبرد درستی داشته باشد ، برای حل موضوع ایجاد سیستم و سامانه های قوی و کار آمد نیاز است که این نیاز ، پایه محسوب می گردد ، دسترسی مردم اعم از نخبگان و روشنفکران برای اعلام نقص و عیوب به مدیران میانی و بالاتر ، و شنیدن راه کارهای آنان با الویت برای سرو سامان دادن به امور اضروری است البته تحقق آن منوط به شور و نشاط و امید به آینده بهتر در سطح ملی است ، رئیس جمهور باید ساز و کار ارتباط خود را و زیر مجموعه اش را با لایه ها و اقشار از گوشه گوشه این کشور فراهم آورد و آنقدر مطالبات کوچک مردم تلنبار نشود تا به یک سیل ملی تبدیل گردد و این جدای از این که رئیس جمهور با استفاده مشاوران و سیستم اطلاع یابی از کف جامعه به سمت عدالت ، رفاه ، آرامش و پیشرفت همه جانبه و افزایش قدرت ملی حرکت و عمل می کند مردم یک رصد گاه بسیار با اهمیت و جلو برنده اند . ایجاد سایتی که مردم بتوانند در آن از یک رو ستا تا مرکز حکومت ارتباط برقرار نمایند و هر فرد یک پاسخ بشنود و ببیند برای او و نظرش ارزش قائل شده اند خود باعث عمیق شدن ملت می شود آن موقع دیگر یک عوامفریب لمپن نمی تواند مارپیچ و ناپلئونی سکان قوه مجریه را در دست بگیرد و کشور را خراب و به پرتگاه ببرد . با آرزوی موفقیت برای برادر عزیزم آقای روحانی
لهراسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
4
اعتقاد دارم باید از نیروهای باسابقه روشن همچون جناب روحانی در مدیریت کلان کشور استفاد کرد تا کشور به سامانی برسد آنگاه در روند صحیح دو سه دهه جوانترها با طی مراحل منطقی و علمی مدیریتی لاجرم در میانسالی آماده مدیریت کلان شوند نه اینکه از بخشداری به سرعت به ریاست جمهوری برسد و ماجرای فیلم نورمن در رهبری ارکستر شود آنچنان ذوق زده و هیجانی که همه چیز را متلاشی کند.
احمد یاداور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
4
من نمیدانم همه دردو تشخیص دادن وهمه هم میگن قابل درمانه ولی چرا درمان نمیشه ؟ جای سواله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
چون مدیریت قانون گریزه و لجوج.تشخیص مقدمه درمان، درمان هم انتخاب رییس جمهوری است که تسلیم قانون باشد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
7
جای امیدواری است که ایشان در برنامه خود اشاره به صنعت گردشگری و جذب توریسم مینماید که در امد این بخش بشرط مدیریت مناسب و سالم می تواند از درامدهای منابع طبیعی نفت وگاز و ... بیشتر و اشتغال زا نیز باشد .
به امید استقرار مدیریت خردمندانه و با ثبات و مستقل اقتصادی از سایر امور
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
7
روحانی و عارف و خاتمی و هاشمی مثلث انتخاباتی آینده هستند!

دوستان گوش به زنگ باشید که این عزیزان به وقتش به نفع یکی از خود کنار میروند پس برای همه عزیزان تبلیغ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
فکر کنم چهار ضلعی باشه نه مثلث!
جسن فريدون
|
Netherlands
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
1
بايد اميد را ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
1
مردم شریف ترکمن صحرا با حضور قاطع خود در انتخابات به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نموده و مطمئناً انتخاب اول و اصلح خود را دکتر حسن روحانی خواهند دانست .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین