کد خبر: ۱۹۳۳۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸

نقشه‌های ائتلاف ۱+۴ علیه ایران

ساندی تایمز می‌افزاید، پیشنهاد این ائتلاف که از سوی دیپلمات‌ها با نام «۱+۴» از آن یاد می‌شود، ممکن است سرانجام منجر به این شود که تکنیسین‌های ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن، به همراه اسرائیلی‌ها، مراکز فرماندهی و کنترل در منطقه ایجاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند روز پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل، می‌خواهد با حمایت و هدایت آمریکا، وارد ائتلافی ضدایرانی با چهار کشور منطقه شود. اکنون به نظر می‌رسد، شکل‌گیری این ائتلاف جنبه جدی‌‌تری به خود گرفته و حتی جزییاتی از برنامه این گروه برای تقابل با ایران منتشر می‌شود.

در پی انتشار اخبار اولیه مبنی بر احتمال وارد شدن رژیم اسرائیل به ائتلافی با شرکت ترکیه و سه کشور عرب منطقه، اکنون روزنامه «ساندی تایمز» گزارش داده رژیم اسرائیل در حال آماده شدن برای ورود به این همکاری است.

 به نوشته این روزنامه، هدف اصلی این ائتلاف، برقرار کردن یک سامانه هشدار به منظور مقابله با «موشک‌های بالسیتک ایران» است.
 
ساندی تایمز می‌افزاید، پیشنهاد این ائتلاف که از سوی دیپلمات‌ها با نام «۱+۴» از آن یاد می‌شود، ممکن است سرانجام منجر به این شود که تکنیسین‌های ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن، به همراه اسرائیلی‌ها، مراکز فرماندهی و کنترل در منطقه ایجاد کنند.

 این طرح که نخستین بار از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده، هدف ایجاد یک «هلال معتدل» از دولت‌های متحد را دنبال می‌کند که در زمینه مقابله با تمایلات هسته‌ای ایران، با یکدیگر اهداف مشترک دارند.
 
یک مقام اسرائیلی در این زمینه گفته: «شروع برنامه، با تسهیم اطلاعات درباره موشک‌های بالستیک ایران است». به باور وی، باراک اوباما علاقه‌ای به حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ندارد و به همین دلیل است که آمریکایی‌ها برای مهار تهران، به دنبال ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای هستند.

 بر پایه جزییاتی که از این طرح منتشر شده، اسرائیلی‌ها به صورت لحظه‌ای به داده‌های مراکز راداری عربستان سعودی و امارت دسترسی خواهند یافت. در مقابل، رژیم اسرائیل امکان دسترسی به سامانه‌های دفاع ضدموشکی و رادارهای هشدار خود را به صورت آنلاین برای شرکای جدیدش فراهم می‌کند.

 افزون بر این، سامانه رهگیری ضدموشکی «آروو» رژیم اسرائیل، در مقابل موشک‌های ایران برای اردن سپر دفاعی فراهم می‌کند.
 
اما علاوه بر این جزییات، تحلیلگران یکی از دیگر جنبه‌های اهمیت این پیمان اتحاد را از این جهت می‌دانند که عربستان سعودی و امارات، دارای روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل نیستند و پیوندهای ترکیه با این رژیم نیز پس از واقعه حمله به کشتی «ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰، هنوز ‌‌کامل به حالت عادی بازنگشته است.

به گزارش تابناک، در پایان ساندی تایمز اشاره می‌کند دولت اوباما می‌خواهد این به اصطلاح «هلال معتدل» را در مقابل آنچه «هلال بنیادگرا» می‌داند و از ایران، عراق، سوریه و حزب الله تشکیل شده، قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
1
24
وسط این هلال بازی ها خدا به داد مردم بی دفاع برسه....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
9
13
اسراییل خودش که متجاوزه فکر کرده همه مثل خودش هستند...
رو داره ولله که امریکا و انگلیس امدند سرزمین مسلمانها را براش گرفتند دادند دستش برای همه هم بلبل زبونی میکنه....
فقط یاد گرفتند مردم ممالک احق را به جون هم بیندازند و کیف و حال خودشون رابکنند ...از دور بشینند به ریش مسلمانها بخندد...
ای خدااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
از ماست که بر ماست...
من خودم تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
0
9
در این مورد حرفی ندارم فقط اینکه تو بازی سیاسی باید با تفکر و همدلی و صبر و حوصله رفت جلو
احمد یاداور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
3
4
داداش گلم من باید خودمو قوی میکردم حالا که دارم رجز خونی میکنم باید پاشم وایستم دنیا امروز عین رینگ بوکس هستش . وما متاسفانه عوض اینکه بی سرو صدا بفکر ساختن کشور خودمان باشیم چه از جنبه اقتصادی چه از جنبه فرهنگی شروع کردیم به صادرات . اول چیزی که باعث جذب مردم به اسلام شد جاذبه رسول الله ورفتار ش بود ارام ارام تمرین میکردیم بعد میرفتیم داخل رینگ البته شادیم اشتباه میکنم این فقط نظر من بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین