کد خبر: ۱۹۳۴۰۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
قيمت جديد خودروهای داخلی سرانجام اعلام شد

آيا بازار خودرو سر و سامان می گيرد؟

ديروز پس از ماه‌ها مجادله و چالش بالاخره شورای رقابت با همكاري خودروسازان قيمت جديد خودروهای داخلی را اعلام كرد و سايت‌های فروش با قيمت‌های جديد باز شدند. بازار خودرو از سال گذشته تاكنون چالش‌های بسياري را از سر گذراند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ديروز پس از ماه‌ها مجادله و چالش بالاخره شوراي رقابت با همكاري خودروسازان قيمت جديد خودروهاي داخلي را اعلام كرد و سايت‌هاي فروش با قيمت‌هاي جديد باز شدند. بازار خودرو از سال گذشته تاكنون چالش‌هاي بسياري را از سر گذراند. خريداران هم آنقدر از ماه‌هاي پيش تاكنون با قيمت‌هاي متفاوت روبه‌رو شدند كه دچار گيجي شده بودند.
حال با اينكه قيمت جديد خودروها اعلام شده اما باز هم مشخص نيست كه بازار خودرو رنگ و روي آرامش را به خود مي‌بيند يا خير؟

زيرا زماني كه شوراي رقابت پيشنهاد خود را درخصوص قيمت خودرو عنوان كرد و قيمت‌هاي تازه و برآورد شده را به خودروسازان ارائه داد آنها نسبت به قيمت‌هاي جديد اعتراض كردند. خودروسازان معتقد بودند قيمت‌هاي شوراي رقابت موجب زمين‌گير شدن صنعت خودروسازي خواهد شد و شوراي رقابت بايد قيمت‌هاي بالاتري براي خودروسازان در نظر بگيرد.

با اين وجود اما كارشناسان مي‌گفتند كه قيمت خودرو به حدي رسيده كه بالاتر از قدرت خريد متقاضيان است و آنها نمي‌توانند با وجود چنين قيمت‌هايي دست به خريد خودرو بزنند. قيمت‌هاي فعلي هم كه اعلام شده البته آنچنان با قدرت خريد مردم نسبتي ندارد. زيرا پرايدي كه قيمتي نزديك به 9 ميليون تومان داشت در جديدترين ليست شوراي رقابت 14 ميليون و 474 هزار تومان قيمت‌گذاري شده‌است. شايد در سال 90 قيمت خودروهاي بهتري نظير پژو 206 چنين قيمتي داشت. اما در سال 91 و با تورمي كه در بازار خودرو رخنه كرد با اين مقدار پول مي‌توان از خانواده خودروهاي پرايد خودرويي براي خريد برگزيد.

نكته اينجاست كه آيا قيمت‌هاي جديد به سامان گرفتن بازار خودرو مي‌انجامد يا باز هم چالش‌هايي در اين ميان به‌وجود مي‌آيد كه بازار خودرو را بار ديگر با معضل روبه‌رو كند.

بايد توجه داشت كه اگر مسائلي نظير نرخ ارز براي تامين قطعات و مواد اوليه يا بدهي خودروسازان به قطعه‌سازان برطرف نشود و باز هم خودروسازان با كمبود نقدينگي روبه‌رو باشند نمي‌توان اميدي با سامان گرفتن بازار خودرو داشت.

گفتني‌است خودروسازان در ماه‌هاي گذشته آنطور كه خود مي‌گفتند با معضل كمبود نقدينگي روبه‌رو بودند و مشخص نيست از پس برطرف كردن چنين معضلي برآمده‌اند يا خير.

به هر روي شوراي رقابت و خودروسازان براي سایپا 131 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا قيمت 14 میلیون و 474 هزار تومان را در نظر گرفته‌اند. سایپا 111 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا هم 14 میلیون و 776 هزار تومان قيمت‌گذاري شده‌است.

به گزارش شفاف،قيمت تیبا SX به 18 میلیون و 790 هزار تومان، پژو 405 اس‌ال‌ایکس با موتور تی 5، کیسه هوای راننده 231 میلیون و یکصد هزار رال ،سمند ال‌ایکس ای‌اف 7 پایه گازسوز 256 میلیون و 900 هزار رالل، پژو پارس سال با کیسه هوای راننده 269 میلیون و 700 هزار رال  قيمت‌گذاري شده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
24
قیمت کالا را توان مشتری تعیین میکند بنابراین در شرایطی که مشتری حتی توان خرید یک دوچرخه را ندارد چگونه انتظار دارید تحولی در بازار ایجاد شود بنابراین توصیه کارشناسی آن است که در سال 1392 خود رو سازان تولید هر گونه خودرو ، حداکثر معادل 2 درصد تولیدسال گذشته خود برای تولید خود رو جدید و به لحاظ گران شدن حتمی بنزین و سایر هزینه های نگهداری خودرو تولید قطعات یدکی برای تعمیرات را نیز حداکثر در سطح 10 درصد 6 ماهه اول سال گذشته برنامه ریزی نمایند. عزت زیاد
هاتف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
3
29
خودروسازان تبدیل به غده سرطانی اقتصاد ایران شده اند،هرکاریم میخوان میکنن و کسس جلو دارشون نیست که جای سوال داره.
پاسخ ها
علی
| - |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
ایشالا به زودی شاهد حذف این غده سرطانی باشیم تا ما هم مثل بقیه مردم دنیا سوار ماشین‌های امن و با کیفیت بشیم... مردم یاعلی بگند و چند ماه دیگه خرید نکنن ایشالا به امید خدا به همین زودی از شر این دو که سی ساله مردم رو می‌دوشند خلاص میشیم
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
19
سلام به نظرمن قیمت ماشینهاخیلی بیشترازمقداریست که برای خودروسازهاتمام میشود،به عبارتی خودروسازهابه دنبال سودبیشتری هستندوبه هیچ عنوان حاضربه سودکمترنیستند وازطرفی توان خریدمردم به حدی پایین است که قدرت حتی خریدپرایدصفرراهم ندارند
نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
26
صنعت خودروسازی ایران بعد از 45 سال ازآغاز تاسیس خود هنوز در دوران طفولیت به سر میبرد. بهتر نیست بیش از این سرمایه های این کشور و مردم را به هدر ندهیم و عطایش را به لقایش ببخشیم؟ سرمایه گذاریها باید در صنایع دارای مزیت نسبی مثل پتروشیمی و معادن انجام گیرد.
اسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
13
ببينيد چه بر سرمردم ما ميايد با 14 ميليون بايد خودت را بكشي تا 150 ميليون پول ديه گيرت بيايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
15
مگه پول علف خرسه که آدم 14 ميللللليون بده ... اونم به پرايد!!!! واحسرتا... وا اسفا....وا مصيبتا.....
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
الان ارزش پول ایران از علف خرس هم پست تره
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
15
حیف از مملکتی که اینطور با ذلت باید زندگی کرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
14
خودرو سازان خون مردم رو میمکند اون وقت میگیم آمریکا نظامش سرمایه داریه !!!!!!!!
اشکان نیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
9
مگر مردم توان خرید چیز دیگری را دارند که توان خرید ماشین داشته باشند؟! آپاتمانی که پارسال قیمتش بود 200 میلیون امسال شده 500 میلیون!! نمیدانم این چه انتظاری است که با اینکه میدانیم همه چیزگران شده میخواهیم خوردو همان قیمت 2 سال پیش باشد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
10
تایک عده رانت درصنعت خودرو وجود داردهیچ وقت درست نخواهدشد چون اگرراست می گویندبا بازارهای جهانی رقابت کنند تاببینندکه این خودروها چند می ارزد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
1
10
خدا لعنت کنه کسانی که با آبروی مردم ایران بازی میکنند.مگه تو این مملکت مسئولی پیدا نمیشه؟چر به فرموده امام خمینی کور و کر ولال شدید؟ همش حرف مفت میزنید.در این گاری سازها رو ببندید. خدا از اون مسئولی که میبینه و چیزی نمیگه نگذره؟ متعجبم چرا . . . . حرفی نمیزنه.سایت انتخاب نظرم باید پخش بشه. مردم شریف ایران ترا به عزتتان خودرو نخرید تا این گاری سازها ورشکسته بشن. ترا خدا به همه اسمس بدین.درود بر شرفتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
1
5
احساسي نگاه نشود با هزاران كارگر و مهندس شاغل در اين بخش بايد خودرو سازها درس عبرت گرفته و ساختار سازماني خود را اصلاح كنند و از ولخرجي ها و كارهاي اضلفي پرهيز كنند هم ايران خودرو هم سايپا . به بخش خصوصي دهند 30 الي 40% كاهش هزينه و پرسنل مي دهد و راندمان هم افزايش مي يابد دولت بعد بايد اقدام اساسي انجام دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
7
2
ارزش پول ما آمده پايين و پول بيشتري بايد بدي براي خريد مواد اوليه از خارج كشور
پاسخ ها
طنز تلخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
حاجی برو یک آبی به صورتت بزن بیا !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
6
صنعت خودور بازیچه سیاستمداران بی سیاست و خود خواه باند باز است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
0
1
من هم با خصوصی شدن صنعت خودروسازی موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
2
بالاخره شوراي رفاقت باهماهنگي خودروسازان ومسئولان سهامداردر صنايع خودروسازي براي سركيسه كردن مردم به توافق رسيدند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
3
خواهشا مردم فقط نخرند تا این دو شرکت که هم جان و هم مال مردم را تا الان گرفتن ورشکسته بشن و به سزای اعمالشون برسن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
3
خواهشا مردم فقط نخرند تا این دو شرکت که هم جان و هم مال مردم را تا الان گرفتن ورشکسته بشن و به سزای اعمالشون برسن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین