کد خبر: ۱۹۳۴۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

آغاز اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه

رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه معدن و کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دولت اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه را آغاز کرده و باید در تکمیل این پروژه‌ها شتاب مضاعفی ایجاد شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت  محمود احمدی‌نژاد در ادامه برنامه‌های چهارمین سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تخصصی کشاورزی و معدن این استان با بیان اینکه هنوز آنچنان که باید از ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی کشور استفاده نشده است، گفت: نیمی از ظرفیت‌ کشاورزی کشور نیز استفاده نشده است و این در حالی است که ظرفیت‌ بهره‌برداری شده بخش معدن کشور، کمتر از پنج درصد است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بخش کشاورزی حداقل، سه برابر حجم فعلی محصولات این بخش ظرفیت تولید با منابع آب موجود کشور را دارد، افزود: در بخش معدن وضع به مراتب عقب‌تر از بخش کشاورزی است و با یک حرکت جهادی می‌توان حجم تولیدات بخش معدنی کشور را چندین برابر افزایش داد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: دشمن در بخش تجارت خارجی نفت کشور را تحت فشار قرار داده و این بهترین فرصت برای آن است که بخش معدن را به سرعت جایگزین بخش نفت کنیم، منابع کافی و دانش لازم برای گسترش بخش معدن موجود است و فقط باید همت کرد تا بهره‌برداری از معادن کشور، به جایگاه شایسته خود برسد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت برای پشتیبانی از فعالان بخش معدن کاملاً آمادگی دارد، خاطر نشان کرد: سهم مناسبی از منابع صندوق توسعه ملی به بخش معدن اختصاص یافته و دولت آمادگی دارد، تا پس از اینکه استان آذربایجان غربی سهم خود از این منابع را مورد استفاده قرار داد، منابع جدید به استان تخصیص دهد.

*دریاچه ارومیه احیا می‌شود

احمدی‌نژاد همچنین در این جلسه با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه برای منطقه و مردم، ضرورت تسریع در اقدامات در دست انجام دولت برای احیای این دریاچه مهم را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دولت نگاه ویژه‌ای به احیاء و بهبود وضعیت این دریاچه دارد و در این زمینه اجرای پروژه‌هایی را آغاز کرده است که لازم است در تکمیل این پروژه‌ها شتاب مضاعفی ایجاد شود.

رئیس جمهور وزارت نیرو را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: باید با بسیج همه امکانات و منابع در زمینه احیای دریاچه ارومیه ورود پیدا کرده تا شاهد تغییر و بهبود شرایط موجود این منطقه مهم اقلیمی در آذربایجان غربی باشیم.

در این جلسه پیشهادات کارگروه تخصصی کشاورزی و معدن برای شتاب‌بخشیدن به گسترش و ارتقای سطح بخش‌های کشاورزی و معدن استان آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از این پیشنهادات برای تصویب نهایی به جلسه استانی هیئت دولت ارائه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
12
دولت نگاه ویژه‌ای به احیاء و بهبود وضعیت این دریاچه دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
عجب ؟!!!؟؟؟!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
بهبود وضع درياچه را رها كنيد عزيزان !اين دولت كرامات فراوان خود را در زمينه علم كيمياگري و تبديل طلا به مس و ريال به پشيز به امر زنده كردن اموات و مردار نمودن زندگان گسترش داده است كه طبيعت نيز از اين قاعده و بلا دور نمانده!! خدا اخر و عاقبتمان را ختم به خير كند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
1
7
اقا جان! شما را به ان دولت كريمه اقا امام زمان قسم ! به اوراد شريفه حضرت محمود قسم! دست از سر اين درياچه برداريد دفعه قبل كه قرار شد كاسه كاسه آب از خزر برداريد بريزيد توش و عكسهاي ابرساني با تانكر منتشر شد خشكش كرديد بذاريد لا اقل ارام و در كمال ارامش بميره !نه قلب درياچه رو به درد بياريد نه مردمو نه خودتونه مضحكه عام و خاص كنيد البته اينكه هنوز بايد از خاك و اب انجا پول برداشت و درو كرد حرف ديگريه !!!!
moj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
با یک حرکت جهادی می‌توان حجم تولیدات بخش معدنی کشور را چندین برابر افزایش داد. (هشت سال با اون درامد نفتی و گازی و پتروشیمی که بالغ بر هزار میلیارد دلار می شد کار جهادی کردید بسه.شما رو به خیر وما ر ا به سلامت.)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین