کد خبر: ۱۹۳۴۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰

واكنش مهمانپرست ازحبس دوايراني دركنيا

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص محكوميت دو شهروند جمهوري اسلامي ايران در دادگاه كنيا به حبس ابد اظهار داشت: این دو تبعه جمهوري اسلامي ايران با ويزاي معتبر و جهت گردشگري در سال گذشته وارد كشور كنيا شدند و بر اساس يك سناريو و توطئه از پيش طراحي شده و به اتهام واهي در تاريخ 19 ژوئن 2012 دستگير شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رامین مهمانپرست افزود: اين واقعه ناگوار پس از سفر موفق جناب آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران در خرداد 1391 به كنيا رخ داد و متاسفانه چنين اقداماتي پس از سفرهاي موفقیت آمیز مقامات كشورمان به كشورهاي دوست توسط بدخواهان و قدرت هاي استكباري مسبوق به سابقه است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به روابط بسيار خوب فيمابين دو كشور، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندي، این راي ناعادلانه دادگاه را غير قابل قبول دانسته و خواستار تجديد نظر جدي در آن شد.

مهمانپرست تصريح كرد: روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري كنيا چه در دولت قبل و چه در دولت جديد كنيا رو به رشد بوده است و انتظار مي رود با تدبير و درايت دولت جديد كنيا به رياست جناب آقاي " اهورو كنياتا " موضوع به نحو مطلوبي مورد بازبيني و بررسي مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ايراني ، از آنان اعاده حيثيت شود.

به گزارش مهر،وي افزود: اين موضوع از طريق كانال هاي ديپلماتيك كشورمان در حال پيگيري است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
4
مواد منفجره داشتند معلومه دروغ ميگويند اونم حکم ابد عجب بي انصافند کشور دوست و برادر کنيا احتمالا فهميده دولت داره عوض ميشه خواسته براي آينده هم دوستيش ادامه داشته باشه اين دو ايراني عزيز و محترم را نگه داشته که اونجا باشند دلتنگ نشه آخه اين چه کاري است ما با کنيا دو دوست اون موقع مواد منفجره دروغ 13 است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
2
ايرانيهاى زندانى تو كشور هاى ديگه مهم نيستند.ديپلماتها براى اين دوتا بسيج شدند.خيلى هم توريست بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
1
انشاله هر چه سریعتر آزاد بشوند خانواده یکیشون که من میشنام خیلی داغونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
1
1
گردشگری تو کنیا!چقدر اینا گردشگرن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین