کد خبر: ۱۹۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۶
حازم الشعلان:

مداخله ایران در عراق، با اطلاع امریکا است!

آفتاب‌‌نیوز : حازم الشعلان در  که پیش از این نیز بارها در اظهارات غیر معقولانه ای ایران را متهم کرده است این بار در گفتگو با یونایتد پرس اینترنشنال در لندن ادعا کرد که اعضای القاعده پیش از رفتن به افغانستان،‌ از طریق ایران به راحتی به عراق وارد و یا از آن خارج می شوند و این در حالی است که نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای غربی از این واقعیت آگاه هستند. 

شعلان تأکید داشت که مسأله ارتباط ایران با القاعده موجب آنچه او «مبارزه» علیه خودش خواند، شده است که در واقع به دستگیری خود پس از اتهام اختلاس یک میلیارد دلاری از بودجه نظامی اشاره می کرد. 

وزیر دفاع سابق عراق گفت این مبارزه ای که علیه او وجود دارد، از سوی معاون نخست وزیر عراق و متحد ایران، یعنی احمد چلبی صورت می گیرد و این کار به دلایل شخصی نیست بلکه به سبب انتقاد او از مداخله ایران در کشورش انجام شده است. 

حازم الشعلان گفت از زمانی که پس از سقوط رژیم صدام حسین به کشورش بازگشته، همواره اطلاعاتی را که از دخالت های ایران در عراق داشته، در اختیار نیروهای ائتلافی قرار می داده است. او معتقد است که این نیروها به خوبی از این وقایع آگاه هستند درست همانطور که از قاچاق سلاح از ایران به عراق اطلاع دارند. 

شعلان افزود: حضور نیروهای خارجی به رهبری آمریکا در کشورش، راه را برای مداخله ایران در عراق باز کرده زیرا مرزهای دو کشور را بازگذاشته است. 

وی اظهار داشت که نیروهای خارجی توصیه های او را در مورد عقب نشینی از شهرهای عراق و استقرار نیروها در مرزهای این کشور، نادیده می گیرند. 

شعلان به همراه 26 مقام ارشد دیگر در دولت داخلی عراق به اتهامات فساد مالی دستگیر شده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین