کد خبر: ۱۹۴۱۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

روزنامه رسالت: رئیس‌جمهور مدیر و مدبر کسی است که برای جبران کسری بودجه، پول بدون پشتوانه چاپ نکند و ارزش پول ملی را کاهش ندهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه رسالت در سرمقاله خود به قلم محمدکاظم انبارلویی نوشت:
·         عدم اعتنا به شرط "مدیر" و "مدبر" بودن در احراز صلاحیت روسای جمهور باعث شد طی سه دهه گذشته تمامی لوایح بودجه تقدیمی به مجلس با اشکالاتی چون نقض قانون اساسی و قوانین مربوط روبه‌رو شود در مجلس برای رفع این اشکالات آن‌قدر عناوین، ارقام و احکام موضوعات لایحه بودجه را تغییر می‌دادند که بودجه از صورت "لایحه" در می‌آمد و شکل "طرح" را به خود می‌گرفت.

·         رئیس دولت آینده باید در مقام یک مجری قانون - نه یک فیلسوف و نظریه‌پرداز- در چارچوب قانون حدود و اختیارات رئیس‌جمهور مصوب سال 65 عمل کند و اهتمام لازم را به وظایف ذاتی خود در "اداره امور برنامه و بودجه" و نیز "امور اداری و استخدامی کشور"  معطوف دارد چرا که برای ایفای دیگر مسئولیت‌ها در مورد سیاست داخلی و خارجی دیگر نهادها هستند که رئیس‌جمهور را یاری می‌رسانند.در حقیقت مسئولیت رفاه مردم و کارآمدی نظام در پاسخگویی به نیازهای معیشتی مردم مستقیما بر عهده رئیس‌جمهور است و او باید به نظام و مردم و بویژه مجلس در این مورد پاسخگو باشد با توجه به مراتب فوق رئیس‌جمهور مدیر و مدبر کسی است که بودجه را بدون کسری ببندد تا مجبور نشود برای جبران کسری، پول بدون پشتوانه چاپ کند و یا به استقراض روی آورد و ارزش پول ملی را هر سال بیش از سال گذشته فروکاهد.

·         رئیس‌جمهور مدیر و مدبر کسی است که در برآورد هزینه‌ها و پیش‌بینی‌ درآمدها دقیق عمل کند و در صیانت از بیت‌المال مسلمین کاهلی از خود نشان ندهد. رئیس‌جمهور مدیر و مدبر کسی است که اوضاع ادارات را طوری سامان دهد که هر کس به ادارات دولتی مراجعه می‌کند مشکل او حل شود و از ته دل کارآمدی، مدیر و مدبر بودن رئیس‌جمهور را تحسین کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ehsan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
22
اهل دانشگاهم.
رشته ام علافی‌ست.
جیب‌هایم خالی ست.
پدری دارم حسرتش یک شب خواب!دوستانی همه از دم ناباب وخدایی که مراکرده جواب.
اهل دانشگاهم!قبله‌ام استاد است.جانمازم نمره!
خوب می‌فهمم سهم آینده من بی‌کاریست.من نمی‌دانم که چرامی‌گویند مردتاجرخوب است ومهندس بی‌کار.وچرادروسط سفره مامدرک نیست! باید از آدم داناترسید!باید از قیمت دانش نالید!وبه آنها فهماند که من اینجا فهم را فهمیدم.من به گور پدر علم و هنر خندیدم!کار ما نیست شناسایی هردمبیلی!کار ما نیست جواب غلطی تحمیلی!کار ما شاید این است.که مدرک دردست. فرم بی‌گاری هر شرکت بی‌پیکر راپر بکنیم
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
0
10
درود به شرف شاعرش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین