کد خبر: ۱۹۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور:

سهمیه‌های‌ سوخت تا پایان دولت تغییر نمی‌کند

مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور برای سوخت ال پی جی و گازوئیل پاک برنامه ویژه ای داریم به طوری که هزینه استفاده از گازوئیل در خودروهای سبک نصف بنزین است و از طرفی مسافت طی شده با ال پی جی نیز بیشتر از سی ان جی است و ازطرفی هزینه آن بسیار کمتر از بنزین است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور از افزایش سهمیه سوخت جانبازان و معلولین به روزانه 250 هزار لیتر خبر داد و گفت: افزایش سهمیه سوخت جانبازان از آخر خرداد ماه اجرایی می‌شود.

سید مجتبی شفیع در یک نشست خبری که صبح امروز در ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کل کشور برگزار شد با اشاره به افزایش سهمیه سوخت ویژه معلولین و جانبازان گفت: به دلیل استفاده زیاد جانبازان و معلولین از خودروهای شخصی و با هماهنگی رئیس جمهور موجب شد تا 200هزار لیتر روزانه سوخت ویژه برای جانبازان و 50 هزار لیتر برای معلولین در نظر گرفته شود که این افزایش سهمیه پس از هماهنگی های لازم با وزارت نفت از آخر خرداد ماه و یا اوایل تیر ماه اجرایی می شود.
 
مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور افزود: اجرای این سهمیه ویژه از سوی سازمان بهزیستی و بنیاد شهید خواهد بود.
 
وی با اشاره به حجم خودروهای سی ان جی سوز در کشور گفت: در آغاز دولت نهم حدود 50 هزار خودرو سی ان جی سوز در کشور وجود داشت که امورز این آمار به 3.5 میلیون خودرو افزایش یافته است.
 
شفیع افزود: از این میزان خودرو حدود 2.7 میلیون دستگاه در کارخانه و 800 هزار خودرو در کارگاه ها تبدیل به گازسوز شده اند.
 
مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور برای سوخت ال پی جی و گازوئیل پاک برنامه ویژه ای داریم  به طوری که هزینه استفاده از گازوئیل در خودروهای سبک نصف بنزین است و از طرفی مسافت طی شده با ال پی جی نیز بیشتر از سی ان جی است و ازطرفی هزینه آن بسیار کمتر از بنزین است.
 
شفیع با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بورن شهری خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با  یکی از بانک ها انجام شده است مقرر شده تا 17 هزار فقره وام 10 میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی ها اختصاص دهد که این کار تا پایان خرداد ماه عملیاتی می شود و از طرفی براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است که تا پایان سال 92 همه مینی بوس های شهر تهران نوسازی شوند.
 
وی گفت: با روندی که در نوسازی ناوگان حمل و نقل انجام دادیم ایران جزو 10 کشور برتر دنیا در نوسازی ناوگان حمل و نقل قرار گرفته است.
 
مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کل کشور با اشاره به برگزاری اولین جشنواره حمل و نقل و سوخت کشور گفت: این جشنواره در قالب های هنرهای تجسمی، ادبی و فیلم و عکس برگزار می شود که تا یک ماه آینده اطلاع رسانی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره آغاز می شود.
 
وی با اشاره به وجود 64 دستگاه دفتر پیشخوان دولت در کشور گفت: ایجاد و گسترش این دفاتر موجب کاهش حمل و نقل و مصرف سوخت شده است که باید برای توسعه آنها برنامه جدی داشت.
 
شفیعی در پایان با اشاره به سهمیه بندی سوخت و تغییر قیمت های سوخت گفت: تا پایان دولت دهم سهمیه های سوخت تغییر نخواهد کرد اما دولت پیشنهاد های افزایش قیمت را به مجلس ارائه کرده است و قرار است مجلس در قالب بودجه سال 92 افزایش قیمت سوخت را مورد بررسی و تصویب قرار دهد.
 
وی با اشاره به معاینه فنی خودروهای سی ان جی سوز گفت: براساس قانون وزارت کشور متولی معاینه فنی خودروهای سی ان جی سوز است که تا کنون تعداد زیادی مرکز را در این خصوص فعال کرده است.
 
شفیعی تصریح کرد: انفجارهایی که از خودروهای سی ان جی سوز شاهدیم تنها به دلیل گازسوزکردن این خودروها در کارگاه های غیر مجاز است زیرا تاکنون هیچ گزارشی در خصوص انفجار خودروهای سی ان جی سوز که در مراکز مجاز و یا کارخانه این کار انجام شده است وجود نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین