کد خبر: ۱۹۴۳۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

گزیده اخبار اتخاباتی 23 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار مربوط به دكتر روحاني

روحانی در جمع فعالان حوزه نشر :

نباید ناشر نگران ممیزی و خودسانسوری ناشی از آن باشد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در این دیدار، با اشاره به مشکلات مختلف نشر در کشور، بخشی از این مشکلات را ناشی از عدم اقبال جامعه به کتاب، به عنوان یک ضرورت زندگی روزمره دانست و بخش مهمی را نیز ناشی از عدم توجه کافی و برنامه ریزی در سطح سیاستگذاری خواند.وی با تاکید بر این که نشر، عینیت دادن به اندیشه و هنر و بازتاب تفکر است، گفت: «حوزه ای را که با اندیشه، هنر، علم، فرهنگ و در یک کلام، معنویت بشری سروکار دارد، نمی‌توان سلیقه ای اداره کرد. برای چنین حوزه موثر و مهمی، باید زیر ساخت های قانونی و سیاست هایی را فراهم ساخت که محدودیت ها در حداقل باشند و ناشر بیش از آن که نگران ممیزی و خودسانسوری ناشی از آن باشد، بر نحوه اثر گذاری آن چه به جامعه عرضه کرده، متمركز شود. در واقع، این احساس مسوولیت در قبال فرهنگ جامعه و خوراک فکری را با مشارکت دست اندرکاران در همه سطوح، به خود آنان واگذاریم و منتقل کنیم.»وی در ادامه گفت: «مطمئن هستم با مدارا و تساهل بیشتر در این حوزه، می توانیم فضایی را فراهم کنیم که مردم به مطالعه، بیش از پیش روی آورند و این به نفع همه است.»

وحدت گفتمانی، هماهنگی درحضور

نوبخت سخنگوی ستاد مردمی دکتر روحانی در واکنش به ثبت‌نام آیت ا... هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرد:با توجه به شخصیت ممتاز آیت ا... هاشمی رفسنجانی و انتظارات و توقعات گسترده مردم از ایشان برای کاندیداتوری، ستادهای مردمی آقای دکتر حسن روحانی از ثبت‌نام آیت ا... هاشمی رفسنجانی استقبال می‌کنند.نوبخت گفت، این رخداد مهم اجتماعی، بدون تردید زمینه حماسه سیاسی را فراهم‌تر خواهد کرد. لذا با توجه به وحدت گفتمانی و برنامه‌های مشابهی که این دو شخصیت برای خروج کشور از شرایط فعلی و نجات اقتصادی و انسجام نیروهای شایسته دارند، هماهنگی کافی بین ستادهای مردمی آقای دکتر روحانی و آیت ا... هاشمی رفسنجانی وجود خواهد داشت.بنابراین آقای دکتر روحانی به برنامه‌های خود از جمعه سفرهای استانی جهت تبیین برنامه‌ها و دیدار با مردم با قوت بیشتر ادامه خواهند داد. سخنگوی ستادهای مردمی دکتر حسن روحانی پیش‌بینی کرد:بدون تردید با هماهنگی فی‌مابین آقای دکتر روحانی و آیت ا... هاشمی و اعلام به موقع آن، در 24 خرداد ماه یعنی روز انتخابات فقط یکی از این دو شخصیت در معرض انتخاب مردم متدین و فهیم ایران قرار خواهند گرفت.

پاسخ به منتقدان سياست‌های هسته‌ای دولت اصلاحات

بابک دربیکی در واکنش به هجمه های اخیر ، این حملات را ناشی از خالی بودن دست منتقدان خواند و این رفتار را صرفا برای جلوگیری از جلب آرای عمومی به سمت روحانی دانست.وی همچنین گفت: نتیجه کار روحانی و نتیجه ی رفتار برخی از منتقدان کاملا روشن است و نیازی نیست به مردمی که نتیجه این رفتارها را کاملا در زندگی شان لمس می کنند، توضیحی در بی پایه بودن این نوع هجمه ها داد.دربیکی در عین حال تاکید کرد: فعالیت های انتخاباتی این دوره، به نظر دیرتر از معمول به سطح جامعه کشیده شد، لذا در این مدت کوتاه، افراد جدی از هر جناح و نگاهی، اگر حرفی برای گفتن داشته باشند، بیشتر تلاش می کنند که حرف های خودشان را در جامعه منتشر کنند و البته برخی از افرادی که حرفی برای گفتن ندارند، برای خود تنها وظیفه تخریب دیگران، به هر شکل و روش و به هر قیمتی را تعریف می کنند.وی با انتقاد از تخریب کسانی که سال ها برای انقلاب و کشور تلاش کرده اند گفت: به جز نتایج سیاسی، این تخریب ها، نتیجه ای دیگری جز از دست رفتن اعتماد عمومی مردم به مسئولان، به عنوان یکی از شاخص های سرمایه اجتماعی کشور ندارند. وی با تاکید بر این که «کسی که باد می کارد، طوفان درو می کند»، از این که تخریب ها، می تواند به طرز نامنتظره ای طومار اعتماد ملی را درهم بپیچد و سره و ناسره را با هم دچار مشکل کند، ابراز نگرانی کرد و گفت: «با اصرار بر این رفتار، باید منتظر توسعه آن و تبدیل شدن آن به یک رفتار عمومی و فرهنگ در جامعه نیز بود. مطمئن هستم هیچیک از دلسوزان کشور، چنین نتیجه ای را نمی خواهند.

یونسی:روحانی منش اصلاح طلبانه دارد

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه روحانی حامل تمام ویژگی هایی است که مقام معظم رهبری برای یک رئیس جمهور اصلح عنوان کرده است، گفت: روحانی روش و منش اصلاح طلبانه دارد.علی یونسی در گفتگو بامهر در پاسخ به این سوال که کاندیداهایی که تا کنون به طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرده اند به نظر شما به چه میزان با ملاک هایی که مقام معظم رهبری عنوان کرده است یعنی مردمی بودن، ارزشی بودن و پرکار بودن تناسب دارد گفت: من در مورد کاندیداهای دیگر نمی توانم صحبت کنم چرا که مطالعه ای در مورد آنان نکرده ام اما آقای روحانی را از نزدیک بیش از 30 سال می شناسم و ایشان قطعاً حامل تمام ویژگی هایی است که رهبری فرمودند.وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که برخی کاندیداهای جریان اصلاحات می گویند روحانی اصلاح طلب نیست گفت: آنها حزبی نگاه می کنند اما با توجه به بینش، گفتار و عمل یک فرد می توان فهمید که اصلاح طلب هست یا نیست.یونسی افزود: اگر روحانی و بنده عضو هیچ حزب اصلاح طلب نیستیم به این معنا نیست که منش و روش اصلاح طلبانه نداریم.

اخبار انتخابات

موضع ولایتی در مورد هاشمی

ایسنا: علی‌اکبر ولایتی، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید کسانی که با رهبری زاویه ندارند اجماع کنند و اجازه ندهند کسانی که با رهبری فاصله دارند مدیریت آینده جامعه را به دست بگیرند. در این لحظه مجری برنامه گفت: من فکر می‌کنم منظور شما از کسانی که با رهبری زاویه دارند، آقای هاشمی باشد. برخی دانشجویان پس از شنیدن صحبت مجری، او را تشویق کردند و ولایتی هم مجری را تشویق کرد. ولایتی با بیان اینکه «من نگفتم هاشمی در فتنه 88 دست داشته است»، خاطرنشان کرد: اما بارها گفته‌ام که هرکس در آن ایام در برابر اصحاب فتنه صراحتا موضع گرفت، در خط رهبری است و آنکه موضع نگرفت در خط رهبری نیست.

بیانیه هاشمی برای ورود به انتخابات

آبرویم را برای اسلام، انقلاب و مردم به دست می‌گیرم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای دلایلش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.در این بیانیه آمده است: خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.

انتقاد شدید توکلی از حرکت احمدی نژاد

احمد توکلی نماینده تهران با بیان اینکه احمدی نژاد با همراهی کرن یک کاندیدای ریاست جمهوری از دولت و جایگاه قوه مجریه خرج کرد، خطاب به رییس مجلس گفت: شما باید در نطق اول دستور خود درباره این رفتار دولت که خلاف رفتار روسای جمهور گذشته و نقض سوگند رییس جمهوری بود موضع گیری می کردید. خرج کردن دولت برای یک داوطلب ریاست جمهوری خیانت است.وی تصریح کرد: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند و برخلاف رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران رفتاری شبیه پادشاهان مستبد داشتند که برای حفظ قدرتشان جانشین تعیین می کنند. اگر مجلس در قبال این بدعت موضع گیری نکند.

حدادعادل: ممکن است هر 3 نفر بمانیم

فارس: غلامعلی حدادعادل گفت: در ائتلاف پیشرفت به روی کسی بسته نیست، اگر رای جلیلی بالا برود واقعیتی است که ما سه نفر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. او افزود: فلسفه ائتلاف پیشرفت این بود که می‌خواستیم از تعدد و تکثر نامزدها در میان اصولگرایان جلوگیری شود. حداد گفت: ما هر سه نفر (حداد، ولایتی، قالیباف) ثبت‌نام کردیم تا ببینیم نظر شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت‌ها چیست. او در پاسخ به این سوال که آیا قطعا از بین شما سه نفر یک نفر خواهد آمد، گفت: در حال حاضر احتمال دیگری هم است و آن این است که قبلا نفی نکردیم و نگفتیم حتما باید یکی از سه نفر معرفی شود.

مشایی: اگر ردصلاحیت شوم گریه می‌کنم

عصر ایران: رحیم‌مشایی، مشاور احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورت ردصلاحیت شدن چه می‌کنید؟ گفت: اگر ردصلاحیت شوم گریه می‌کنم! مشایی در پاسخ به سوالی درخصوص علت حمایت احمدی‌نژاد از وی خاطرنشان کرد: این سوال را باید از خود احمدی‌نژاد بپرسید. مشایی همچنین در رابطه با احتمال ردصلاحیتش افزود: اگر ردصلاحیت شوم صددرصد کنار می‌روم. این کاندیدای ریاست‌جمهوری به سوالی در مورد پذیرش فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حرف حضرت‌آقا را صددرصد قبول دارم. این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مصاحبه دیگری گفته است: در بحث ردصلاحیت من، سوال‌های زیادی شده که من در پاسخ به همه می‌گویم که همه ما، اعم از یک نفر که در انتخابات حضور پیدا می‌کند و رای خود را به صندوق می‌اندازد، تا هرکس که در جریان برگزاری انتخابات فعالیت دارد، تا مسوولان رده‌بالاتر در دولت و انتخابات، همه باید در چارچوب قانون عمل کنیم.

احتمال کنار رفتن لنکرانی به نفع جلیلی

ایسنا: جبهه پایداری از ابتدا اعلام کرده بود که جلیلی اولویت اول این تشکل در انتخابات است و با توجه به اینکه ثبت‌نام جلیلی قطعی نبود لنکرانی را به عنوان نامزد انتخابات معرفی کرد. اکنون که جلیلی ثبت‌نام کرده این گمانه‌زنی وجود دارد که لنکرانی به‌نفع جلیلی کنار رفته و جبهه پایداری از جلیلی حمایت کند.

-آیت‌الله مکارم‌شیرازی: باید از توهین به مخالفان خودداری شود

-محمدسعیدی‌کیا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: کارناوال‌های انتخاباتی زمینه‌ساز فتنه ۸۸ شد

-فیروزآبادی: رییس‌جمهور بعدی باید با عقل جمعی تصمیم بگیرد

-سردار نقدی: احراز نشدن صلاحیت، به‌معنای داشتن پرونده فساد نیست

-همزمان با پایان ثبت‌نام از نامزدهای ریاست‌جمهوری و ثبت‌نام مشایی در انتخابات یازدهم، ستادهای حامیان مشایی با عنوان «ستاد روشنایی» اعلام موجودیت کرد.

-زیباکلام:كاندیداهای اصلاح‌طلب فارغ از سهم‌خواهی به نفع هاشمی کنار بروند

-جواد اطاعت با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی٬تأکید کرد: با حضور ایشان دیگر تکلیفی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احساس نمی‌کنم و به تبعیت از تصمیم اصلاح‌طلبان در اجماع بر روی کاندیدای واحد٬ انصراف خود را به نفع رئیس مجمع تشخیص مصلحت اعلام می‌کنم.

-کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد:اقدام روز گذشته رئیس جمهور در همراهی مشایی برای ثبت نام در انتخابات در جلسه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و اکثریت اعضا معتقد بودند که اقدام رئیس جمهور عنوان مجرمانه است مراتب به قوه قضاییه اعلام می شود.

-الهام: حضور رییس‌جمهور در ستاد انتخابات اشکال قانونی نداشت/ماده 73 شامل رییس‌جمهور نمی‌شود

-عماد افروغ: گفتمانی که با شعار مردم‌سالاری دینی بیاید پیروز انتخابات خواهد بود

-مسوول ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری گفت: محمد شریعتمداری به دلیل نامزدی هاشمی رفسنجانی از انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

-سخنگوی ستاد انتخابات عارف گفت: عارف پس از اعلام نظر شورای نگهبان درباره نامزدها موضع خود را درباره کناره‌گیری از کاندیدا‌توری به نفع هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کند.

-کواکبیان: هنوز معلوم نیست به نفع هاشمی کناره‌گیری کنم

-پزشکیان : به نفع هاشمی انصراف می دهم

-سایت مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی، با مدیریت معاونت رسانه مجازی سازمان صداوسیما تاسیس شد.

-محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی درباره اعلام زمان تشکیل ستادها، معرفی مسئولان ستاد، تشریح برنامه ها و برگزاری نشست با خبرنگاران از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده اطلاع دقیقی ندارم، اما پس از اعلام کاندیداتوری و ثبت نام آقای هاشمی در انتخابات بعد از ظهر روز گذشته و صبح امروز جلساتی برای تشکیل ستادهای ایشان و تشریح برنامه ها برگزار شد.به دلیل اینکه حاج آقا هیچوقت تصمیمشان را برای حضور در انتخابات اعلام نکرده بود و نزدیک ساعت 17:25 تا 17:30 تصمیم به ثبت نام در انتخابات گرفت ما هیچ پیش‌بینی برای تشکیل ستاد تا بعد از ظهر روز گذشته نکرده ایم.

-کعبی، عضو سابق شورای نگهبان :کسی که مکتبی در برابر مکتب اسلام مطرح کند، صلاحیتش تایید نمی‌شود/ فارس

-رییس دیوان عدالت اداری: افشاگری در انتخابات جرم است/ باشگاه خبرنگاران

-بیانیه اعتراضی 150 نماینده مجلس نسبت به مواضع هاشمی/ مهر

-محمد خوش‌چهره: تمامی کاندیداها با خانم‌هایشان می‌رفتند ثبت‌نام کنند، اما خانم من با من نیامد، در نتیجه من قوت قلبم را از دست دادم و تنهایی جرات حضور در وزارت کشور را نیافتم و نتوانستم برای ثبت‌نام بروم. /خانه ملت

-محسن رضایی گفت: ملت ایران تحمل لشکرکشی و منازعات سیاسی را ندارد و بزرگان و جریانات سیاسی از این کار دست بردارند. نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در ادامه سخنانش در پاسخ به این سؤال که با وجود ثبت‌نام آقایان هاشمی، جلیلی و مشایی آیا در صحنه می‌مانید، گفت: با آمدن آنها انتخابات ایران گرم شد و من منتظر بودم خاتمی هم بیاید. اگر او هم می‌آمد گرم‌تر و جدی‌تر می‌شد. در هر صورت چه آقایان باشند و چه نباشند، من در صحنه می‌مانم.

-منصور حقیقت‌پور رییس کمیته بررسی حادثه 22 بهمن قم از تحویل گزارش نهایی این کمیته به رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد.او افزود : رئیس جمهور بعد از ۲۴ خرداد ماه به مرخصی همیشگی می‌رود،‌ تخلفات انتخاباتی و اجرایی مشایی باعث رد صلاحیت وی می‌شود.

-دواتگری: انتشار سخنان احمدی‌نژاد در زمان مرخصی توسط سایت رسمی ریاست‌جمهوری جرم است

حدادعادل: اگر رای جلیلی بالا باشد نمی‌توانیم وی را نادیده بگیریم

-عماد افروغ: شورای نگهبان عینکی بزند که با سعه صدر همراه باشد/ اگر فیلتر بگذاریم و سلیقه‌ای گزینش کنیم، حماسه شکل نخواهد گرفت

-سخنگوی ستاد شریعتمداری: مرد است و حرفش، شریعتمداری به نفع هاشمی کنار می‌رود/ دیدار امروز شریعتمداری و هاشمی برای بررسی همکاری‌های آینده

-بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتخابات؛ التزام به قانون، ندادن وعده‌های کاذب و پرهیز از تخریب سرلوحه کار نامزدها و هواداران باشد

--محمد رضا خباز درباره ریشه های فتنه سال 88 گفت: من معتقد به تخلف در انتخابات بودم، وقتی شب انتخابات سهام عدالت به برخی از مردم پرداخت شد، موجب می شود که مردم این عمل را دارای شائبه انتخاباتی بدانند، اگر آن زمان دستگاه های نظارتی به این عمل واکنش می دادند، برخی حوادث بعد از انتخابات پیش نمی آمد

-ماشاءالله شمس الواعظین :سرنوشت «ایران» به «آخرین فصل زندگی سیاسی هاشمی» گره خورده است

-علی مطهری:پیام رفتار دیروز احمدی‌نژاد، تهدید نظام بود

-علی عسگری رابط پارلمانی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی برمعادلات سیاسی، گفت: وی تا ساعت ۱۶ دیروز بر عدم حضور در عرصه ریاست جمهوری تاکید داشت اما بر اساس اصرار و تقاضای دوستان و حامیان خود با رهبر معظم انقلاب تماس گرفت که ساعت ۱۷.۱۰ پس از پایان تلفن، گفت که برای ثبت نام می رویم.

اخبار داخلی

روایت وزیر احمدی‌نژاد از عزل بین دو نماز

فارس: علی احمدی، وزیر پیشین کابینه احمدی‌نژاد و نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: بنده جزو معدود افرادی هستم که سابقه دوستی 30ساله با آقای احمدی‌نژاد داشتم. از ابتدا بنای من این بوده که جلوی تصمیمات غلط را بگیرم، زمانی که دولت نهم در حال پایان بود و می‌خواستند دولت دهم را تشکیل بدهند، بین دو نماز به آقای احمدی‌نژاد گفتم بهتر است این افراد که گزینه فعلی دولت برای ریاست‌جمهوری هستند در کابینه نباشند، چراکه هزینه‌هایی برای دولت ایجاد خواهند کرد اما بین دو نماز آقای احمدی‌نژاد پرسید، ذکرت را گفتی، گفتم بله، گفت شما دیگر در کابینه نباشید.

حجت الاسلام طائب:احمدی نژاد هنوز معجزه قرن است

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: آقای هاشمی با این کاندیداتوری بالاخره از صفحه سیاسی کشور حذف می شود و قطعا در این دوره رای نمی آورد.حجت الاسلام مهدی طائب شامگاه شنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی با توجه به مسائل روز انتخاباتی اظهار داشت: هاشمی اگر خیلی تلاش کند نهایتا به مرحله دوم می رسد و این بارهم اگر رأی نیاورد برای همیشه از صحنه حذف می شود.وی در خصوص کاندیداتوری مشایی نیز گفت: مشایی قطعا در این انتخابات رد صلاحیت می شود چون رجل سیاسی نیست و کار اجرایی نیز نداشته است .وی بیان داشت: احمدی نژاد همچنان به دیده ما معجزه قرن است وبسیار فرد قدر و قوی است، از بحران های بین المللی که با آن مواجه بود خوب عبور کرد اما احمدی نژاد منهای مشایی کماکان اگر می شد داشته باشیم بسیار خوب بود.

انتقاد مهمانپرست از بودجه

ایسنا: رامین مهمانپرست، سخنگوی مستعفی وزارت خارجه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به بودجه سال 91 گفت: بودجه در بخش مربوط به هدفمندی یارانه‌ها 66‌میلیاردتومان بود و نرخ ارز مرجع هزارو226تومان، که چیزی حدود 50‌میلیارددلار می‌شود. این رقم بالایی است و اولین گامی بود که برای هدفمندی برداشته شد اما متاسفانه به‌خوبی به کار گرفته نشد. اگر برنامه‌ریزی خوب و دقیقی از محل درآمدهای نفتی داشته باشیم می‌توانیم رقم‌های قابل‌توجهی در حمایت از بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و... به‌کار‌گیریم و در یک دوره هشت تا 10 ساله کشور به لحاظ اقتصادی وضعیت درخشانی‌ پیدا می‌کند.

قاضی‌پور: احمدی‌نژاد در ۱۱ روز خانه نشینی از طرف چه کسی مامور بود؟

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در اخطاری با اشاره به اینکه رییس جمهور ، سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرد، اظهار داشت: روز گذشته احمدی‌نژاد در ثبت‌نام یک کاندیدا برخوردی ناشایست و غیرعقلانی داشت. برای اولین بار بود که یک رئیس جمهور در انتخابات بعدی حضور یافت و شأن مقام ریاست جمهوری را زیر سؤال برد. آیا زمان آن نرسیده است که اعلام عدم کفایت رئیس جمهور را مطرح کنیم؟ وی با اشاره به تاخیر رییس جمهور در ارائه به موقع لایحه بودجه تاکید کرد: احمدی‌نژاد سه سال است که بودجه را عملا با تأخیر برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس می‌کند. روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد که مرخصی گرفته است. باید پرسید آیا جنابعالی زمانی که 11 روز خانه‌نشین بودید، نمی‌گفتید که به مرخصی رفته‌اید؟! اگر مامور بوده از طرف چه کسی ماموریت داشته است؟

- معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح: محتویات پرونده‌های امنیتی و اخلاقی نباید نقل محافل و مجالس شود/ فارس

- هشتمین دادگاه قضات کهریزک دوشنبه برگزار می‌شود

-میرکوهی، معاون امور پارلمانی وزیر دادگستری: قانون مجازات اسلامی به رییس دولت ابلاغ شد

-دولت از مجلس به شورای نگهبان شکایت کرد/ شورای نگهبان: اقدامات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ مجلس در چارچوب قانون بوده است

اخبار خارجی

خبر درگیری در مرز ایران و افغانستان تایید نشد

ایسنا: در پی انتشار خبری از سوی «رویترز» مبنی بر مرگ 9 افغان هنگام ورود غیرمجاز به مرز در درگیری با مرزبانان ایران، معاون عملیات مرزبانی ناجا، ادعای درگیری در مرز ایران و افغانستان و مرگ 9 نفر از افغان‌ها را تایید نکرد. «رویترز» به نقل از یکی از مقامات افغان نوشته است که 300مرد افغان قصد ورود به مرزهای ایران را داشتند که مرزبانان ایران با تیراندازی به سوی آنان، 9 نفر را کشته و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کردند. سفارت ایران در کابل نیز روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر این نکته که خبر هنوز از سوی جمهوری اسلامی ایران تایید نشده، در صورت صحت خبر، از پیش‌آمدن چنین حادثه‌ای ابراز تاسف کرده ‌بود. همچنین سفارت تهران در کابل بر اهمیت کنترل مرزهای مشترک از سوی مرزبانان دو کشور برای جلوگیری از ورود افراد غیرقانونی و پیش‌آمد چنین حوادثی تاکید کرد.

دیدار دوجانبه اشتون و جلیلی در استانبول

مذاکرات دوجانبه سعید جلیلی و کاترین اشتون، چهارشنبه این هفته در محل کنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود. براساس توافق میان مذاکره‌کننده ارشد ایران و نماینده 1+5 قرار است سعید جلیلی و کاترین اشتون روز چهارشنبه 25 اردیبهشت در استانبول با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. براساس این گزارش این دیدار چهارشنبه شب در محل کنسولگری ایران در استانبول برگزار می‌شود. دیدار اشتون و جلیلی در حالی روز چهارشنبه انجام می‌شود که قرار بود اشتون پس از مذاکرات آلماتی 2 ظرف چند روز با وزرای خارجه گروه 1+5 مشورت کرده و پاسخ لازم درباره پیشنهاد ایران را به طرف مقابل ارائه کند. اما با گذشت حدود یک ماه از مذاکرات، ایران هنوز پاسخی به پیشنهادهایش دریافت نکرده است. ایران انتظار دارد این پاسخ را در نشست دوجانبه 25 اردیبهشت که در استانبول برگزار می‌شود، دریافت کند. دفتر کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران نیز در این‌باره اعلام کرده است که در ادامه آخرین دور از مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی که در تاریخ 16 و 17 فروردین برگزار شد، میان اشتون و جلیلی دیداری در 25 اردیبهشت صورت می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که دو طرف پس از پایان مذاکرات بیانیه مجزا منتشر کرده یا کنفرانس خبری مشترک یا جداگانه برگزار می‌کنند. هم‌چنین قرار است، مذاکره‌کننده ارشد ایران صبح روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در محل کنسولگری ایران در استانبول به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

- توقف صادرات ایران به آمریکا

صادرات ایران به آمریکا در سومین ماه سال‌جاری میلادی متوقف شد. دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود درباره تجارت دوجانبه ایران و آمریکا اعلام کرد که در ماه مارس سال‌جاری میلادی تجارت ایران و آمریکا به 35‌میلیون و 400‌هزار دلار رسیده است. بر این اساس کل این مبلغ صادرات آمریکا به ایران بوده و در این ماه ایران هیچ صادراتی به آمریکا نداشته است. تجارت دوجانبه ایران و آمریکا در ماه مارس امسال کسری تجاری 35‌میلیون و 400‌هزار دلاری برای ایران برجای گذاشته است. این در حالی است که در ماه پیش از آن صادرات ایران به آمریکا یک‌میلیون و‌ صدهزار دلار و واردات ایران از آمریکا 26‌میلیون و صد‌هزار دلار بوده است. در مجموع در سه ماه نخست سال 2013 تجارت ایران و آمریکا برابر با 74‌میلیون و 300‌هزار دلار بود که از این میزان 72‌میلیون و 700‌هزار دلار صادرات آمریکا به ایران و مابقی صادرات ایران به آمریکا بوده است. در این مدت کسری تجاری ایران و آمریکا برابر با 71‌میلیون و صد‌هزار دلار بوده است.

- علی‌اکبر صالحی برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی پیرامون بحران کشور مالی به عربستان رفت/ ایسنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
pedram
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
18
150
فقط هاشمی
میخام بدونم چن تا مثبت داره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آره هاشمی را خدا زنده نگه داشته تا در زمانهای بحرانی به داد این مملکت و این انقلاب برسد
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دراینکه هاشمی بهترین گزینه اس شک نیست.ولی مطمئن باش نمیذارن هاشمی رئیس جمهور شه و این کورسو امید هم تحقق پیدا کنه
محمد محدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
94
11
فقط جلیلی
میخام بدونم چن تا مثبت داره
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
19
3
با طائب موافقم جدا اين مشايي احمدي نژاد رو سحر کرده
نگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
8
شما مردم چقدر ساده اییییییید واقعا متاسفم
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
3
دوست دارم بدونم بعد از اینکه هاشمی رئیس جمهور شد چه حرفی واسه گفتن دارید؟
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
6
هاشمي قابل احترام است سياستمدار است چون شير بيشه اگر كفتار از دست شير شكار است شير شير است، كفتار توسط شير نابود مي شود و اين است كه شير را قابل احترام مي كند شير ميدانها و دورانها هاشمي است. شير شير است اگرچه او پير است. اگر شير را در بيشه جايي نباشد اين روبه مكار است كه سلطان بيشه مي شود. مي ستايمت هاشمي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین