کد خبر: ۱۹۴۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

کودکان دستفروش بیشتر در کجای پایتختند؟

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تدوین طرح جدیدی به منظور تامین زیرساخت‌های حمایتی از کودکان کار و خیابان پایتخت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا جاگیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجری ساماندهی دستفروشان، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است، افزود: با این حال دستفروشان سیاری که کودک و نوجوان هستند، در قالب کودکان کار و خیابان دسته‌بندی می‌شوند و سازمان رفاه برای ساماندهی آنها ورود می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مفاد طرح جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان، ایجاد و توسعه مراکز زیرساختی است که به این کودکان خدمات حمایتی ارائه کند.

به گفته جاگیری، هم‌اکنون هم در سازمان رفاه شهرداری تهران علاوه بر توزیع اقلام حمایتی در فصل مدرسه و اعطای هدیه و عیدی در ایام خاص به کودکان کار و خیابان، حمایت سازمان‌های مردم نهاد نیز جذب شده و از امکانات آنها برای فراهم کردن امکانات بیشتر این کودکان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه کودکان در کدام مناطق بیشتر مشغول دستفروشی هستند، به ایسنا گفت: این کودکان در سطح شهر شناور هستند. ضمن اینکه اغلب آنها ساکن شهرک‌های اطراف تهران بوده و برای دستفروشی به سایر مناطق پایتخت می‌آیند.

معاون سازمان رفاه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر محور خیابان انقلاب تا آزادی را به عنوان خط جدا کننده شمال و جنوب تهران در نظر بگیریم، فعالیت کودکان دستفروش در نیمه شمالی تهران بسیار بیشتر است، چراکه در مناطق شمالی استقبال بیشتری از آنها می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
3
ماموران شهرداری و پلیس با باتوم نکوبند سر این دست فروش های بدبخت. حمایت پیش گش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین