کد خبر: ۱۹۴۴۹۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶

تاثیرکاندیداتوری جلیلی برروندمذاکره1+5

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کاندیداتوری جلیلی تاثیری در روند مذاکرات ایران و ۱+۵ نخواهد داشت و دولت بعدی مذاکرات را با اقتدار به پیش می‌برد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید عباس عراقچی در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر مانور نظامی نیروهای خارجی در خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس منطقه ای بسیار مهمی است که به دلیل منابع انرژی برای ایران و دیگر کشورها حائز اهمیت است ما هیچگاه نیروهای خارجی را مهم نمی‌دانیم و امیدواریم نیروهای خارجی در منطقه و کشورهای که با آنها مشارکت دارند از تنش و اقدامات خودداری کنند و ما از نزدیک تمام تحرکات این منطقه را رصد می‌کنیم.   
 
* از طریق سفارت و کنسول‌گری‌هایمان در 120 کشور جهان انتخابات برگزار خواهد شد
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جلسه دیروز وزارت امور خارجه با شورای نگهبان اظهار داشت : ما در تمام کشورهای که نمایندگی داریم که حتی اگر تعداد ایرانیان در آنجا حتی 10 نفر هم باشد انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کنیم و جلساتی در این خصوص برگزار شد و در 120 کشور جهان ما انتخابات خواهیم داشت که از طریق کنسولگری و سفارت ایران صورت خواهد گرفت و اقدامات مربوط به جزئیات انتخابات متقابلاً اعلام خواهد شد و به اطلاع هموطنان خواهد رسید و ما امیدواریم حضور هموطنان در خارج از کشور همانند داخل پر شکوه باشد.
 
* حضور ایران در کنفرانس خلع سلاح هسته ‌ای موجب امنیت و ثبات جهانی می‌شود
 
عراقچی در پاسخ به اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه اگر ایران در کنفرانس خلع سلاح هسته ای شرکت کند ما حضور نخواهیم یافت افزود: نماینده ایران در ژنو همه مباحث مربوط به خلع سلاح را دنبال می‌کند و ما در همه ابتکارات حضور فعالی داریم و حضور ایران در خلع سلاح ، امنیت و ثبات جهانی بسیار موثر است  وتنها حضور خودمان مهم بوده و حضور دیگران برایمان مهم نخواهد بود.
 
عراقچی در مورد افتتاح دفتر رژیم صهیونیستی در امارات افزود: در مورد صحت و سقم آن هنوز اطلاع دقیقی نیست .
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاندیداتوری سعید جلیلی چه پیام خاصی را برای غرب دارد، افزود: این به این معنی نخواهد بود چرا که فردا مذاکرات ایشان با خانم اشتون صورت خواهد گرفت و بنابراین روند مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد من فکر می‌کنم روند به صورت کلی تاثیرات بسیاری خواهد داشت چرا که مواضع ایران در بحث هسته‌ای کاملا روشن و مبتنی بر حقوق ملت ایران است و مواضع اصولی و غیرقابل سازش است.
 
وی خاطر نشان کرد: هر دولتی که بر سر کار بیاید این روند را ادامه خواهد دادو فرق آن تنها این است که با حضور گسترده مردم در انتخابات دولت بعدی با اقتدار بیشتری در مذاکرات حاضر خواهد شد و دست بالاتری در دفاع از حقوق ملت ایران خواهد داشت.
 
عراقچی تاکید کرد: اگر طرف‌های غربی ترجیح می‌دهند تا بعد از انتخابات صبر کنند این موضوع مربوط به خودشان است ولی ما روند مذاکرات را به پیش ببریم .
 
وی در مورد روابط ایران و آذربایجان افزود: آذربایجان دوست و همسایه ما است البته همیشه عواملی سعی میکنند که این رابطه دوستانه را تخریب کنند که اراده رهبران و مقامات سیاسی دو کشور همواره مانع از این شده و مقامات سیاسی آذربایجان بر گسترش روابط با ایران تاکید کردند و ما امیدواریم با همکاری آذربایجان روابط به صورت احترام متقابل به پیش برود.
 
وی در خصوص بحران سوریه افزود: این گرایش همگانی و فراگیر است و همه معتقد بر راه حل سیاسی سوریه هستند و ما شاهد اظهارات مختلف در این خصوص هستیم و با دولت آذربایجان نیز بحث‌های خوبی در این خصوص داشته ایم و با دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور که اخیرا سفری به ایران داشته اند باعث روابط محکم‌تر ایران و آذربایجان شد.  
 
به گزارش تسنیم،وی ادامه داد: شیخ الاسلام پاشازاده در طی روزهای آینده سفری به ایران خواهد داشت چرا که ایشان همواره همکاری بسیار نزدیکی را با ملت و دولت داشته و ملاقات‌های را با روحانیان کشورمان خواهند داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
39
خوب انشاا.. تو دولت بعدی از دست ژس های اقای جلیلی راحت میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
روحانی رو میاریم که ژست نگیره عزت کشور رو حراج کنه
مگه نه؟!
امت بي نوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
51
انر‍ژي هسته اي بايستي به رفراندوم مردم گذاشته شود. ما نميخواهيم ...لبيك بگيد اي مردم زجركشيده..لبيك
پاسخ ها
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آقا ما انرژی هسته ای میخایم خوبم میخایم.ولی اقای جلیلی و دوستانشون نباید فراموش کنن که حرکت دولت آقای خاتمی و تیم آقای روحانی که برای مدتی داوطلبانه غنی سازی رو تعلیق کردن و بعد هم خودشون رفع پلمپ کردن بود که الان زبون ما جلوی غربی ها درازه که ما داوطلبانه تعلیق هم کردیم و شما هیچ کاری نکردید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من زندگی میخوام.نان و مسکن میخوام.کار میخوام.پول داروی ما کجا میره؟مملکت که فقط تهران و اصفهان و شهرهای بزرگ نیست.خصوصا استان های مرزی کشور که خیلی فرق داره و بهشون تو این چند سال نرسیدن.تبعیض و فقر و بی عدالتی و/..... بیداد میکنه.کل زندگیم رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
نمیخواهیم انرژی جنگ نمیخواهیم دست از سر ملت بردارین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین