کد خبر: ۱۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

دزد 16 ساله از كانال كولر به خانه ها می‌زد

كارآگاهان پليس كلانتري 118 ستارخان نوجواني 16 ساله را دستگير كرده اند كه به دليل قد و جثه كوچك (حدود يك متر و 30 سانتيمتر) از طريق كانال كولر وارد خانه ها مي شد و دست به سرقت مي زد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ اميرحسين رضايي، رييس كلانتري 118 ستارخان درباره كارهايي كه اينك به عنوان اتهامات اين نوجوان مطرح است به مهر گفت: ذبيح تاكنون به چندين فقره سرقت منزل و ربودن اشياي گرانقيمت اعتراف كرده و قرار است براي تحقيقات جنايي تحويل كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي داده شود.
   
دستگيري ذبيح بار ديگر موضوع پليس كودكان را در ذهن ها برجسته كرده است. زيرا از 8 سال گذشته همواره سردار اسماعيل احمدي مقدم وعده تشكيل پليس اطفال و نوجوانان را مطرح كرده ولي هيچگاه عملياتي نشده است.
   
اما ماجراي دسـتگيري محمد به پانزدهم ارديبهشت ماه امسال بازمي گردد كه مرد ميانسالي با مراجعه به كلانتري 118 ستارخان مدعي شد ساعتي قبل وقتي از سفر به خانه بازگشته است متوجه سرقت لوازم باارزش منزلش از جمله لپ تاپ، دوربين فيلمبرداري و مقاديري از طلاهاي همسرم شدم.
   
همزمان با افزايش شكايت هاي سرقت منزل در محلات مختلف، ماموران اقدام به انجام تحقيقات محلي و كنترل دوربين هاي مداربسته محلات و مغازه ها كردند و پي بردند يك نوجوان كوتاه قد در تمامي فيلم هاي گرفته شده در محلات مختلف حضور دارد.
   
در ادامه ماموران با انجام تحقيقات اطلاعاتي موفق شدند هويت مرد كوتاه قد را به اسم محمد 16 ساله شناسايي و با زيرنظر گرفتن محل هاي تردد او وي را در خيابان دستگير كنند.
   
با انتقال متهم به كلانتري او در بازجويي ها با اعتراف به سرقت درباره شيوه اش گفت: پس از زيرنظر گرفتن خانه ها و مطمئن شدن از نبود صاحب خانه زنگ يكي از واحدهاي آپارتمان ها را مي زدم و با رفتن به پشت بام از طريق كانال كولر وارد خانه مي شدم پس از سرقت لوازم باارزش اگر امكان بازگشت از كانال كولر وجود داشت از همان راه خارج مي شدم يا با استفاده از شاه كليد در آپارتمان را باز و متواري مي شدم.
   
با اين حال پليس مشخص نكرده است كه «محمد» به شيوه انفرادي كار مي كرده يا اينكه او عامل اجراي نقشه هاي فردي ديگر بوده است.
   
به گزارش اعتماد،همين موضوع است كه ضرورت راه اندازي پليس كودك و نوجوانان را برجسته مي كند زيرا علاوه بر مسائل مورد نياز در شيوه بازجويي از اطفال و نوجوانان لازم است تا كارآگاهان خبره به مسائل كودك و نوجوانان تحقيق از اين افراد را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین