کد خبر: ۱۹۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

کتک کاری استاد و دانشجو با چاقو در دانشگاه زنجان

یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه زنجان با شکایت از استادش به اتهام "ضرب و جرح عمدی با چاقو"، خواستار برخورد وزارت علوم و مسئولان قضایی با این عضو هیئت علمی دانشگاه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حمیدرضا عابدینی با حضور در ایسنا و ارایه مدارک انتظامی و قضایی این حادثه گفت: حوالی ساعت 11 روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه برای بررسی مشکلات درسی و تحصیلی به مدیر گروه برق دانشگاه  مراجعه کردم اما پس از مدتی میان من و استادم درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد شد.

وی مدعی شد: پس از مدتی و در حالی که منتظرآمدن نیروهای حراست دانشگاه بودم، ناگهان از ناحیه پا مورد اصابت ضربه چاقوی استادم قرار گرفتم.

این دانشجو در عین حال با ادعای عدم‌همکاری برخی مسئولان دانشگاه برای انتقالش به بیمارستان و حتی فشار بر وی برای نوشتن نامه عذرخواهی، افزود: سرانجام از سوی یکی از دوستانم با آژانس به بیمارستان منتقل شدم.

این دانشجو پس از حضور در بیمارستان آیت‌الله مولوی زنجان، در ساعت 15:19 همان روز توسط پزشک‌ عمومی معاینه و ران پای راست وی بخیه زده شد.

این دانشجوی مضروب سپس برای طرح شکایت از متهم به کلانتری 14 الهیه زنجان و پزشکی‌ قانونی مراجعه کرد. براساس مفاد نامه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خطاب به رییس کلانتری 14، بریدگی (متلاحمه) ران پای راست این دانشجو بر اثر اصابت جسم برنده مشهود است، و نیاز به معاینه مجدد پس از یک ماه دارد.

 رییس دانشگاه زنجان: مشخص نیست که استاد با ضربه چاقو پای دانشجو را زخمی کرده یا پیچ‌گوشتی

همچنین دکتر افشارچی، رییس دانشگاه زنجان با تایید این حادثه و ابراز تاسف از آنچه رخ داده، با بیان اینکه این موضوع باید از طریق مراحل قانونی پیگیری شود، در عین حال گفت: این دانشجو نیز استاد را به نحو بدی زده است که این موضوع باید در دادگاه و همچنین کمیته انضباطی دانشگاه پیگیری شود. البته مشخص نیست که استاد با ضربه چاقو پای دانشجو را زخمی کرده یا پیچ‌گوشتی.

به گفته وی، دانشگاه نمی‌تواند حکم اخراج برای دانشجو صادر کند و تنها می‌تواند حداکثر تا دو ترم برای وی حکم تعلیق قائل شود. حکم اخراج باید از سوی کمیته انضباطی مرکزی صادر شود.

افشارچی همچنین درباره نحوه برخورد با این استاد که در حال حاضر مدیر گروه برق دانشگاه زنجان نیز است، گفت: این استاد از سمت مدیر گروه پایین خواهد آمد.

رییس دانشگاه زنجان در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان مسئول سیستم نمی‌توانم قضاوت کنم و این موضوع باید در مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین