کد خبر: ۱۹۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

گزیده اخبار انتخاباتی 5 خرداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار دکتر روحانی

تأکید «روحانی» بر هوشیاری همگانی در برابر پیام خطرناک دشمن
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تأکید کرد: یأس و ناامیدی پیام خطرناکی است که از سوی دشمنان انقلاب صادر می‌شود و باید نسبت به آن هوشیار بود .

روحانی که امروز شنبه در دیدار جمعی از فعالان و حامیانش سخن می‌گفت، ضمن بررسی مشکلات روز کشور و راهکارهای برون رفت از وضع موجود، متذکر شد: باید از یأس و ناامیدی در شرایط کنونی پرهیز کرد . وی تصریح کرد: ناامیدی و یأس پیام خطرناکی است که از سوی دشمنان انقلاب صادر می شود و همه باید در این خصوص هوشیار باشیم . رئیس کمیسون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان گفت: مشکلات کشور وجود دارد و به حق هم هست اما نباید مانع حضورمان در عرصه انتخابات شود. با حضور فعال مردم در انتخابات است که حماسه سیاسی تحقق می یابد و لذا باید گله‌مندی‌ها در این عرصه نادیده گرفته و حل معضلات اینچنینی به بعد از انتخابات موکول شود. وی در پاسخ به سؤالات برخی حضار در خصوص نحوه چگونگی برنامه ریزی برای مدیریت کشور، توضیح داد: با ارائه سند راهبردی برای ٣١ استان کشور که از سال‌ها پیش تهیه شده، می توان نقاط ضعف و قوت هر منطقه را بررسی کرده و به تک تک آنها پرداخت. کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌های اقتصادی وسیعی از سوی «دولت تدبیر و امید» طراحی شده که با اجرای آنها می توان کشور را به سرعت از بحران موجود خارج کرد. در این جلسه، تعدادی از صاحب‌نظران دیدگاه‌های خود درباره مهم‌ترین مسائل روز کشور و همچنین راهکارهایی جهت حضور پر شور مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی ارائه کردند.

    روحانی: نقش روحانیون از همیشه پررنگ‌تر است

حسن روحانی با اشاره به نقش خطیر روحانیت در مقطع حساس کنونی گفت: برای تحقق حماسه سیاسی باید روی تعامل بیشتر با روحانیون حساب باز کنیم. به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان صبح امروز در دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه "روحانیت از دیرباز نقش انکارناپذیری در تاریخ داشته است"، افزود: روحانیت در تمام طول تاریخ نقش اساسی در بیداری اذهان مردم داشته است و از آنجا که در حال حاضر در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ٢٤ خرداد قرار داریم، این نقش خطیر از همیشه پررنگ‌تر است.

    آغاز رسمی فعالیت‌های ستاد انتخاباتی دکتر روحانی
ستاد انتخاباتی حسن روحانی به ریاست محمدرضا نعمت زاده رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرد. اکبر ترکان ،قائم مقام این ستاد است و محمدباقر نوبخت نیز به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی فعالیت می‌کند.

    تلاش شریعتمداری برای ائتلاف روحانی و عارف و کاندیداهای معتدلی مثل غرضی
سخنگوی محمد شریعتمداری  با بیان اینکه وی تلاش می‌کند بین روحانی و عارف ائتلاف ایجاد کند گفت: ائتلاف آنها با کاندیداهای معتدل نیز از برنامه‌های شریعتمداری است که نتیجه این تلاش به میزان استقبال کاندیداها بستگی دارد. محسن بهرامی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه شریعتمداری تلاش می‌کند تا بین حسن روحانی و محمدرضا عارف ائتلاف ایجاد شود، افزود: شریعتمداری از قبل تلاش می‌کرد اصلاح طلبان و کاندیداهای معتدل را تشویق کند برای جلوگیری از ریزش آرا با همدیگر ائتلاف کنند. وی در  واکنش به اینکه آیا شریعتمداری تلاشی برای دیدار بین روحانی و عارف انجام داده است و آیا منظور از سایر کاندیداهای معتدل غرضی است، گفت: اطلاعی از دیدار عارف و روحانی ندارم ولی تلاش برای ایجاد ائتلاف برای کم شدن تعدد کاندیداها برای اینکه مردم بهتر و راحت تر انتخاب کنند در حال انجام است.

    هاشمی نیست اما برنامه هایش قابل پی گیری است
غلامعلی دهقان ، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: آیت الله هاشمی نتوانست در انتخابات حضور داشته باشد، اما می‌توان برنامه‌های وی را که در دو سطح استراتژی توسعه و تاکتیک اعتدال است، از طریق  دکتر روحانی پیگیری کرد. سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه حزب متبوعش از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت خواهد کرد، گفت: شورای مرکزی حزب اعتقاد دارد به علت آنکه شرایط جامعه به سمت جریان میانه پیش رفته و این جریان می‌تواند در عرصه انتخابات مهمی همچون ریاست‌جمهوری نقش ایفاء کند، روحانی از گزینه های اصلی رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری است


    اخبار انتخابات

    تکذیب بازداشت رئیس ستاد‌انتخاباتی عارف

سیدحسن رسولی، سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف بازداشت جعفر توفیقی رئیس این ستاد انتخاباتی را تکذیب کرد. سیدحسن رسولی در گفت گو با قانون اظهار داشت: بنده هم اکنون با جناب آقای توفیقی در یک جلسه حضور دارم و اعتباری هم برای اینگونه اخبار قائل نیستم. وی افزود: کاندیدای اصلاح طلب حاضر در عرصه انتخابات آقای دکتر عارف هستند و رئیس ستاد ایشان آقای جعفرتوفیقی وزیر اسبق علوم می باشند. شخصیت اقای توفیقی به گونه ایست که قابلیت بازداشت ندارند !


وزیر ارشاد:  حمایت خود از جلیلی را "راست و حسینی" اعلام کردم
وزیر ارشاد در اشاره به حضورش در تجمع روز گذشته هواداران جلیلی گفت: برخی مانند ما راست و حسینی حمایت خود را اعلام می‌کنند و برخی دیگر با لطایف الحیل از کاندیدای خاص حمایت می‌کنند البته به دور از استفاده ازامکانات دولتی حمایت می‌کنم.


    رضایی:با سیاه‌نمایی‌ها مخالفم/ کارهای اجرایی باید به استان‌ها و مدیریت شهری واگذار شود

    احمدی مقدم : فعالیت ستادهای کاندیداهای رد صلاحیت شده غیر قانونی است
    محمدنبی حبیبی :  عکس العمل نامزدهای احراز صلاحیت نشده مناسب بود
    اعتراض کارمندان صداوسیما به سخت‌گیری های اخیر حراست
 

    تلاش ضدانقلاب برای ترغیب عارف به انصراف

مشرق دیروز نوشت سایت کلمه در یادداشتی به قلم کیانوش راد به عارف توصیه کرده در راستای کاهش مشارکت مردم در انتخابات از این عرصه انصراف دهد.

    رئیس مجلس ایران نامزدهای انتخاباتی را از ایجاد اختلاف برحذر داشت

علی لاریجانی در سخنانی در مراسم بهره برداری از بزرگراه امام علی به کاندیداها در خصوص پرهیز از ایجاد هرگونه اختلاف داخلی هشدار داد و اعلام کرد که این کار باعث مخدوش کردن حقوق مردم خواهد شد.  علی لاریجانی در این مراسم به صورت تلویحی از محمدباقر قالیباف حمایت کرده است.

    جلیلی:هیچ ژاندارم و کدخدایی برای جهان نمی پذیریم
میتنگ انتخاباتی سعید جلیلی در ورزشگاه شیرودی با پخش بروشورهای تبلیغاتی و پوسترهایی تحت عنوان "چرا جلیلی؟” برگزار شد . در سالن همایش در کنار پوسترهای شهدای هسته ای که جزو لاینفک همایش های سعید جلیلی است این بار پرچم هایی از کشورهای بحرین، عراق، لبنان و مصر تحت عنوان موضوع بیداری اسلامی و تحولات منطقه به چشم می خورد که گویای اولویت داشتن این موضوع برای حامیان جلیلی بود

    در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، مناظره ها به صورت دو نفره انجام نخواهد گرفت، و مناظره های تلویزیونی به صورت هشت نفره برگزار خواهد شد.

    پسر شمقدری فیلم جلیلی را می سازد

حسین شمقدری مستندساز جوان ایرانی مشغول تهیه یکی از فیلم های تبلیغاتی سعید جلیلی شده است. شمقدری پیش از این با ساخت مستند «میراث آلبرتا»، مستندی که در مورد مهاجرت نخبگان ایرانی به خارج از کشور بود و در محافل دانشگاهی سروصدای زیادی به راه انداخت کار خود در سینما را آغاز کرده بود.

    زیباکلام: اکراه پایداری ها در حمایت از جلیلی
صادق زیبا کلام معتقد است شانس دکتر علی اکبر ولایتی برای پیروزی در انتخابات بیشتر از دکتر سعید جلیلی است.

    مظفر رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شد؛ طلایی رئیس ستاد تهران  
همشهری-حسین مظفر به سمت ریاست ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف منصوب شد. همچنین مرتضی طلایی نیز به عنوان رئیس ستاد تهران قالیباف معرفی شد .

    ناکامی دولت در «انقلاب نفتی» عدم تحقق بهره برداری از فازهای پارس جنوبی 35ماهه شد/ واگذاری فازها به شرکت های یک روزه!

    انتقاد مجید انصاری به علم‌الهدی /چه بی‌محابا دختر امام را به دروغگویی متهم می‌کنید

اخبار داخلی:

    احمدي نژاد: انديشه بهار هرگز طعم شکست را نخواهد چشيد / اصلي ترين انگيزه انسان براي ورود به اين عالم زندگي بهاري است
روغنی زنجانی،  رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه: احمدی نژاد از انحلال سازمان مدیریت پشیمان شد

    وزيردفاع: ايران اعتقادي به اعزام نيروي نظامي به سوريه ندارد

    رأي مجلس به ثابت ماندن بودجه يارانه نقدي

    روزنامه شرق؛ محمدرضا عارف: سال‌۸۸ ، اخلاق قربانی شد

اخبار بین الملل:

    درخواست مشترک خاتمی و ماهاتیر محمد
ایسنا: «سید‌محمد خاتمی» و «ماهاتیر محمد» از سازمان همکاری اسلامی (OIC) خواستند تا نهادی برای بررسی و پایان دادن به اختلاف بین شیعه و سنی تشکیل دهد.

    واکنش سخنگوي وزارت خارجه به اظهارات جان کري درباره انتخابات ايران
سخنگوي دستگاه ديپلماسي گفت: وزارت امورخارجه در صورت ادامه يافتن دخالت هاي مقامات آمريکايي در انتخابات رياست جمهوري، اين موضوع را پيگيري و با آن برخورد مي کند.سيد عباس عراقچي در گفتگو با تسنيم، در مورد ادعاهاي جان کري وزير امورخارجه آمريکا گفت: اظهارات مقامات آمريکايي جاي تاسف دارد.

    معاون وزير خارجه : چين و روسيه در نشست دوستان سوريه در تهران شرکت مي کنند

    اتحادیه اروپا در پی از سرگیری مذاکرات با ترکیه  
رییس شورای اتحادیه اروپا طرفدار سرسخت عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود؛ گرایش او در این زمینه در اتحادیه اروپا نادر هم نیست.

    سيد حسن نصر‌الله : روز آزادي جنوب لبنان،يوم الله است

    درگيري‌هاي شمال لبنان همچنان قرباني مي گيرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین