کد خبر: ۱۹۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱

گاف رسانه‌هاي داخلي درباره اوباما/تصاویر

يک پايگاه خبري غيرحرفه‌اي فارسي‌زبان، صبح امروز عکسي را که به‌وسيله نرم‌افزار فتوشاپ تحريف شده منتشر کرد و مدعي شد که اين عکس، نشان‌دهنده رئيس‌جمهور آمريکا در حال تماشاي سخنراني ديروز دبيرکل حزب‌الله لبنان است که اين گاف، بلافاصله از سوي چند رسانه غيرحرفه‌اي ديگر نيز بازنشر شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يک رسانه غيرحرفه‌اي صبح امروز عکسي را که به‌وسيله نرم‌افزار فتوشاپ تحريف شده منتشر کرد و مدعي شد که اين عکس، نشان‌دهنده رئيس‌جمهور آمريکا در حال تماشاي سخنراني ديروز دبيرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سيزدهمين سالروز آزادسازي جنوب لبنان از اشغال رژيم صهيونيستي است که اين گاف، بلافاصله از سوي چند رسانه ديگر نيز بازنشر شد.

در اين عکس ساختگي، "باراک اوباما" و چند تن از کارشناسان و مشاوران وي در کاخ سفيد، در حال تماشاي سخنراني سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان نشان داده شده‌اند در حالي که واقعيت اين تصوير چيز ديگري است.

به گزارش مشرق،رسانه‌هايي که به انتشار اين عکس دست زده‌اند توجه نکرده‌اند که علاوه بر غيرواقعي‌بودن، پس‌زمينه سخنراني ديروز سيد حسن نصرالله، کاملاً متفاوت با تصوير تلويزيون موجود در عکس ساختگي است و علاوه بر اين، اوباما زبان عربي نمي‌داند و قاعدتاً نمي‌تواند از پخش زنده شبکه المنار حزب‌الله سر در آورد.



عکس جعلي منتشرشده از سوي رسانه‌هاي غيرحرفه‌اي

عکس واقعي اين صحنه که روز 28 ژانويه 2011 ميلادي در کاخ سفيد گرفته شده است، نشان مي‌دهد که اوباما و مشاورانش در حال تماشاي سخنراني "حسني مبارک" ديکتاتور مخلوع مصر يک روز پس از واقعه مشهور به "معرکة الجمل" در ميدان التحرير هستند.

در اين عکس، اوباما در حالي به تلويزيون دفترش نگاه مي‌کند که در حال پخش تصوير همزمان سخنراني مبارک و درگيري‌هاي ميدان التحرير قاهره از چهار شبکه مختلف تلويزيوني آمريکاست.



عکس اصلي

اوباما پس از پيگيري تحولات مصر در اوائل سال 2011 ميلادي و مشاهده تغيير شيب اين تحولات عليه رژيم دست‌نشانده مبارک، دست از حمايت از ديکتاتور مخلوع اين کشور برداشت و مواضعي به‌ظاهر حمايت‌آميز از مردم انقلابي اين کشور اتخاذ کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین