آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدیمقدم در همایش تخصصی
روسای پلیس راهور استانها با اشاره به اینکه الزاما ورود خودروهای خارجی
نمیتواند رقابت ایجاد کند، افزود: در حال حاضر بدترین خودروی خارجی بیش از
40 میلیون تومان قیمت دارد که این رقم در توان خرید مردم نبوده و عمدتا
افرادی آنها را میخرند که کار تجاری انجام میدهند.
فرمانده ناجا
با تاکید بر اینکه نباید بر سر صنعت خودرو بزنیم، گفت: صنعت خودرو
پیچیدهتر از بیوتکنولوژی و غیره نیست، بنابراین همه باید تلاش کنند تا
فاصلهها در این زمینه کم شود.
وی با اشاره به اصلاح قانون رسیدگی
به جرایم رانندگی گفت: در عین حال کار اصلاح هندسی راهها و نقاط حادثهخیز
نیز در کنار مدیریت سفر و توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی در حال انجام است.
احمدیمقدم
به موضوع اورژانس و امداد و نجات اشاره کرد و گفت: امسال خوشبختانه مجلس
توجه خوبی به این مسئله داشت چرا که پس از تصادف کلیدیترین موضوع توسعه
اورژانس و هلالاحمر است و هرچند طی چندسال گذشته این توسعه بیش از دو
برابر صورت گرفته اما قطعا کافی نیست.
وی به بحث توسعه فرهنگی اشاره
کرد و گفت: در بخش فرهنگی اگر مردم قانع شوند قطعا همراه پلیس خواهند بود و
پلیس باید با دو درصد متخلفان در این زمینه برخورد کند.
با تورم فعلی ارزش جریمههای رانندگی نسبت به سال گذشته نصف شده استفرمانده
نیروی انتظامی به موضوع جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: با این تورم
ارزش جریمههای رانندگی نسبت به سال گذشته نصف شده اما باید پرسید که چه
چیزی هست که موجب شده در فروردین و اردیبهشت ماه کاهش تلفات و تصادفات
رانندگی را داشته باشیم.
پلیس راهورباید نماد اخلاق باشداحمدیمقدم
با تاکید بر اینکه ارتقا شخصیت پلیس راهور در نزد مردم به چشم میخورد
گفت: پلیس راهور نماد قانونگرایی است و باید نماد اخلاق باشد.
وی با
اشاره به اینکه اگر قبلا فکر میکردیم از 10 حلقه در بحث کاهش تصادفات یک
حلقه فرهنگی است، امروز این مسئله «حسی» شده است تصریح کرد: اقدامات
آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و تغییر رفتار کارکنان قطعا آثار بسیار موثری در
این زمینه دارد.
احمدیمقدم به نقش بازرسان کنترل نامحسوس اشاره کرد
و گفت: پلیس باید در سامانه جدیدی که در حال راهاندازی آن است از گزارش
ماموران کددار استفاده کند از سوی دیگر این بازرسان نامحسوس میتوانند در
بخش آموزش نیز وارد شده و فقط کار جریمه انجام ندهند.
وی به سفرهای
تابستانی اشاره کرد و افزود: قطعا افزایش حضور و قاطعیت در برخورد با
متخلفان باید در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی قرار بگیرد.
راهور نباید عنصر بیتفاوت در بحث امنیت اخلاقی باشدفرمانده
ناجا به موضوع امنیت اخلاقی اشاره و تاکید کرد: پلیس راهور نباید عنصر
بیتفاوت در بحث امنیت اخلاقی باشد و تنها به دلیل تخصصی کردن کارها در
پلیس و ایجاد پلیس خاص در بحث امنیت اخلاقی پلیس راهور با جرم مشهود برخورد
نکند.
متخلفان نباید احساس کنند ماموران راهور محدودیت در برخورد دارند و تنها با جرایم رانندگی برخورد میکنند
وی
تاکید کرد: برخورد با هنجارشکنی، بینزاکتی، مزاحمت نوامیس، کشف حجاب،
آلودگی صوتی و ... در صورتی که مامور پلیس راهور حضور داشته باشد، باید
انجام شود و زمانی که میبینیم فردی در این مسائل جریح است مامور راهور
باید وی را متوقف کرده و به بخش مربوطه ارجاع دهد.
فرمانده نیروی
انتظامی تاکید کرد: متخلفان نباید احساس کنند که ماموران راهور محدودیت در
برخورد دارند و تنها با جرایم رانندگی برخورد میکنند.
مامور راهور در مواجهه با تخلف فقط نظارهگر نباشدوی
به مثال دیگری در این زمینه اشاره کرد و گفت: اینکه مثلا عدهای سی دی
فروش در سر چهارراهها در کنار ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به فروش
فیلمهای غیرمجاز و مستهجن اقدام کنند و مامور راهور فقط نظارهگر باشد به
هیچ عنوان درست نیست بلکه باید جلوی این افراد گرفته شده و ماموران پلیس
راهور آنها را به کلانتری تحویل دهند.
فرمانده ناجا در عین حال
یادآور شد: در این خصوص نباید دچار افراط و تفریط شویم یا طوری شود که
ماموران راهور از ماموریتهای اصلی خود دور بمانند.
وی با اشاره به
اینکه در سال گذشته 5.6 درصد کاهش کشتههای تصادفات رانندگی داشتیم گفت:
امیدواریم این روند در سالجاری نیز ادامه پیدا کرده و تا پایان سال شمار
کشتههای تصادفات رانندگی به زیر 17 هزار تن برسد.