کد خبر: ۱۹۵۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

گزیده اخبار انتخاباتی 7 خرداد

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اخبار دکتر روحانی

بازتاب  حضور دکتر روحانی در  گفتگوی ویژه خبری

فارس
در دولتم مردم نیازی به یارانه ندارند/اردوکشی خیابانی ۸۸ محصول افراط‌گرایی بود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به بیکاری حدود ۳ میلیون نفر در کشورف تأکید کرد: مسببین وضع اقتصادی موجود باید دادگاهی شوند.
 انتقاد تند روحانی از صداوسیما
اولین وعده انتخاباتی حسن روحانی در بدو ورود به جام جم مطرح شد .حسن روحانی داوطلب ریاست جمهوری یازدهم گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، دفتر ویژه‌ای را تحت عنوان «شکایات و نظرات مردم» تأسیس خواهد کرد.

ایرنا
 'حسن روحانی' نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، با بیان اینكه ترسی از آمریكا نداریم اما نباید بگذاریم جنگ شود، گفت: اگر روزی هم مجبور به دفاع شدیم و دشمن جنگ را به ما تحمیل كرد، ایستادگی می کنیم.

آفتاب
 دکتر روحانی: اگر افراط نبود شاهد اردوکشی خیابانی در سال 88 نبودیم
کلید تدبیر قفل تحریم را باز میکند

مهر 
مسببان وضع اقتصادی در کنار متهمان فساد 3هزار میلیاردی باید دادگاهی شوند/ هر ماه 50 بار مقررات اقتصادی تغییر می کند

خبر آنلاین
دفاع صریح حسن روحانی از دوران مسئولیتش در پرونده هسته ای
مجادله حسن روحانی با مجری صدا و سیما: آن کسانی که در گوشی به شما خط می‌دهند دروغ می‌گویند!
دفاع تمام‌ قد روحانی ازهاشمی و عملکرد هسته‌ای خود در سیما

بی بی سی فارسی
حسن روحانی می‌گوید که تیم سعید جلیلی در سطحی پایین و بر سر رفع تحریم‌هایی مذاکره می‌کند که در گذشته اصلا وجود نداشته است.

فریادگر 
ای کاش در صدا و سیما هم عدالت بود

تسنیم
محاجّه حسن روحانی با مجری شبکه ۲ درباره برنامه هسته‌ای
اعتدال‌گرا هستم/ اساس حل مشکلات رونق تولید است
برخی اقشار از دولتم یارانه کالا می‌گیرند/ هدفمندی یارانه‌ها هدف قشنگی است
افراط؛ علت اردوکشی خیابانی ۴سال پیش/ ما فناوری هسته‌ای را کامل کردیم
تحریم های ظالمانه ناشی از سلطه طلبی آمریکا است/ "گازدهی ۱۰سانتریفیوژ را تعلیق کردیم"

مشرق
محاجه روحانی با مجری برنامه درباره برنامه هسته‌ای / مسببان وضع اقتصادی باید دادگاهی شوند/ باید از عملکرد نخست‌وزیر ترکیه یاد بگیریم
کلید همه مشکلات در دست روحانی!

فرارو
روحانی: عاملان وضع‌اقتصادی فعلی باید محاکمه شوند


حسن روحانی: پایداری حاکمیت صرفا در پیوند با مردم تحقق می‌یابد

رییس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "پایداری حاکمیت صرفا در پیوند با مردم تحقق می‌یابد"، گفت: همه مردم باید از حقوق اساسی بصورت برابر برخوردار باشند و هر دولتی باید حقوق ملت را در الویت برنامه‌های خود قرار دهد.حسن روحانی در نشستی با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران تصریح کرد: انتخابات وجه مردم‌سالارانه جمهوری اسلامی ایران و ترجمان اراده ملت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند که می‌توانند در همه زمینه‌های مدیریتی به مسئولان کمک کنند"، اظهار کرد: فضای جامعه نباید به گونه‌ای باشد که انتقادات دانشجویان و انتظارات معمول آنها تخطئه شود.

وی با تاکید بر اینکه "خواست جامعه دانشگاهی ایجاد یک فضای آرام برای ایجاد نشاط و پویایی در دانشگاه است"، تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه سیستم آموزشی کشور باید برای طیف ارزشمند دانشجویان فراهم شود.

روحانی با بیان اهمیت وجود احزاب فعال و پویا در جامعه تاکید کرد: احزاب سیاسی باید به عنوان مبانی حاکمیت و مردم در چارچوب قانون توسعه یابند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: آزادی قلم، حافظ حقوق انسانهاست و برای حفظ حقوق انسانها باید مطبوعات را در چارچوب قانون گسترش داد.

نقد حسن روحانی به سیاست‌های دولت گذشته

دیپلماسی ایرانی: نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مسوولانی که در مقطعی شعار می‌دادند که قطعنامه‌های شورای امنیت کاغذ‌پاره‌ای بیشتر نیستند، حالا آموخته‌اند که قطعنامه‌های شورای امنیت و تحریم‌های بین‌المللی بیش از کاغذ‌پاره است. اتفاقا همان مسوولان امروز تحریم‌های بین‌المللی را در حال حاضر منشا اصلی مشکلات اقتصادی فعلی کشور می‌دانند. حسن روحانی افزود: یاران قدیمی و بریده امروز از دولت که اکنون به مخالفان آن تبدیل شده‌اند، مشکلات اقتصادی را هم به تحریم‌ها و هم به سوءمدیریت دولت نسبت می‌دهند. به نظر من جایگاه ریاست‌جمهوری یک کشور محل آموختن قواعد اولیه حاکمیت و مناسبات بین‌المللی نیست. اگر چنین باشد، ملت هزینه گزافی می‌پردازد. ما فعلا در چنین شرایطی به‌سر می‌بریم و هزینه گزافی برای سوءمدیریت دولت‌های نهم و دهم در همه امور از جمله موضوع هسته‌ای کشور و اعمال تحریم‌های بین‌المللی می‌پردازیم. از نظر دولت نهم و دهم، «عدالت»، «ظلم جهانی» و «استکبار» شعارهایی بودند که قدرت جذب مردم فرودست و مستضعف را داشتند. این درست بود. ولی مسوولان دولت در مقام عمل درک صحیحی از درجه «بی‌عدالتی» و «استکباری» که قدرت‌های بزرگ در جهان اعمال کرده و می‌کنند نداشته و ندارند.  حسن روحانی ادامه داد: مهم‌ترین هدف دولت یازدهم باید بر اعتماد‌سازی با جهان خارج و به‌سامان کردن وضعیت داخل باشد و این دو مهم میسر نمی‌شود الا از طریق تنش‌زدایی با دیگران مخصوصا همسایه‌ها و ایجاد مدیریت مبتنی بر عقلانیت، تدبیر و قانونمند در داخل. در این مسیر دشوار و ناهموار، تلاش برای لغو تحریم‌ها باید در اولویت قرار گیرد. همان‌طور که دلیل اصلی ارجاع برنامه هسته‌ای به شورای امنیت ملاحظات سیاسی بود، لازم است که راه برون‌رفت از وضعیت موجود از همان مسیر طی شود و در این مسیر باید برای لغو تحریم‌ها برنامه دقیقی تدوین شود و در این برنامه نحوه مواجهه با غرب که فارغ از تنش، تهدید، درشت‌گویی و توهم باشد، مدنظر قرار گیرد.

جزییات دیدار هاشمی و روحانی
نعمت‌زاده، رییس ستاد انتخابات حسن روحانی در تشریح جزییات این دیدار گفت: در این نشست درباره مسایل مختلف انتخاباتی صحبت شد. او یکی از موضوعات اصلی این دیدار را اعلام دیدگاه‌ها و نظرات رییس‌مجمع‌تشخیص‌مصلحت نظام درخصوص آینده و حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی عنوان کرد. به گفته نعمت‌زاده، در این دیدار آقای روحانی بر این نکته تاکید کرد که باید شرایط و زمینه برای حضور حداکثری مردم فراهم شود. او افزود: آیت‌الله هاشمی نیز در این نشست با اعلام حمایت از روحانی در دولت آینده، خواستار دوری از فضای گله‌گذاری و تخریب‌ها شد. وی با اشاره به بخشی از سخنان هاشمی‌رفسنجانی گفت: آقای هاشمی خطاب به روحانی گفته که شما با قدرت به فعالیت خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دهید و بنده هم به موقع در اینباره اقدام خواهم کرد. رییس ستاد انتخابات روحانی همچنین درباره احتمال دیدار این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با محمد خاتمی اظهار کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ریزی‌ای برای انجام چنین دیداری صورت نگرفته است. نعمت‌زاده در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود احتمالا در آینده از بین روحانی و عارف یک نفر در صحنه انتخابات باقی خواهد ماند، اظهار کرد: بنده از دیدگاه‌های آقای عارف بی‌اطلاعم اما آقای روحانی تا آخر در صحنه حضور خواهد داشت. وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: روحانی دنبال پیروزی در انتخابات است و برنامه‌های مدونی برای این موفقیت پیش‌بینی کرده است.

تاکید هاشمی بر حضور پر قدرت روحانی
 اکبر ترکان قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی در همین زمینه به «مهر» گفت: آنچه بنده از این دیدار نقل می‌کنم براساس آن چیزی است که آقای روحانی برای بنده و اعضای ستاد نقل کرده است. وی افزود: حجت‌الاسلام روحانی روز پنجشنبه هفته گذشته به دیدار آقای هاشمی رفته و ایشان تاکید کرده‌اند رییس مرکز استراتژیک مجمع‌تشخیص‌مصلحت نظام باید تا پایان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری با قدرت در عرصه حضور داشته باشد. قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی با اشاره به بخشی از سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خطاب به این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: آقای هاشمی خطاب به روحانی گفته است شما با قدرت به فعالیت خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دهید و بنده هم به موقع در این‌باره اقدام خواهم کرد. وی ادامه داد: با توجه به برخی سخنان و شایعات مبنی بر اینکه احتمال کناره‌گیری آقای روحانی وجود دارد اعلام می‌کنیم که ایشان تا پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به رقابت با رقبای خود خواهد پرداخت و البته امید زیادی هم به پیروزی داریم.

جبهه مردمی اصلاحات از حسن روحانی اعلام حمایت کرد
واشنگتن پست: احتمال حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی
تحلیل خبرگزاری فارس : جریان تندرو اصلاحات به صورت مستقیم و غیر مستقیم جلساتی برگزار کردند و به عارف و روحانی جهت کناره‌گیری از کاندیداتوری در انتخابات و تحریم این حماسه سیاسی، فشار وارد می‌کنند که تا به حال این فشارهای داخلی  بی‌نتیجه بوده و این دو نامزد اصلاحات اعلام کردند تا آخر در صحنه می‌مانیم.
    

   اخبار انتخابات

آغاز به‌کار ستاد امنیت انتخابات در استان تهران

 رییس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز به‌کار ستاد امنیت استان در مسیر منتهی به انتخابات خبر داد و اظهار کرد: کمیته‌های امنیتی و اطلاعاتی ما هفتگی جلسه دارند و در حال رصد آنچه که در مسیر منتهی به انتخابات پیش می‌آید، هستند.  صفرعلی براتلو، با بیان اینکه در مجموعه استان تهران 11‌هزار و 954 صندوق برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی وجود خواهد داشت، اظهار کرد: در حال حاضرتمام تعرفه‌های مورد نیاز استان چاپ شده و ستاد انتخابات استان تهران صد‌درصد آمادگی اجرای انتخابات را دارد و در این راستا آموزش به تک‌تک اعضا و مجریان شعب مدنظر قرار گرفته است. براتلو خاطرنشان کرد: در بعد اجرایی نزدیک به 90‌هزارنفرنیروی انسانی غیر از بازرسی و نظارت در روز انتخابات در شعب حضور خواهند داشت که این تعداد به‌علاوه کل عوامل نزدیک به 160‌هزار نفر خواهند شد.

قاضی سراج
صداوسیما موظف به حذف مطالب خلاف قانون کاندیداهاست
 «قاضی ناصر سراج»، نماینده دادستان کل کشور درباره اعتراض یکی از کاندیداها به حذف بخشی از اظهاراتش در برنامه‌های انتخاباتی گفت: «با این کاندیدا صحبت شده و هیچ مشکلی نبوده، قرار است به برخی افراد که مشکلاتی ایجاد می‌کنند، تذکراتی داده شود. در صورتی که کاندیداهای انتخابات مغایر قانون مطالبی را عنوان کنند کمیسیون مصوب می‌کند و صداوسیما موظف است آن مطالبی که خلاف قانون بوده را حذف کند، یعنی صداوسیما نمی‌تواند خودش تصمیم بگیرد بلکه موظف است تصمیمات کمیسیون تبلیغات را اجرایی کند.»

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج
خنثی‌بودن بسیج در انتخابات غلط است

محمدرضا تویسرکانی٬ مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج می‌گوید بسیجیان را برای مقابله با «هرگونه تحرک امنیتی علیه انقلاب تمرین داده‌ایم» و «خنثی» بودن بسیج در حوزه انتخابات، «غلط» است. به گزارش «فارس» آقای تویسرکانی افزوده است: «وظایفی که بسیج برای خود تعریف کرده دخالت در انتخابات نیست، بلکه زمینه‌سازی برای حماسه سیاسی است.» به گفته وی اینکه «بسیج به هیچ عنوان وارد این میدان [انتخابات] نشود و بیگانه و خنثی باشد و هیچ نقشی برای خود تعریف نکند که این هم غلط است.» تویسرکانی اظهار کرده «دشمن سناریوهای مختلفی برای ایجاد ناامنی در کشور» دارد و بسیج در شناسایی این «دسیسه‌ها» فعال است. به گفته وی در عرصه نیروی انسانی نیز «بسیجیان را برای مقابله با هرگونه تحرک امنیتی علیه انقلاب تمرین داده‌ایم و مانورهای خاصی برگزار کردیم و بسیج به صورت شبانه‌روزی در این عرصه فعال است.» تویسرکانی درباره «سازماندهی جدید رزمی» بسیج نیز گفت: «در سال ۹۱ گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس را تاسیس کردیم که این گردان‌ها حوزه‌محور است و هر حوزه‌ای، یک گردان واکنش سریع دارد و از منطقه ماموریتی خود دفاع بومی می‌کند و این گردان‌ها، گروهان‌هایی را نیز در اختیار حوزه‌ها قرار می‌دهند.»

-پرویز اسماعیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: حامد زمانی موسیقی انتخاباتی محمد‌باقر قالیباف با عنوان «ایران سربلند» را ساخت كه جهت ستادهای انتخاباتی وی رو‌نمایی و در فضای وب برای علاقه‌مندان منتشر می‌شود.

-سعید مرتضوی متهم ردیف اول دادگاه کهریزک درجمع خبرنگاران اظهارداشت :به صلاحیت دادگاه ایراد واعتراض دارم.

-نجار وزیر کشور گفت: به لطف خدا کارها خوب پیش می رود و همه شرایط برای برگزاری شایسته انتخابات ریاست جمهوری فراهم است.

-جعفر شجونی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از حمایت حزب متبوعش از کاندیداتوری علی اکبر ولایتی خبر داد.

-اژه ای سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری افرادی از سوی وزارت اطلاعات خبر داد که در آستانه انتخابات قصد بر هم زدن امنیت کشور را داشتند.

-اژه ای سخنگوی قوه قضائیه گفت: از آنجایی که احمدی‌نژاد در روز ثبت‌نام برای انتخابات، مشایی را همراهی کرده است این موضوع جرم تلقی شده و پرونده‌ای برای وی در قوه قضائیه تشکیل شده که در حال حاضر در حال رسیدگی است.

-محمدباقر قالیباف، دغدغه امروز مسئولین را رسیدگی به مردمی دانست که از همه چیز خود برای دفاع از اسلام و انقلاب گذشتند.

-نظر آیت الله مصباح یزدی درباره جلیلی: به نظر می‌رسد که ایشان در اصول و مبانی ضعف ندارد
-غرضی: تعامل سفت و سخت با امریکا بسیار لازم است

-ولایتی: برای درمان اقتصاد و معیشت یک فرصت 100 روزه می‌خواهیم/ قول می‌دهم که مسئله هسته‌ای را حل کنم

-کنفرانس خبری دکتر محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروزسه شنبه مورخ 7/3/92 در بازار تهران برگزار می شود.

-اولین انتقاد جلیلی به جایگاه و وظایف مجلس: نباید سیاست گذار، ناظر و مجری یکی باشد
-سایت روزنامه دولت: جلیلی چه از احمدی نژاد دفاع کند، چه به او حمله کند،پایگاه رای خود را ازدست می دهد

-کیهان: اگر هاشمی می آمد،حوادث 88 تکرار می شد

-ولایتی: اصل برنامه ام دفترچه ای ۸۰ صفحه ای است/ احیای جاده ابریشم طرح مهم بنده است

-مطهری: قصد حمایت از کاندیدایی را ندارم

    اخبار داخلی
توصیه‌های مهم رهبر انقلاب در خصوص حفظ نشاط انتخاباتی بدور از ریخت و پاش در تبلیغات و ایجاد کدورت

همزمان با ایام سالروز فتح خرمشهر، صبح روز (دوشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند. فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، گام بلند و حماسی و پرشور ملت ایران در انتخابات پیش روی ۲۴ خرداد را بشارت دهنده موفقیت ها و دستاوردهای بزرگتر برای انقلاب و نظام اسلامی دانستند و با توصیه به مردم برای دقت در اظهارات و شعارهای کاندیداهای محترم بمنظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنین توصیه مؤکد به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه نظام اسلامی و پرهیز از ریخت و پاش، تخریب و بداخلاقی، در تبلیغات، تأکید کردند: به توفیق الهی، فردای این کشور و ملت، فردایی روشن، عزتمدارانه و برای همه الگو خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: جبهه معاندان، ۳۴ سال است که به هنگام برگزاری هر انتخابات، جنجال آفرینی می کنند و در عین حال همواره هم ناموفق بوده اند، و به لطف الهی این بار نیز ملت بزرگ ایران، به آنها تو دهنی خواهند زد.

ایشان، مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع کاندیداهای محترم فراخواندند و تأکید کردند: مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت تشخیص های مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تفاوت تشخیص ها، و علاقه مندی های متفاوت به کاندیداها نباید منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برای انتخاب و گزینش عالی ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.

ایشان چند توصیه هم به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشتند و گفتند: کاندیداهای محترم نیز باید کار را با حماسه و شور و غیرتمندی به پیش ببرند اما بدون چالش.

هاشمی: از تصمیم خود آسوده‌خاطرم

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در دیدارهای جداگانه با تعدادی از جوانان فعال سیاسی و جمعی از اعضای شورای مرکزی هماهنگی اصلاحات سخنرانی کرد . هاشمی در تحلیل آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی گفت: «متاسفانه کسانی که در مبارزات دوران انقلاب، سهمی نداشتند و حتی برخی از آنها مبارزه را حرام می‌دانستند که اسامی آنها نیز در تاریخ انقلاب محفوظ و شاخص‌ها، حرف‌ها و مواضع آنها نیز مشخص است، امروز بعضی‌ مصادر را در دست گرفته‌اند و انقلابی‌نماها در لباس دین و با شعارهای انقلابی، درصدد ایجاد انحراف در اهداف و آرمان‌های بلند امام راحل(ره) و مبانی اسلامی هستند.» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز تاسف حاضران در مورد رد احراز صلاحیت‌ها، با اشاره به خیل عظیم درخواست و تقاضاها از سوی قشرها و صنوف مختلف ظرف چند ماه گذشته از ایشان برای حضور در عرصه این دوره انتخابات، گفت: «از اقدام صحیح و صریحی که انجام دادم کاملا راضی و خداوند را شاکرم چون این تصمیم را براساس احساس وظیفه و رعایت مصالح و منافع نظام گرفتم و اینک در نزد خداوند، تاریخ و مردم فهیم و قدرشناس ایران شرمنده نیستم و اگر یکبار دیگر نیز به گذشته برگردم همین تصمیم را خواهم گرفت.» آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: «هرچند نگرانی‌هایم باقی است ولی در نزد وجدان خود آسوده‌خاطرم.

تشکر پور محمدی از هاشمی
مصطفي پورمحمدي، رييس سازمان بازرسي كل با اشاره به ثبت‌نام افراد سرشناس طيف‌هاي مختلف سياسي در انتخابات و پذيرش نتايج بررسي صلاحيت‌ها از سوي اين كانديداها اظهار داشت: اينكه افراد سرشناس در انتخابات ثبت‌نام كرده و بعد كه صلاحيت‌شان احراز نشده آن را پذيرفتند، ‌قابل تقدير است. اينجا بايد از آقاي هاشمي‌رفسنجاني تشكر كنيم؛ ‌ايشان با آن جايگاه و موقعيت در برابر قانون رفتار، ‌منش و منطقي از خود نشان داد كه مورد تقدير است و همه بايد از رفتار هوشمندانه اجتماعي ايشان تشكر كنيم.

-رییس جمهور: پروژه‌های مهر ماندگار اهداف دشمنان برای ناامید کردن مردم را ناکام گذاشت
- مشایی : با 33 میلیون رای رییس جمهور می شوم

-نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جبهه امنیتی هم آمریکا و هم‌پیمانانش که جنگی تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه اندخته‌اند، مطمئن باشند که شکستی ذلیلانه خواهند خورد.

    اخبار خارجی
-کاترین اشتون : تعیین دور بعدی مذاکرات هسته ای با ایران پس از انتخابات

-سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ادعا کرد که شهروندان این کشور که در ایران بازداشت شدند هنوز به طرف آذربایجانی تحویل داده نشده‌اند.

-عبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به برنامه‌ریزی بخش عمده‌ای از عملیات گروه‌های تروریستی در تل‌آویو هشدار داد: در صورتی که مرزها برای جلوگیری از ورود سلاح و تروریست به سوریه مسدود نشود، محور جدیدی علیه رژیم صهیونیستی از جولان گشوده خواهد شد.

-نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف بررسی مساله ارسال سلاح برای مخالفان سوری و قرار دادن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه، آغاز شد.

-شیمون پرز ، رئیس رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه توافقنامه صلح میان اسرائیل، مصر و اردن در حال حاضر به بوته آزمایش گذاشته شده است، محمود عباس را «دوست نزدیک» اسرائیل خواند.

مهمترين عناوين روزنامه‌های سه‌شنبه


*کیهان
-رهبر انقلاب با تأکيد بر حضور پرشور مردم در انتخابات:فرداي روشن ملت ايران براي همه الگو خواهد بود

*وطن امروز

-الشرق‌الاوسط: پادشاه سعودي با تنفس مصنوعی زنده است؛اخبار متناقض از مرگ عبدالله


*خراسان

-رايزني هاي مهم کانديداها با مهدوي کني هاشمي رفسنجاني و مصباح يزدي


*آرمان
- دیدارهای انتخاباتی در دفتر‌آیت ا...هاشمی‌؛تلاش عارف و روحانی برای تبدیل شدن به قطب انتخاباتی اصلاحات

*آفتاب یزد
-سعید جلیلی کاندیدای اصلح جبهه پایداری معرفی شد؛جلیلی به دیدار ایت الله مصباح می رود

*خورشید

-سعید مرتضوی: قصور درمانی و تزریق آمپول اشتباه علت مرگ مرحوم کامرانی بود


*تهران امروز

-قاليباف در زنجان: به فضل الهي و با كمك شما مردم و جوانان، عنوان مي‌كنم كه مشكلات قابل ساماندهي است


*رسالت
-روحاني: انتخابات ، وجه مردم سالارانه جمهوري اسلامي است
 

*جوان

-بهمني: هر اونس طلا تا 1200 دلار هم كاهش مي يابد

*سیاست روز

-ادعای جدید بهمنی ؛هدفمندي اجرا نمي‌شد تورم را به زير ۵ درصد مي‌رساندم؛تورم در گير و دار توهم
 
*بانی فیلم
-برخي از فيلم هاي برگزيده كن از سوي منتقدان و تماشاگران آثاري ضعيف و غير قابل دفاع لقب گرفته بودند؛باج فستيوال به دولت فرانسه؛ كن 66 اخلاق را باخت!


*جمهوری اسلامی
-رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع)؛داوطلبان رياست جمهوري، از ايجاد كدورت ريخت‌وپاش و نفرت‌پراكني پرهيز كنند
 
*مردم سالاری
-هاشمي رفسنجاني:هرچند نگراني‌هايم باقي‌است ولي از تصميم خود آسوده خاطرم
 

*جهان صنعت
-دادستان کل کشور با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری خبر داد: قوه قضاییه در حال رسیدگی به پرونده رییس‌جمهور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین