کد خبر: ۱۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
مسؤولان تلویزیون نمی‌خواهند کارهای دفاع مقدس ساخته شود

تلویزیون خوراک ندارد، مردم ماهواره می‌بینند

جعفر دهقان درباره‌ی فیلم و سریال‌سازی در حوزه‌ی دفاع مقدس، گفت: ساخت فیلم و سریال در زمینه‌ی دفاع مقدس نه تنها جزو اولویت‌های صداوسیما نیست، بلکه شاید در رده‌های آخر اولویتشان هم نباشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها در نقش رضا شاه در سریال «معمای شاه» ایفای نقش می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان مطلب بالا عنوان کرد: من بعید می‌دانم که کمرنگ شدن حوزه‌ی دفاع مقدس در تلویزیون به خاطر نبودن بودجه باشد؛ وگرنه کارهای دیگر هم ساخته نمی‌شد؛ احساس می‌کنم که مسؤولان و مدیران تلویزیون نمی‌خواهند کارهای دفاع مقدس ساخته شود.

وی افزود: آیا واقعا بودجه‌ای ندارند یا نمی‌خواهند درباره‌ی دفاع مقدس فیلم بسازند؟ اگر بودجه ندارند چطور برای کارهای مناسبتی سطح پایین پول دارند ولی برای اثار ارزشی ندارند؟!

دهقان ادامه داد: مثلا چرا در آثار مناسبتی ماه رمضان به دفاع مقدس نمی‌پردازند؟ مگر مردم نمی‌توانند با دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند؟ آثار دفاع مقدس که معنویت بیشتری دارند.

این بازیگر همچنین خاطرنشان کرد: چرا مردم ما سریال‌های مبتذل ماهواره‌یی را نگاه می‌کنند، چون تلویزیون ما خوراک فرهنگی ندارد. کشورهای دیگر از آن طرف دنیا آثارشان را به خورد مخاطب ما می‌دهند و مسؤولان و مدیران ما در این زمینه اقدامی نمی‌کنند و می‌نشینند و می‌گویند باید مبارزه فرهنگی کنیم.

وی یادآور شد: در دهه‌ی 70 سینمای جنگ فعال بود اما نمی‌دانم الان چه اتفاقی افتاده است که سینمای جنگ ما کمرنگ شده و کلا فراموش شده است و حرفی از آن زده نمی‌شود، امیدمان به تلویزیون بود که متاسفانه تلویزیون هم زیاد کاری انجام نمی‌دهد.

دهقان گفت: نمی‌دانم دلیل فراموش شدن دفاع مقدس و نساختن فیلم و سریال‌های خوب در این زمینه چیست؟ شاید هم به سیاست‌گذاری‌های فرهنگی ما برمی‌گردد، باید در اتاق فکر درباره‌ی اینکه چرا از سینمای جنگ دوره شده‌اند، صحبت و برنامه‌ریزی کنند.

او اظهار کرد: اگر به حوزه دفاع مقدس بها داده شود، تولیدکنندگان خیلی خوب می‌توانند دفاع مقدس را به تصویر بکشند. همچنین اگر بودجه، هماهنگی و امکانات در اختیار باشد، چرا تولیدکنندگان در این حوزه کار نکنند؟ فیلم جنگی ساختن به فضا و لوکیشن خاصی نیاز ندارد و می‌توان در شهرک سینمایی آن را ساخت اما مدیران سخت می‌گیرند.

این بازیگر تلویزیون انتقاد کرد: نامه‌نگاری‌هایی که در کشور ما وجود دارد، همیشه لطمه به کار می‌زنند. ما یک محل مشخص نداریم تا عوامل از آنجا کمک بگیرند و ادوات جنگی را تهیه کنند.

او افزود: انجمن سینمایی دفاع مقدس نیز سخت‌گیری می‌کند و وقتی تولیدکنندگان برای کمک گرفتن به آنها مراجعه می‌کنند، اول فیلمنامه را می‌بینند، بررسی می‌کنند و حتی نظر هم می‌دهند؛ مثلا کل هزینه‌ی یک فیلم را برای چهار تانک و تفنگ می‌خواهند بگیرند پس بقیه‌ی تولید چه می‌شود ؟!

دهقان ادامه داد: بخش خصوصی که نمی‌آید برای یک فیلم جنگی سرمایه‌گذاری کند، سینمای جنگی سینمای گیشه‌یی نیست که با آن تجارت کنند.

به گزارش ایسنا،بازیگر نقش «رضا شاه» در سریال «معمای شاه» درباره بازی خود در این سریال نیز عنوان کرد: گروه تولید همچنان مشغول تصویربرداری است و من هم منتظرم تا گروه به کاخ گلستان بروند تا سکانس‌های رضا شاه را تصویربرداری کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین