کد خبر: ۱۹۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

گزیده اخبار انتخاباتی 8 خرداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار دکتر روحانی:

عصر ایران ، ٧ خرداد
حسن روحانی یادآور خاتمی بود
هواداران ریاست جمهوری حسن روحانی بی‌آنکه نیاز باشد از موضعی طلبکارانه دیگران را به رای دادن فرابخوانند، می‌توانند این نکته ساده را به تحول‌طلبان داخل و خارج کشور یادآور شوند که رای به حسن روحانی مبتنی بر همان استدلال بنیادینی‌‌ست که قرار بود مبنای رای به هاشمی باشد.
او دیشب یادآور خاتمیِ سال 76 بود. همانند خاتمی، و حتی شاید کمی بهتر از او، سریع و فصیح حرف می‌زد و همانند او لبخندهایی می‌زد که برای اقتدارگرایان احتمالاً لبخندهایی اعصاب‌خردکن بود!

بی‌تردید دیشب اگر هاشمی رفسنجانی به جای حسن روحانی در شبکه 2 سیما ظاهر شده بود، این همه جذاب و موثر حرف نمی‌زد. بیان شیوا و سیمای زیبا در کنار قوت حافظه و سرعت ناطقه، حسن روحانی را کاندیدایی مستعد به اجماع‌رساندن اصلاح طلبان نشان داد!

از کدام افتخار سخن مي‌گوئيد؟!
مطلب چاپ شده در صفحه ٢ روزنامه کیهان  ٨ خرداد

اظهارات حسن روحاني در برنامه تبليغاتي تلويزيوني تعجب ناظران مطلع را برانگيخت. وي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري که با تک‌گويي، بداخلاقي و تحريف ‌واقعيات همراه بود، از دوره امتياز دادن‌هاي يک سويه به غرب بر سر چالش هسته‌اي تصويري طلايي به نمايش گذاشت و به مجري برنامه نيز با تندخويي حمله کرد. بايد از آقاي روحاني که با افتخار ادعا مي‌کند ايشان مانع ارسال پرونده هسته‌اي کشورمان به شوراي امنيت شده بودند، پرسيد؛ در حالي که تمامي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به حالت تعليق درآمده بود، چه بهانه‌اي براي ارسال پرونده به شوراي امنيت سازمان ملل وجود داشت؟! و اين چه افتخاري است که به آن اشاره مي‌کنيد؟!

برای دوست استثنایی جک استراو
مطلب چاپ شده در روزنامه وطن امروز 8 خرداد
ما به آقای حسن روحانی نقد داریم و این نقد به دلیل عملکرد وی در برنامه هسته‌ای است. اکنون اگر به بهانه حضور آقای روحانی در عرصه انتخابات، باز هم فضای نقد وی فراهم شده، به دلیل رقابت‌های انتخاباتی نیست چرا که اساسا آقای روحانی واجد مولفه‌های جدی برای رقابت نیست. آنچه محل دغدغه است؛ سوء‌استفاده از فضای مساعد فعلی برای موجه قراردادن یک الگوی محاسبه غلط است، الگویی که رفتار آقای روحانی در ۲۲ ماه مدیریت بر مذاکرات هسته‌ای، از آن مشق می‌شد.

خبرگزاری تسنیم
چرا روحانی از واقعیت فرار می‌کند؟
مهدی محمدی        تاریخ: ۰۷/خرداد
چرا آقای روحانی به مردم نگفت که او در مذاکرات به غربی‌ها قول داده بود که برنامه غنی‌سازی ایران را تعطیل نگه‌دارد و در واقع به‌ازای این موضوع اروپایی‌ها پذیرفتند از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت خودداری کنند؟

بولتن نیوز        ۰۷ خرداد
ملاقات حسن روحانی با شیراک و شرودر باعث تعلیق فعالیت هسته ای ایران شد
فرار به جلوی حسن روحانی از مسوولیت در برابر تعلیق فعالیت های هسته ای
اینها اقداماتی است که باید بجای تقدیر از حسن روحانی ، وی مواخذه شود که چرا مهر تعلیق برنامه های هسته ای ایران را به عالی ترین مقام های سه کشورعمده اروپائی سپرده است و چرا در زمان مدیریت وی، غنی سازی اورانیوم کنار گذاشته و تا پایان حضور وی نیز شروع نشد؟

جهان نیوز
 7  خرداد 1392
همزمان با تطهیر هاشمی و هجمه به منتقدان؛
یکه‌تازی روحانی در میدان بی‌رقیب و قهرمان‌نمایی هسته‌ای از خود
حجت‌الاسلام حسن روحانی که روز یکشنبه نشان "حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی" را دریافت کرده بود، بخش زیادی از سخنان انتخاباتی شب گذشته خود را به تمجید و تطهیر آقای هاشمی و نیز عملکرد هسته ای دولت اصلاحات اختصاص داد.

اخبار انتخابات:

رونمایی سایت«ویکی‌رضایی»در بازار تهران
محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در اولین نشست خبری خود در بازار بزرگ چهارسوق تهران با شعار یا ابالفضل از سایت ویکی‌رضایی و همچنین کتاب برنامه‌هایش رونمایی کرده و گفته: روشنفکران و اندیشمندان و بازآفرینان می‌توانند با مراجعه به سایت ویکی‌رضایی که تاکنون به 30 صفحه رسیده و همچنین کتاب برنامه‌های من پس از آن‌که من فرمان دولت را به دست بگیرم در ویراستاری برنامه‌ها به من کمک کنند.

-عارف: چرا برای استخدام می پرسند سال ۸۸ به چه کسی رای دادی؟

-قائم مقام آیت الله مصباح: آقای مصباح هرگز از احمدی نژاد حمایت نکرده و نام او را نبرده است

-سردار نقدی: رهبر انقلاب درباره عدم دخالت سپاه و بسیج در انتخابات تذکرات شفاهی داده‌اند

-قالیباف: حرف مرد دوتاست/ بعضی اقوام و گروههای کشور احساس می کنند سهمی در دولت ندارند

-اعلام حمایت حزب موتلفه و جامعه اسلامی مهندسین از کاندیداتوری ولایتی

-محد جواد کولیوند، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها: پرونده 200 ردصلاحیت شده بررسی و نهایی شده است

-نامه ستاد جوانان اصلاحطلب به هاشمی و خاتمی: از یکی از آقایان عارف یا روحانی حمایت کنید

-رضایی: تعیین زمان برای حل مشکلات اقتصادی، پوپولیستی است/ هر خانه را تبدیل به چشمه ثروت می‌کنم

-عارف: هر دو یا سه هفته یک بار بدون هماهنگی به جمع مردم می‌روم تا از مشکلات آنان باخبر شوم

-جلیلی: تمام ادعای من این است که در کشور ظرفیت‌های خوبی داریم که باید بر مبنای گفتمان انقلاب آزاد شود

-شریفزاده رییس تاد مرکزی مشایی خبرداد: تعطیلی ستادهای انتخاباتی مشایی/ ردصلاحیت 99درصد کاندیداهای دولت در انتخابات شوراها

-ولایتی: بر عهد خود در تصمیم مشترک با جامعتین پایبندم/قرار نیست همه چیز را جلوی میکروفن‌ها بیان کرد

-نجاروزیرکشور: بیش از 50میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دادن در انتخابات هستند/آمادگی برگزاری مرحله دوم را داریم

-ولایتی مطرح کرد: نامزدهای ائتلاف پیشرفت تا آخر در صحنه می‌مانند

-معاون امنیتی وزارت کشور: بنا نیست اتفاقات 88 تکرار شود

-جلیلی: پشت خیمه‌های دشمن هستیم

-سوریه اولین سفر خارجی حداد در صورت رای‌آوردن

-رضایی:سفره مردم و دولت باید یکی شود

-سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 300 هزار نیرو امنیت انتخابات 24 خرداد را تأمین می‌کنند.

-محمدرضا عارف گفت: آقای هاشمی به من توصیه جدی داشت که من در انتخابات مشارکت جدی داشته باشم.


اخبار داخلی:
-رئیس جمهور با بیان اینکه هنر مهندسان ایرانی در پروژه سیاه بیشه مشخص شد،گفت: اجرای سد سیاه بیشه توسط متخصصان بومی اجرایی شد.

-صدوقی دبیر هیئت دولت با بیان اینکه فضای انتخاباتی فعلی کشور فضای مناسبی برای انجام این سفرها نیست، گفت: سفرهای استانی دولت تا انتخابات برگزار نمی‌شود.

-تمامی زائران داخلی و خارجی شرکت کننده در بیست و چهارمین سالگرد مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نزد بیمه ایران بیمه شدند.

-پرونده لایحه بودجه کل کشور سال 92 با رقم 727 هزار میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی بسته شد.

-انتخابات هیات رییسه مجلس برای دومین سال کاری مجلس نهم امروز برگزار شد و نمایندگان ملت تنها با یک تغییر هیات‌ رییسه‌ خود را ابقاء کردند.

-پورمختارسخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در صورتی که نامه تکذیبیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در مورد گزارش این کمیسیون در خصوص سفر اخیر رییس جمهور به نیویورک به دست کمیسیون اصل 90 برسد آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

-نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ششمین سال متوالی علی لاریجانی را به عنوان رییس مجلس انتخاب کردند.

اخبار خارجی:
احتمال بسته‌شدن بعضی مرزهای کشور در ایام انتخابات
علی عبداللهی، معاون امنیتی وزارت کشور، با بیان این‌که ممکن است بعضی از مرزهای کشور در ایام انتخابات بسته شود، گفته: استقرار نیرو، تقویت، تجهیزات و کنترل گلوگاه‌های مرزی از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است. همچنین از مدت‌ها قبل امنیت انتخابات را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری‌ها انجام شده است. اگر لازم باشد بعضی از مرزها را در ایام انتخابات می‌بندیم، همچنان که این موضوع در دوره‌های گذشته هم عرف بوده و در زمان اجلاس غیرمتعهدها هم بعضی از مرزها بسته شد، اما این‌بار این موضوع را با مقامات وزارت امور خارجه زودتر هماهنگ کردیم تا اقدامات لازم با دیگر کشورها در این‌باره انجام گیرد.

-خوان کارلوس آلورالد، معاون وزیر امور خارجه بولیوی که در رأس هیاتی برای شرکت در اجلاس بین‌المللی سوریه در تهران به‌سر می‌برد روز سه‌شنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین