کد خبر: ۱۹۵۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

لاوروف: نیروهای حزب‌الله در سوریه حضور دارند

وزیر خارجه روسیه با هشدار نسبت به افزایش تعداد شورشیان خارجی در سوریه عنوان داشت که نیروهای حزب الله لبنان برای دفاع از شیعیان و مقدسات آنها در سوریه حضور دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود در مسکو عنوان داشت: ما نسبت به حضور روز افزون شورشیان بیگانه در سوریه که از شمال آفریق و کشورهای اروپایی می‌آیند هشدار می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: ما از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه نسبت به بین‌المللی شدن آن هشدار داده بودیم اما امروز شاهد آن هستیم که تعداد شورشیانی که از خارج از کشور از جمله لیبی، کشورهای آفریقایی، اروپایی و خاورمیانه می‌آیند افزایش یافته است.

لاوروف همچنین تاکید کرد: حضور نیروهای حزب الله لبنان در سوریه با هدف محافظت از اماکن مقدس شیعیان صورت می‌گیرد و حزب الله لبنان حضور خود را در سوریه پنهان نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به صورت علنی اعلام کرده بود که نیروهای حزب الله به سمت سوریه برای حمایت از شیعیان و مقدسات آنها حرکت کرده‌اند.

لاوروف همچنین به افزایش ارسال سلاح برای مخالفان سوری اشاره کرد و عنوان داشت: ارسال سلاح برای شورشیان سوری اقدامی غیرقانونی به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: عدم تمدید منع ارسال سلاح از سوی کشورهای اروپایی به سوریه مانعی بر سر راه برگزاری نشست ژنو به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی شبکه خبری المنار، لاوروف همچنین تاکید کرد:سوریه معتقد است تنها راه حل و فصل درگیری‌ها در سوریه برگزاری نشستی بین‌المللی در این خصوص است، چرا که درگیری‌ها در این کشور رنگ و بوی طائفه‌ای گرفته است و این مساله باعث گسترش اختلافات میان جهان اسلام به شمار می‌آید. باید از راهکارهای یک جانبه و سیاست‌های دو پهلو دوری کرد و از همگان از جمله ایران دعوت شود تا در مذاکرات شرکت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین