کد خبر: ۱۹۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

گزیده اخبار انتخاباتی 12 خرداد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اخبار دکتر روحانی:

حسن روحانی در حسینیه جماران:

پیروزی از آن ماست

دکتر حسن روحانی در دیدار با جمعی از جوانان و دانشجویان سراسر کشور در حسینیه جماران با تسلیت ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: 24 سال قبل در چنین روزهایی مردم ایران شاهد لحظاتی تلخ بودند.آن قلبی که در چنین روزهایی مردم ایران و مسلمانان جهان با او می تپید آخرین ضربان خود را در این جهان ثبت کرد. از روز 11 خرداد 1368 صدا و سیما از مردم می خواست برای بهبود حال امام دعا کنند. عصر روز 13 خرداد که من در مجلس شورای اسلامی بودم به ما خبر دادند که حال امام نامساعد است. با تعدادی از اعضای هیات رییسه مجلس به جماران آمدیم. وقتی برای دیدن امام کنار بستر ایشان رسیدیم پزشک مخصوص اجازه ورود نداد که حاج آقا احمد رسید و دست مرا گرفت و کنار بستر امام برد. ساعت های سختی برای یاران امام بود وقتی به ساعت 10:23 شب رسیدیم با یک دنیا تاسف آن قلب برای همیشه از حرکت ایستاد، گویی آسمان بر روی زمین خراب شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه امام از همین حسینیه بود که با مردم دنیا سخن می گفت، افزود: پیام های سرنوشت سازی برای ایران و مسلمانان جهان ازاین مکان به گوش همه عاشقان آزادی رسید. هر چه را داریم از عزت، سربلندی و رادمردی و پایمردی از راه او و خط او داریم. اگر شما جوانان امروز در حسینیه جماران از آزادی سخن به میان آورید از آثار کلام و خط اوست.امروز چقدر جای امام خالی است.

روحانی با بیان اینکه روزهای حساسی را می گذرانیم، گفت: شما امروز از فراز و نشیب، غم و اندوه، سختی های مردم در این 8 سال سخن گفتید.

در روزگاری که قیمت نفت در بالاترین سطح خود در تاریخ کشور بود متاسفانه با درآمد سرشار این همه گرفتاری وجود دارد. دشمنان خارجی ایران در طول این 35 سال برای ضربه زدن به ایران تلاش های زیادی کردند اما در دولت های قبلی هرگز آنها موفق نبودند اما امروز متاسفانه سایه شوم تحریم بر سر مردم ما سایه افکنده است.

وی ادامه داد: دولت آیت الله هاشمی در روزهای سخت پس از جنگ کشور را در مسیر سازندگی قرار داد و دولت حجت الاسلام خاتمی توانست کشور را از جنگ و تحریم دور نگه دارد.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه می توان با دنیا با منطق سخن گفت، افزود: روزی که آمریکایی ها در اوج غرور بودند و می خواستند پرونده ما را به شورای امنیت ببرند دولت خاتمی با تدبیر جلوی این کار را گرفت. جوان های عزیز بدانید! دولت هاشمی و دولت خاتمی فن آوری هسته ای را تکمیل کردند. اولین سانتیریفیوژ در دولت آقای هاشمی وارد ایران شده و اولین غنی سازی در دولت آقای خاتمی انجام گرفت.

روحانی گفت: بازدید تابستان 1381 بنده و مهندس موسوی از شرکت کالا الکتریک خبر غنی سازی را برای مسوولین برد و در پاییز 1381 با مهندس موسوی به اصفهان رفتیم و شاهد اولین  قدم ها در تاسیسات ucf اصفهان بودیم. در حالیکه عده ای سر سفره آماده نشسته اند و شعار دادند.سفره که کاملا آماده شد تازه به دوران رسیده ها فرا رسیدند و غریو شادی سر دادند، اما این افتخار از آن دولت سازندگی و اصلاحات است.

وی در ادامه افزود: خواهران و برادران عده ای آمدند شعار دادند، تهمت زدند، ما و شما صبر کردیم و سختی ها را به خاطر کشور به جان خریدیم. البته من در این 8 سال سکوت نکردم.بنده جزو اولین منتقدین از سال 1385 بودم. بدانید با حمایت مردم تمام قفل هایی که در این 8 سال بر روی توسعه و رفاه کشور بسته شده است را باز می کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان عزیز و دانشجویان قهرمان، بدانید این کشور را با کمک هم به عظمت و بزرگی شایسته آن برمی گردانیم. فاتحان عملیات خیبر و بدر بدانید سفره مشترک نفتی بین ایران و عراق توسط همسایه کم کم استخراج می شود. ادامه این روند برای مردم ایران نوعی حسرت و سرافکندگی است.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران استحقاق زندگی آرامتر با عزت، آزادی و امنیت بیشتری دارند گفت: نکند عده ای شما را مایوس کنند برای روز رای، پای صندوق آراء نروید میدان را به رقیب واگذار کرده اید.

وی اظهار داشت: شرایط سال 92، شرایط 88 نیست انشاء الله پیروزی را به حول و قوه الهی با حضور گسترده شما پای صندوق رای شاهد خواهیم بود.
 
حسن روحانی در نشست خبری: 'رسانه‌ میلی' باید به 'رسانه ملی' تبدیل شود
دکتر حسن روحانی یک روز پس از برکزاری نخستین مناظره صدا و سیما در نشست خبری با خبرنگاران  در مورد این مناظره و مسایل دیگر سخن گفت.

گزیده سخنان او به این شرح است :
 

-اجماع در میان مسئولان رده بالا، شکاف میان قوای سه گانه و نخبگان سطح بالا و مسئولین عالی رتبه را کم و بیش در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و از سوی دیگر با وجود تاکیدات رهبری بر جذب نخبگان نه تنها از نخبگان استفاده نشد بلکه تنها به انزوا کشیده شدند.
- اگر بنا باشد در برابر دشمنان مقاومت کنیم باید اتحادهای داخلی و انسجام ملی را در کشورمان تقویت کنیم.
- برچسب‌های مختلف باعث شد عده‌ای از صحنه دور شوند و زمانی که هاشمی نامزد شد موجی در کشور به وجود آمد که نشانگر این بود که این برچسب ها به چه میزان بی اثر است. 
-برای حضور در صحنه با هاشمی و دیگران مشورت کردم و آنها مرا تشویق کردند تا در صحه بمانم.
-هاشمی به من گفت در صحنه بمان و بدان که تخریب علیه تو زیاد می‌شود.
-من خودم را 8 سال است که آماده این تخریب ها کرده ام. هشت سال است که ممنوع التصویر بودم که البته برای ما مهم نیست. در طول این هشت سال یک بار به دستور رهبری به صدا و سیما آمده‌ام. رسانه ملی باید ملی باشد و نه "میلی"؛ رسانه ملی برای ما مشکل ایجاد می‌کنند. عده ای می خواستند انتخابات را مهندسی کنند که رهبری و مردم در برابر آنها ایستادند.همان عده امروز به دنبال مهندسی رقابت نامزدها هستند. 
-ما با معماری رقابت ها در رسانه ملی مشکل نداریم. باشگاه خبرنگاران به اجبار مطلبی را نوشت که بعد گفتند هک شده است و تنها در دو خط عذر خواهی کرد.
-مناظره روز گذشته اصلا امری مهم تلقی نمی‌شود چراکه نه تنها کاندیداها مورد توهین قرار گرفتند بلکه دو چندان به ملت ایران توهین کردند. کاندیداها قصد ندارند که با نظام کشور و بزرگان نظام مبارزه کنند و لذا قصد ایجاد رقابت سالم دارند تا زمینه را برای تسهیل انتخابات ملت ایران فراهم کنند.
-حادثه دیروز وسیله تمسخر در رسانه های بیگانه شد. مناظره دیروز در میان 8 کاندیدا را در زیر علامت سوال برد چراکه نتوانستند یک رقابت جذاب را سامان دهند لذا به اندازه توان هسته ای کشورمان این موضوع حائز اهمیت است.
-بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند و افرادی که قرار بود به هاشمی رأی دهند آنها در نظر داشتند به فکر و راه و روش هاشمی رای دهند. 
-سه هزار سانتریفیوژ فطعاتش آماده شده بود و 1700 سانتریفیژ مونتاژ شده بود.
-هاشمی از من خواسته است که در رقابت حضور داشته باشم و استوار باقی بمانم. رئیس جمهور پاسدار مذهب رسمی قانون اساسی است. من آماده‌ام تا فصل سوم قانون اساسی را که امروز به فراموشی سپرده شده است را به اصل اجرا کنم. در کشور ما دیکتاتوری وجود ندارد و تصمیم فردی در کشور گرفته نمی شود.
-با توجه به 35 سال همکاری با هاشمی بسیار مشتاق بودم تا در فیلم مستند خود از نظرات مشترک و بیانات ایشان بهره مند شوم.
-بنده مخالف افراط گری هستم و ملت شریف ایران قطعا یا افراد افراط گر یا معتدل را انتخاب خواهند کرد. بنده با اصولگرایان معتدل هیچگونه مشکلی ندارم و با آنها فعالیت هایی بسیاری نیز داشته ام و تجربه زندگی بنده این موضوع را اثبات می کند.
- اگر هاشمی در صحنه بود اصولگرایان معتدل به او رای می دادند.
- دیروز در مناظره نمی دانم 90 ثانیه از کجا آمده بود که ما نتوانستیم حرف های خود را مطرح کنیم. ما به دنبال این هستیم که شکاف های ساختگی ادامه پیدا نکند. ما ملت واحد هستیم و وحدت ملی باید در کشور تقویت شود زیرا این اتحاد است که مشکل را حل می‌کند.
 
اخبار انتخابات:

-داوود احمدی‌نژاد: سعید جلیلی همان راه برادرم را می‌رود همه مراقب باشند
-باهنر: قالیباف و ولایتی شانس بیشتری در نظرسنجی‌ها دارند/ گروه خونی احمدی‌نژاد و جلیلی به هم می خورد
-محسن رضایی: اگر شیوه مناظره اصلاح نشود در آن شرکت نمی کنم
- عارف در گفت‌وگو باخبرآنلاین: اعتراض خودم را علنی مطرح کردم/امیدوارم در مناظره‌ها تجدیدنظر شود
- عماد افروغ: مشکوکم به برگزاری چنین مناظره‌ای/ ضرغامی از ملت ایران عذرخواهی کند
- وزیر اطلاعات دولت اصلاحات: هاشمی و خاتمی نظر قطعی روی روحانی دارند
- علی عسگری مطرح کرد: احتمال حمایت علنی آیت‌الله هاشمی از حسن روحانی
- جلیلی: برخی داشتن تیم را به باند تعبیر می کنند/ انتقاد از عملکرد هسته‌ای دولت اصلاحات
- قالیباف: حق ندارم بگویم قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد/ حق تکروی و خودرایی ندارم
- رییس ستاد ولایتی: مناظره دیروز با سطح انتخابات ریاست جمهوری تناسبی نداشت
- پیشنهاد توکلی برای ادامه مناظره انتخاباتی: نامزدها دو به دو، طرف مناظره خودشان را انتخاب کنند
- غرضی درگفت و گو با خبرآنلاین: مردم باید بگویند مناظره خوب بوده یا نه/صداوسیما روش مناظره را تغییردهد
- اولین مستند رادیویی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پخش سکانسی از "آژانس شیشه‌ای" از رادیو ایران روی آنتن رفت.
-رضایی: دست‌هایم در خدمت ملت بزرگ ایران خواهد بود
-قالیباف: باید از ظرفیت‌های کشور به نحو شایسته‌ای استفاده شود
علی باقری رییس ستاد جلیلی : جلیلی گزینه دولت در انتخابات نیست-
نجار وزیر کشور: سعی داریم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از قبل اعلام کنیم-
-احمد توکلی نسبت به عدم ترک سالن مناظره توسط ۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز تعجب کرد.
 
  اخبار داخلی:

-آیت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب و نظام اسلامی ایران با نام، آثار و برکات وجودی امام خمینی(ره) عجین شده است و هرگونه تلاش و اقدام آگاهانه یا ناآگاهانه برای نادیده انگاشتن یاد و نام امام(ره) و دستاوردهای ایشان، ضرر بزرگی برای انقلاب اسلامی است.
-سردار نقدی: کشور نیازمند رییس‌جمهوری است که از ظرفیت‌های بسیج مردمی استفاده کند
-سیدحسن خمینی: چه بسیار کسانی که تلاش شد ذلیل شوند و خدا آنها را عزیز کرد
-احمدی‌نژاد: عدالت فقط به چشم آمدن زبان درازها و صدا بلندها نیست
رحیمی: سخت است که دولتهای بعدی کیفیت خدمات این دولت را داشته باشند-
 
اخبار خارجی:

-اولاند: کنفرانس ژنو آماده‌کننده مقدمات بعد از اسد است/تکرار مداخلات مک‌کین در سوریه
-جای کری گفت که انتظار ندارد انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایران محاسبات تهران درباره برنامه هسته‌یی را تغییر دهد.
-در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی، آمریکا هشت شرکت مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران را تحریم کرد.
-اشتون: لغو ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه از امروز اجرایی می‌شود
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین