کد خبر: ۱۹۵۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

نمایندگان اقتصادی 8 کاندیدای ریاست جمهوری چه کسانی هستند؟

نمایندگان اقتصادی 8 کاندیدای ریاست جمهوری چه کسانی هستند و چگونه می‌خواهند در تلویزیون از برنامه‌های اقتصادی نامزدهای خود دفاع کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با داغ‌تر شدن تنور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، افکار عمومی این سئوال را مطرح می کند که چه کسانی قرار است برنامه‌های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری را در تلویزیون تشریح و هر کدام به دفاع از برنامه‌های نامزدهای مورد نظر خود بپردازند.

نمایندگان اقتصادی نامزدها طی 4برنامه و در هر برنامه با حضور دو اقتصاددان ( یکشنبه و دوشنبه هفته جاری و هفته آینده) برگزار می شود. هدف از دعوت از نمایندگان اقتصادی نامزدها، آشنایی بیشتر مردم با برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری و ارائه پاسخ‌های آنها به سوالات افکار عمومی است.

قرعه کشی ترتیب حضور نماینده های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری روز پنج شنبه گذشته با حضور نمایندگان نامزدها و خبرنگاران در سالن جلسات شبکه یک برگزار شد. برنامه پایش امشب ، دوازدهم و دوشنبه سیزدهم خرداد، ساعت 23 از شبکه یک سیما پخش می شود.

نمایندگان اقتصادی سید محمد غرضی و علی اکبر ولایتی در برنامه پایش امشب با تشریح برنامه های اقتصادی نامزدهای خود، به سئوالات اقتصادی می دهند. برهمین اساس، در برنامه یکشنبه شب پایش، بابک حاجیان به نمایندگی از سید محمد غرضی و محمد سوری (مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفتکش ایران) به نمایندگی از علی اکبر ولایتی، حاضر خواهند شد. این برنامه ساعت 23 از شبکه اول سیما پخش می شود.

در برنامه دوشنبه شب نیز نمایندگان اقتصادی سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف برنامه های اقتصادی خود را برنامه پایش تشریح می کنند. محمدهادی زاهدی وفا(معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم) به نمایندگی از سعید جلیلی و ابراهیم یاوری (اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی) به نمایندگی از محمد باقر قالیباف در این برنامه شرکت می کنند.

در برنامه یکشنبه هفته آینده پایش، الیاس نادران (اقتصاددان و نماینده مردم تهران در مجلس) به نمایندگی از حداد عادل و رویا طباطبایی ( اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی) به نمایندگی از محسن رضایی و در برنامه دوشنبه پایش، علی طیب نیا ( اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران) به نمایندگی از محمدرضا عارف و محمدباقر نوبخت ( معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه) به نمایندگی از حسن روحانی حضور خواهند داشت.

سوال نظرسنجی این برنامه درباره مناظره اقتصادی نامزدها در روز جمعه 10خرداد است: آیا نشان دادن عکسهایی به نامزدها و درخواست از آنها برای ارائه نظرشان درباره عکسها را در مناظره جمعه 10خرداد پسندیدید؟ 1.بله  2.خیر. علاقه مندان به شرکت در این نظرسنجی ی توانند یکی از عددهای 1 یا 2 را به شماره 30000111 ارسال کنند.

در همین حال، سئوالات برنامه زنده تلویزیونی پایش از نمایندگان اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری منتشر شد. اکثر این سئوالات همان پرسش‌هایی هستند که به صورت تستی در مناظره روز جمعه از کاندیدای ریاست جمهوری پرسیده شده بود.

در این برنامه "سه دقیقه برای پاسخ به هر سوال به علاوه سه دقیقه برای جمع‌بندی" برای نمایندگان اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری به منظور پاسخ به این پرسشها وقت تعیین شده است.

به گزارش مهر، این 14 پرسش به شرح ذیل است:

1. سیاست مالیاتی نامزد محترم شما چیست؟ آیا با کاهش مالیات برای تحریک تولید و خروج از رکود موافقید؟ حتی اگر در مرحله اول، به افزایش وابستگی بودجه به نفت بیانجامد؟2. نامزد محترم شما برای تنظیم لایحه بودجه سال93، کدام بخشها را در الویت افزایش بودجه و کدام بخشها را در اولویت کاهش بودجه قرار می دهند؟

3. با توجه به شرایط امروز کشور، راهبرد نامزد محترم شما برای توسعه صنعت و اشتغال چیست؟ اولویت را حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط می دانند یا حمایت از صنایع بزرگ و مادر؟ توضیح بفرمایید.

4. در شرایط محدودیت منابع هدفمندکردن یارانه ها، بین سه سیاست کاهش تعداد دریافت کنندگان یارانه، کاهش رقم یارانه و یا افزایش قیمت حامل های انرژی، اولویت نامزد محترم شما، کدام سیاست است و چرا؟

5. شب عید که تقاضای میوه افزایش می یابد، باغداران خواستار محدودیت واردات میوه می شوند و برخی کارشناسان دولت، واردات میوه برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان را توصیه می کنند. تصمیم نامزد محترم شما چه خواهد بود؟

6. سازمان محیط زیست خواستار افزایش استانداردهای زیست محیطی توسط خودروسازان هستند. خودروسازان خواستار مهلت بیشتر برای رعایت این استانداردها هستند و ابراز می کنند درشرایط فعلی با رعایت این استانداردها، ناچار به کاهش تولید و افزایش بیشتر قیمتها خواهند بود. نامزد محترم شما با درخواست کدام طرف موافقت می کنند و چرا؟

7. اگر نامزد محترم شما ناچار باشند از میان بنگاههای بخش های کشاورزی یا صنعت، فقط از یک گروه حمایت کنند، کدام را در اولویت حمایت قرار می دهند؟ درباره دلیل آن توضیح بفرمایید

8. سپرده گذاران در بانکها از نامزد محترم شما می خواهند نرخ سود سپرده را زیاد کنند، تولیدکنندگان متقاضی تسهیلات بانکی، از نامزد محترم شما می خواهند نرخ سود تسهیلات بانکی را کم کنند. تصمیم نامزد محترم شما چه خواهد بود و چرا؟

9. دولت نامزد محترم شما تعطيلات را كم مي كند يا زياد؟ نظرشان درباره تعداد روزهای تعطیل رسمی در ایران چیست؟

10. نظر نامزد محترم درباره استقلال بانک مرکزی چیست؟ آیا موافقند انتصاب رییس کل بانک مرکزی، خارج از اختیارات رییس جمهور باشد؟

11. اولویت نامزد محترم شما برای تحقق عدالت اقتصادی، افزایش ثروت است یا توزیع عادلانه ثروت موجود؟

12. آیا بادرخواست خودروسازان برای دریافت یارانه ارزی (ارز به نرخ کمتر از بازار غیر رسمی) موافقت می کنید؟

13. به نظر نامزد محترم شما در حال حاضر نرخ ارز چقدر باید باشد تا مجموعا منافع ملی را تامین کند؟

14. نامزد محترم شما برای بهبود معیشت عمومی کدام پیشنهاد را بیشتر می پسندند؟ افزایش یارانه نقدی یا مهار تورم؟ و چرا؟


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین