کد خبر: ۱۹۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱

گزیده اخبار انتخاباتی 14 خرداد

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: اخبار دکتر روحانی:

دکتر روحانی می گوید در همان ماه اول ریاست جمهوری اش مشکل خانه سینما را حل خواهد کرد.حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در اظهارت خود در برنامه شبکه خبر در خصوص برنامه های دولتش در صورت پیروزی در زمینه فرهنگی، گفت: در حوزه فرهنگ باید زمینه را برای فعالیت فرهنگی آماده کنیم. موانعی وجود دارد، ما باید کاری کنیم که کالای فرهنگی تولید شود. برای ایجاد کالای فرهنگی باید برخی موانع را برطرف کنیم. مساله کپی رایت یکی از این موانع است که باید حل و فصل کنیم. هم در بعد داخلی مهم است هم برای اتهاماتی که در دنیا به ما زده می شود هم کالای ما وقتی به خارج می شود چون ما به کپی رایت ملحق نشدیم نمی توانیم کاری انجام دهیم.اهم اظهارات دکتر  حسن روحانی در ادامه می آید:

* آدم هایی که خیلی هم متخصص نیستند را برای کنترل کتاب و دیگر کالاهای فرهنگی نگذارید. من به نظارت و کنترل قبل از انتشار خیلی اعتقاد ندارم. قانون را شفاف کنید، اجازه دهید کتاب مثلا 500 نسخه چاپ شود، فاجعه ای رخ نمی دهد، بعد اگر اشکال داشت، تذکر بدهید. اول قانون را شفاف کنید تا فرد بداند با قانون چه باید بکند. چون قانون شفاف نیست برخی کتاب ماه ها یا چند سال  در ممیزی باقی می ماند. و این باعث می شود استعداد و خلاقیت در کتاب از بین می رود.


*درباره فیلم هم اگر بخواهیم کنترل کنیم لااقل یکبار فقط کنترل کنیم نه اینکه چند بار. فیلم در تمام مراحل کنترل می شود، باید کنترل را کم و فضا را آماده کنیم. در بعضی از موارد حتی نیاز به کمک دولت هم دارد. در بخشی از امور فرهنگی چون خرج زیاد است و صرفه ندارد، باید دولت کمک کند. بودجه فرهنگی هم کم است که باید توجه ویژه شود.

* باید بدانیم که فرهنگ اساس و زندگی مردم است. نه اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است اساسا فرهنگ، هویت ما را می سازد، اساسا فرهنگ چیزی است که به جامعه ما نشاط و اعتماد می دهد و سرمایه اجتماعی ما بدون فرهنگ امکان پذیر نیست.

*فرهنگ را باید از طریق فرهنگ توسعه بدهیم. اگر کسی فکر کند توسعه فرهنگ یا اجرای برنامه هیا فرهنگی از طرق دیگر امکانپذیر است مثلا از طریق پلیسی این درست نیست و امکان پذیر نیست. اگر هم جایی نیاز داریم به ابزار غیرفرهنگی، آن ایستگاه آخر آخر آخر است. ایستگاه اول فرهنگی است.

*قبل از امر به معروف و نهی از منکر اول باید مردم را آگاه کنیم که این کار واقعا معروف است و اینکار منکر است قبل از اینکه معروف است نمی توانند امر به معروف کرد. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی ماست اما مرحله به مرحله. ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار خاصی نتوانسته بکند.

* سینما بسیار مهم است. سینما و تئاتر بهترین زبان برای ترویج هنر در زندگی است. اگر اخلاق و اعتقادات، دین و هویت تاریخی و اسلامی می خواهیم زبان سینما و تئاتر بسیار فاخر و تاثیرگذار است. ولی متاسفانه برای کارهای جزئی دردسر و گرفتاری های برایشان ایجاد شده. تشکل های سینما دچار مشکلاتی شده اند و قطعا مسائلی مانند خانه سینما را در همان ماه های اول درست خواهم کرد.

* در زمنیه ماهواره دو کار باید بکنیم، اول اینکه باید مردم واکسینه و آماده شوند. دنیای امروز دنیای اطلاعات آزاد است و خیلی کار سختی است ایجاد محدودیت. نه اینکه نباشد در همه جای دنیا حتی دنیای آزاد هم فیلتر وجود دارد. من معتقد به ناتوی فرهنگی و بالاتر هم هستم. اصلا ناتو یک بخش دارد تحت عنوان بخش فرهنگی. یک معاونت فرهنگی دارد و تلاش می کند از طریق فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اذهان و افکار را فتح کند. باید در برابر آن برنامه ریزی کنیم اما برنامه های ما بسیار ناقص و ضعیف است. من برنامه دارم؛ صیانت از فرهنگ جامعه جزء ضرورت هاست.

* سوریه مساله مهم منطقه‌ است. اولا سوریه جزء کشورهای خط مقدم مبارزه با اسرائیل بوده و هست. سوریه همسایه لبنان است و ما هم با شیعیان و مردمش روابط ویژه داریم. سوریه از طرف دیگر همسایه عراق است که برای ما اهمیت ویژه دارد. خود سوریه هم یک کشور مسلمان است و ما سوریه روابط خوبی بعد از انقلاب داشتیم. بنابراین سوریه مساله مهمی برای ما است. حفظ جان مردم و توقف کشتار در سوریه برای ما مهم است. مبارزه با تروریسم اساساً برای ما مهم است. هرکجا تروریست ها افراطیون و سلفی‌ها و آنهایی که دست به اسلحه می برند و به زندگیف مال و ناموس مردم تجاوز می کنند برای ما حساسیت ویژه دارد. ما اساساً با کشتار و جنگ و ترور مخالفیم. کمک های انسان دوستانه در سوریه برای ما اهمیت دارد. تا 2014 که دولت فعلی حاکم است چون دولت قانونی است از این دولت حمایت می کنیم ولی بعد از 2014 که زمان انتخابات است، حامی انتخابات سالم، آزاد و فراگیر هستیم و هرچه نتیجه انتخابات باشد، برای حمایت از دولت قانونی آینده متعهد می شویم.

* مساله سوریه را باید به سمت حل در اجماع بین المللی ببریم. یعنی همسایگان سوریه و دیگر کشورهای منطقه و کشورهای غربی که فعال هستند و همچنین روسیه، باید تلاش کنیم با یک اجماع بین‌المللی و نزدیک کردن افکار و عقاید، مساله سوریه را حل و کشتار را هرچه سریعتر متوقف کنیم.

* با هر کشوری از جمله آمریکا بخواهیم مذاکره کنیم، چارچوب کلی سرجای خودش هست. چارچوب کلی هم احترام متقابل، منافع مشترک و متقابل و برابری است. برای ما آمریکا یا اروپا خیلی مساله مهمی نیست. البته از این منظر که آمریکا در این 35 سال خیلی با ما خصومت کرده مساله دیگری است اما اعتماد کردن که ما مطمئن شویم به صداقت طرف و اینکه مذاکرات، مذاکرات واقعی است نه برای منافع خاص، واقعا برای حل معضلات است، یک مقدار سخت تر است. اما اساس در روابط خارجی هرجا احترام و اعتماد متقابل ما را به امنیت ملی بیشتر برساند و ما را به منافع ملی برساند، مشکلی نخواهیم داشت.

* دیپلماسی عمومی اساسا مهم است نه تنها در رابطه با آمریکا بلکه برای تقویت رابطه با دنیا و گرم شدن روابط با دنیا بسیار مهم است. رسانه جزء دیپلماسی عمومی است. روابط تخصصی، صاحب نظران، دانشمندان، جزء این دیپلماسی است. هنر، ورزش، روابط علمی، بخش های دینی و مذهبی و ارتباط علما و صاحب نظران و ادیان مختلف جزء این دیپلماسی است. در دنیای امروز دیپلماسی عمومی بسیار نقش دارد و خیلی جاها یخ روابط را اول دیپلماسی عمومی وارد شده و حل کرده و بولدوزر اول بوده است.


*در مساله هسته‌ای ما دنبال چه چیزی هستیم، ما دنبال بمب نیستیم و بالاترین مقام رسمی کشور ما این را اعلام کرده است. در انرژی هسته ای ما دنبال چه هدفی هستیم؟ قاعدتا در بحث غنی‌سازی دنبال توسعه هستیم بنابراین اصل توسعه کشور و و ما باید محاسبه کنیم که در این توسعه چه چیزهایی نقش اول یا دوم را دارد.

*مساله هسته‌ای ای یک موضوع ملی و افتخار ملی است و باید آن را حفظ کنیم اما باید حواسمان باشد که با کمترین هزینه و بیشترین فایده مثل دیگر موارد در روابط خارجی عمل کنیم. «تصمیم سازی» خیلی نقش دارد شما در برابر آنهایی که می خواهند تصمیم گیری کنند باید درست تصمیم سازی کنید. اگر شما در مقابل این تصمیم گیران یک سناریوی بگذارید یک جواب می دهد، دو سناریو بگذارید، دو جواب می دهد، سه تا سناریو بگذارید جواب دیگری می دهد باید ابعاد مساله را باید بررسی و واقعیات را ترسیم کنیم. تلاش می کنم دقیق ترین سناریوها در مساله هسته ای در بخش تصمیم سازی بوجود آورم تا تصمیم گیران که تنها دولت نیست بلکه سران نظام هستند به گونه ای تصمیم بگیرند که در آن کمترین هزینه و بیشترین فایده باشد در دورانی هم که من مسئول پرونده هسته ای بودم همواره این سیاست را دنبال می کردم و تلاش می‌کردم سناریوهای متفاوت با کمترین هزینه ها را برای تصمیم گیری ببرم. تصمیم سازی را ما در دبیرخانه انجام می دادیم، به جلسه سران تقدیم می کردیم و تصمیم گیری با آنها بود. خوشبختانه در آن مقعطی توانستیم همه هدف‌هایی که سران نظام در سال 82 و 83 برای ما ترسیم کرده بودند محقق کنیم.

* توانستیم فناوری هسته ای که ناقص بود را کامل کردیم، صلح آمیز بودن پرونده هسته ای را به اثبات برسانیم و اعتماد عمومی جامعه جهانی را جلب کنیم، جنگ و شورای امنیت، تحریم را در حساس ترین مقطعی از کشور دور کنیم در ادامه راه هم این کار را خواهیم کرد اینکه در دولت آینده من اگر مسئول باشم همه مساله حل خواهد شد یا نه تلاش مان این است که به حل و فصل برسد.

*مجلس یک قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سال 90 تصویب کرد ولی تا الان آیین نامه های اجرایی نوشته نشده یا اگر نوشته شده ابلاغ نشده است. بنابراین اولین کار باید این باشد که آیین نامه های همین قانون نوشته و اجرا شود. دومین قدم این است که مردم اطمینان پیداکنند و ببیند هر روز مقررات عوض نمی شود و رییس جمهور قول دهد که مقررات برای 6 ماه عوض نمی شود، نه اینکه در یک ماه 30،40 بار عوض شود. من بررسی کردم که از 7آبان تا 7 اذر 37 بخشنامه مختلف در زمینه اقتصادی و مالی اعلام و ابلاغ شده است تا این ثبات نباشد و شفافیت نباشد بهبود کسب و کار وجود ندارد.


*من به مردم قول می دهم دولت تدبیر و امید آئین نامه قانون گردش اطلاعات و شفافیت و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را ظرف 90 روز اول تدوین، ابلاغ و اجرا خواهد کرد. مردم اگر ببیند دولت دولت تدبیر است نه شعار، دولت صادق است اگر این اطمینان را پیدا کنند 20 درصد حل می شود.


*اصل هدفمندی یارانه باید هدفمند شود، هدفمندی قانونی است که مجلس تصویب کرده و باید اجرا شود. اشکال اول این است که قانون به درستی اجرا نشده، دوم پول این یارانه نقدی از محل قیمت حامل های انژی و دیگر کالاها برداشت شود و از جای دیگر برداشت نشود اما برداشت شد و تخلف شد. مرحله اول را باید سالم سازی کنیم و بعد وارد مرحله دوم شویم. الان مردم زندگی شان را بر این 45 هزار تومان تنظیم کردند و باید ادامه یابد اما در مرحله دوم باید یارانه کالایی در کنار یارانه نقدی داده شود. خود محاسبات اقتصادی می گوید حداکثر ارزش این 45 هزار تومان و قدرت خریدش الان 15 هزار تومان شده است بنابراین خیلی مهم است که با اجرای هدفمندی یک ترمز آنی و فوری برای تورم درست کنیم. در یارانه کالایی اعتباری در اختیار مردم قرار می گیرد که فقط کالاهای اساسی را با قیمت مناسب می‌توانند دریافت کنند می شود در قالب کارت های اعتباری باشد.


*اصل اقتصاد بدون نفت جز سیاست های کلی نظام و برنامه پنجم است و قدم به قدم بودجه جاری باید اتکایش به نفت کمتر شود. نفت سرمایه بین نسلی است و نمی توان به هر شیوه ای از آن استفاده کرد. پول نفت به خودی تورم زا است بنابراین اتکای به نفت برای بودجه جاری باید قدم به قدم کم شود یک راهش تقویت صادارت غیر نفتی است و باید تسهیلاتی برای این نوع صادارت ایجاد شود. در سوی دیگر باید دنبال ارزش افزوده باشیم و خام فروشی از بین برود و مواد خام در داخل تبدیل به فرآورده شود و ارزش افزوده درآمد ما را چند برابر می کند.

*در قدم اول راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم، که در ادامه آن اقتصاد استقامتی است. معنی این اقتصاد زندگی توام با ریاضت نیست، اقتصاد مقاومتی یعنی باید بر مبنای اهداف کشور به نحوی حرکت کنیم که از اهداف فاصله نگیریم، نگذاریم دشمن ما را منزوی کند. دشمن می خواهد ما به رشد 8 درصد نرسیم، اقتصاد مقاومتی یعنی باید راه حل پیدا کنیم. عجیب این است که کسانی که می دانستند ما در مسیر تحریم هستیم برنامه ریزی نکردند که به جای دارو پورشه یا کالای لوکس وارد نشود، از اقصا نقاط دنیا میوه وارد نشود، آن چه ضرورت بود وارد شود. قدم اساسی تعامل با دنیا است یعنی جز گفتمان دولت تدبیر و امید نجات اقتصاد کشور، تعامل با دنیا است.


* معیار برای اعضای کابینه من راستگویی، درست کرداری، روشن اندیشی، واقع بینی و .. است که می توان همه را در کلمه «درست کرداری» جمع کرد، فردی که اینگونه باشد هم پاکدست است هم مدیریت و دانش و تجربه کافی دارد تا بتواند درست عمل کند. بنابراین بینش درست، روش درست و کنش درست همه در کنار درستی بوجود خواهد امد. درست کرداری شامل توان اجرایی هم می شود.


*من تا زمان انتخابات برخی از شخصیت ها و افرادی که علاقمند هستم با آنها کار کنم را اعلام خواهم کرد، برخی از این افراد مشخص شده و برخی را دارم فکر می کنم ولی تا آن زمان اعلام می کنم تا نمودی از چهره هایی باشد که مد نظر من است.


*کلمه تکنوکرات بیشتر کسانی هستند که تخصص ویژه دارند، ما در موضوعات ویژه باید از متخصصین استفاده کنیم لزوما کسی که متخصص امری است لازم نیست مسئولیت رده بالا داشته باشد وقتی مسئولیت بالا به کسی داده می شود باید ویژگی های دیگر هم داشته باشد اما اینکه از این متخصص برای امر خاصی استفاده شود اما برای مدیریت های میانی به بالا شرایط خاص خودش را دارد.

*تیم کابینه با مدیران در سراسر کشور دو مقوله جدا است اگر بحث مدیران در سراسر کشور هستند که فعالیت می کنند می توانند منتقد دولت باشند اما در داخل کابینه قبل از اینکه منتقد اساسی وارد کابینه بشود باید بحث شود تا به مرحله اقناع برسیم در غیر اینصورت همکاری های سطح بالا سخت می شود اما انتقاد در مورد اینکه نظر خاصی در هر موضوعی داشته باشد حق طبیعی اعضای کابینه است.


*من عملا فراجناحی عمل کردم و در هر جا مسئولیت داشتم از هر دو جناح حضور دارند مشکلی با کار کردن جناحی که اصولگرا یا اصلاح طلب نامیده می شود ندارم، مشکل من با افراطیون است افراط تندرو و افراطی که در خط اعتدال نیستند میانه ای ندارم و سختم است که با انها کار کنم من امده ام که خط اعتدال را جایگزین خط افراط کنم، افراط همیشه مشکل ساز بوده اصولگرا و اصلاح طلب اساس بحث ما نیست اساس اعتدال است. من با اعتدالیون می توانم کار و زندگی سیاسی داشته باشم.


* ریل دولت قانون است اول قانون اساسی است و ریل دولت مصالح کشور ومنافع و امینت ملی است همه اینها دست مجلس نیست، امنیت ملی جای دیگر است، سیاست های کلی مربوط به جای دیگر است و رهبری اعلام می کند اینکه فکر کنید یک ریل به نام مجلس است درست نیست مجلس هم بر ریل قانون اساسی است اما کلی این است که دولت باید قانون گرا باشد و قانون اصل است. گاهی فوق قانون یا شبه قانون داریم اما باید اجرا شود بنابراین دلوت موظف است که به قانون و اسناد فرادستی عمل کند.

روحانی: اینکه من لقب «امام» را برای امام (ره) برگزیده‌ام و به مردم پیشنهاد کردم یک الهام الهی بود

حسن روحانی در اولین سفر انتخاباتی خود به اهواز در نشستی با نخبگان و عشایر استان خوزستان حضور یافت. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فداکاری و ایثار مردم خوزستان و حضور قومیت‌های مختلف در این استان گفت: اگر بخواهیم به فارس و عرب و بختیاری با فاصله نگاه کنیم، کفران نعمت الهی است و خوشحالیم خوزستان قهرمان ما گلستانی از انواع گلهای زیبا دارد و از همه گلهایش بوی عطر به مشام می‌رسد. او با آیت الله جزایری اام جمعه این شهر دیدار کرد و  مورد استقبال پرشور مردم اهواز قرار گرفت . 



وی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام (ره) با بیان اینکه "همه زندگی‌ام به عشق امام گذشت و خواهد گذشت"، افزود: اینکه من لقب «امام» را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزیده‌ام و به مردم پیشنهاد کردم یک الهام الهی بود. چون نه کسی به من گفته بود و نه با کسی مشورت کرده بودم و وقتی در مراسم وفات فرزند امام(ره) حضور یافتم خطاب به مردم گفتم این آخرین امتحان الهی برای آیت‌الله خمینی یعنی تقدیم اسماعیلش در راه خداوند بوده است و در نتیجه لقب امام شایسته ایشان است و اعلام کردم از این به بعد از لقب امام خمینی استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که "مردم ما از 24 خرداد چه می‌خواهند؟" گفت:‌ مردم ما ثبات امنیت و زندگی آرام می‌خواهند.

روحانی با بیان اینکه "جنگ و جهاد افتخار دارد اما آثار و تبعات آن را نیز می‌دانم"، تاکید کرد: کردم آرامش و امنیت و رشد می‌خواهند تا وقتی به کشورهای همسایه سفر می‌کنند سرشان را پایین نیاندازند چون ما ایرانی هستیم و تمام اقوام زیر چتر اسلام و ایران هستیم و ما به مسلمان بودن و ایرانی بودنمان افتخار می‌کنم و مفتخریم به اینکه از عشایر و اقوام مختلف هستیم و این تنوع را نعمت و زیبایی می‌دانیم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری همچنین گفت: مردم ما در عمل عدل می‌خواهند، نه در شعار؛ چون کشور ایران متعلق به تمام افراد ایرانی است.

روحانی در جواب صحبتهای یکی از عشایر حاضر در جلسه در مورد مظلوم واقع شدن بختیاری‌ها و اعراب خوزستان گفت: پیمان من با شما این باشد که میثاق ما عدل است و عدل است و عدل.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من حقوق شهروندی را تدوین و تبدیل به سند و قانون در مجلس شورای اسلامی خواهم کرد که در آن حقوق شهروندی، تمام مردم ایران دارای حقوق برابر و مساوی شهروندی خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ان‌شاء‌الله در دولت تدبیر و امید، اقتصاد ایران و اخلاق در این سرزمین احیا خواهد شد چون باید دروغ و دورویی از این سرزمین رخت بربندد و البته با کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشیم.

-ستاد حسن روحانی خواستار آزادی بازداشت شدگان در مراسم جماران شد

-نکته قابل توجه در  فیلم تبلیغاتی جلیلی ، انتقادهای صریح سعید جلیلی و علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی از تیم حسن روحانی در مذاکره هسته ای با کشورهای اروپایی بود، اما هیچ تصویری در این فیلم تبلیغاتی از حسن روحانی که نامزد جلیلی است نمایش داده نشد.

اخبار انتخابات:

عارف: نظر هاشمی و خاتمی را در باره ائتلاف با دل و جان می پذیرم

 عارف به قزوین سفر کرد . به محض ورود عارف برای سخنرانی به مسجد هواداران وی با شعار روحانی عارف ائتلاف‌ائتلاف و صلی‌علی محمد ناجی ملت آمد به حمایت از نامزد مورد نظر خود پرداختند.عارف در ابتدای سخنرانی خود از بانوان به خاطر کشیده شدن پرده میان آنان و آقایان عذرخواهی کرده و گفت: به طور حتم ما به قانون پایبند هستیم و به آن احترام می‌گذاریم.عارف تکیه کلام خود را با مباحث اخلاق‌مداری عنوان و با قاطعیت اعلام کرد در پی تشکیل یک دولت اقتدارگراست.عارف در سخنان پایانی خود با بیان اینکه به طور حتم در صدد ائتلاف خواهد بود عنوان کرد: هاشمی و خاتمی وارد عرصه اصلاح‌طلبی شده و به طور حتم نظر نهایی آنان را درباره ائتلاف با دل و جان گوش خواهیم داد.

تکرار ادعای حمایت سردار قاسم سلیمانی از یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری


شاید در بین نامزدهای انتخابات، قالیباف را تنها نامزدی دانست که این روزها، یکی از سرداران که در رسانه های خارجی ملقب به ژنرال است از او حمایت کرده است.چندی پیش امام جمعه کرمان گفته بود یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم.گفتنی است روابط عمومی سپاه پاسداران، حمایت سردار سلیمانی از نامزدهای انتخابات را تکذیب کرد. علاوه بر آن سردار نقدی از تذکر رهبر معظم انقلاب به سپاه و بسیج خبر داد که معظم له سپاه و بسیج را از ورود به انتخابات، برحذر داشته اند.

-در فیلم تبلیغاتی جلیلی مطرح شد:«ایران برای همه ایرانیان...»/انتقاد از روحانی بدون نمایش دادن عکسش

-غرضی: ملت نمی پذیرد که ما برویم با آمریکا سازش کنیم/اگرمشارکت کم باشد، دولت بعد نمیتواند کار کند 

-ولایتی:از زیر صفر سیاست خارجی باخبرم/10سفرسالانه به آمریکای لاتین و بی اعتنایی به همسایگان درست نیست

-اکثریت جامعه مدرسین از ولایتی حمایت کردند 

-جلیلی: آنچه ما تحت عنوان الگوی جهان ناب مطرح می کنیم در یک کلام ولایت مطلقه فقیه است
-کنایه‌های حدادعادل به احمدی‌نژاد: در سفر خارج خانواده‌ام را نمی‌برم/ وزیرخارجه را در ماموریت عزل نمی‌کنم

غرضی: چه کردهایم که باید برای آمدن پای صندوقهای رای این همه تلاش کنیم ؟


-رضایی: شبکه خویشاوندی راه اندازی می کنم/ ایران بزرگ اسلامی مثل حکومت زمان صفویه نخواهد بود

-غرضی: امام من را برای نخست‌وزیری پیشنهاد دادند/بنی صدر مخالف بود

-سعید جلیلی اظهارات برادرش را تکذیب کرد: در مرحله اول انتخابات 84 هم به احمدی نژاد رای دادم
-رضایی: چینی‌ها یک میلیارد جمعیت خود را مدیریت می‌کنند اما ما نمی‌توانیم 75 میلیون نفر را مدیریت کنیم

اخبار داخلی                                                                                                         -سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ به مناسبت 14و15خرداد بیانه ای صادر کرد                       


               -مهدی خزعلی آزاد شد                               
                                                                                         -از صبح امروز پیامک هایی که حاوی نام رئیس جمهور باشند،ارسال نمی شود. بعضی از کاربرانی که امروز کلید واژه «احمدی نژاد» را از طریق پیامک ارسال کرده اند،تایید ارسال گرفته اند اما پیامک آنها به مقصد نرسیده است.البته این اتفاق ظاهرا در همه شماره ها نمی افتد،اما نمونه های آزمایش شده فیلتر شدن نام «احمدی نژاد» را تایید می کند.      


 -رحیمی: دولت احمدی‌نژاد سرآمد دولتهای پس از انقلاب است/کاندیداها این دولت را الگو قرار دهند 


-سیداحمد خاتمی: کاندیدایی که از دشمن اعلام برائت نکند، اصلح نیست 
- فاضل لنکرانی: مسوولیت اصلی حفظ دین در زمان غیبت با روحانیت است

اخبار خارجی:


تحریم‌های جدید آمریکا علیه پول ایران


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه دوازدهم خرداد، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.در تحریم‌های جدید، پول ملی و صنعت خودرو سازی کشورمان، تحریم شده‌اند.هرگونه داد وستد با ریال ایران ممنوع شده  و موسسات مالی که خرید و فروش ریال را تسهیل کنند، شامل این تحریم می‌شوند. بر اساس این تحریم‌ها، فروش، تهیه و ارسال قطعات خودرو و خدمات مربوط به صنعت خودروسازی به ایران ممنوع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین