کد خبر: ۱۹۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵

سلطانیه: دبیرخانه آژانس مقصر طولانی شدن مذاکرات با ایران است

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اظهارات مدیرکل آژانس درباره مذاکرات ایران و این آژانس گفت: این دبیرخانه آژانس است که مذاکرات را طولانی کرده است و باید سرزنش شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی اصغر سلطانیه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اظهارات آمانو مبنی بر اینکه مذاکرات ایران و آژانس در یک دور باطل افتاده است، با بیان این که "من هم این مساله را قبول دارم"، افزود: اما این آژانس است که موضوع را طولانی کرده و باید سرزنش شود. در مذاکرات اخیر در وین آنها موضوعی را که درباره اش به توافق رسیده بودیم مجددا مطرح کردند.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدالیته تدوین نشود و خواست ها در آن چارچوب قرار نگیرد، امکان توافق وجود ندارد و این نظر ایران را هر کشور عضو آژانس آن را تایید می کند. سلطانیه تاکید کرد: برای رسیدن به توافق بر سر مدالیته باید مدارک مربوط به ابعاد احتمالی نظامی تحویل ایران شود. همچنین باید پایان کار برای ما روشن باشد و اینکه وقتی به سوالات پاسخ داد، در پایان موضوع مختومه شود.

سلطانیه افزود: فعالیت های هسته یی ایران تحت نظارت کامل آژانس است که بر اساس گزارش آمانو از مسیر صلح آمیز انحراف نداشته است و بهتر است برخی کشورهای غربی به جای جنجال سیاسی در آژانس اجازه دهند ایران و آژانس در فضای آرام به کار خود ادامه دهند. همچنین در چارچوب ۱+۵ باید رویکرد مثبت، سازنده و توام با احترام متقابل باشد و آنها بدون تاخیر به پای میز مذاکره بازگرداند.

وی در پایان با بیان اینکه امام خمینی (ره) سلاح هسته یی را محکوم کرده اند و رهبری ایران هم حرام بودن صلاح هسته یی را اعلام کردند، گفت: ایران متعهد به ان.پی.تی است اما هرگز از حق غیرقابل انکار استفاده از انرژی صلح آمیز هسته یی دست نخواهند کشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین