کد خبر: ۱۹۶۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
مهمترین بخش‌های مناظره سیاسی

روحانی: مدیران دلسوز را برگردانیم/ عارف:هرکس عکس من و خاتمی را داشت دستگیر کردند

مناظره سوم نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاست داخلی و خارجی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: گزارش گونه مهر از جلسه مناظره در ادامه آمده است. اولین قرعه مناظره به‌نام محسن رضایی افتاد. گزارشی از سخنان محسن رضایی و نقد نامزدها و در نهایت پاسخ وی در ادامه آمده است.

کشمکش بس است

* امروز مردم ایران از کشمکش‌ها خسته شده اند و مدیریت جناحی دیگر جوابگو نیست. کشمکش بس است.

*ما میخواهیم دولتی روی کار بیاید که به یک خیزش رو آورد و دولت فراگیر و جامع امید را درست کند. از همه می خواهیم برای این کار به کمک ما بیایند.

*ما می خواهیم به یک روابط اقتصادی مطلوب دست پیدا کنیم و در صحنه بین الملل در کنار دستیابی به قدرتی که امروز آن را در اختیار داریم، به توسعه اقتصادی و سیاسی برسیم.

سوال ولایتی از سیاست خارجی

* من می خواستم بدانم سیاست دکتر رضایی در حل مسائل بین الملل چیست.

روحانی: مدیران دلسوز را برگدانیم

* باید بر مسیر وحدت و انسجام حرکت کنیم و اگر می خواهیم کشور را در مسیر جدید قرار دهیم باید مدیران دلسوزی که منزوی شده اند را برگردانیم. حتی در سال های اخیر همکاران و دوستان انقلابی را نیز دفع کرده ایم.

حداد عادل: روش دیپلماسی شما چیست؟

* جناب آقای رضایی در مورد سیاست خارجی روش خودشان را توضیح ندادند بلکه نتایج را گفتند. بنده می خواهم بدانم با کدام روش این کار انجام می شود.

جلیلی : نظری ندارم

سعید جلیلی در این زمان ترجیح داد سوالی نپرسد.

قالیباف: شیوه وحدت شما چیست

* سوال من این است که آقای رضایی می خواهند با چه روشی به سمت وحدت بروند؟

عارف : میزبان من در سفر انتخاباتی آذربایجان دستگیر شد 

* بنده امروز یک موضوع را مطرح می کنم که ببنم نظر شما در این باره چیست. بنده تا سه چهار روز قبل به بازار تهران رفته بودم و چند جوان شعار درود بر عارف و سلام بر خاتمی در بازار سر دادند که این افراد را برای چند ساعت دستگیر کردند و با پیگیری فراوان و مکرر خود من آنها آزاد شدند.

* در اولین سفری که من به استان آذربایجان داشتم میزبانی داشتم متاسفانه پس از بازگشت من از استان، میزبان را دستگیر کردند و او اکنون سه هفته است که دستگیر شده و خانواده اش هنوز هیچ اطلاعی از وی ندارند.

* تعدادی از جوان ها عکس بنده، آقای خاتمی و آقای سیدحسن خمینی را که در کنار هم بودیم تبدیل به پوستری کرده اند و در بعضی از استان ها از پخش این پوستر جلوگیری شده است. راهکار شما برای این که ان شاء الله در آینده این مسائل اتفاق نیفتد چیست؟

غرضی: جلب رضایت عامه از طریق کانال های قدیمی؟

*این طور که بنده تشخیص می دهم سیاست داخلی مبنی بر جذب رضایت عامه است و این امر با فرمایشات شما نیز مغایرتی ندارد آیا جلب رضایت عامه از طریق کانال های تعریف شده انجام می شود یا کانال های جدیدی را معرفی می کنید؟

پاسخ رضایی به منتقدان

* خوشبختانه بسیاری از اظهارات موید رویکرد من در اداره کشور بود. متاسفانه امروز خیلی از افراد در کشور سرجای خود نیستند و ما اولین کاری که می کنیم این است که هر کسی را سر جای خود قرار می دهیم و مطمئن هستم که 50 درصد مشکلات با این روش حل خواهد شد.

* باید یک دولت فراگیر با دو محور ایجاد شود یکی آن که کارآمد باشد و دوم آن که رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشد. از این جا به بعد برای من مهم نیست.

*ما به بحث آزادی‌خواهی تنها به عنوان یک احساس نگاه نمی کنیم ما به دنبال آن هستیم که نهاد آزادی را در این کشور مستقر کنیم.

* بعضی از صحبت ها متاسفانه حکایت از دعوا دارد که ما معتقدیم همین مسئله باید حل شود. ما می‌گوییم دعوا و کشمکش بس است مردم امروز مشکل نان دارند.

*در سیاست خارجی من از استراتژی قیچی استفاده می کنم این قیچی دارای دو لبه است که یک لبه آن کارآمدی اقتصادی و لبه دیگر این که قوی ترین دیپلمات های کشور را بسیج می کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین