کد خبر: ۱۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰

سیداحمد خاتمی: برخی القا می‌کنند که استبداد و خفقان بر کشور حاکم است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نبض نظام به دست رهبری هوشیار، فرزانه، مدبر و متعهد است و با نعمت ولایت دیگر نگران آینده کشور نیستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نشست بصیرتی با موضوع حماسه سیاسی در سالن سینما فرهنگ ملایر، ضمن گرامیداشت مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: روح رسالت انبیاء انسان‌سازی در مسیر رسیدن به اوج کرامت است و مهم‌ترین ابزار آن تشکیل حکومت دینی است.

وی افزود: در بستر حکومت دینی است که مسیر درست ارزش‌ها شکل می‌گیرد و در سبک زندگی دینی حکومت‌ها نقش اول را دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وظیفه ما در این راستا حفظ حکومت دینی است، گفت: یکی از عرصه‌های حضور دفاع مقدس بود که کشور را برای همیشه در برابر تهاجم بیگانگان بیمه کرد.

وی در ادامه با اشاره به تهاجم داخلی در سال 88 یادآور شد: حضور مردم در حماسه نهم دی انقلاب را در عرصه تهاجم داخلی بیمه کرد و نشان داد ضد انقلاب‌ها و شیطنت‌های داخلی کاری از پیش نخواهند برد و همه این موفقیت‌ها به برکت حضور مردم است.

خاتمی اضافه کرد: مسئله حضور در انتخابات هم حق و هم وظیفه است و جای شکر هم دارد، شکر از آن جهت که نعمت حاکمیت بر سرنوشت خود را داریم و حق از آن جهت که هرکس حق و امتیاز رای دادن را دارد و تکلیف است چرا که پایداری نظام بر دوش مردم استوار است و اگر مردم نباشند نظام هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: رای به هریک از کاندیداها رای به نظام جمهوری اسلامی است چرا که جامعه ما جامعه اسلامی و مردمی است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر بیداری مردم خاطرنشان کرد: رسانه‌های بیگانه به خصوص شبکه‌های فارسی زبان ضد انقلاب با هدف می‌گویند فلان کاندیدا، کاندیدای نظام است که اگر رای آورد بگویند انتخابات برنامه‌ریزی و مهندسی شده بود و اگر رای نیاورد بگویند مردم به نظام پشت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نقشه دیگر دشمنان این است که اگر احساس کنند جریان ارزشی کشور رأی می‌آورد زمزمه عدم شرکت سر می‌دهند.

* در مناظرات، برخی نامزدها فقط سیاه‌نمایی کردند

خاتمی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما گفت: نقطه قوت صدا و سیما در عرصه سیاسی است و در فتنه 88 نقش مهمی در بصیرت‌افزایی مردم داشت.

وی افزود: اظهار نظرهایی که در مناظرات رسانه ملی می‌شود باید نقد و تفسیر شود چرا که در نطق برخی کاندیداها بسیار سیاه‌نمایی شد و می‌گویند فضای امنیتی بر کشور و دانشگاه‌ها حاکم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی این طور القا می‌کنند که استبداد و خفقان بر کشور حاکم است و این سخن آنها همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

وی افزود: نشر حدود 40 روزنامه که اکثر آنها منتقد نظام است و هرچه می‌خواهند می‌نویسند و کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد آیا این دلیل بر آزادی نیست، آیا حضور در رسانه ملی و تریبون ملت و به صراحت گفتن این جمله غلط که فضای امنیتی بر دانشگاه‌ها و کشور حاکم است، دلیل بر آزادی بیان نیست.

* منظور از آزادی برای اصلاح‌طلبان یعنی دانشگاه‌ها اتاق جنگ علیه نظام شوند

خاتمی خاطرنشان کرد: منظور اصلاح طلبان از آزادی این است که دانشگاه‌ها اتاق جنگ و سنگری علیه نظام بشود.

وی با بیان این که سیاه‌نمایی اصلاح طلبان در مناظرات بی‌سابقه بود، گفت: مگر نه این است که خشونت در کشور از دوره اصلاح‌طلبان شروع شد و در سیاست خارجی هم بیشترین انعطاف نشان داده و بیشترین لبخند را به غرب زدند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بیشتر مشکلات مردم از دوره اصلاحات شروع شد و بیشترین اهانت به دین در این دوره بود.

وی گفت: شعار برخی کاندیداها در خصوص مسائل اقتصادی و گرانی‌ها برای جلب آراء است چرا که گرانی از سوژه‌های دندان‌گیر آن‌هاست.

خاتمی با بیان این که نمی‌گوییم گرانی نیست، افزود: اگر کسی بگوید گرانی نیست در این مملکت زندگی نمی‌کند بلکه گرانی آزار دهنده هم هست، اما باید با تدبیر این مسئله حل شود نه آن که فقط با سیاه‌نمایی رأی جمع‌ کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از گرانی‌ها به خاطر تحریم‌هاست اما اگر ما نفت را هم بفروشیم، تحریم بانکی هستیم و اجازه نقل و انتقال پول را به ما نمی‌دهند والبته بخشی از مشکلات ناشی از سوء تدبیرهاست.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: دعوای غرب با ما بر سر انرژی هسته‌ای نیست و حقوق بشر برای آنها اهمیتی ندارد، آن‌ها خود حقوق ملت‌ها را علناً زیر پا می‌گذارند آن وقت برای ما دم از حقوق بشر می‌زنند.

وی بیان داشت: برخی از کاندیداها که می‌گویند با غرب تعامل می‌کنیم، ظاهراً به قیمت زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اصول انقلاب و هویت دینی نظام می‌خواهند این تعامل را برقرار کنند، بدانند مردم به  آنها اجازه نخواهند داد و البته رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام و همین طور روابط خارجی را در دست دارند.

* اعتماد به غرب اعتماد به غیر خداست

خاتمی گفت: اعتماد به غرب اعتماد به غیر خداست و اگر با خدا باشید و جامعه را به سوی معنویت ببرید و صبور و مقاوم باشید می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تنها راه حل مشکلات مقاومت است، خاطرنشان کرد: نباید تحت تاثیر القائات دشمن باشیم، در دفاع مقدس با مقاومت هشت ساله پیروز شدیم و در عرصه هسته‌ای نیز در حالی که اجازه فعالیت یک سانتریفیوژ را هم نمی‌دانند اکنون هزاران سانتریفیوژ در کشور درحال گردش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برخی از کاندیداها در مناظرات طوری از راه اندازی معاونت اقوام سخن می‌گویند که گویی در این 34 سال به اقوام ظلم شده و آنها تنها نجات‌دهنده اقوام هستند در حالی که این حرف‌ها فقط برای جلب آراء است.

وی افزود: اگر اقوام در طول انقلاب حمایت نشده‌اند و به حق خود نرسیده‌اند، پس این همه حمایت آنها از نظام در حماسه‌های مختلف چیست و قطعاً این حرف کاندیداها قدر نشناسی است.

خاتمی با اشاره به وصیت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد، افزود: نا اهلان همان غیرخودی‌ها هستند و کسانی که سیاه‌نمایی می‌کنند و خدمات انجام شده را نادیده می‌گیرند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: در بین کاندیداها افرادی هستند که پایبند به قانون و دارای بینش جمعی هستند و دفاع از نظام برای آنها مهم است و باید با بینش و آگاهی کاندیدای اصلح را شناسایی کرد.

* از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنم

وی با بیان این که از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و نمی‌کند، بیان داشت: مردم باید بدانند هر کدام از کاندیداها نقطه ضعف‌هایی دارند اما تلاش کنید ارزش مدارها رای بیاورند، کسانی که ولایتمدار، دلداده مکتب دین و تعبد دینی هستند و سیاه‌نمایی در کار آنها نیست و صدر همت‌شان کم کردن بار سنگین مشکلات از دوش مردم است.

خاتمی خاطرنشان کرد: نبض نظام به دست رهبری هوشیار، فرزانه، مدبر و متعهد است و با نعمت ولایت دیگر نگران آینده کشور نیستیم.

به گزارش فارس، وی افزود: آینده کشور روشن است و این نظام ماندنی است و همکاری با نظام اسلامی سعادت بزرگی است که نصیب مردم وفادار ایران شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین