کد خبر: ۱۹۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۴

نمایشنامه‌نویس ایتالیایی به جنگ سیلویو برلوسکونی می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : فو که سال 1997 نوبل ادبیات را برده، می‌خواهد در انتخابات سال آینده برای به دست گرفتن اداره شهر محل زندگی‌اش میلان به رقابت با سایر نامزدهای این پست مهم بپردازد.

 خیلی‌ها این نمایشنامه‌نویس و بازیگر سرشناس ایتالیایی را با دیدگاهها و مواضع دست چپی‌اش و البته نمایشنامه‌هایی چون "مرگ تصادفی یک آنارشیست" و "ناهنجاری دوسره" می‌شناسند. آخرین نمایشنامه او تلاشی است در هجو شخص نخست‌وزیر ایتالیا. فو امیدوار است با حضور در رقابت‌های انتخاباتی مردم کشورش را در درجه اول به سیاست علاقمند و بعد آنان را به شرکت در رویدادهای سیاسی ترغیب کند.
 
داریو فو تمایل خود را به حضور در انتخابات سال آینده شهرداری میلان پس از مراسم رأی‌گیری به شیوه امریکایی برای انتخاب نامزد جناح چپ اعلام کرد. قرار است چپی‌ها در انتخابات عمومی سال آینده ایتالیا در مقابل نخست‌وزیر سیلویو برلوسکونی و حزب او قرار بگیرند. فو در مصاحبه با روزنامه دست چپی یونیتا گفت: "ما باید یک انتخابات مقدماتی برای تعیین نامزد اصلی حزب چپ برای پست شهرداری میلان هم داشته باشیم. قصد دارم به مردم در پس گرفتن شهر میلان از برلوسکونی و شهردار فعلی‌اش گابریله آلبرتینی کمک کنم." 

نمایشنامه‌نویس معروف ایتالیایی در ادامه افزود: "من معتقم مردم برای فرستادن برلوسکونی به خانه‌اش هر کاری از دست‌شان بربیاید انجام می‌دهند. در میلان ما برای کنارزدن دست راستی‌ها می‌توانیم یک مبارزه جانانه انجام دهیم. پیروزی در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد. پس از برلوسکونی، پیروزی جناح چپ میانه می‌تواند به منزله تنفس هوای تازه باشد." 

فو تا همین چند روز پیش آخرین نمایشنامه‌نویسی بود که موفق به بردن جایزه معتبر نوبل ادبیات شده بود. تا اینکه هارولد پینتر بریتانیایی این جایزه را امسال برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین