کد خبر: ۱۹۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹

عکس/ نام حسین بر دیوار مسجدالنبی

نام مبارک دوازده امام، همراه نام عشره مبشّره و اسامی چهار امام مذهب اهل سنت بر دیوارهای حیاط اول و دوم مسجدالنبی(ص) مشهور به «حدیقه الزهراء» به خطی زیبا نوشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از ماندگارترین تصاویری که در ذهن هر حاجی ایرانی ثبت می‌شود، دیوارهای حیاط اول و دوم مسجدالنبی(ص) مشهور به «حدیقةالزهرا» است که اسامی مبارک ائمه معصومین(ع) به خطی زیبا بر آن نقش بسته است.

به گزارش فارس،نام مبارک دوازده امام، همراه نام عشره مبشّره و اسامی چهار امام مذهب اهل سنت بر دیوارهای حیاط اول و دوم مسجدالنبی(ص) مشهور به «حدیقه الزهراء» به خطی زیبا نوشته شده است.


این نوشته‌ها از زمان حکومت عثمانی در عربستان در مسجدالنبی(ص) نقش بسته و در سفرنامه‌های دوره قاجاری نیز به آنها اشاره شده است.


  آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در جلد دوم کتاب «امامت و مهدویّت» در این باره می‌نویسد: از حسن موافقات که دلیل بر امکان حصول تفاهم… بین شیعه و اهل سنّت است، این است که اسامی ائمّه اثنی عشر (ع) در کتیبه‌های مسجد مقدّس پیغمبر (ص) در مدینه طیّبه در قسمتی که در زمان ملک سعود بن عبدالعزیز و فیصل تجدید بنا شده، ثبت گردیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین