کد خبر: ۱۹۷۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات تهران:

استعلام هویتی رای دهندگان سیستمی انجام می‌شود

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران گفت: استعلام هویتی رای دهندگان به صورت کاملا سیستمی انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  محمد جبلی با بیان این مطلب، افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که در هزار شعبه اخذ رای در استان مراحل رای دادن به صورت مکانیزه انجام شود به اینگونه که هویت افراد به صورت آنلاین از ثبت احوال کشور استعلام شود و پس از تایید ثبت احوال، به رای دهنده برگه تعرفه تعلق بگیرد و وی می‌توانست با ثبت کد نامزد مورد نظر خود، انتخاب خود را انجام دهد و انتخاب خود را هم به صورت سیستمی و هم فیزیکی(کاغذی) ببیند.

وی ادامه داد: اخذ رای سیستمی موجب می‌شد که شمارش آرا با سرعت بالایی انجام بگیرد و دقت و امنیت انتخابات هم بالا برود، اما از ظهر دیروز ما با صلاح دید هیات نظارت شورای نگهبان برگزاری سیستمی انتخابات را منتفی کردیم.

جبلی همچنین گفت: اما استعلام هویت افراد همچنان به صورت سیستمی انجام می‌شود بدین شکل که افراد شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار اپراتور قرار می‌دهند و به صورت آنلاین یا آفلاین هویت افراد از ثبت‌ احوال استعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که استعلام سیستمی هویت افراد موجب می‌شود رای دهندگان نتوانند در شعب دیگر رای دهند، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که در تمام شعبات مستقر و حتی سیار به وسیله شبکه مخابراتی و شبکه همراه اول مشکلات استعلامی هویت افراد را حل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین