کد خبر: ۱۹۷۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵

سید حسن نصرالله: نبرد حزب الله در سوریه علنی است

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جنگ تبلیغاتی و فتاوای تکفیری وهابی علیه مقاومت لبنان به بیان دلایل ورود حزب الله به بحران سوریه پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مناسبت روز جانباز گفت: ما صدها و هزاران سال است که لبنانی هستیم و خانه و طرح و پولی خارج از لبنان نداریم.یکی از بزرگترین ارتش های دنیا در برابر ما در بنت جبیل و مارون راس به زانو درآمد آن خوش خیال ها چه کسانی هستند که از ریشه کنی ما سخن می گویند؟ ما برای این کشور بهای سنگینی پرداخت کرده ایم به خاطر کرامت و عزت آن و حاضریم بهای سنگین تری بپردازیم.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: ما  در عرصه انتخابات موضوع جدیدی نداریم و دخالت آمریکا برای سوق دادن امور به سمت خاصی را محکوم می کنیم.ما همه را به خویشتنداری و برخورد از هر گونه تنش و درگیری توصیه می کنیم.

وی افزود: از همه کسانی که در لبنان هستند اعم از لبنانی ها ،سوری ها و فلسطینی ها می خواهیم که نهایت خویشتنداری را به خرج دهند و به ویژه جامعه مقاومت درحالت حزن و شادی و هر اقدامی در این شرایط که دارای تبعات باشد. پدیده تیراندازی هوایی اخیرا به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

نصرالله افزود: نتیجه تیراندازی هوایی ترساندن مردم و برجای ماندن زخمی و کشته و سوختن اموال است.ما از مراجع در ایران و عراق استفتا کردیم که آنها همه این اقدامات را حرام دانستند. تیراندازی هوایی حرام است و این حرام تر است در صورتی که سلاح متعلق به حزب الله و مهمات از آن حزب الله باشد.از همه می خواهیم که به پدیده تیراندازی هوایی پایان دهند و کسی که نمی تواند مهمات خود را حفظ کند آن را به مقاومت بدهد و اجر دنیوی و اخروی کسب کند.

وی افزود: برخی رسانه ها شایع کرده اند که موشکهایی که به منطقه بعلبک شلیک می شود از عرسال می آید.اما این موشکها از عرسال نیست، بلکه از سوی گروههای مسلح در سوریه است و ما راه حلی برای این موضوع پیدا خواهیم کرد.فعالیت رسانه ای روزانه و اطلاعاتی در خصوص تلاش برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در بقاع وجود دارد ما پیرو دین واحد هستیم. فریاد حزب الله مهار هر فتنه ای در منطقه است.با صدور فتوا به دنبال ایجاد جو  رعب و وحشت هستند.برخی مناطق به سبب گرایش سیاسی شان مجازات می شوند و برخی علما و روزنامه نگاران سنی به سبب مواضع شان مورد تعدی قرار می گیرند و تعدی به شیخ ماهر حمود ساده نبود و خدا وی را نجات داد.

نصرالله بیان کرد: از سال 2005 تا به امروز در معرض ناسزاگویی مذهبی قرار گرفته ایم و افکار و اشخاص ما مورد ناسزا قرار گرفته اند و ما پاسخی نداده ایم.حادثه مقابل سفارت ایران از نظر ما محکوم است و مظلومی کشته شده است و این تحت تحقیق است و نباید حقش ضایع شود.

نصرالله گفت: کافر شمردن و فتواها(دراشاره به فتاوای تکفیری وهابیون و شیخ قرضاوی) مواضع ما را تغییر نخواهد داد و کسانی که این گونه فکر می کنند سخت در اشتباه هستند.هنگامی  که درباره سوریه دیدگاه خود را بیان می کنیم در معرض ناسزا قرار می گیریم و این ما را بیشتر قانع می کند که گزینه ما درست است.

نصرالله افزود: ما با رژیم صهیونیستی جنگیده ایم و همه دنیا با آن بودند، اما این سبب نشد که ذره ای بترسیم، تردید کنیم و تسلیم شویم.امروز شرایط ما بسیار بهتر است.ما با نیمی از جهان هستیم در حالی که در جنگ سی و سه روزه با ایران و سوریه بودیم.

وی اظهار داشت: ما تصمیم گرفته ایم و گرچه دیر تصمیم گرفتیم که وارد نبرد کنونی سوریه شویم، ما از لبنان دفاع می کنیم.

وی افزود: قصه مردم و نظام در سوریه پایان یافته است و دودستگی وجود دارد برخی از مردم با نظام هستند و ما با این گروه هستیم و  بخشی دیگر که ما با آنها هستیم نیز خواهان اصلاحات و مخالف ویرانی سوریه هستند. ما با هر که خواستار اصلاحات در سوریه باشد هستیم خواه نظام و مخالفان باشند و با ویرانی سوریه مخالفیم.

نصرالله گفت: حرف زدن از شروع کمک تسلیحاتی به مخالفان دروغ محض است، زیرا کمک تسلیحاتی از مدتی قبل شروع شده است.برخی کشتن مردم برایشان اهمیتی ندارد و فقط خواهان سرنگونی نظام در سوریه هستند و جایگزین در سوریه هرج و مرج است.

وی بیان کرد: ما آخرین طرفی بودیم که در سوریه دخالت کردیم و قبل از ما جریان المستقبل و جریانهای دیگر لبنانی که نمی خواهم نام آنها را ببرم دخالت کرده بودند.اگر ما به نفع مخالفان وارد عمل می شدیم آنگاه حزب الله واقعی بودیم و این دخالت ما مبارک بود.

نصرالله افزود نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف سوریه می جنگند و ما بخشی از مسئولیت در مقابله با این طرح آمریکایی-اسرائیلی و تکفیری هستیم که خواستار ویرانی کل منطقه و نه فقط سوریه است.ما در سوریه دخالت کردیم و آن را به صراحت نیز بیان کردیم و آن را پنهان نکردیم.ما جوانانمان را به سوریه نفرستادیم و بگوییم ما پتو و شیر توزیع می کنیم و اگر کشته شدند آنها را در سوریه دفن کنیم و خانواده آنها را در لبنان ساکت کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: این افتخار ماست که از ابتدا در فهرست تروریسم آمریکا بوده ایم و اروپایی ها از مدتها قبل بحث گنجاندن ما را در فهرست تروریسم مطرح می کنند.حزب الله در کشورهای حوزه خلیج فارس حضور و اقامتی ندارند.

وی تصریح کرد تعدی به ما سبب تغییر مواضع ما نمی شود ما طرحی در کشورهای حوزه خلیج فارس نداریم، اما آماده مقابله با همه تبعات تصمیمی که گرفته ایم هستیم.خواه موشک به ما شلیک شود و مظلومانه افرادی از ما را بکشند و در کشورهای عربی اشخاص ما مورد ظلم واقع شوند، زیرا هدف ما بالاتر است.در هفته های گذشته خطابه مذهبی و ناسزا وجود داشته است و ناسزا سلاح عاجز و ناتوان است.

وی اظهار داشت: دلیل خشم کشورهای حوزه خلیج فارس کاملا مشخص است، زیرا آنها طرح توطئه را طراحی کردند و برای آن پول زیادی داده اند و الان احساس می کنند که شکست خورده است.

 به گزارش مهر به نقل از شبکه  المنار، سید حسن نصرالله در پایان به انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و گفت این جشن استنثایی و بزرگ دموکراسی در ایران را به امام خامنه ای و ملت ایران تبریک می گویم، این ایرانی است که برخی می خواهند با آن دشمنی کنند در حالی که قدس و طرحهای آمریکایی را فراموش کردند، این ایرانی است که با حضور مردمی و پیروزی مردمی، الگویی برای دیگران ارائه می کند و امیدوارم این جشنهای دموکراسی، تمام کشورهای عربی و اسلامی را فراگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین