کد خبر: ۱۹۷۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷

لاریجانی: در بین کاندیداهای این دوره یک رشد سیاسی وجود دارد/با دولت آینده همکاری می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این بار در بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک فهم مشترک مشهود بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی لاریجانی پس از بازدید از این ستاد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه من از شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات بازدید داشته‌ام و همین‌که به وزارت کشور آمده‌ام برداشت من این است که مردم عزیز با هوشمندی در انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری حرکت ماندگاری داشته باشند.

وی افزود: گزارش‌های رسیده نشان از این موضوع دارد که هنوز ملت استقبال شایانی در پای صندوق‌های رای دارد و با شادی و خشنودی این حضورشان ادامه دارد. با توجه به حضور مردم در پای صندوق‌های رای، وزارت کشور کار خوبی کرد که انتخابات را تمدید کرد و من فکر می‌کنم با توجه به این حضور همچنان نیاز به تمدید وجود داشته باشد.

لاریجانی همچنین خطاب به اصحاب رسانه گفت: از شما تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله در ایام انتخابات حرکت خوب و سازنده‌ای داشته باشید.

خبرنگاری درباره میزان مشارکت مردم در مقایسه با دوره قبل از لاریجانی پرسید که وی گفت:‌ الان نمی‌توانم در این باره اطلاعات دقیقی ارائه دهم اما بر اساس آنچه که از دوستان اطلاع کسب کردم، حضور پرشور بوده و رکورد خوبی را بجا گذاشته است و نشان می‌دهد که دموکراسی در ایران در نقطه ارزشمندی قرار دارد.

خبرنگار دیگری از رییس مجلس شورای اسلامی پرسید "با توجه به حضور گسترده مردم آیا فکر می‌کنید شعار مقام معظم رهبری محقق شده است؟" که وی پاسخ داد: ان‌شاءالله. پیش‌بینی ایشان در مورد اینکه یک حرکت عظیم و یک حماسه سیاسی رخ دهد کاملا محقق شد و این نشان از دوراندیشی رهبر معظم انقلاب داشته و همچنین هدایت‌های ایشان همیشه در سرنوشت کشور پرثمر و تاثیرگذار بوده است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه "من از همه کسانی که در بخش‌های امنیتی فعالیت می‌کنند تشکر ‌دارم"، ‌اظهار کرد: همه از سلامت انتخابات خبر می‌دهند و مشکلی در مسیر انتخابات وجود نداشته است.

خبرنگار دیگری پرسید "آیا ممکن است که انتخابات به دور دور کشیده شود؟" که لاریجانی در این باره گفت: ‌ارزیابی دقیق و متقنی در این باره به من داده نشده است.

لاریجانی همچنین در برابر این پرسش که "به نظر شما عملکرد نامزدهای انتخابات پس از اعلام نتایج آرا چگونه باید باشد؟" پاسخ داد: به نظر من در بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری این بار یک فهم مشترک مشهود بود و اصرار همه آنها بر این بود که قبل و بعد از تایید صلاحیت‌ها و در زمان تبلیغات مسیر قانونی طی کنند که همه اینها نشان می‌دهد یک رشد سیاسی در بین همه کاندیداها وجود داشته است و ان‌شاءالله همین موضوع محور باشد.

رییس مجلس انصافا حرکت مردم در این انتخابات نسبت به انقلاب و آرمان‌های انقلاب هوشمندانه و صمیمانه بود، اظهار کرد: حرکت مردم نشان داد یک همفکری مشترک در ملت وجود آمده که انتخابات یک رکن مردم‌سالاری دینی، چه در سطح شوراها و چه ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه "مردم خودشان از آرا صیانت می‌کنند و این بسیار ارزشمند است"، افزود: ملت بزرگ ایران درک دقیقی نسبت به شرایط بین‌المللی و داخلی داشتند و عزم کردند مشکلات را حل کنند و این پشتوانه عظیمی برای رییس‌جمهور آینده است که بتواند با حضور افراد کاردان و باتجربه مسائل داخلی را حل کند و در صحنه بین‌المللی بتواند نقش قوی‌تری داشته باشد.

لاریجانی با بیان اینکه "مجلس شورای اسلامی به همکاری با دولت آینده توجه خواهد داشت"، اظهار کرد: بویژه در مورد مسائل معیشتی مردم با دولت آینده همکاری می‌کنیم و بار دیگر عزم ملی مردم سپاسگزارم که با دوراندیشی خود در انتخابات شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور نیز گفت: با توجه به صحبت‌هایی که کردم، تا به حال روند خوبی وجود داشته و نسبت به حضور مردم هیچ مشکلی بوجود نیامده است؛ البته برخی جاها تعرفه کم بوده که رسانده شده، همچنین مشکل امنیتی وجود نداشته است و به شکر خدا انتخابات سالم و خوبی برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین