کد خبر: ۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۴ - ۰۸:۴۶

ادعاهای لندن منشایی سیاسی دارد

آفتاب‌‌نیوز : براساس گزارش سه‌شنبه‌شب اين راديو، "محمد السعدون"افزود: مشكل انگليسي‌ها با ايران بر سر برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي است و همه ما مي‌دانيم ادعاي دخالت تهران در ناآرامي‌هاي بصره يك فشار سياسي است.

وي گفت: به‌انگليسي‌ها مي‌گوييم، حق ندارند بخاطر بازي‌هاي سياسي خود بر سر برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي، منطقه جنوب عراق را ناآرام و با مشكل مواجه كنند.

السعدون اظهار داشت: ما هم از روابطمان با جمهوري اسلامي دفاع مي‌كنيم و براي تقويت آن مي‌كوشيم و هم به روابطمان با انگليسي‌ها بخاطر حذف رژيم صدام توجه داريم.

به گزارش ایرناعقيل طالب عضو شوراي اداري استان بصره نيز به راديو عراق گفت: جنجال انگليس در خصوص دخالت جمهوري اسلامي در حوادث بصره يك فريبكاري است، زيرا همه اينها بر سر فعاليت هسته‌اي ايران است.

كاظم العنزي نيز كه راديو عراق از او به عنوان رهبر گروه "المجاهدين" نام برد، گفت: نمي‌دانم منظور انگليس از دخالت ايران در ناآرامي بصره چيست اما ما نمي‌خواهيم روابط دو ملت ايران و عراق بخصوص اهالي جنوب دو كشور بخاطر بازي‌هاي سياسي لطمه ببيند.

كاظم العنزي كه از سران عشاير جنوب عراق نيز است افزود: تحت هر شرايطي دوست نداريم روابط ما با جمهوري اسلامي ايران خدشه دارد شود و نمي‌خواهيم در روابطمان با انگليس هم مشكل ايجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین