کد خبر: ۱۹۸۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

تبریک انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها به روحانی و تقدیر از عارف

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها با صدور پیام‌های جداگانه، پیروزی حسن روحانی در انتخابات را تبریک گفت و همچنین از تصمیم محمدرضا عارف برای کناره‌گیری از انتخابات به سود جریان متبوع خود تقدیر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در پیام تبریک این انجمن به رییس‌جمهور منتخب آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

اینک که به حمدالله جلوه زیبای مردم‌سالاری دینی، برگ زرین ارزشمندی به دفتر افتخارات انقلاب و نظام اسلامی ایران افزود، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با عرض تبریک و تشکر از مردم فهیم ایران که نقشی اساسی در خلق این حماسه داشتند، از همه کسانی که با درایت و تدبیر به تحقق این مهم کمک کردند تقدیر می‌کند. این انتخابات به‌وضوح نشان داد که تحقق آرمان‌ها و اهداف اصلاح‌طلبانه و اعمال حق حاکمیت ملی، در چارچوب ساختارهای نظام قابل تحقق است و مردم فهیم ایران به خوبی قدردان مواضع و اندیشه‌های اعتماد برانگیز می‌باشند. حق‌الناس معرفی شدن رأی مردم و تاکید و تصریح بر عدم جانبداری از کاندیدای خاص و نفی مصادره مشارکت مردم به نفع یک جریان که از سوی مقام معظم رهبری ابراز شد، به زیبایی آموزه کلیدی امام راحل در میزان بودن رای ملت را در خاطره‌ها زنده کرد و ما از این بابت خدا را شاکریم. جناب آقای دکتر محمدرضا عارف با ارائه‌ای جلوه‌ای زیبا از تعهد به خرد و تصمیم جمعی و اخلاق اصلاح‌طلبانه و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اعلام حضور شجاعانه و راهگشا و تاکید مستمر بر حقوق مردم و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی با ایفای زیباترین جلوه‌های تدبیر، خردورزی و رهبری انسجام‌آفرین جبهه فراگیر اصلاح‌طلبان ایران شایسته بهترین تقدیرها خواهند بود. یقین داریم ملت ایران و تاریخ معاصر کشورمان هرگز ارزش و اهمیت کار این بزرگان را فراموش نخواهد کرد.

جناب آقای دکتر حسن روحانی، اینک که بحمدالله با جلب اعتماد مردم به‌ عنوان رئیس‌جمهور همه ملت ایران انتخاب شده‌اید و انتخاب شما یکی از زیباترین جلوه‌های شادی و نشاط ملی را نه تنها برای موافقان که برای قاطبه ملت ایران رقم زده است، به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی کشور کسب این توفیقات را به جنابعالی تبریک می‌گوییم. امیدواریم دولت تدبیر و امید شما، زمینه‌های تعالی و ترقی کشور را از طریق بسط آزادی‌های مدنی و توسعه نهادهای مردم‌بنیاد فراهم آورد. اینک ما دانشگاهیان که طی سال‌های اخیر دردمندانه شاهد عواقب ناگوار حاکمیت جو پلیسی - امنیتی بر محیط های علمی - دانشگاهی و بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی به جامعه دانشگاهی کشور و ناکامی و ناامیدی بخشی از بهترین فرهیختگان و یأس و دلمردگی کثیری از مستعدترین جوانان این مرزو بوم بوده‌ایم، به‌خوبی آثار و برکات موج امید و تغییر را احساس می‌کنیم.

به گمان ما اکنون فرصت بسیار مغتنمی فراهم آمده است تا یخ-های کدورت به‌جامانده از انتخابات 1388 نیز در پرتو گرمای حماسه 1392 آب شود و موجبات بروز و ظهور انسجام ملی و نشاط فراگیر اجتماعی در گسترده‌ترین وجه آن فراهم آید. چه زیباست که در دوره حاکمیت اعتدال و اصلاح‌طلبی، حب و بغض‌ها و کینه‌های به‌جامانده از افراط گرایی، جای خود را به تفاهم و همدلی و عقلانیت ارتباطی دهد و با آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر و حبس‌ها، جلوه رأفت و ظرفیت همزیستی و تعامل گفتمان‌ها و رویکردهای درون نظام به بهترین نحو متجلی شود و همه آنهایی که حاضرند در چارچوب قانون اساسی و میثاق‌های ملی فعالیت نمایند احساس کنند به حضور و مشارکتشان ارج نهاده می‌شود.

ما از مقام معظم رهبری، جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب همه ملت، مسئولین دیگر قوا و نیز دیگر شخصیت‌های ذینفوذ و مؤثر نظام استدعا داریم تا با نگاهی مثبت و منعطف، ملزومات و زمینه‌های تحقق این امر مهم را در اسرع وقت تامین نموده تا حماسه سیاسی خلق شده به جلوه‌ای متعالی و کمالی معنی بخش منتهی شود و پشتوانه قدرتمندی برای تغییرات مطلوب و حل معضلات فراهم آید.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها به سهم خود و به عنوان سخن جامعه دانشگاهی کشور اعلام آمادگی می‌نماید، دولت تدبیر و امید جنابعالی را در راستای راهبردها و سیاست‌های دانایی‌محور که اصلی‌ترین شرط تحقق توسعه پایدار است، همراهی و مساعدت نماید. شادابی، نشاط و خلاقیت جامعه دانشگاهی که شرط اجتناب‌ناپذیر جامعه دانایی‌محور و تضمین‌کننده راهبردهای توسعه پایدار است در درجه اول در گرو بازگشت اعتماد به دانشجو و دانشگاهیان فرهیخته است. ما اطمینان داریم این مهم در نحوه انتخاب همکاران دولت و مسئولان نهادهای دانشگاهی مورد توجه خواهد بود.»

به گزارش ایسنا، در پیام انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها خطاب به عارف نیز آمده است:

«بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر محمدرضا عارف

سلام علیکم

جنابعالی به عنوان یک عالم فرهیخته و یک مسلمان خردگرا و مسئولیت‌شناس چهره شناخته‌شده‌ای برای دوستان و همکاران جامعه دانشگاهی کشور بوده‌اید و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها همواره با چنین معرفتی از حضرتعالی در تعامل و دوستی‌های متقابل بوده است. اما در فرآیند انتخابات اخیر فرصتی به وجود آمد تا ارزش‌های وجودی شخصیت جنابعالی جلوه-های دیگری از خود بروز دهد که بر افتخارات شما افزود و ما خوشحالیم که جامعه علمی کشور و مردم ایران گوهر شما را بهتر شناختند. اعتماد به نفس برای حضور و فعالیت در فضا و شرایط نامناسب، اتخاذ مواضع متین و حق‌مدارانه و درخشش در فرآیند تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی و سرانجام، بروز اخلاق‌مداری در سیاست و تمکین به خرد جمعی و رعایت مصالح کلان ملی و ترجیح آن بر حقوق و منافع شخصی، از جنابعالی چهره‌ای ترسیم کرد که حقیقتاً باید شما را یکی از پیروزهای عرصه رقابت‌های انتخاباتی قلمداد کرد و ما یقین داریم حافظه ملی جامعه ایران هرگز ارزش و اهمیت این پیروزی شما را فراموش نخواهد کرد. ما اطمینان داریم از این پس دکتر عارف نه صرفاً یک دانشگاهی فرهیخته و کارگزار موفق عرصه سیاست که ذخیره ملی برای ایفای نقش‌های کلان در عرصه سیاست جامعه ایران خواهد بود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین