کد خبر: ۱۹۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

شاگرد سابق مصباح‌یزدی: كشور نباید به صورت پادگانی مدیریت شود

شاگرد سابق مصباح یزدی گفت: ما می خواهیم كه در دولت آینده آزادی مشروع در كشور گسترش پیدا كند و كشور به صورت پادگانی مدیریت نشود و همچنین روابط با كشورهای دنیا مسالمت‌آمیز باشد و از حقوق مردم حمایت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن غرویان در گفت وگو با ایلنا، علت رغبت اصلاح طلبان به کاندیدای اجماعی این جریان در انتخابات را ضعف دولت احمدی‌نژاد دانست و افزود: من بر خلاف برخی جناح‌ها و جریان‌ها اعتقاد دارم كه كثرت نامزدهای اصولگرا علت ناكامی اصولگرایان نبوده است بلكه بداخلاقی‌های دولت احمدی‌نژاد و رفتارهای افراطی دولت دهم باعث شد تا مردم از اصولگرایان دلسرد شوند.

غرویان ادامه داد: علی رغم اشتباه اصولگرایان در عدم ائتلاف باید تاكید كنم كه ضعف دولت احمدی‌نژاد بیشترین سهم را در شكست اصولگرایان داشته است و مردم با رای دادن به روحانی اثبات كردند كه از بداخلاقی خسته شده‌اند و خواستار اعتدال هستند.

وی درباره بیانیه برخی از احزاب افراطی اصولگریان مبنی بر اینكه اصلاحات باید حذف شود، گفت: حذف گفتمان و تفكر امری نیست كه با یك دستور حذف شود و یا پدید آید. بالاخره باید اصولگرایان و اصلاح‌طلبان ضرورت حضور یكدیگر را باور كنند نه اینكه یك جریان بگوید كه اگر حزب یا جریانی حذف شود هیچ اثری در آینده کشور ندارد.

شاگردسابق مصباح یزدی راه پیشرفت كشور را در وحدت و انسجام احزاب و جریان ها دانست و ادامه داد: راه موفقیت در این است كه اگر همه دلسوز كشور هستند باید روحیه همكاری داشته باشند ولی در هشت سال اخیر روحیه همكاری در كشورمان همواره نزول داشته است.

وی ادامه داد: احزاب و جریانها باید گذشته ها را فراموش كنند و برای اصلاح مشكلات داخلی و خارجی كشور دست در دست یكدیگر قرار دهند.

غرویان بخشی از آرای حسن روحانی در انتخابات را نتیجه جایگاه مردمی روحانیت خواند و گفت: مردم از بین شش نامزد ریاست جمهوری به یك روحانی رای دادند‎؛ این اتفاق تاكید بر این دارد كه مردم با وجود سالها تبلیغات ضد دینی جهان استكبار هنوز به عقاید دینی احترام می‌گذارند و عالِم دینی را همچنان كارآمد می‌دانند.

وی با بیان اینكه وظیفه رییس جمهور منتخب به عنوان یك شخصیت دینی و مذهبی بسیار مهم و حیاتی است، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه آرای مردم تا حدی نشان داد كه هنوز روحانیت جایگاه ویژه مردمی دارد باید دید كه این رییس جمهور منتخب كه یك شخصیت روحانی نیز دارد چگونه دین و مذهب را معرفی می‌كند؛ باید دید كه دین را می‌تواند برای مردم لطیف و جذاب معرفی كند و یا آنكه دین را خشن و سخت معرفی خواهد کرد.

غرویان در پاسخ به این سوال كه اصولگریان چه انتظاری از رییس جمهور منتخب خواهند داشت، تصریح كرد: عمل به قانون اساسی، التزام به رهبری و نظام جمهوری اسلامی از مهمترین خواسته‌های اصولگرایان است كه آقای روحانی در گقت‌وگوها و برنامه‌های خود بارها بر این امور تاكید داشته است.

این فعال حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما می خواهیم كه در دولت آینده آزادی مشروع در كشور گسترش پیدا كند و كشور به صورت پادگانی مدیریت نشود و همچنین روابط با كشورهای دنیا مسالمت‌آمیز باشد و از حقوق مردم حمایت شود.

وی بازگرداندن ارزش پول ملی را از مهمترین خواسته‌های اصولگرایان خواند و گفت: باید علاوه بر رفع مشكلات اقتصادی و معیشتی مردم عزت ایرانی اسلامی مردم دوباره به جایگاه اصلی‌اش بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین