کد خبر: ۱۹۸۱۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

امام جمعه موقت تهران: روحانی به حق شایسته ریاست‌جمهوری است

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ رییس‌جمهور منتخب کارگزارانی را انتخاب کند که نخبه و خادم و دلسوز مردم باشند و وفاداری خود را به اسلام و انقلاب ثابت کرده باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به این‌که «همه مسوولان در هر سطحی از مسوولیت هستند باید عهدنامه امام علی(ع) را بخوانند و عمل کنند» اظهار کرد: امیرمومنان(ع) اشاره می‌کند که مسوولیت‌ها را بدون حساب و کتاب به کسی ندهید بلکه مسوولیت را به افرادی بسپارید که امتحان خود را پس داده باشند. امام علی(ع) همچنین می‌فرماید که مراقب باشید که کارگزاران از مقام سوءاستفاده نکنند.

وی با تبریک خلق حماسه سیاسی به مردم و رهبری، افزود: نباید تشکر از مردم فقط در بیان محفوظ شود، بلکه تشکر عملی هم لازم است و این به عهده مسوولان است که باید خادم مردم باشند. حماسه سیاسی دشمن را مایوس کرد؛ زیرا رهبر ما به اصل حضور اهمیت دادند و مردم هم به رهبری لبیک گفتند. دشمن فهمید که مردم تابع ولی فقیه هستند و رابطه ملت و ولی فقیه رابطه‌ای ناگسستنی است.

وی همچنین با تبریک به رییس‌جمهور منتخب تصریح کرد: آقای روحانی بحق، شایسته این جایگاه هستند؛ زیرا وی هم از رجال سیاسی، دینی و مذهبی است و هم مدیری قوی و فردی تابع ولایت هستند. وی مبارزات چشمگیری پیش از انقلاب و بعد از انقلاب داشتند و سخنرانی‌های انقلابی وی فراموش شدنی نیستند، این‌که وی برای اولین بار بنیانگذار انقلاب اسلامی را به عنوان امام خمینی خطاب کردند هیچگاه از یادها نمی‌رود.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مسوولیت‌های روحانی گفت:‌ ایشان همواره در مسوولیت‌های خود فردی پیروز بودند، اما بار ریاست جمهوری بار بسیار سنگینی است. من به رییس‌جمهور منتخب می‌گویم که وی با دقت در آیات قرآن و هضم فرامین قرآن می‌تواند این بار سنگین را به خوبی به منزل برساند.

وی با بیان این‌که «مسوولان نظام اسلامی مانند طبیب هستند» خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی دنبال خواسته‌های مردم هستند و اگر مردم از آن‌ها همجنس بازی را هم بخواهند، مسوولان می‌گویند چشم اما اسلام دلسوز مردم است و به دنبال آن است که چه چیزی برای مردم مفید است.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به روز جانباز، افزود: ما مدیون جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هستیم و باید فداکاری آن‌ها را بیان کنیم و مسوولان نیز باید به مشکلات جانبازان رسیدگی کنند.

وی همچنین با قدردانی از از زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج)، راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی به رهبری، ملت و ورزشکاران تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با بیان این‌که «خداوند جایزه بزرگی را برای ما در ماه شعبان قرار داده است»، تصریح کرد: آن جایزه عبارت است از حرکت به سوی ذات مقدس خداوند و انقطاع و بریدن از آن‌چه غیر خداست، ما اگر این جایزه را در این ماه دریافت نکینم، مغبون می‌شویم.

وی با اشاره به نیمه شعبان خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرماید؛ آن‌ها که در دوران غیبت به سر می‌برند و امامت حضرت را قبول داشته و منتظر ظهور هستند، از مردم هر زمانی افضل‌اند.

وی افزود: قیام مردم قبل از ظهور امام عصر(عج) به اوج می‌رسد و ستمگران هم در مقابل دست به کشتار مردم می‌زنند و ما شاهد همین تصاویری هستیم که امروز از برخی کشورها در تلویزیون می‌بینیم. دشمن می‌خواهد با کشتار مردم، آن‌ها را آرام کند ولی هرچه کشتار بیشتر می‌شود مقاومت هم بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که شدیدترین گرفتاری‌ها در زمان قبل از ظهور به سراغ اولیای خدا می‌آید، اظهار کرد: قبل از ظهور مصیبت و گرفتاری به اوج می‌رسد و این دلیلی است که قیام هم به اوج رسیده است. ما اگر امروز شاهد ظلم در بحرین و سوریه هستیم نباید ناراحت و ناامید شویم زیرا این ظلم‌ها علائم پیروزی بعدی و فرج است.

وی با بیان این‌که «در زمان قبل ظهور مردم از ظلم به تنگ آمده‌اند و عاشق عدل و اسلام هستند» تصریح کرد: منتظر باید زمینه را برای ظهور فراهم کند و زیبایی اسلام را به دنیا معرفی کند. پیامبر اسلام(ص) گفته‌اند که گروهی از شرق ظهور می‌کنند و زمینه را برای ظهور مهدی(عج) فراهم می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین